728 x 90

گاردین: پایان دادن اجازه دسترسی به سایت‌های هسته‌ای توسط رژیم ایران به‌معنای فروپاشی توافق اتمی است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

گاردین روز دوم خرداد نوشت: رژیم ایران می‌گوید به‌دستیابی آژانس به سایتهای هسته‌یی خود پایان می‌دهد این می‌تواند به‌معنای فروپاشی توافق اتمی باشد.

دیپلماتهای اروپایی نسبت به مجموعه‌یی از بحرانها در صورتی‌که رژیم ایران قادر به تمدید این قرارداد نباشد هشدار دادند. یک دیپلمات اروپایی گفت این یک امر حیاتی است که رژیم ایران به آژانس اجازه ادامه مانیتورینگ ضروریش را بدهد.

آسوشیتدپرس گزارش داد: رئیس مجلس رژیم ایران روز یکشنبه دوم خرداد گفت بازرسان بین‌المللی دیگر اجازهٔ دسترسی به تصاویر سایتهای اتمی ایران نخواهند داشت. این تأکید بیشتری بر پنجره در حال بسته‌تر شدن توافق با رژیم ایران برای آمریکا و دیگر کشورها است.

آسوشیتدپرس افزود: بلافاصله مشخص نشد که تصاویر ماه فوریه حذف شده است یا خیر. پیش از اظهارات قالیباف، علیرضا سلیمی، خواستار جلسه علنی مجلس شد تا اطمینان حاصل کند سازمان انرژی اتمی رژیم ایران تصاویر را پاک کرده است. سازمان انرژی اتمی ایران بلافاصله در مورد این تصمیم توضیحی نداد.

به گزارش رویترز آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز یک‌شبه ۲خرداد گفت آمریکا هنوز آنچه را که لازم است رژیم ایران برای تبعیت از تعهدات اتمیش انجام دهد تا تحریم‌ها برداشته شوند، ندیده است.
وی در تلویزیون ای بی‌سی گفت: «فکر می‌کنم رژیم ایران می‌داند که برای بازگشت به تبعیت از موضوع اتمی چه کاری نیاز است انجام دهد و آنچه ما تاکنون ندیده‌ایم این است که آیا رژیم ایران آماده و مایل است در مورد آنچه که باید انجام دهد، تصمیم بگیرد. آزمایش (رژیم ایران) همین است و ما هنوز جوابی نداریم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47f7d25f-be3f-4e14-a6d1-2465e9d62196"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات