728 x 90

گاردین: چشم بستن فیفا بر کشتار مردم ایران «شرم‌آور» است

سقز - قیام سراسری مردم ایران
سقز - قیام سراسری مردم ایران

روزنامه «گاردین دوشنبه ۲۳آبان، در گزارشی چشم بستن و سکوت «فیفا» را در برابر سرکوب وحشیانه معترضان در ایران توسط نیروهای امنیتی و محروم نکردن فدراسیون فوتبال ایران از حضور در رقابتهای بین‌المللی را شرم‌آور توصیف کرد.
«گاردین» در این رابطه نوشت، برخی از رژیم‌ها مثل سوریه و میانمار مردم کشور خودشان را می‌کشند؛ و برخی دیگر مانند روسیه با تجاوز نظامی خود مردم کشورهای دیگر مثل اوکراین را می‌کشند؛ اما رژیم ایران هم مردم کشور خودش هم مردم کشورهای دیگر را می‌کشد.

گاردین افزود: این حقیقت حتی بر بازیکنان تیم ملی ایران نیز آشکار شده است که رژیم قصد دارد از آنها و فوتبال برای ارائه دادن یک «چهره عادی» از خود و منحرف کردن توجه اذهان عمومی جهان از بحران داخلی سوءاستفاده کند.

گاردین در ادامه می‌افزاید سؤال این است که چگونه ممکن است تیم ملی کشوری که مردم کشورش را قتل‌عام می‌کند و به‌طور غیرمستقیم با مردم کشورهای دیگر در جنگ است، در جام جهانی شرکت کند.

«گاردین» در نتیجه‌گیری خود می‌نویسد این ایده «نادرست و در عین‌حال پایدار» که ورزش را می‌توان به ترتیبی از نظم سیاسی و اجتماعی و اقتصادی که آن را به‌وجود آورده جدا کرد، زیربنای «رویکرد معیوب» فیفا به جام جهانی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/952dc1f3-69f0-4491-865e-46f81e76677a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات