728 x 90

گاندو در هوتک و حمله به کودکان در سیستان و بلوچستان

گاندو - هوتک و قطع دست پسر بچه در  سیستان و بلوچستان
گاندو - هوتک و قطع دست پسر بچه در سیستان و بلوچستان

روز چهارشنبه ۲۲مرداد بار دیگر گاندو به پسر بچه‌ای در سیستان و بلوچستان حمله و دست او را زخمی کرد. شدت حمله باعث قطع دست پسربچه شد.

با توجه به فصل گرما و کمبود آب در مناطق روستایی، اهالی روستاها متأسفانه برای استفاده و برداشت آب یا آب تنی به برکه‌ها می‌روند و این بار پسربچه اهل روستای هوتگ‌بالا روز چهارشنبه هدف حمله جدی تمساح (گاندو) قرار گرفت.
طی سال‌های گذشته نزدیک به دوازده کودک خردسال بر اثر حمله ‌این حیوانات یا جان خود را از دست داده یا این‌که نقص‌عضو شده‌اند و زخمی و مجروح شدند.

روزنامه حکومتی اعتماد روز ۲۵مرداد طی مطلبی نوشت: «امیر حمزه به همراه مادر خود برای برداشت آب از برکه‌های طبیعی در مجاورت روستا عازم رودخانه می‌شود و در حین کمک به مادر و هنگام برداشت آب، تمساح که به زبان بلوچی گاندو نامیده می‌شود از آب سر برون می‌آورد و با حمله به این پسربچه معصوم موجب زخمی شدن دست چپ وی می‌شود. در این میان مادر کودک با زحمت فراوان فرزند دلبند خود را از زیر دندانهای تیز و کاردین حیوان نجات داده و بلافاصله با کمک اهالی روستا مجروح عازم بیمارستان چابهار می‌شود که متأسفانه شدت جراحت وارده به حدی بوده که منجر به قطع دست این طفل معصوم می‌گردد.
درست سال گذشته نیز در حوالی همین فصل حوا دختر بچه ساکن روستای کشاری ملاآباد شهرستان سرباز نیز به سرنوشتی مشابه امیر حمزه دچار شد».

روزنامه حکومتی در ادامه نوشت: «اما دو روز پس از این واقعه مرگ‌بار روز گذشته نیز خبر دیگری افکار عمومی را متأثر ساخت و خانواده‌ای را داغدار؛ مبنی بر این‌که یک دختر بچه نوجوان به نام زینب ساکن روستایی در نزدیکی جکیگور شهرستان سرباز که برای برداشت آب به رودخانه همجوار محل زندگی خود رفته بود غرق می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد.
مهم‌ترین عامل این‌گونه حوادث ناگوار به عدم‌برخورداری و در دسترس نبودن بسیاری از اهالی روستاها به آب شرب بهداشتی و شبکه آبرسانی برمی‌گردد. مطابق آمارهای رسمی نزدیک به چهل درصد از روستاهای سیستان و بلوچستان از دسترسی به نعمت آب شرب و شبکه‌های آبرسانی فعال محروم هستند و نیاز آبی خود را از طریق آب غیربهداشتی هوتک‌ها و رودخانه‌های همجوار روستا تأمین می‌کنند».

در خبری دیگر آمده بود شامگاه سه‌شنبه ۱۶اردیبهشت۹۹ به‌دنبال تماس تلفنی اهالی روستای سیدآباد از توابع چابهار، مبنی بر ورود یک تمساح بزرگ به خانه‌ٔ یکی از روستاییان، همیاران و نیروهای محیط‌زیست ساعت ۱۱شب عازم روستای مذکور شده و تمساح را زنده‌گیری نمودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/836a4811-d5f9-4856-abb0-9c42194f5929"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات