728 x 90

گاردین: حتی توافق اتمی هم رژیم فاسد ایران را «رام» نمی‌کند

مذاکرات وین - عکس از آرشیو
مذاکرات وین - عکس از آرشیو

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی، به درج مقاله‌یی پیرامون مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران نوشت، به‌رغم تلاش‌های آمریکا و اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ با رژیم ایران حتی در صورت دستیابی نهایی به این توافق نمی‌تواند «رژیم فاسد» ایران را «رام» کند.

در این گزارش آمده است امید به اصلاحات دیری است که از میان رفته است، و سرکوب رژیم علیه مردم ایران وحشتناک است. مخالفان سیاسی، فعالان حقوق زنان، اقلیت‌های قومی، دوتابعیتی‌ها و بهائیان بی‌رحمانه مورد آزار و اذیت دستگاه امنیتی رژیم قرار می‌گیرند.

رژیم ایران در زمینه سیاست خارجی بیش‌از‌پیش با روسیه و چین همراهی می‌کند و خامنه‌ای ماه گذشته هنگامی که میزبان پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در تهران بود مدعی شد که درست مثل مورد ایران، غرب و ناتو با یک «روسیه قوی و مستقل» مخالف هستند.

گاردین به نقش سپاه پاسداران رژیم ایران اشاره می‌کند که هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار روسیه برای ادامه تجاوز نظامی به اوکراین قرارداده است.
گاردین در بخشی از نتیجه‌گیری پایانی خود افزود: آمریکایی‌ها باید عمیقاً به نیات رژیم ایران مشکوک باشند زیرا حتی اگر توافق هسته‌یی احیا شود «جهان‌بینی تهران» تغییری نخواهد کرد (العربیه ۳۱مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e350204-52e1-468a-a494-caa59ee858b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات