728 x 90

کپسول دراگون به مدار رسید و به سمت ایستگاه فضایی روانه است

کپسول دراگون به مدار رسید و به سمت ایستگاه فضایی روانه است
کپسول دراگون به مدار رسید و به سمت ایستگاه فضایی روانه است

واشنگتن پست یکشنبه ۱۱خرداد نوشت: کپسول دراگون به مدار رسید و به سمت ایستگاه فضایی روانه است. کمپانی اسپیس ایکس اولین شرکت خصوصی است که انسان را به مدار برده است.

برای اولین بار دو فضانورد سازمان هوافضای آمریکا، ناسا، با یک فضاپیمای خصوصی راهی مدار زمین شده اند.

عملیات مشترک ناسا و اسپیس‌اکس، برای اعزام دو فضانورد آمریکایی، داگ هرلی و باب بنکن به فضا با موفقیت درحال پیگیری است.

داگ هرلی و باب بنکن در ساعت ۱۶:۲۲ روز شنبه به وقت شرق آمریکا سوار بر کپسول دراگون با موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس اکس از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شدند.

فالکون ۹ از سکوی معروف "۳۹ ای" پرتاب شد و بعد از دو دقیقه و نیم بخش تحتانی آن جدا شد تا بر سکوی کشتی ای در دریا فرود آید. بعد از حدود شش دقیقه فضانوردان به سلامت در مدار زمین قرار گرفتند.

سفر آنها به ایستگاه بین المللی فضایی (آی‌اس‌اس) ابتدا قرار بود چهارشنبه انجام شود که به علت شرایط نامساعد آب و هوایی عقب افتاد.

اهمیت این عملیات در آن است که برای نخستین بار در نزدیک به ۱۰ سال گذشته، فضانوردان از خاک آمریکا به فضا می‌روند. در ثبت این لحظه تاریخی دونالد ترامپ و مایک پنس معاون رئیس جمهور حضور داشتند.

برای مؤسسه ناسا یک لحظه تاریخی بود که بعد از ۲۰۱۱ که اسپیس شاتل را به فضا فرستاد که با تکیه بر روسیه با پرداخت ۹۰میلیون دلار بود حالا به‌طور مستقل اینکار را به تمام و کمال خودش انجام داد
هدف بعدی اسپیس ایکس مسافرت به مارز یا مریخ است.

دونالد ترامپ در مراسمی که ساعتی پس از پرتاب برگزار شد گفت: پرتاب تاریخی امروز نشانه‌ای از تعهد به آینده‌ای درخشان‌تر برای همه شهروندان ما روی کره زمین است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4106eabf-b3b2-4fee-aaeb-74e551e85312"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات