728 x 90

گرانی، فقر و بی‌سرپناهی

خمینی: «دلخوش نباشید که مسکن فقط می‌سازیم، آب و برق را مجانی می‌کنیم اتوبوس را مجانی می‌کنیم»

در حالی که خمینی پیش از روی کار آمدن وعدهٔ نان و آب و مسکن مجانی می‌داد، کیهان خامنه‌ای ضمن اعتراف به بن‌بست مسکن و نابودی اقتصاد می‌نویسد:

کلام: «مستأجری که سال گذشته یک واحد مسکونی ۸۰متری را با ۸۰میلیون تومان رهن و ۴۰۰هزار تومان اجاره ماهیانه، کرایه کرده بود، امسال باید اجاره یک میلیون و دویست هزار تومانی بدهد...» (کیهان خامنه‌ای ـ ۱۰تیر ۹۸)

بحران گرانی و بی‌سرپناهی کار را به‌جایی رسانده که بسیاری از مردم قید مسکن را زده و به سرپناه‌های عهد بادیه‌نشینی روی آورده‌اند:

احمد صفری عضو مجلس ارتجاع از کرمانشاه ـ کیهان ۱۰تیر: «مردم دیگر توان اجاره‌خانه را ندارند؛ تا جایی که تماس‌های بسیاری از سوی همشهریان برای دریافت چادر از هلال احمر و ادامه زندگی با نصب چادر در پارک‌ها با من برقرار شده که این مسأله به‌مثابه یک مسأله ملی است».

روزنامه رسالت ـ ۱۱تیر ۹۸: «بالای ۴۰درصد جامعه ایران زیرخط فقر هستند. پولدارها پولدارتر شده‌ اند و فقرا، فقیرتر. سیستم نظام مالیاتی به‌طور کامل در خدمت ثروتمندان است...سیستم بانکی ۷۰درصد سپرده‌هایش در اختیار ۲.۵درصد جامعه قرار دارد».

روزنامه ابرار اقتصادی ـ ۱۲تیر: «قیمت برخی مواد غذایی تا ۳۰۰درصد افزایش یافته است»

این وضعیت نتیجهٔ غارت سیستماتیک و اختلاس‌های میلیاردی سپاه و سایر حافظان نظام است. نظامی که از جیب و سفره و دهان مردم می‌دزد و در سرکوب و جنگ‌افروزی در منطقه هزینه می‌کند

هزینه‌هایی که بابت آنها اقشار مردم ایران در کف خیابان فریاد و فغان سر می‌دهند:

« سوریه رو رها کن فکری به‌حال ما کن»

« یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»

«مرگ بر دیکتاتور»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1effd56c-dba9-43eb-bf5c-40ed6b7e6d9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات