728 x 90

گذرنامه رژیم ایران در میان ضعیف‌ترین گذرنامه‌ها و در رتبه دهم از انتهای جدول

گذارنامه‌های جهان - عکس از آرشیو
گذارنامه‌های جهان - عکس از آرشیو

گذرنامه رژیم ایران در کنار لبنان، سریلانکا و سودان، با امکان سفر بدون روادید قبلی به ۴۱کشور جهان، در رتبه ۱۰۷ رده‌بندی هنلی قرار دارد. امارات متحده عربی قوی‌ترین گذرنامه را در منطقه خاورمیانه دارد و تنها کشور عربی است که در ۲۰ جایگاه نخست فهرست معتبرترین گذرنامه‌ها قرار گرفته است، .
مؤسسه هنلی و شرکا روز پنجشنبه ۱۵مهر با انتشار تازه‌ترین فهرست رده‌بندی اعتبار و قدرت گذرنامه کشورهای جهان نوشت: گذرنامه رژیم ایران هم‌چنان در میان ضعیف‌ترین گذرنامه‌ها و در رتبه دهم از انتهای جدول قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش امارات متحده عربی قوی‌ترین گذرنامه را در منطقه خاورمیانه و در میان کشورهای عربی دارد، ژاپن و سنگاپور مانند سال‌های گذشته درصدر فهرست صاحبان قوی‌ترین گذرنامه‌های جهان قرار گرفته‌اند.


رده‌بندی گذرنامه مؤسسه هنلی وشرکا، هر سه‌ماه یک‌بار به‌روز می‌شود، بر اساس داده‌های انجمن بین‌المللی حمل و‌ نقل هوایی (یاتا)، گذرنامه کشورهای مختلف جهان را بر اساس تعداد مقاصدی که دارندگان هر گذرنامه می‌توانند بدون روادید قبلی به آن سفر کنند، رتبه‌بندی می‌کند.
این مؤسسه، انتشار رتبه‌بندی‌های خود را از سال۲۰۰۶ میلادی آغاز کرده است، در واقع شاخص اعتبار و قدرت گذرنامه‌ها را بر اساس میزان آزادی گردشگران دارنده آنها برای سفر به کشورهای مختلف جهان می‌سنجد.
در فهرست رده‌بندی جهانی گذرنامه‌ها برای سه‌ماهه چهارم سال۲۰۲۱، این مؤسسه، ۱۹۹کشور را بررسی و در ۱۱۶ جایگاه رتبه‌بندی کرده است.
رژیم ایران در این جدول در کنار لبنان، سریلانکا و سودان، با امکان سفر بدون روادید قبلی به ۴۱کشور جهان، در رتبه ۱۰۷، یا رتبه دهم از آخر قرار گرفته است.(ایندیپندنت فارسی ۱۵مهر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad0b1db8-bf95-4584-a392-631a23a62c9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات