728 x 90

کوریره دلاسرا: تهران دوست نداشت دشمن قسم خورده خود مریم رجوی وارد پارلمان ایتالیا شود

دیدار خانم مریم رجوی از پارلمان ایتالیا
دیدار خانم مریم رجوی از پارلمان ایتالیا

روزنامه‌ایتالیایی کوریره دلاسرا در مقاله‌یی به دیدار خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران از پارلمان ایتالیا و واکنش‌های رژیم آخوندی پرداخت و نوشت:

«تهران سفیر ما را احضار کرد. تهران دوست نداشت دشمن قسم خورده خود مریم رجوی وارد پارلمان ایتالیا شود. پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران با روسری آبی محکم بر سر، ابتدا در سالن رجینا مورد استقبال قرار گرفت و در آنجا جلسه غیررسمی داشت و سپس در جلسه‌یی که توسط لیبرال‌های بنیاد لوئیجی آینائودی برگزار شد شرکت کرد.

آخوندها با عصبانیت تلفن را برداشتند و جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در ایران را احضار کردند.

ایتالیا مستقیماً به خامنه‌ای پاسخ می‌دهد: ما در یک دموکراسی هستیم و هر کس هر کاری را که صلاح می‌داند انجام می‌دهد تا زمانی که قوانین بین‌المللی یا ملی را نقض نکند». حتی نایب‌رئیس پارلمان اروپا پیزا پیکیرنو، از حزب دموکرات، با پرونه همبستگی دارد و متقاعد شده است که "ایجاد یک جبهه مشترک در جامعه بین‌المللی که تضمین کننده حمایت از کسانی است که علیه این رژیم خونبار شورش می‌کنند، مهم است." .

جولیو ترتزی سناتور برادران ایتالیا، یکی از مروجین دیدار با رجوی، لبخند می‌زند: من تعجب نمی‌کنم، این واکنش یک رژیم تروریستی است که مخالفان خود را تروریسم می‌خواند. ترتزی نقل می‌کند که پنج سال پیش او نیز در پاریس بود که دیپلمات رژیم ایرانی اسدالله اسدی که در تبادل گروگانها به ایران بازگشت سعی کرد حمله‌یی به گردهمایی مقاومت ایران انجام دهد: می‌پرسد «تروریستها چه کسانی هستند؟»

مریم رجوی که به‌تازگی به اجلاس ایران آزاد در پاریس رفته است، در ایتالیا نیز برنامه ده ماده‌ای خود را برای ایرانی آزاد، مبتنی بر جدایی دین از دولت و دموکراتیک تکرار کرد: برابری جنسیتی، جدایی دین از دولت، حمایت از اقلیتهای قومی و مذهبی و... مهمتر از همه، حمایت از انقلابی که در کشور در جریان است.

ترتزی توضیح می‌دهد: «در حقیقت، حمایتها فراگیر است، در ایتالیا بیش از سیصد نفر از نمایندگان مجلس و سنا درخواستی را در حمایت از مقاومت امضا کرده‌اند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81288f00-d2cb-492d-ae57-d607dc95a574"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات