728 x 90

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳ - سخنرانی شخصیتهای سیاسی

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳
کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳

تظاهرات هموطنان در برلین

و اجلاس جهانی سه روزهٔ ایران آزاد در پاریس

۹ تا ۱۱ تیر

به‌رغم توطئه‌ها و تشبثات و زد و بندهای

همه‌جانبه حکومت آخوندی

 

سخنرانی‌های

ناتالی گاوریلیتسا - نخست‌وزیر مولداوی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳

اندا کنی –نخست وزیر پیشین ایرلند

جان برد - وزیر خارجهٔ کانادا (۲۰۱۵)

جودی اسگرو – رئیس کمیتهٔ تجارت بین‌المللی پارلمان -وزیر مهاجرت کانادا (۲۰۰۵)

سناتور گری پیترز – رئیس کمیتهٔ امنیت داخلی و امور دولتی سنای آمریکا (دموکرات)

سناتور تد کروز - رئیس جمهوری‌خواهان در کمیتهٔ تجارت، علوم و ترابری سنای آمریکا

سناتور رافائله اسپرانزون نایب‌رئیس گروه برادران ایتالیا در سنای ایتالیا

عضو کمیسیون خارجی و دفاع

کارلو چیچولی نمایندهٔ پارلمان اروپا از ایتالیا

‌امانوئلیس زینگریس رئیس هیأت پارلمانترهای لیتوانی در شورای اروپا

آنا فوتیگا عضو کمیسیون خارجه و هیأت رابطه با مجمع پارلمانی ناتو در پارلمان اروپا

وزیر خارجه پیشین لهستان

خاویرسارسالخوس رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا

اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا

عبدالله هوتی نخست‌وزیر کوزوو (۲۰۲۱) - نمایندهٔ پارلمان کوزوو

اولکساندرا ماتویچوک برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۲

رئیس مرکز آزادیهای مدنی در اوکراین

ایوان استفانتس نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی

ناتالی گاوریلیتسا- نخست‌وزیر مولداوی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳

خانم رجوی، شخصیتها و نمایندگان پارلمان از سراسر جهان، خانم‌ها و آقایان، افتخار بزرگی است که در کنار رهبران برجسته از ایران و از سراسر جهان، در حمایت قاطع خود از رهبری زنان و ارزش‌های پایدار آزادی، دموکراسی و حقوق بشر‌ایستاده‌ام. اجلاس امسال به‌دلیل افزایش بی‌ثباتی رژیم ایران، اهمیت ویژه‌یی دارد. مرگ رئیسی و انتخابات نمایشی پس از آن، حکومت مذهبی را بیش از پیش بی‌ثبات کرده و فرصت مهمی را برای تغییر ایجاد کرده است. مردم ایران به‌روشنی به رژیم نه گفتند، و از شرکت در به‌اصطلاح انتخابات رژیم سر باز زدند.

من امروز اینجا هستم، درست مانند رئیس‌جمهور کالیولاید که پیش از من صحبت کردند به‌عنوان زنی که می‌داند شجاعت زنان و مردان ایرانی منجر به تغییر رژیم در ایران خواهد شد.

مبارزه مردم ایران مبارزه ما نیز هست، همان‌طور که بسیاری از سخنرانان پیش از من به زیبایی بیان کردند. به این دلیل که پهپاد‌های ارائه شده توسط رژیم ایران مردم را در کشور همسایه ما اوکراین به‌قتل می‌رساند و من به زنان اوکراینی حاضر در اینجا سلام می‌کنم.

به این دلیل که رژیم ایران از تروریستها در خاورمیانه حمایت می‌کند. به این دلیل که این رژیم، تهدید‌کننده و تضعیف‌کننده تمایل مردم به آزادی و دموکراسی در سراسر جهان است. ما بار‌ها دیده‌ایم، و من چیزی جدیدی نمی‌گویم، شما این را از هر سخنران قبل از من شنیده‌اید، مماشات با رژیم‌های استبدادی کارساز نیست، و به تغییر مثبت منجر نمی‌شود. مماشات بازدارندگی نیست.

فقط آن‌هایی را که قصد سرکوب حقوق و آرمانهای مردم را دارند، جری‌تر می‌کند. ما باید در حمایت خود از کسانی که برای آزادی‌های خود می‌جنگند محکم بایستیم. من می‌خواهم بر اهمیت مشارکت ایرانیان در تبعید در شکل‌گیری آینده کشور تأکید کنم. در کشور خودم، در مولداوی، ما شاهد قدرت تحول‌آفرین مشارکت جامعه در تبعید بودیم. به همین ترتیب، ایرانیان در تبعید نقش مهمی در حمایت از آرمانهای دموکراتیک وطن خود دارند. مشارکت شما، صدای شما، و تعهد قاطع شما به یک ایران آزاد، نقش قدرتمندی در سرعت بخشیدن به تغییر ایفا می‌کند، خواه شما با سیاستمداران در کشور‌های میزبانتان برخورد کنید، از مقاومت حمایت کنید، و یا در رویداد‌هایی مانند این اجلاس شرکت کنید، مشارکت شما ضروری است. و من به حاضرین در پاریس، هم‌چنین به تظاهر کنندگان در برلین و کسانی که در آلبانی، ایران و جا‌های دیگر با ما هستند، درود می‌فرستم. من از کشوری می‌آیم که تنها کشوری در جهان بود که رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر هر دو زن بودند، در زمانی که پیشرفت‌های چشمگیری در مسیر آزادی، دموکراسی و حاکمیت قانون داشتیم، می‌خواهم بر اهمیت رهبری زنان تأکید کنم.

خانم رجوی الهام‌بخش دختران و زنان در ایران است. زنان هم‌چنین در بالاترین حد، فداکاری کرده‌اند و شجاعت فوق‌العاده‌ای در رهبری این جنبش برای تغییر نشان داده‌اند باید این مسأله را به‌رسمیت بشناسیم که این زنان نه تنها برای برابری زن و مرد می‌جنگند، بلکه برای حقوق‌بشر برای همه می‌جنگند و این جنبش برای تغییر را رهبری می‌کنند.

ما باید به فشار بر رژیم ایران ادامه دهیم. بیانیه نمایندگان پارلمانها از سراسر جهان را که شنیدیم، خواستار اقدامات سختگیرانه‌تر علیه رژیم، از جمله نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی است، یک قدم بزرگ در مسیر درست است. همان‌طور که امروز شنیدیم، حمایت گسترده‌یی برای برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی برای یک جمهوری دموکراتیک در ایران وجود دارد که بر رعایت حقوق‌بشر تأکید می‌کند، برابری زن و مرد را ترویج می‌کند و دین را از دولت جدا می‌کند، و با ارزش‌های دموکراتیک جهانی هماهنگ است. جامعه بین‌المللی باید در حمایت از مردم ایران و محکومیت نقض حقوق‌بشر پافشاری کند. مسیر آزادی هرگز آسان نیست، اما همیشه ارزش قدم برداشتن را دارد. به مردم ایران، هم در داخل کشور و هم در تبعید، می‌گویم بدانید که در مبارزه خود تنها نیستید. شجاعت، مقاومت و تعهد قاطع شما به آزادی و دموکراسی الهام‌بخش ماست متشکرم.

 

اندا کنی ـ نخست‌وزیر پیشین ایرلند

ما امروز بسیار خوشبختیم که همراه شما، مریم، در خصوص آنچه در مورد ایران و مردم ایران انجام می‌دهید، هستیم. مشکل ما با مردم نیست، بلکه با حکومت مذهبی ایران است. مردم ایران مردمی مهربان و صلح‌دوست هستند. آمریکا اعلام کرده که مشکل بین‌المللی اکنون بین خودکامگی و دموکراسی است. هیچ‌کس نباید اهمیت این کنفرانس را دست‌کم بگیرد. و من به شما می‌گویم چرا. مسأله بسیار حیاتی است. ایران بسیار بزرگ‌تر از ان است که نادیده گرفته شود. واقع‌گرایی در سیاست حیاتی است. اگر پس از این گردهم‌آیی به خانه‌ها، حوزه‌های انتخابیه و کشورهای خود بازگردید و هیچ کاری انجام ندهید، و سال آینده بازگردید، این موفقیت نبوده است. این رژیم از بیش از ۴۰، ۵۰ سال پیش و از دهه ۷۰میلادی بوده است، و از هشت سال جنگ با عراق، دهه‌ها تحریم‌،، قیام ۸۸ و قیام سال ۹۶ عبور کرده است. مریم، شما در اینجا کار بزرگی انجام داده‌اید، اما این نیاز به افزایش دارد زیرا رژیم از کارهای خود دست نخواهد کشید. آنها در برابر فشار مقاومت خواهند کرد همان‌طور که در ۵۰سال گذشته انجام داده‌اند، و ابزار آن نیز وجود دارد. و پیام به مردم ایران این است که شجاعت و پایداری لازم است، اکنون زمان یک دیدگاه روشن، قاطعیت و محتوای مشخص برای حل این مسائل یک بار برای همیشه است. و هر چه این رژیم بیشتر مردم را در ایران سرکوب کند، مقاومت در برابر آنچه در حال رخ دادن است، قوی‌تر خواهد شد. و به همین دلیل است که پیام به مردم ایران این است که ادامه دهید. آزادی نباید یک رؤیا باشد، همان‌طور که نباید فرصت و زندگی برای زیستن یک رؤیا باشد.

 

جان برد - وزیر خارجهٔ کانادا (۲۰۱۵)

خیلی ممنون دوستان به واقع مایه افتخار بسیار است که امروز با شما هستم می‌خواهم از طرف همه همکارانم یک سلام ویژه به همه دوستانمان در اشرف۳ بکنم، ما با شما هستیم.

می‌دانید، امروز روزی برای شفافیت اخلاقی است. امیدوارم شجاعت کانون‌های شورشی، شجاعتی که زنان ایران در دو سال گذشته نشان داده‌اند، الهام‌بخش دولتهای غربی در سراسر جهان باشد تا در مقابل فشار و این‌که به‌سادگی همراهی کنند و همراه شوند مقاومت کنند این رویکرد نادرستی است. ما در پنجاه سال گذشته یک چیز را فهمیده‌ایم، همراهی و سازش نسخه‌ای برای شکست در مهار آخوندها در ایران است. اگر واقعاً می‌خواهیم با این رژیم مقابله کنیم، اگر واقعاً می‌خواهیم با مشکل برنامه اتمی آن، مشکل صادرات تروریسم در هر نقطه از منطقه و حتی در سایر نقاط جهان مقابله کنیم، اگر می‌خواهیم در درجه اول و مهم‌تر از همه با سرکوب وحشیانه فعالان دموکراسی، کارنامه وحشتناک حقوق‌بشر آن در ایران مقابله کنیم، باید صریح باشیم، باید از نظر اخلاقی شفاف باشیم و باید قاطعانه بایستیم. این به‌معنای عدم تجارت به شکل معمول است. در کانادا، من خیلی مفتخرم، همه ما از احزاب سیاسی مختلف مفتخر هستیم که کانادا یکی از اولین کشورهایی بود که روابط دیپلماتیک با رژیم ایران را قطع کرد و گفت که روابط دیگر مثل قبل پیش نخواهد رفت.

هر سال، دولتهای کانادا در پی هم با کارنامه وحشتناک حقوق‌بشر رژیم ایران در سازمان ملل مقابله می‌کنند و آن را برای آخوندها، جلادان و سخنگویان در سازمان ملل بسیار، بسیار ناخوشایند می‌کنند تا بنشینند و امیدوار باشند که هیچ‌کس. تنها نظاره‌گر نیست. و ما نیز بسیار، بسیار مفتخریم که پس از سال‌ها، کانادا سرانجام سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی بین‌المللی معرفی کرده است. با قدرت و عزم، می‌توانیم پیروز شویم. می‌خواهم دوباره بگویم که چقدر از همه شما ایرانیان خارج از ایران و به‌ویژه مردم در داخل ایران که چنین شجاعت و عزمی را نشان داده‌اید تا زنجیرهای آخوندها را بگسلند، الهام گرفته‌ایم. این واقعاً الهام‌بخش است. این رژیم. در مرحله پایانی است. به مبارزه ادامه دهید.

 

جودی اسگرو – رئیس کمیتهٔ تجارت بین‌المللی پارلمان -وزیر مهاجرت کانادا (۲۰۰۵)

عصر همگی بخیر، . خیلی خوشحالم که دوباره در اجلاس ایران آزاد ۲۰۲۴ شرکت می‌کنم. من امروز با همکارانم کندیس برگن، تونی کلمنت و سناتور مایکل مک‌دونالد در اینجا روی سن هستیم. همه ما اینجا هستیم تا حمایت خود، حمایت کانادا را نشان دهیم. هم‌چنین بسیار خوشحالم که دولت من سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده است، چیزی که بسیاری از ما برای مدت طولانی روی آن کار کرده بودیم. و مجدداً، منتظر (اقدام) اتحادیه اروپا و انگلستان هستیم

بخوبی می‌توانم تصور کنم در حالی‌که این برنامه پخش می‌شود و آخوندها و سایر افراد در ایران این را تماشا می‌کنند چگونه باعث ترس و لرزش (آخوندها) می‌شود و می فهمند که در کل جهان شورای ملی مقاومت ایران حامیان زیادی دارد

بنابراین، می‌خواهم از شما، خانم رجوی و گروه فوق‌العاده‌تان و به همه مردان و زنان بی‌نظیر در اشرف۳ که منتظر فرصتی برای دیدار دوبارهٔ آنها هستم تشکر کنم و بگویم به کار خوب خود ادامه دهیداین فقط در رابطه با ایران نیست. این واقعاً در رابطه با جهتی است که ما به‌عنوان یک جهان (آزاد) به آن سمت می‌رویم

و همه ما در برابر نوع فعالیت‌هایی که در جریان است، خواه در مبارزه برای اوکراین یا موضوعات دیگری که در جریان است، موضع می‌گیریم. ما باید به‌عنوان یک جبهه متحد بایستیم. این چیزی است که امروز اینجا وجود دارد. این چیزی است که بسیار تأثیرگذار و به یهترین وجه بیانگر رهبری شما است نه تنها برنامه ده ماده‌ای شما، بلکه همه نمایندگانی که امروز اینجا هستند نشان می‌دهند که ما شما را دوست داریم و از شما حمایت می‌کنیم و پشتیبان شما هستیم. و ما به پشتیبانی از شما ادامه خواهیم داد. و ما ادامه خواهیم داد که پس، خداوند شما را حفظ کند و از فرصت حضور در اینجا متشکرم.

 

سناتور گری پیترز – رئیس کمیتهٔ امنیت داخلی و امور دولتی سنای آمریکا (دموکرات)

سلام، من سناتور ایالات متحده گری پیترز هستم و افتخار می‌کنم که در اجلاس ایران آزاد ۲۰۲۴ به‌شما بپیوندم. ایالت من، میشیگان، میزبان یک جامعه پویای ایرانیان مقیم آمریکا است و من مفتخرم که نمایندهٔ آنها در واشنگتن دی‌سی هستم. من در کنار مردم ایران در مخالفت با رژیم استبدادی در ایران ایستاده‌ام.

رژیم ایران به‌مدت چندین دهه مسئول مستقیم اعدام‌های جمعی زندانیان سیاسی و سرکوب خشونت‌بار اعتراضات مسالمت‌آمیز و ارزش‌های دموکراتیک بوده است.

امروز ما به قربانیان این اعمال هولناک و هم‌چنین به کسانی ادای احترام می‌کنیم که هم‌چنان به‌دلیل عقاید سیاسی خود در زندان هستند. اجازه بدهید به‌صراحت بگویم: همهٔ مردم شایستهٔ آن هستند که دولت خود را انتخاب کنند و بدون خشونت سیاسی زندگی کنند.

در سنای ایالات متحده، افتخار آن‌را داشتم که از قطعنامه‌یی حمایت کردم برای حفاظت از پناهندگان سیاسی ایرانی که اکنون در اشرف۳ در آلبانی ساکن هستند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این افراد در برابر تهدیدات (رژیم) ایران محافظت شوند و از آزادی‌های بنیادین خود برخوردار باشند.

بار دیگر از شما تشکر می‌کنم و لطفاً بدانید که من به ایستادن در کنار مردم ایران متعهد هستم که هرگز از تلاش خود برای دستیابی به یک جمهوری دموکراتیک، صلح‌آمیز و غیراتمی دست برنداشته‌اند.

 

سناتور تد کروز - رئیس‌جمهوریخواهان در کمیتهٔ تجارت، علوم و ترابری سنای آمریکا

عصر به‌خیر. متشکرم که مرا برای سخنرانی در اجلاس بین‌المللی ایران آزاد ۲۰۲۴ دعوت کردید.

هم‌چنین می‌خواهم از همه شما پارلمانترها و رهبران که امروز اینجا حضور دارند تشکر کنم، به‌خاطر تعهد راسختان برای افشای موارد وحشیانه نقض حقوق‌بشر و اقدامات تروریستی رژیم ایران. همان‌طور که می‌دانید سران (رژیم) ایران از مخالفان وحشت دارند و در حالی‌که ما در مبارزه برای آزادی به‌طور متحد کنار هم ایستاده‌ایم، این قدرت را خواهیم داشت که تعرض این حکومت استبدادی به اصول دموکراتیک خود را به‌شکست بکشانیم.

بر کسی پوشیده نیست که (رژیم) ایران مرتکب اقدامات تروریستی و تجاوزکارانهٔ بیشماری شده است که جان شهروندان ایرانی و خارجی‌ها را تهدید می‌کند. به‌همین دلیل من مفتخرم که از قطعنامه‌یی حمایت کرده‌ام که به حفاظت از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳ فراخوان می‌دهد. این مخالفان شجاع ایرانی باید از حقوق اساسی خود برای آزادی بیان و تجمع برخوردار شوند.

مردم ایران شایستهٔ آن هستند که از حق انتخاب رهبران مشروع خود برخوردار باشند که به کرامت و آزادیهای فردی آنها احترام بگذارند.

بار دیگر از شما سپاسگزارم به‌خاطر رهبری فداکارانه، متعهد و با ثبات قدم شما در زمینهٔ حقوق بشر. افتخار می‌کنم که در مبارزه شما برای ایران آزاد در کنار شما هستم.

 

سناتور رافائله اسپرانزون - نایب‌رئیس گروه برادران ایتالیا در سنای ایتالیا

می‌خواهم از شما بابت دعوتتان به‌عنوان یک ایتالیایی و به‌عنوان عضو یکی از دو مجلس پارلمان ایتالیا تشکر کنم. و می‌خواهم فرصت را مغتنم شمرده، تا حداکثر حمایتٍ نه تنها شخصی‌ام، بلکه حمایت همه نمایندگان پارلمان ایتالیا را از آنچه که شما به آن اعتقاد دارید، که آرمانی متمدنانه و برای آزادی است، ابراز کنم. این آرمانی است، که نه تنها منشاء حمایت‌های پارلمانهاست، بلکه حمایت تمام مردم جهان را نیز با خود دارد، آنها آماده‌اند تا شاهد تحقق همه حقوق، حقوق‌بشر، آزادی، حقوق زنان و کودکان، حق داشتن آینده باشند، حقوق همه کسانی که آرزو دارند در محیطی آزاد زندگی کنند و توانایی‌های خود را توسعه دهند و آرزوهای خود را محقق کنند.

ایتالیا همیشه از اصول دموکراسی و آزادی دفاع کرده است. و من خوشحالم همان‌طور که قبلاً روی این سن حمایت خود را از مریم رجوی اعلام کردیم، به او درود بفرستم و تشکر کنم.

در مجلس نمایندگان و سنا، اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا در یک بیانیه مشترک، حمایت خود را از ایران آزاد و دموکراتیک که با هر گونه استبداد و بنیادگرایی دینی مبارزه می‌کند تا خود را از آن رها سازند، اعلام کردند. این بیانیه خواسته ما را در دفاع از حقوق‌بشر و آزادی‌های بنیادی مردم ایران نشان می‌دهد.

در چهل سال گذشته، سیاست سازش و مماشات با آخوندها، متأسفانه هیچ نتیجه‌یی جز تشویق فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و حمایت از تروریسم نداشته که متأسفانه رژیم در آن مهارت دارد. هر گونه امتیاز دادن به این رژیم آن را مهاجم‌تر کرده و به افزایش سرکوب داخلی و تشدید حملات تروریستی، حتی فراتر از مرزهای ایران سوق داده است. وقتی خواندم که (در ایران) تنها در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۵۰ حکم اعدام صادر شده و متأسفانه رکورد جهانی را به ثبت داده، از خود پرسیدم پس چرا جامعه بین‌المللی، رسانه‌های بین‌المللی و روزنامه‌های جهان نتوانسته‌اند اطلاعات این وحشیگری در داخل ایران را به‌صورت مؤثر و به قدر کافی منتشر نموده و آن را به مردم خود منتقل کنند؟ این اطلاعاتی است که اکثریت قریب به اتفاق هموطنان ما نمی‌دانند، و بنابراین ابتکاراتی مانند این، به ما امکان می‌دهد تا نشانه‌ها، اطلاعات و ابزارهای مفیدی را جمع‌آوری کنیم تا سپس این اطلاعات را به جوامع خود ببریم و با مردم خود راجع به آن صحبت کنیم.

مردم ایران به‌وضوح با تظاهرات خیابانی، اعتراضات و با قربانی شدن و از دست دادن زندگی بسیاری از شهدا و مخالفان، نشان دادند که از دست رژیمی که به‌طور سیستماتیک آزادی‌ها را پایمال می‌کند، خسته‌اند. ما می‌دانیم که یک جایگزین دموکراتیک برای وضعیت موجود وجود دارد و به‌خوبی توسط شورای ملی مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی نمایندگی می‌شود که آرزوی آزادی و دموکراسی را که مورد نظر تمام ایرانیان است، متبلور می‌سازد. برنامه ده‌ماده‌ای خانم رجوی الگوی یک جامعه آزاد، پس از دهه‌ها تاریکی است. حکومت مبتنی بر جدایی دین از دولت و آزادی مذاهب، انتخابات آزاد، برابری اساسی بین مرد و زن و احترام به تمامی حقوق فردی است. این چیزی است که مردم ایران به مدت دهها سال خواستار آنند و فریاد زده‌اند.

وظیفه جامعه بین‌المللی و کشورهای دموکراتیک، شناسایی تلاش‌های مردم ایران در مبارزه برای آزادی و دموکراسی علیه رژیم مذهبی و حمایت از آن‌است. تنها از طریق حمایت مصمم و قاطع از مردم ایران می‌توانیم به یک ایران آزاد، دموکراتیک و واقعاً آینده‌نگر دست‌یابیم. با شجاعت ادامه دهید! مصمم و پایدار! همان‌طور که می‌بینید تنها نیستید. مردم ایتالیا با شما هستند! و – همان‌گونه که گفتم- هر کسی که در جهان به آزادی و دموکراسی معتقد است، در کنار شماست. زنده باد مردم ایران، زنده باد ایران آزاد!

 

کارلو چیچولی - نمایندهٔ پارلمان اروپا از ایتالیا

متشکرم. برای من افتخار است که اینجا باشم. سال‌هاست که در کنار شما هستم، برای به‌رسمیت شناساندن جنبش مجاهدین و شورای مقاومت ایران به‌عنوان تنها نماینده‌ٔ منحصر به‌فرد و واقعی مقاومت مردم ایران. مبارزه‌ٔ ما برای مشروعیت مبارزه‌ٔ شماست؛ رژیمی که در ایران در قدرت است، رژیم عجیبی است! رژیمی تروریستی است، اما دیگران را به تروریسم متهم می‌کند! چیزی بسیار خاص و مضحک! می‌خواهم با افتخار یادآوری کنم زمانی که بیش از پانزده سال پیش، برای اولین بار، رهبر قهرمان شما، مریم رجوی، را در مجلس نمایندگان ایتالیا همراهی می‌کردم، و از سوی رئیس وقت مجلس، جیان‌فرانکو فینی، مورد استقبال قرار گرفتند. و همین باعث شد که بخشی از شیطان‌سازی علیه مشروعیت جنبش شما در ایتالیا شکسته شود. می‌خواهم خاطرنشان کنم در مبارزه علیه رژیمی که می‌خواست جنبش شما را مجرم معرفی کند، چه از طریق قوه قضاییه و چه از طریق فشار به افکار عمومی، البته ما پیروز شدیم و بنابراین نمی‌خواهم زیاد این موضوع را یادآوری کنم. آنچه در ایران می‌گذرد بارها گفته شده است، همه می‌دانند، جهان می‌داند، اما می‌خواهم یک تأمل بسیار کوتاه در مورد آنچه که در گوشه و کنار در حال وقوع است، داشته باشم.

رژیم‌ها زمانی سقوط می‌کنند، که شکاف داخلی به‌وجود می‌آید. این همان چیزی است که برای رژیم ایران در حال وقوع است. نمی‌دانم چقدر باز هم بتوانند مشکلات داخلی، میان اعضای رژیم را، چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اجتماعی و سیاسی پنهان کنند، اما همه‌ٔ ما این احساس را داریم که به فصل آخر نزدیک شده‌ایم. می‌خواهم برای جنبش و مردم ایران آرزو کنم که تغییر، به‌زودی محقق گردد، زیرا مردم ایران شایستگی آن را دارند. ایتالیا با شماست!

 

‌امانوئلیس زینگریس - رئیس هیأت نمایندگان پارلمان لیتوانی در شورای اروپا

خانم رجوی، دیدن همه شما، برای من بسیار مسرت بخش است. می‌خواهم از شما تشکر کنم. بابت حفظ چهره‌ٔ متمدن اسلام در اروپا و در جهان شما این کار را انجام دادید.

در موارد دیگر، ما با چهره‌های وحشی گروه‌های تروریستی مواجه هستیم که ادعا می‌کنند اسلام‌گرا هستند. آنها کسانی هستند که پشت قتل‌عام‌های گسترده قرار دارند. از جمله قتل‌عام سال ۱۳۶۷.

شما نماینده تنوع و حقوق‌بشر هستید. این مهم‌ترین چیز است. من گزارشگر حقوق‌بشر و مدافع آن هستم و ما در شورای اروپا از شما حمایت می‌کنیم. می‌خواهم بگویم ما پشت شما هستیم.

کارهایی که شما در فرانسه و به‌ویژه در اشرف انجام داده‌اید. آخرین بار به من نشان دادید، با یادآوری تجربه تکان‌دهنده در موزه نسل‌کشی رژیم ایران در اشرف۳ این موزه باید به ما بیاموزد که باید نهادی را که هیأت آمریکایی به آن اشاره کرده است، تأسیس کنیم تا همه جنایات رژیم را ارزیابی و ثبت کند.

اروپا باید دفتر ثبتی را در نظر بگیرد، احتمالاً در لاهه، یک ثبت‌نام رسمی با افراد شاغل و وکلای بین‌المللی، برای ثبت جرایم و آماده‌سازی عدالت در آینده علیه رژیم، دادگاه آینده، و دادگاه بین‌المللی آینده. پیش از آن‌که دادگاه را آماده کنیم، باید دفتر ثبتی برای تمام جرایم داشته باشیم. باید ثبت‌نامی برای جرایم رژیم ایران علیه مردم آزاد داشته باشیم، و ما این کار را خواهیم کرد و بهترین وکلا برای هر جرم را، جرم به جرم، شمارش خواهند کرد.

می‌خواهم چند کلمه درباره تبادل جاسوسان و قاتلان ایرانی با (گروگانهای) اروپایی که در ایران در زندان بودند، بگویم ما در آینده اجازه نخواهیم داد که دولتهای ما به‌راحتی تمامی آن قاتلان را که توسط رژیم ایران برای کشتن شما، شبکه آزادیتان در اروپا و ایالات متحده و در دنیای دموکراتیک فرستاده شده‌اند، مبادله کنند. ما هر کاری خواهیم کرد تا این کار را متوقف کنیم،

فرمول مبادله قاتلان با زندانیان توسط رژیم ایرانی نمی‌تواند کارساز باشد. آنها گروگانهای بیشتری می‌گیرند و ما مجبور خواهیم شد تا تمامی آن قاتلان را از زندانهای خود آزاد کنیم. آنها از زندانهای ما آزاد نخواهند شد. آنها در جوامع دموکراتیک ما به مجازات خواهند رسید.

چند کلمه آخر درباره وضعیت دنیای دموکراتیک ما. دنیای دموکراتیک ما در حال کوچک شدن است.

من از خانواده یهودی هولوکاست از لیتوانی هستم. مادرم توسط گشتاپو دستگیر شد. پیش از این‌که او بمیرد، به من گفت که امیدوار است که شما با جنگ جهانی سوم واقعی مواجه نشوید. با این حال، امروز ما خواهیم گفت "دوباره هرگز" به دیکتاتوری، مشابه آنچه که توسط مقاومت ضد نازی گفته شد، و ما خواهیم گفت که دوباره هرگز دیکتاتوری نمی‌تواند بر دنیای دموکراتیک ما غلبه کند و شما بخشی از مبارزه ما هستید، خانم رجوی. از شما سپاسگزارم. دوباره از شما بابت همه چیز تشکر می‌کنم.

از پشتیبانی ما از طرح ۱۰ ماده‌یی‌تان اطمینان کامل داشته باشید. متشکرم.

 

آنا فوتیگا- نماینده پارلمان اروپا-وزیر خارجه پیشین لهستان

دوستان ایرانی عزیز،

من با تمام وجود به شما در گردهمایی سالانه‌تان خوش‌آمد می‌گویم. این افتخار و خوشحالی من است که بار دیگر با چنین جمعیت شرافتمند ایرانی و بین‌المللی سخن بگویم. به احساسات پایدار من نسبت به مردم ایران و حمایت قلبی‌ام از رهبر شما، مریم رجوی، اطمینان داشته باشید.

ما در اروپا و به‌ویژه در ارو پای مرکزی و شرقی، شاهد نفوذ خبیثانه رژیم آخوندها بر تحولات اوکراین، هستیم. ما این را باید به دخالت‌های رژیم جمهوری اسلامی در منطقه گسترده‌تر خاورمیانه، مشارکت و تأمین مالی تروریسم و هم‌چنین جنایات مرتکب شده در منطقه اضافه کنیم.

فشار مداوم به ایرانیان خارج از کشور قابل توجه است و حمایت بین‌المللی البته ضروری است. من تعهد خود را در این تلاش مستمر اعلام می‌کنم.

ما باید این فشار را حفظ کنیم و البته من از این حمایت می‌کنم.

بسیار متشکرم.

 

خاویرسارسالخوس - رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا

دوستان عزیز برای یک ایران آزاد بار دیگر خوشحالم که در برگزاری اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴ با شما صحبت می‌کنم علاوه بر این، مرگ رئیسی بحرانهای داخلی رژیم را تشدید کرده است نارضایتی داخلی از رژیم زمانی آشکار شد که بسیاری از ایرانیان از مرگ رئیس‌جمهور رژیم ابراز خوشحالی کردند

اقتصاد ایزوله شده از بازارهای جهانی با تورم بالای ۴۰٪ هم‌چنان در حال فروپاشی است با افزایش مبارزات درونی برای قدرت، آخوندها هر کاری که لازم باشد انجام خواهند داد تا قدرت را حفظ کنند

رژیم ایران تلاش‌های خود را برای تضعیف جنبش مقاومت تشدید کرده است و چنان‌چه برایش ممکن باشد با جنگ‌طلبی و سرکوبگری بیش از همیشه ادامه می‌دهد.

همزمان، یک رژیم آسیب‌پذیر و منزوی‌تر، تمایل دارد برنامه هسته‌یی خود را برای امنیت بیشتر گسترش دهد و ممکن است به تکثیر هسته‌یی در خاورمیانه منجر شود که می‌تواند فراتر از آن نیز گسترش یابد با این حال، همه ما می‌دانیم که این حکومت مذهبی تغییر نخواهد کرد انتخابات در ایران به ابزاری برای حفظ توهم دموکراسی تبدیل شده است، در حالی که به‌طور دقیق توسط آخوندهای حاکم کنترل می‌شوند شورای نگهبان بیش از ۹۰ درصد از نامزدها را رد صلاحیت کرد، خامنه‌ای فقط برتری خود را تضمین می‌کند با این حال، واقعیت این است که یک جایگزین متحد با حمایت گسترده در میان مردم ایران وجود دارد که از دموکراسی مبتنی بر جدایی دین از دولت، کثرت‌گرایی، برابری عدالت و حاکمیت قانون حمایت می‌کند

اجازه دهید بار دیگر نقش کانون‌های شورشی در ایران و نقش برجسته زنان جوان ایرانی در قیامهای اخیر را تصدیق کنم آنها به تحولی تاریخی منجر خواهند شد رهبری آنها برای آزادی همه ایرانیان از استبداد و بنیادگرایی حیاتی است شورای ملی مقاومت ایران به رهبری رئیس‌جمهور برگزیده، خانم مریم رجوی یک جایگزین مناسب کثرت‌گرا، رهبری شفاف و تعهد به انتخابات آزاد و عادلانه ظرف شش ماه پس از سرنگونی رژیم ارائه می‌دهد تحت رهبری مجرب و الهام‌بخش مریم رجوی و حمایت گسترده مردمی، شورای ملی مقاومت ایران قادر به تسهیل گذار آرام و منظم به دموکراسی است. در هفته‌های آینده، پارلمان اروپا یک مأموریت پنج ساله جدید را آغاز خواهد کرد دوستان ایران آزاد با محکوم کردن جنایات رژیم به حمایت از تلاش‌های اپوزیسیون ایران ادامه خواهند داد این تعهد ما برای ادامه دفاع از تحریم‌ها علیه رژیم ایران و رهبران رژیم است و همان‌طور که پارلمان اروپا بارها درخواست کرده است، به فشار بر شورای اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم تا سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد اجازه دهید با آرزوی موفقیت و ثمربخشی برای همه شما در اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴ سخنانم را به پایان برسانم

 

اینگرید بتانکور- کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا

از شما ممنونم، مریم عزیز، که ما را در اینجا در پاریس گردهم آورده‌اید، ما را به این ایرانیان فوق‌العاده که برای آزادی‌شان در ایران مبارزه می‌کنند، وصل کرده‌اید و به ما اجازه داده‌اید تا با کسانی که هم‌اکنون با پرچم‌های برافراشته در آلمان هستند، نیز در ارتباط باشیم و هم‌چنین با دوستان فوق‌العاده‌مان، زنان و مردان قهرمانی که از اینجا می‌بینیم و ما را از اشرف همراهی می‌کنند

از شما متشکرم مریم، زیرا واقعاً تکان‌دهنده است که ببینیم چگونه حامیان شما، از همه قاره‌ها و ملیتها افزایش پیدا می‌کنند، با چهره‌هایی همیشه شگفت‌انگیزتر و الهام‌بخش‌تر. باید با تأسف از غیبت دوستمان جو لیبرمن نیز یاد کنم اما این کار را با کمی آسودگی خاطر انجام می‌دهم، زیرا مطمئنم که او بسیار خوشحال خواهد شد که ببیند چگونه ما به پیش می‌رویم و چگونه این آرمان که هم‌چنین رویای ماست، به واقعیت تبدیل می‌شود. من مدت زیادی در تونلی بی‌نور بودم و فکر می‌کنم وقتی نوری در انتهای تونل دیدم، آن را شناسایی کردم و در حال حاضر آن را می‌بینم وقتی اوضاع بد است، وقتی خیلی خیلی بد است، معمولاً زمانی است که تغییر آغاز می‌شود. و آنچه که من در جهان می‌بینم، می‌دانم که دوست آمریکایی‌مان، ژنرال جیمز جونز، به درستی توضیح داد که ما در لحظه‌ای هستیم که دموکراسی‌ها با حکومت‌های استبدادی مبارزه می‌کنند. ما به‌طور خاص در مورد (رژیم) ایران صحبت کردیم، (رژیم) ایران که یک شکست واقعاً مهم را تجربه کرد با انتخاباتی که در آن مردم ایران تحریمش کردند. آنها از بازی در نمایشی به ظاهر دموکراتیک خودداری کردند. از این طریق، آنها با صدای رسا و واضح گفتند که مسیر کسانی که فکر می‌کنند باید با رژیم دیکتاتوری ایران توافق کنند، خواست مردم ایران نیست.

مریم، شما بسیار باهوش هستید، اما شما هم‌چنین شجاعت دارید، شجاعت لازمه تغییر تاریخ است. و من می‌دانم که سال‌های آینده و این تغییر که در راه است، توسط زنان ایجاد می‌شود. من فکر می‌کنم که این تغییر که همان زلزله تاریخی است که ما تجربه می‌کنیم، یعنی سقوط این دیکتاتوریها، بسیار مهم است که در ایران به‌وقوع بپیوندد.

فکر می‌کنم که رژیم ایران یکی از آن هیولاهای سیاسی است، که در آستانه انقراض هستند. اگر امروز اینجا جمع شده‌ایم، به این دلیل است که ما آگاه هستیم. ما می‌دانیم که آنها به پایان نزدیک می‌شوند. می‌خواهیم علاوه برآگاهی با تمام قلب و احساساتمان، حمایت کنیم، کمک کنیم، و به تمامی زنان و مردان ایرانی که در اعتراض به رژیم به پای صندوق‌های رأی نرفتند، تعهد بدهیم. آن مبارزان آزادی که دلیل تجمع ما در اینجا هستند. اگر ما اینجا هستیم، نه تنها به این دلیل است که به آنها ایمان داریم، بلکه هم‌چنین به این دلیل است که می‌دانیم سرنوشت آنها سرنوشت ماست. سرنوشت ما به آنچه در ایران رخ می‌دهد گره خورده است. پایان تروریسمی که حتی در اینجا در اروپا هم وجود دارد، در آمریکا، و هر جایی در جهان که آخوندها می‌خواهند حمله کنند، و ما شاهد این بوده‌ایم. در نهایت، صلح جهانی. تضمین صلح جهانی به پیروزی شما بستگی دارد. و به پیروزی همه مبارزان آزادی در ایران.

امروز زیاد کلمه "مماشات" را شنیده‌ایم و به نظر می‌رسد که این یک کلمه نفرین‌شده است. اما آنچه نباید فراموش کنیم این است که این سیاست مماشات نتیجه روایتهایی است که توسط شبکه‌های نفوذی راه‌اندازی شده توسط وزارت اطلاعات (رژیم) ایران ترویج می‌شود تا دولتهای ما را گمراه کنند و دموکراسی‌های ما را ناکارآمد کنند و مهمتر از همه، جلوگیری از هر گونه تلاش ممکن توسط ما برای ممانعت از دستیابی دیکتاتوری حاکم بر ایران به بمب اتمی. این هدف مماشات است؛ آنها در حال خرید زمان هستند. و نه تنها در خرید زمان موفق بوده‌اند، بلکه هم‌چنین موفق شده‌اند که مانع حمایت رسمی دولتهای ما از اپوزیسیون ایران شوند.

اما واقعیت این است که امروز یک اجماع میان مدافعان آزادی و حقوق‌بشر در سراسر جهان وجود دارد که ما نیاز به حمایت بین‌المللی برای ایجاد تغییر داریم و ما مصمم به تغییر هستیم. 

به همین دلیل رژیم ایران یک استراتژی تهاجمی برای انتشار اتهامات نادرست علیه شورای ملی مقاومت ایران، علیه مجاهدین خلق ایران، علیه مبارزان آزادی ایرانی به کار گرفته است، تا جایی که چند هفته پیش ما فرانسوی‌ها اینجا با تعجب و باید بگویم با خشم، مقاله‌یی در مهم‌ترین روزنامه فرانسه، لوموند، خواندیم که به نظر می‌رسید نویسنده آنچه که سران سپاه پاسداران دیکته کرده بودند را نوشته است. تمام دروغ‌ها، تمام افتراهایی که رژیم ایران سال‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، توسط لوموند سرجمع شده بود. بنابراین این کمپین تهاجمی است، اما هم‌چنین نشان می‌دهد که ما در حال پیروز شدن هستیم. زیرا این امر مانع از حضور هیچ‌کس در اینجا نشد.

این مهم است، که سعی کنیم بفهمیم چرا این همه تلاش برای جلوگیری از حمایت ما از مریم و مجاهدین خلق و مقاومت ایران انجام می‌شود. چرا؟ فکر می‌کنم که اولاً به این دلیل است که اگر ما موفق شویم که حمایت رسمی دولتهای سراسر جهان از سازمان مجاهدین خلق را به دست آوریم، این پیامی به قدرت یک بمب اتمی ارسال می‌کند. و این پیام تنها شامل دو کلمه است: «بازی تمام». بازی تمام است. بازی تمام است زیرا مریم موفق شده است امید را برای مردم ایران به ارمغان بیاورد.

و امید برای رهبران یک رژیم دیکتاتوری ترسناک‌ترین چیز است. زیرا این همان چیزی است که آنها را سرنگون می‌کند.

و هم‌چنین، یک دلیل دیگر این است که حمایتی که ما از مقاومت می‌کنیم، نشانه شکست کامل رژیم است. زیرا به این معنی است که پولی که خرج کرده‌اند، سال‌هایی که صرف تلاش برای کشتار، حملات تروریستی، کارزارهای اطلاعات دروغ و افترا، پیاده کردن استراتژی‌های نفوذ، رشوه دادن به مقامات و فساد روزنامه‌نگاران کرده‌اند، شکست‌خورده است.

آنها شکست‌خورده‌اند زیرا مقاومت هم‌چنان قوی است. این تنها رقیب اصلی است و تنها سازمانی است که می‌تواند رژیم را سرنگون کند. این تنها سازمانی در ایران است که می‌تواند کار مداوم و سابقه بی‌نقص دفاع از حقوق‌بشر را ارائه بدهد که قابل تخریب یا پاک شدن نیست.

هم‌چنین، مقاومت تلاش‌های چشمگیری انجام داده است که توسط همه به‌رسمیت شناخته شده است تا طرح‌ها و حیله‌های هسته‌یی رژیم را افشا کند. به سختی کار کرده است تا، همان‌طور که مایکل موکیزی در سخنانش یادآور شد، عاملان شکنجه و قتل‌عام‌ها را به دادگاههای بین‌المللی بکشاند. بنابراین رژیم به‌طور کامل شکست‌خورده است. کانون‌های شورشی مجاهدین خلق که پیش‌تر هم دیدیم، در سراسر کشور گسترش یافته‌اند. آنها هم‌چنان قوی هستند و هزاران جوان، زن، مرد، خانواده‌ها، خانواده‌های کامل را بسیج کرده‌اند تا به استبداد پایان دهند.

مقاومت هم‌چنین علیه نابرابری جنسیتی و سیاست‌های زن‌ستیز مبارزه کرده و فکر می‌کنم در انجام این کار موفق بوده است. زیرا امروز، در هر گوشه‌یی از ایران، صدای مردم را می‌شنوید که می‌گویند: «زن، مقاومت، آزادی»

آنها شکست‌خورده‌اند. آنها شکست‌خورده‌اند زیرا اکنون حمایت بین‌المللی (از این جنبش) بی‌اندازه است. فقط در فرانسه، (۲۰۰ نماینده) مجلس بیانیه‌یی را امضا کردند که از برنامه ده ماده‌یی مریم رجوی حمایت می‌کند. همین اتفاق در ایالات متحده افتاد. بیش از ۲۳۰ عضو از هر دو حزب در کنگره ایالات متحده. بیش از ۵۰۰ عضو از احزاب مختلف در پارلمان انگلستان. تعداد زیادی از برندگان جایزه نوبل. بیش از ۴۰۰۰ پارلمانتر در سراسر جهان و بیش از (۱۳۷رهبر سابق جهان به حمایت از مقاومت ایران متعهد شده‌اند و این اتفاقی نیست.

ما همه می‌دانیم که همین حالا هیچ فعالیتی در جهان برای حفظ دموکراسی‌هایمان، حفظ ارزش‌هایمان، حفظ حق آزادی‌مان مهم‌تر از اتحاد جهانی برای آزادی مردم ایران نیست

رژیم مذهبی حاکم بر ایران، دیکتاتوری حاکم بر ایران، بزرگترین دشمن ماست. مبارزه مردم ایران، مبارزه ماست.

آنها توقف‌ناپذیر هستند. آنها آزادی را به دست خواهند آورد. و ما تا پایان، دست در دست آنها، پیش خواهیم رفت. زیرا با آنها، ما خواهان ایران آزاد برای همیشه هستیم.

 

عبدالله هوتی – نخست‌وزیر کوزوو (۲۰۲۱) - نمایندهٔ پارلمان کوزوو

متشکرم. بسیار سپاسگزارم، بانوی محترم رجوی، مقامات بلند پایه، اعضای پارلمانها، خانم‌ها و آقایان. از طرف هیأت نمایندگی کوزوو، نماینده مجلس سلیمانای و نماینده مجلس هژای، هر دو معاونین سابق نخست‌وزیر، و همکارمان از مونته‌نگرو، نماینده مجلس نیکول سآماج، افتخار بزرگی است که در این جمع برجسته سخنرانی کنم. و به‌عنوان کشور‌های جوان، کوزوو و مونته‌نگرو بخشی از تلاش‌های جهان دموکراتیک، در حمایت از مردم ایران برای آزادی و دموکراسی هستند. من معتقدم که حضور ما امروز از سراسر جهان نشان‌دهنده حمایت قاطع ما از مردم ایران است. و امروز روشن است که رژیم سرکوبگر کنونی نمی‌تواند دوام بیاورد. من باور دارم که به‌زودی این رژیم به‌عنوان یک حادثه ناگوار در تاریخ بزرگ مردم ایران به حساب خواهد آمد. و تاریخ به ما آموخته که همه رژیم‌های سرکوبگر در نهایت شکست می‌خورند.

بانوی گرامی مریم رجوی! شما همواره همدلی و حمایت ما را دارید. به یاد داشته باشید که شما امید میلیون‌ها پسر و دختری هستید که می‌خواهند زندگی آزاد و شرافتمندانه‌ای داشته باشند. برای مردان و زنانی که می‌خواهند فرزندان خود را شاد و آزاد بزرگ کنند. برای اساتید دانشگاه و دانشمندانی که می‌خواهند بخشی از جامعه علمی جهانی باشند. برای پزشکان و پرستارانی که باید از کسانی که توسط رژیم شکنجه شده‌اند مراقبت کنند. و برای دانشجویان، استعدادهای جوان و کارآفرینانی که آرزوی سفر به جهان را دارند. اما آیا ما، جهان دموکراتیک، به اندازه کافی برای حمایت از مقاومت مردم ایران برای آزادی تلاش می‌کنیم؟ به نظر من این موضوعی قابل بحث است. تحریم‌ها علیه رژیم ایران باید بهتر هدف‌گذاری شوند تا اطمینان حاصل شود که رژیم به‌طور مستقیم ضربه می‌بیند. و در سراسر جهان دموکراتیک این تحریم‌ها باید نامحدود و هماهنگ باشند. علاوه بر این، باید روشن و صریح به همه افرادی که مسئول نقض حقوق‌بشر، شکنجه و اعدام هستند، پیام بدهیم که مجازات خواهند شد.

خانم‌ها و آقایان! مقاومت مردم ایران امروز قوی‌تر (از قبل) است. و حمایت جهان دموکراتیک نیز قوی‌تر از پیش است. ما در ماه گذشته شاهد تحولات جدیدی بوده‌ایم. و این را در طول تاریخ دیده‌ایم. خدا از کسانی که به‌دنبال عدالت هستند حمایت می‌کند. چگونه حقوق‌بشر و دموکراسی مستحکم شود؟ و چگونه ایمان، فرهنگ و تنوع مردم ایران در یک ایران آزاد و دموکراتیک همزیستی کنند؟ من معتقدم این امر مردم داخل و خارج از ایران را بسیج خواهد کرد.

خانم‌ها و آقایان، همکاران از اروپا و آمریکا، بیایید با هم کار کنیم. بیایید اطمینان حاصل کنیم که دولتهای ما کاملاً متعهد و حامی مبارزه مردم ایران برای آزادی و دموکراسی هستند. بیایید مطمئن شویم که جهان دموکراتیک هیچ‌گونه سازشی در برابر این رژیم ندارد. خدا مردم ایران را حفظ کند. متشکرم

 

اولکساندرا ماتویچوک - برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۲، رئیس مرکز آزادیهای مدنی در اوکراین

نام من اولکساندرا ماتویچوک است، من یک وکیل حقوق‌بشر هستم و این افتخار بزرگی برای من است که این حضار برجسته را خطاب قرار بدهم. ایران و اوکراین به‌لحاظ جغرافیایی خیلی با هم فاصله دارند، اما ایران و اوکراین از نظر ارزش‌ها خیلی بهم نزدیکند. چون مردم ایران و مردم اوکراین می‌دانند که مبارزه برای آزادی به چه معنی است. مردم ایران و مردم اوکراین می‌دانند که پرداختن بالاترین قیمت چه معنایی دارد، فقط برای برخورداری از فرصت ساختن کشوری که در آن از حقوق همگان حفاظت شود. مردم ایران و مردم اوکراین می‌دانند که اعمال شرورانه، اگر بدون مجازات باشند، رشد می‌کنند و فقط عدالت پیش‌شرط یک صلح عادلانه و پایدار در منطقه است. به‌همین دلیل ما باید به مبارزه برای آزادی و کرامت انسانی همدیگر کمک کنیم. ما برای چیزی مبارزه می‌کنیم که هیچ محدودیتی در مرزهای ملی ندارد و فقط آزادی است که جهان ما را امن‌تر می‌کند.

 

ایوان استفانتس- نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی

دوستان عزیز،

از زمانی که در سال ۲۰۱۴ در پارلمان اروپا شروع به کار کردم، همواره از دوستانم در اپوزیسیون دموکراتیک، شورای ملی مقاومت ایران حمایت کرده‌ام

مردم ایران به‌وضوح به جهان نشان داده‌اند که این رژیم را نمی‌خواهند و خواهان تغییر واقعی و یک جمهوری دموکراتیک هستند. این امر آشکار است زیرا آنها در سراسر ایران به کارزار کانون‌های شورشی شورای ملی مقاومت برای تحریم انتخابات پاسخ مثبت داده‌اند.

من با تمام وجود با شما هستم و به شما اطمینان می‌دهم که ما تلاش‌های خود را برای قرار دادن سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی افزایش خواهیم داد. رژیم ایران تهدید مشترکی برای همه ما است و از تمام تلاش‌هایی که برای خلاصی جهان از شر این رژیم وحشی انجام می‌دهید، قدردانی می‌کنیم.

خانم رجوی گرامی، لطفاً بدانید که همیشه می‌توانید روی من حساب کنید و امیدوارم به‌زودی یک ایران آزاد و دموکراتیک را با هم جشن بگیریم.

بسیار سپاسگزارم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8754559-d530-4d5a-90d5-55db9dc28728"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات