728 x 90

گرامیداشت عاشورای مجاهدین در ۱۹ بهمن۱۳۶۰ و سالگرد پیروزی انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران - لندن

گرامیداشت عاشورای مجاهدین و سالگرد انقلاب ضدسلطنتی -  لندن
گرامیداشت عاشورای مجاهدین و سالگرد انقلاب ضدسلطنتی - لندن

ایرانیان آزاده مقیم انگلستان برای بزرگداشت انقلاب ضدسلطنتی ۲۲بهمن۱۳۵۷ و سالگرد شهات سمبل زن انقلابی مجاهد، اشرف رجوی و سردار شهید خلق، موسی خیابانی در ۱۹بهمن سال۱۳۶۰ تظاهراتی در میدان تاریخی ترافلگار لندن برگزار کردند و از قیام مردم ایران حمایت کردند.

تظاهرات لندن بخشی از یک کارزار بین‌المللی جوامع ایرانی در سراسر اروپا، آمریکا و کانادا در گرامی‌داشت ۱۹بهمن و ۲۲بهمن بود.

در تظاهرات لندن دکتر متیو آفورد نماینده پارلمان انگلستان و مارک ویلیامز عضو پیشین مجلس عوام و پروفسور سارا چندلر، رئیس کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و شماری از نمایندگان جوامع ایرانی شرکت و سخنرانی کردند.

آنان از دولت انگلستان خواستند مقاومت مردم ایران و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران را به‌رسمیت بشناسد و رژیم آخوندی را به‌خاطر چهار دهه سرکوب، تروریسم و نقض سیستماتیک حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار دهد.

شخصیتهای شرکت‌کننده و سخنرانان حمایت خود را از طرح ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی، برای یک ایران آزاد و دمکراتیک، اعلام کردند.

دکتر متیو آفورد نماینده پارلمان انگلستان

 

دکتر ماتیو آفورد، نماینده پارلمان انگلستان در سخنان خود گفت ”موج اعتراضات مردمی در سراسر ایران که جهان در دو سال گذشته شاهد آن بوده است، و مقامات رژیم از جمله ولی‌فقیه اعتراف کرده‌اند که توسط اپوزیسیون اصلی ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران، و کانون‌های شورشی در ایران سازماندهی شده است نشان می‌دهد مردم ایران با کمک اپوزیسیون دموکراتیک آن مصمم هستند کشورشان و انقلاب ضدسلطنتی ۱۹۷۹ را که ملاها ۴۱سال پیش ربودند پس بگیرند.

وی افزود:‌ ”ائتلاف گسترده اپوزیسیون ایران، شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده آن مریم رجوی یک آلترناتیو دموکراتیک علیه دیکتاتوری مذهبی را ارائه داده‌اند که از حمایت ریشه‌یی بسیار محکمی در ایران و ایرانیان خارج کشور برخوردار است“.

دکتر ماتیو آفورد افزود: ”من به شما می‌پیوندم و دولت انگلستان را فرامی‌خوانم خواسته‌ها و آرزوهای دموکراتیک مردم ایران را به‌رسمیت بشناسد و از جایگزین دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران و برنامه ۱۰ماده‌ای خانم رجوی برای آینده ایران حمایت کند.“

 

مارک ویلیامز نماینده پیشین پارلمان انگلستان گفت: ”از چهار دهه پیش که رژیم مذهبی قدرت را در ایران غصب کرد، کشور را برای ۸۰میلیون ایرانی به یک زندان تبدیل کرده است. مردم ایران، با اعتراضات اخیرشان ولی‌فقیه و تمامیت رژیم را هدف قرار داده، دیکتاتوری مذهبی در ایران، سرکوب داخلی این رژیم و نقش بی‌ثبات کننده‌اش در خاورمیانه را رد می‌کنند. ادامه اعتراضات تأییدی بر فراخوان شورای ملی مقاومت ایران برای یک تغییر دموکراتیک در ایران به‌دست مردم ایران است و گواهی بر عزم جزم مردم ایران برای ببار آوردن این تغییر است. دولت انگلستان باید این واقعیت را به‌رسمیت شناسد و از این تلاش مردم برای یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت کند.“

 

پرفسور سارا چندلر رئیس کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و عضو شورای کانون وکلا و معاون رئیس فدراسیون اتحادیه وکلای اروپایی گفت:‌ "واقعیت تلخ در ایران این است که هیچ دمکراسی یا حکم قانون در ایران تحت رژیم کنونی وجود ندارد".

پرفسور چندلر رژیم آخوندی را به‌خاطر سرکوب وحشیانه محکوم کرد و خطاب به تظاهر کنندگان گفت: ” من با کمک کوچکم تا زمانی که نیاز باشد در کنار شما و دوش به دوش شما خواهم ایستاد".

 

نمایندگان جوامع ایرانی در انگلستان، طی سخنانی همبستگی خود را با جوانان و زنان شجاع که علیه سرکوب بیرحمانه رژیم برخاسته‌اند، اعلام کردند.

آنها هم‌چنین آمادگی خود را برای پشتیبانی از کانون‌های شورشی برای محقق کردن سرنگونی رژیم اعلام کردند.

نمایندگان جوامع ایرانی از دولت انگلستان خواستند که در کنار تظاهر کنندگان شجاعی که خواهان سرنگونی استبداد مذهبی حاکم بر ایران هستند، بایستد.

گرامی‌داشت عاشورای مجاهدین و سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

 

همزمان با تظاهرات، نمایشگاهی در یادبود شهدای قهرمان مقاومت ایران و نمایشهای خیابانی که استمرار قیام و پایداری زندانیان ایران را برجسته می‌کرد برگزار شد. این گردهمایی با راهپیمایی بسوی میدان پارلمان با عبور از مقابل دفتر نخست‌وزیری پایان یافت، یک گروه به‌نمایندگی از جوامع ایرانیان ساکن انگلستان نامه‌یی حاوی خواسته‌های تظاهر کنندگان را به دفتر نخست‌وزیری تحویل دادند.

گرامی‌داشت عاشورای مجاهدین و سالگرد انقلاب ضدسلطنتی - لندن

گرامی‌داشت عاشورای مجاهدین و سالگرد انقلاب ضدسلطنتی - لندن

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be55591c-15b3-4b79-ad74-2860bbf201a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات