728 x 90

گران شدن میوه و سبزیجات ۴۰ تا ۳۳۰ درصدی در سال جاری

گرانی میوه و سبزیجات
گرانی میوه و سبزیجات

قیمت میوه و سبزیجات هر روز با گرانی لجام‌گسیخته افزایش می‌یابد و بر اثر سیاست‌های غارتگرانه حاکمیت آخوندی کاملاً از دسترس مردم خارج شده است.

به گزارش رسانه‌های رژیم در سال جاری میوه و سبزیجات ۴۰ تا ۳۳۰درصد گرانتر شده و با شروع فصل زمستان افزایش بیشتری پیدا کرده است. قیمت هر کیلو موز با بیش از سه برابر گران شدن به ۶۰هزار تومان و نارنگی تا ۵۵هزار تومان و سیب به ۳۵هزار تومان رسیده است. هر کیلو موز در سال۹۸، چهارده‌هزار تومان بوده است. (روزنامه حکومتی وطن امروز ۲۸بهمن)

کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز از جمله گوشت و برنج و مرغ نیز مستمر گران و گرانتر می‌شود.

به گزارش رسانه‌های رژیم بررسی قیمت کالاهای اساسی مانند برنج، گوشت قرمز، شکر و مرغ نشان می‌دهد که قیمت این کالا‌ها در دیماه ۱۳۹۹ نسبت به دیماه ۱۳۹۸ بین ۳۱ تا ۱۲۹درصد افزایش یافته است. (روزنامه حکومتی جهان صنعت ۲۸بهمن)

یک اقتصاددان حکومتی گفت: بر اساس داده‌های رسمی اندازه شاخص فلاکت در سال۹۶ به ۱۹.۸درصد رسید، در سال۹۷ با یک جهش به ۳۹درصد رسید و در سال۹۸ به ۴۵.۵ درصد رسید، برآوردهای سال۹۹ نشان می‌دهد که این شاخص در سال جاری ۷۰درصد است».

در سال‌های اخیر ایران تحت حاکمیت آخوندها، جزء ۴کشور اولی در دنیا بوده که در زمینه شاخص فلاکت اعداد بالایی را به خود اختصاص داده و بعد از سه کشور ونزوئلا، آرژانتین و زیمبابوه در رده چهارم و بدترین آن قرار دارد. کاهش ارزش ریال در سال‌های اخیر مهمترین عامل قرار گرفتن نام ایران در این فهرست بوده است. (روزنامه حکومتی همدلی ۲۸بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a57fc34-a34b-44f2-9658-c4d5c59c6f2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات