728 x 90

گذرنامه رژیم ایران در جایگاه ۹۹ جهانی

ارزش گذرنامه‌های جهان در سال ۲۰۲۱
ارزش گذرنامه‌های جهان در سال ۲۰۲۱

فهرست شاخص هنلی که از سال۲۰۰۶ تاکنون اعتبار گذرنامه کشورهای مختلف را مشخص می‌کند در ارزش‌گذاری سال۲۰۲۱ خود محدودیتهای وضع شده برای جلوگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کووید۱۹ را در نظر نگرفته است. در گزارش جدید آمده است که دارندگان گذرنامه ژاپن می‌توانند به ۱۹۳کشور یا منطقه در جهان بدون دریافت روادید یا با دریافت ویزا هنگام ورود در مرز سفر کنند.
یورونیوز روز چهارشنبه ۱۶ تیر به‌نقل از گزارش شاخص هنلی نوشت: در سه ماهه اول سال۲۰۲۱ میزان جابه‌جاییهای بین‌المللی تنها به ۱۲درصد از سطح سفرها در دوران پیش از همه‌گیری کرونا رسید.
سنگاپور در فهرست برترین گذرنامه‌های جهان پس از ژاپن در جایگاه دوم قرار گرفته است. کره جنوبی و آلمان نیز با کسب امتیاز مشابه همراه با یکدیگر در جایگاه سوم قرار دارند.

رژیم ایران به همراه سریلانکا در فهرست شاخص هنلی در سال۲۰۲۱ در جایگاه ۹۹ قرار گرفته است. به این ترتیب رژیم ایران جایگاه دوازدهم را از انتهای فهرست معتبرترین گذرنامه‌های جهان دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b99b9eef-e8a8-47f2-84d0-99283c9db055"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات