728 x 90

گرانی نجومی مسکن و بی‌خانمانی مردم

بی‌خانمانی مردم و بحران مسکن
بی‌خانمانی مردم و بحران مسکن

خبرگزاری حکومتی تسنیم به‌تاریخ ۲۹تیرماه ضمن اذعان به‌گرانی شدید مسکن و اجاره‌بها از قول خبرنگار خود نوشت: مقابل مغازه یک مشاور املاک ایستاده‌ام؛ یک خانم و آقا به همراه دو بچه مشغول خواندن آگهی‌های پشت شیشه مغازه هستند که روی آنها قیمتها را نوشته. خانم و آقا با یکدیگر مشغول بحث درباره قیمتها هستند و می‌گویند: «اگر بخواهیم برای اجاره چنین مبلغ‌هایی را هزینه کنیم برای خرج خانه و رسیدگی به بچه‌ها لنگ می‌مانیم». حق داشتند چرا که با این ارقام یک کارمند معمولی باید نیمی از درآمد خود یا حتی بیشتر را صرف مسکن کند.

 

به نوشته دنیای اقتصاد رژیم  دولت رئیسی جلاد رکورددار «نساختن» خانه شد. این منبع نوشت:‌ رکورد جدید از سقوط تیراژ ساخت مسکن در پایتخت ثبت شد. اگرچه سال ۱۴۰۰ تیراژ ساخت مسکن در تهران به کف تاریخی رسید، اما آمار جدید از پروانه‌های ساختمانی صادرشده در سه ماه نخست امسال حکایت از آن دارد که تیراژ تولید مسکن در تهران نسبت به کف تاریخی پارسال ۴۲ درصد دیگر سقوط کرد (دنیای اقتصاد ۲۸تیرماه).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/012c37fc-009b-4ed4-8329-ab907b4eaaad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات