728 x 90

گاردین: قاچاق مخفیانه انواع پهپادهای پیشرفته به روسیه از سوی رژیم ایران

پهپادهای ساخت رژیم
پهپادهای ساخت رژیم

روزنامه انگلیسی گاردین روز یکشنبه ۲۳بهمن، به‌نقل از «منابعی در داخل ایران» گزارش داد رژیم ایران با استفاده از یک خط هوایی دولتی و شناورها، انواع جدیدی از پهپادهای پیشرفته و دوربرد را به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین منتقل کرده است.
در این گزارش آمده است رژیم ایران با استفاده از کشتی و خطوط هوایی دولتی انواع جدید و پیشرفته پهپادهای نظامی دوربرد را به روسیه قاچاق کرده است تا برای جنگ علیه اوکراین مورد استفاده قرار دهد.
به‌نوشته گاردین، هیأت ۱۰نفره روسی در آن مقطع ۶فروند پهپاد «مهاجر-۶» را انتخاب کرد که حدود ۲۰۰ کیلومتر برد دارند و زیر هر بال خود دو موشک را حمل می‌کنند، به‌علاوه ۱۲فروند «شاهد-۱۹۱» و «شاهد-۱۲۹» که قابلیت حمله هوا به زمین را دارند.
بنا بر این گزارش برخلاف پهپادهای انتحاری شاهد ۱۳۱ و ۱۳۶، پهپادهای جدید در ارتفاع بالا پرواز می‌کنند و می‌توانند پس از بمباران و به پایگاه خود بازگردند و باز مورد استفاده قرار بگیرند.
منابع مطلع گزارش کردند اغلب این پهپادها را توسط یک کشتی رژیم ایران از پایگاهی در سواحل دریای خزر به‌طور مخفیانه به یک شناور نیروی دریایی روسیه منتقل کرده و مابقی آنها را نیز از طریق یک شرکت هواپیمایی دولتی به روسیه تحویل داده است.
این گزارش ادامه می‌دهد که پهپادهای مورد اشاره در همان مجتمع نظامی در استان اصفهان ساخته شده‌اند که چندی پیش هدف حمله پهپادی قرار گرفته بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05a6c2f8-45cc-4f96-a39c-ee4e630b0528"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات