728 x 90

«کواکس» بیش از ۳۳۰میلیون دز واکسن کرونا به کشورهای در حال توسعه توزیع می‌کند

برنامه جهانی کواکس
برنامه جهانی کواکس

برای دسترسی یکسان کشورهای دنیا به واکسنهای تأیید شده «کووید-۱۹» برنامه جهانی «کواکس» از توزیع بیش از ۳۳۰میلیون دز واکسن به کشورهای در حال توسعه در نخستین نیمه سال۲۰۲۱ خبر داد.
شبکه خبری «سی.ان.ان» در این باره گفت: در برنامه اولیه توزیع واکسن، حدود ۳.۳درصد از کل جمعیت ۱۴۵کشوری که در مرحله نخست توزیع واکسن شرکت دارند، پوشش داده خواهد شد.
طرح «کواکس»، تحت‌نظر سازمان بهداشت جهانی در ماه آوریل و به‌منظور توزیع سریع و یکسان واکسن به کشورهای فقیر و غنی و واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر راه‌اندازی شد. تاکنون ۱۹۰کشور در این برنامه شرکت کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری «رویترز» به‌نقل از سعید نمکی، وزیر بهداشت رژیم، از اواسط ماه فوریه بیش از چهار میلیون دز از واکسن کووید-۱۹ شرکت آسترازنکا نیز به ایران فرستاده خواهد شد.
مرحله اولیه توزیع واکسن شامل ۳۳۶میلیون دز از واکسن تولید شده توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا خواهد بود که ۲۴۰میلیون از آن توسط «انستیتو سرم» هند و ۹۶میلیون دز توسط آسترازنکا تولید شده است. این مرحله، شامل ۱.۲ میلیون دز از واکسن فایزر-بایوان‌تک نیز خواهد بود. کواکس این واکسن‌ها را بر اساس جمعیت کشورهای شرکت‌کننده توزیع خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97807c3c-9475-43c3-81c7-4e478be6ebdf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات