728 x 90

گاردین: استادان دانشگاه در آمریکا، انگلستان و استرالیا در تحقیقات پهپادی با دانشگاه شریف همکاری کردند

نمایشگاه پهپادی رژیم ایران
نمایشگاه پهپادی رژیم ایران

گاردین انگلستان روز ۲۵بهمن در گزارشی نوشت: استادان دانشگاه در آمریکا، انگلستان و استرالیا در تحقیقات پهپادی با یک دانشگاه ایران نزدیک به رژیم همکاری کردند. کار محققان دانشگاههای غربی و همتایان خود در دانشگاه شریف توسط کارشناسان به‌طور بالقوه بسیار خطرناک ارزیابی شده است.

استادان دانشگاه در انگلستان، استرالیا و ایالات متحده در تحقیقات مربوط به فناوری پهپادها با یک دانشگاه ایران (دانشگاه شریف) که تحت تحریم‌های مالی بین‌المللی قرار دارد، همکاری می‌کنند.

این تحقیق مشترک توسط یک کارشناس امنیتی به‌عنوان کاربردهای نظامی مستقیم توصیف شده است، در حالی که دیگری آن را به‌طور بالقوه "بسیار خطرناک" خواند.

پهپادهای ساخت ایران مسئول تعدادی از حملات مرگبار در اوکراین و درگیریهای خاورمیانه بوده‌اند و توسعه آنها اولویت اصلی دولت تهران است... .
این تحقیقات توسط محققان دانشگاه ساوتهمپتون، دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی، دانشگاه هیوستون آمریکا و دانشگاه صنعتی شریف در تهران انجام شده است.
دانشگاه شریف مشمول تحریم‌های مالی اتحادیه اروپا و انگلستان است و یک مقام ارشد که در این مؤسسه کار می‌کند توسط ایالات متحده تحریم شده است. بر اساس گزارش مؤسسه واشنگتن مستقر در آمریکا، سرعت توسعه برنامه پهپاد رژیم ایران تا حدی به‌دلیل حمایت تحقیقاتی دانشگاه شریف بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73a3f9bf-de12-4712-84cc-6a3fea6ff45f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات