728 x 90

کهکشان مقاومت ایران -۱۴۰۲ - سخنرانیهای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا (۲۰۲۱) - جان برد وزیر خارجهٔ کانادا (۲۰۱۵)

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا (۲۰۲۱) - جان برد وزیر خارجهٔ کانادا (۲۰۱۵)
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا (۲۰۲۱) - جان برد وزیر خارجهٔ کانادا (۲۰۱۵)

سخنرانیهای مایک پمپئو – وزیر خارجه آمریکا (۲۰۲۱)  و جان برد - وزیر خارجهٔ کانادا (۲۰۱۵)

 

مایک پمپئو – وزیر خارجه آمریکا (۲۰۲۱)

خانم رجوی شما کار بزرگی انجام داده‌اید و رهبری شما در شورای ملی مقاومت ایران زیرساخت‌های یک جمهوری آزاد، مستقل و دموکراتیک را در ایران می‌سازد، شما هم‌چنان الهام‌بخش هستید، شما الهام‌بخش همهٔ ما هستید

ما به‌همان آرمانی معتقدیم که این معترضان برای آن می‌جنگند که مردم ایران دیگر تحت حاکمیت این رژیم سرکوبگر زندگی نکنند

این رژیمی است که بدون‌شک نیرویی برای شرارت در سراسر جهان است، زمانی‌که وزیر خارجهٔ آمریکا بودم شاهد آن بودم

همان‌طور که من این معترضان را تماشا می‌کنم، همان‌طور که امروز مردم را در خیابانهای پاریس می‌بینم، همان‌طور که همهٔ شما را در این سالن می‌بینم امید زیادی دارم، معتقدم جنبشی که ما شاهد آن هستیم به‌ رهبری همهٔ شما به‌وضوح با آنچه در گذشته دیده‌ایم متفاوت است

این قیام‌ها را زنان رهبری کرده‌اند و جوانان ایرانی پیشتاز آن بوده‌اند، آنها خواستار اصلاحات نیستند آنها خواستار آزادی هستند، 

اعتراضات در ایران محصول مداخلهٔ خارجی نیست، رژیم دروغ می‌گوید، این اعتراضات نتیجهٔ ۴۰سال مقاومت سازمان‌یافته است

وظیفهٔ ما این بود که هر چه در توان داریم انجام بدهیم تا به رهایی مردم سراسر جهان و داخل ایران از شر سپاه پاسداران و جلاد آن قاسم سلیمانی کمک کنیم

 

مایک پمپئو – وزیر خارجه آمریکا (۲۰۲۱)

بسیار مفتخرم که امروز با همهٔ شما صحبت می‌کنم و متأسفم که نمی‌توانم حضوری با شما باشم، ولی عشق و میهن‌دوستی برای ایران را در سالن احساس می‌کنم. بسیار عالی است که نزد شما برگشتم. بسیار عالیست که این همه رهبر بزرگ را می‌بینم. من نخست‌وزیر هارپر، معاون رئیس‌جمهور پنس و سناتور لیبرمن را می‌بینم. و البته، شگفت‌انگیز است که دوباره دست‌کم به‌طور مجازی نزد شما باشم خانم رجوی. شما کار بزرگی انجام داده‌اید و رهبری شما، رهبری شما در شورای ملی مقاومت ایران، زیرساخت‌های یک جمهوری آزاد، مستقل و دموکراتیک را در ایران می‌سازد. خدا شما را به‌خاطر تمام کارهایی که برای مردم ایران انجام داده‌اید حفظ کند.

هم‌چنین می‌خواهم خیلی کوتاه قدردانی کنم از رشادتها و فداکاریهای این همه ایرانی. من با برخی از آنها که از کشور خارج شده‌اند، دیدار کرده‌ام. من این معترضان را از شهریور سال گذشته به‌مدت ۱۰ماه تماشا کرده‌ام که به‌سبعیت رژیم اعتراض می‌کنند. اکنون ۱۰ماه است فریاد آنها در سراسر جهان شنیده می‌شود. و آنها باید بدانند، شما باید بدانید، مردم ایران که امروز در داخل کشور به‌این سخنان گوش فرا می‌دهند، می‌دانند که صدای شما هم‌چنان در سراسر جهان شنیده می‌شود.

شما هم‌چنان الهام‌بخش هستید. شما الهام‌بخش همهٔ ما هستید. همهٔ ما امروز اینجا هستیم، زیرا به‌آرمانی یک‌سان اعتقاد داریم. ما به‌همان آرمانی معتقدیم که این معترضان برای آن می‌جنگند که روزی مردم ایران دیگر تحت حاکمیت این رژیم بی‌رحم و سرکوبگر زندگی نکنند که از سال۱۳۵۷ در تهران حکومت می‌کند.

همهٔ ما این رژیم را می‌شناسیم. این رژیمی است که مردم را سرکوب می‌کند و تاریخ افتخارآمیز این ملت بزرگ را به‌سخره می‌گیرد. این رژیمی است که بدون‌شک نیرویی برای شرارت در سراسر جهان است. ما آن‌را می‌بینیم. زمانی‌که وزیر خارجهٔ آمریکا بودم شاهد آن بودم. ما این شرارت را دیده‌ایم، به‌خصوص در همین ماههای گذشته. بسیاری از معترضان ایرانی به‌دلیل استفاده از اساسی‌ترین حقوق خود به‌قتل رسیدند و بسیاری دیگر به‌دلیل ابراز سادهٔ عقاید و ایمان و میهن‌پرستی‌شان به‌زندان افتادند.

من از سال۲۰۱۰ از مردم ایران و تاریخ آنها صحبت کرده‌ام، تقریباً از ۱۵سال پیش. من از مهربانی مردم ایران، احترام آنها به‌دانش و منطق و حیات انسانی صحبت کرده‌ام.

ایرانیان می‌خواهند در ایمان و فرهنگ خود پیشرفت کنند و صرفاً می‌خواهند به‌خانواده و ملت خود اجازه بدهند که شکوفا شوند. باید بگویم، همان‌طور که من این معترضان را تماشا می‌کنم، همان‌طور که امروز مردم را در خیابانهای پاریس می‌بینم، همان‌طور که همهٔ شما را در این سالن می‌بینم، امید زیادی دارم.

من معتقدم جنبشی که ما شاهد آن هستیم، به‌رهبری همهٔ شما، به‌وضوح با آنچه در گذشته دیده‌ایم متفاوت است. این قیام‌ها، این قیام‌ها را زنان رهبری کرده‌اند و جوانان ایرانی پیشتاز آن بوده‌اند.

آنها خواستار اصلاحات نیستند. آنها خواستار آزادی هستند، چیزی که عمیقاً با تاریخ ایران سازگار است. حالا، همهٔ شما این را می‌دانید. همه شما می‌دانید. امروز توئیت‌های رژیم را خواهید دید. رژیم آخوندها تلاش خواهد کرد معترضان و شما را بی‌اعتبار کند. آنها مدعی خواهند شد که این جنبش توسط عناصر خارجی هدایت می‌شود. حدس می‌زنم منظورشان من باشد یا معترضانی که از بازگشت دیکتاتوری شاه دفاع می‌کنند! اما این از خارج به‌داخل نیست. ربطی به «فتنه‌گران» خارجی ندارد. بحث بر سر مردم ایران و ایرانیان در سراسر جهان است که آزادی‌های بنیادین را درک می‌کنند. و ما، هر یک از ما، همان‌طور که معاون رئیس‌جمهور چند دقیقه پیش گفت، باید شفاف باشیم. این هیچ‌کس و به‌خصوص به‌هیچ‌عنوان کلیهٴ کسانی را که امروز در این سالن حضور دارند فریب نمی‌دهد.

شعارهایی که روزانه در سراسر ایران شنیده می‌شود، آینده آخوندها را نفی می‌کند. در حالی‌که ما شاهد گسترش اعتراضات در ماههای اخیر بوده‌ایم، ندیدیم که این جنبش بی‌نظمی باشد که در آن تعداد زیادی از جناح‌های متخاصم با هم رقابت می‌کنند. ما شاهد وحدت بودیم. ما مردم منسجمی را دیده‌ایم که از خود شجاعت و همکاری باور نکردنی برای سرنگونی این رژیم نشان دادند. این از کردستان تا سیستان و بلوچستان و از عرب‌ها در خوزستان تا خود پایتخت در تهران واضح است. همهٔ مذاهب، همهٔ قومیت‌ها، در مخالفت خود با این رژیم و امید و آرزوی عمیق خود برای آینده‌یی بهتر یکپارچه بوده‌اند.

همهٔ شما این‌را می‌دانید. جنبشی که ما شاهد آن هستیم به‌پایان نرسیده، زیرا ما شاهد شورش ملت حقیقی ایران علیه همان کسانی هستیم که از دیرباز سرکوبشان کرده‌اند. و من هرگز فراموش نخواهم کرد، ما هرگز نباید فراموش کنیم که این مبارزه به‌قیمت هنگفتی به‌دست می‌آید. برخی برآوردها نشان می‌دهد که تاکنون نزدیک به ۷۰۰تن از معترضان به‌قتل رسیده‌اند. در حالی‌که بین ۲۰۰۰۰ تا شاید ۳۰۰۰۰نفر دستگیر شده‌اند.

مقامات رژیم تهدید کرده‌اند که برای سرکوب اعتراضات، اعدام جمعی معترضان را آغاز خواهند کرد. و تلاش آنها برای قتل و آسیب رساندن به افراد در سراسر جهان، هم‌چنان ادامه دارد. اما اعتراضات در ایران به‌همهٔ ما یادآوری می‌کند که آزادی اهمیت دارد. این چیزی است که ارزش مبارزه برای آن‌را دارد.

وقتی سلیمانی، آمریکایی‌ها را تهدید می‌کرد و ما او را حذف کردیم، اطمینان حاصل کردیم که او آمریکایی دیگری را نکشد. ما مطمئن شدیم که او ایرانی دیگری را سرکوب نکند. وظیفهٔ ما این بود که هر چه در توان داریم انجام بدهیم تا به‌آزادی مردم در سراسر جهان و داخل ایران از شر سپاه پاسداران و جلاد آن قاسم سلیمانی کمک کنیم.

ما به آنها کمک کردیم، زیرا می‌دانیم که رژیم ایران پیوسته و برای همیشه با آزادی مخالفت خواهد کرد و ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم این سرکوبگری پابرجا بماند. ما به‌خوبی می‌دانیم که رژیم، قبل از هر چیز، با آزادی در داخل مرزها مخالف است. ما این‌را در ۱۰ماه گذشته دیده‌ایم. فریاد ایرانیان بی‌گناه با سبعیت مواجه شده است. اما رژیم آخوندها طرح‌های شیطانی خود را به‌مردم ایران محدود نکرده، بلکه این رژیم مدتها است جلودار تروریسم حکومتی در جهان بوده است.

ما موشکهای هدایت‌شوندهٴ دقیق را نزد حزب‌الله می‌بینیم. این رژیم به‌طور مستمر به‌ایجاد ظرفیت برای توسعهٴ سریع نه تنها یک سلاح اتمی بلکه یک برنامهٔ تسلیحاتی کامل ادامه می‌دهد و در مورد همین برنامه هم دروغ می‌گوید.

اجازه موفقیت دادن به‌این رژیم به‌این معنی است که آرمان آزادی در داخل و خارج از مرزهای آن آسیب خواهد دید. به‌همین دلیل ما به‌مدت ۴سال، در زمانی که من وزیر خارجه بودم، برای درهم‌شکستن آن تلاش کردیم، آن‌هم با اعمال فشار حداکثری و بسیج شرکا و متحدانی که مایل به‌کمک برای انزوای رژیم بودند.

ما برای اولین بار رژیم را در ضعیف‌ترین نقطهٔ خود در ۴۰سال گذشته قراردادیم. ایرانی‌ها از همه‌جای کشور توانستند اوج بی‌کفایتی رژیم را ببینند که وطنشان را ویران کرده بود. غذا، گاز و سایر مواد اولیه، نه به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، بلکه به‌دلیل اعمال رژیم و فساد آن غیرقابل دسترس شده بود. توانایی کشور در مقابله با فجایع طبیعی مانند سیل و زلزله حکایت از بی‌کفایتی، خودکامگی و شرارت نظام دارد. مدیریت پاندمی کرونا توسط این رژیم به‌مردم ایران آسیب رساند. ببینید، همهٔ این‌ها، همهٔ این‌ها نشان می‌دهد که این رژیم کارآیی ندارد. مردم ایران و نیز تمام جهان، می‌دانند که در این کشور اشتیاق به‌آزادی ادامه دارد.

من متأسفم که اکنون به‌نظر می‌رسد گوش شنوایی به‌پیام مردم ایران وجود ندارد. مطمئناً در ایالات‌متحده، در همان جاهایی که شنیدن آن مهم‌ترین است، نادیده گرفته می‌شود. حتماً، همهٔ شما خوانده‌اید که در هفته‌های اخیر، دولتهای اروپایی و هم‌چنین دولت بایدن در ایالات‌متحده، دوباره مانند یک مردهٴ متحرک فشار می‌آورند تا با رژیم ایران معامله کنند.

کاهش تحریم‌ها، آزاد کردن ۷میلیارد دلار پول از کرهٴ جنوبی و دادن آن به‌رژیم؛ در حالی‌که پرزیدنت بایدن و رابرت مالی مردم ایران را تنها می‌گذارند، جیب رژیم را پر می‌کنند، ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم که این اتفاق بیفتد، زیرا رژیم مصمم به‌درهم‌شکستن مردم و گسترش وحشت و آشوب در خارج از کشور است.

تمایل کور دولت بایدن برای مماشات و مذاکره، جهان را به‌مکان خطرناک‌تری تبدیل کرده است. این خیانت مطلق به‌مردم ایران است. معامله با این رژیم به‌آن مشروعیت می‌بخشد. باید در نظر بگیریم که چنین معامله‌یی، دست رژیم را با پول نقد و امکانات و نیز سلطه پر می‌کند و ما به‌یقین می‌دانیم که این ثروت صرف غذا و دارو و امنیت مردم ایران نمی‌شود، بلکه صرف شرارت می‌شود.

آیا واقعاً کسی در این سالن معتقد است که مستبدان حاکم بر تهران از آن برای کمک به‌مردم ایران استفاده کنند؟ البته که نه. خنده‌دار است. ما می‌دانیم، می‌دانیم که هر معامله‌یی فقط رژیم را قادر می‌سازد تا بیشتر به‌سرکوب وحشیانهٴ مردم خود ادامه بدهد. اما این همهٔ داستان نیست. آن بخش از منابعی که رژیم صرف وارد آوردن درد و رنج مردم خود نمی‌کند، برای حمله به‌مردم آزاد در سراسر جهان استفاده خواهد شد، در اسرائیل، در اوکراین، در اروپا، در انگلستان و در واقع در داخل ایالات‌متحده.

اگر به‌آرمان آزادی اعتقاد داریم، اگر فکر می‌کنیم که این آرمان هنوز از اوکراین تا ایران مهم است، نمی‌توانیم لغو تحریم‌ها علیه رژیم ایران را بپذیریم. همین و بس.

در عوض ما باید از رهبران خود بخواهیم، از ایرانیان شجاعی حمایت کنند که در برابر این حکومت مستبد مقاومت می‌کنند. این اعتراضات محصول مداخلهٔ خارجی نیست. آنها یک دخالت خارجی نیستند. واقعیت این است که ما می‌دانیم رژیم دروغ می‌گوید و در مقابل، این مردم ایران هستند که حقیقت را می‌گویند. این اعتراضات نتیجهٔ ۴۰سال مقاومت سازمان‌یافته است. الآن من دعا می‌کنم، اکنون زمانی باشد که آمریکا و همهٔ کشورهایی که برای آزادی ارزش قائل هستند، واقعاً از آنها حمایت کنند.

سیاست شکست‌خوردهٴ فعلی آمریکا که امروز شاهد آن هستیم، نشان‌دهندهٔ عدم حمایت از زنانی است که جان خود را در ایران به‌خطر می‌اندازند. ما نمی‌توانیم پول و منافع اقتصادی را به‌پای آخوندها بریزیم و امیدوار باشیم که از آن برای ارعاب و سرکوب استفاده نشود. در عوض، حقوق‌بشر و مبارزه با تروریسم باید هم‌چنان در مرکز سیاست ما در رابطه با ایران باشد. اگر می‌خواهیم (رژیم) ایران را از دستیابی به سلاح اتمی باز داریم، باید تا زمان تغییر رژیم فشار وارد کنیم. و این‌که مهم‌ترین راه، ما این‌را می‌دانیم، مهم‌ترین راه برای انجام این کار، حمایت از کسانی است که در داخل ایران فعالانه برای حکومتی تلاش می‌کنند که آنها را دوست داشته باشد و به‌آنها احترام بگذارد و با آنها به‌خوبی رفتار کند.

ببینید، من امیدوار هستم. جهان در ۱۰ماه گذشته چیزهای زیادی در مورد حکومت دینی آموخته است. ما دیدیم که ادامهٔ حیات آن، جهان را به‌مکانی بسیار ناپایدارتر و خطرناک‌تر تبدیل خواهد کرد. بی‌رحمی رژیم برای جهانیان به‌نمایش گذاشته شده و راهی جز حمایت از مردم ایران وجود ندارد.

ما نمی‌توانیم با افرادی مثل رئیسی مذاکره کنیم. جنایات او علیه بشریت در سال۱۳۶۷ و جنایاتی که اکنون هر روز مرتکب می‌شود، او را برای گفتگو به‌فردی نامناسب تبدیل کرده است.

من می‌دانم که برخی از شما امروز در این سالن عزیزانی دارید که در حال حاضر در اوین و جاهای دیگر زندانی هستند یا عزیزانی دارید که ناپدید شده‌اند یا حتی بدتر از آن. هیچ‌یک از آنها را هرگز فراموش نمی‌کنم. می‌دانم که شما نیز فراموش نخواهید کرد. ما برای آنها دعا می‌کنیم.

کمی پیش‌تر، معاون رئیس‌جمهور از رئیس‌جمهور ریگان نقل‌قول کرد. من می‌خواهم به آن اضافه کنم. پرزیدنت ریگان می‌گفت که همه‌چیز وقتی تمام می‌شود که ما پیروز شویم و آنها شکست بخورند. این برای مردم ایران نیز که باید پیروز شوند و رژیمی که باید شکست بخورد، صادق است. می‌دانم که تلاش‌های شما هر روز این احتمال را تقویت خواهد کرد.

از شما سپاسگزارم، خداوند شما را حفظ کند و خداوند از مردم ایران محافظت کند، زیرا آنها یک ملت ایرانی صلح‌آمیز و سعادتمند را می‌سازند. متشکرم که امروز من را به‌این جلسه دعوت کردید.

موفق باشید و خدا همه شما را حفظ کند.

 

جان برد - وزیر خارجهٔ کانادا (۲۰۱۵):

رژیم ایران و حامیان مماشات هر چه در توان داشتند برای جلوگیری از برگزاری این مراسم در پاریس انجام دادند

اما به‌خاطر مقاومت شما و به‌دلیل رهبری قدرتمند خانم مریم رجوی شکست خوردند

رژیم و آخوندها می‌ترسند که این رویداد و مهم‌تر از آن، کل جنبش به‌طور عام، تصدیق آشکاری باشد که شورای ملی مقاومت آلترناتیو این رژیم وحشی است و تمام هیأت‌ حاکمه در تهران می‌دانند که روز حساب در راه است

انقلاب قدرتمند و به‌خوبی سازماندهی شده که اکنون در سراسر ایران در حال وقوع است تصادفی رخ نمی‌دهد، بلکه به‌یمن شجاعت و رشادت هزاران کانون شورشی در سراسر ایران به‌دلیل برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شورای ملی مقاومت و مهم‌تر از همه رهبری یک زن فوق‌العاده قدرتمند خانم مریم رجوی اتفاق می‌افتد

 

جان برد - وزیر خارجهٔ کانادا (۲۰۱۵)

خیلی ممنونم. ما کانادایی‌های بسیاری اینجا در بین حضار و روی سن داریم، یکی کم بود: خانم پاتریشیا لاتنزیو، نمایندهٔ پارلمان از سنت‌لئونارد سنت‌میشل، خوش آمدید. خب، خوشحالم که با شما اینجا در پاریس هستم. رژیم ایران و حامیان مماشات هر چه در توان داشتند برای جلوگیری از برگزاری این مراسم در پاریس انجام دادند، اما شکست خوردند.

آنها به‌خاطر مقاومت همهٔ شما شکست خوردند

و به‌دلیل رهبری قدرتمند خانم مریم رجوی شکست خوردند.

این برای رژیم بد است، اما به‌ویژه برای کسانی بد است که مماشات را تبلیغ می‌کنند؛ و آیا سخنگو جان برکو در رابطه با مماشات هشدار نداد؟

دوستان، ببینید، رژیم و آخوندها می‌ترسند که این رویداد و مهم‌تر از آن، کل جنبش به‌طور عام، تصدیق آشکاری باشد که صاحبان قدرت می‌دانند شورای ملی مقاومت آلترناتیو این رژیم وحشی است

و تمام هیأت حاکمه در تهران می‌دانند که روز حساب در راه است.

من بسیار مفتخرم به‌رهبری دولت کانادا و نخست‌وزیر وقت ما، استفن هارپر زمانی که روابط خود را با (رژیم) ایران قطع کرد و از کشورمان اخراج کردیم.

حمایت این حکومت از تروریسم، برنامهٔ اتمی و اقدامات وحشتناک و رو به‌ وخامت آن در زمینهٴ حقوق‌بشر، بیش از آن بود که بتوان تحملش کرد. ما نمی‌خواستیم با آنها روبه‌رو بشویم. گفتیم دیگر بس است.

اکنون کانادا متأسفانه در سال‌های اخیر جنون اقدامات تروریستی رژیم ایران را احساس کرده است. سپاه پاسداران پرواز PS۷۵۲ را سرنگون کرد و ۸۵نفر از هموطنان کانادایی ما را به‌طرز فجیعی کشت. ما به‌آنها فکر می‌کنیم، امروز به‌فکر عزیزانشان هستیم، فراموش نمی‌کنیم و قطعاً نخواهیم بخشید.

من یک پیام ویژه برای کسانی دارم که ما را در داخل ایران تماشا می‌کنند و برای دوستانمان در اشرف۳. مردم آزادیخواه در هر گوشه از این جهان با تحسین و ستایشی فوق‌العاده، نظاره‌گر اراده و پایداری شما هستند. ما در همبستگی با مبارزات بزرگ شما ایستاده‌ایم. آنها هم‌چنین سرکوب وحشیانه‌یی را که توسط آخوندها و سپاه هدایت می‌شود می‌بینند و از آن بیزارند. جهان، خشونت و جنایات آنها را مستند کرده است. روز حسابرسی و پاسخگویی فرا خواهد رسید؛ و این اعمال چه در سال۱۳۶۷ اتفاق افتاده باشد و چه در هفتهٔ گذشته، بگذارید با صراحت تمام بگوییم که این هیولاهای شیطانی در برابر عدالت قرار خواهند گرفت، به‌ویژه فردی به‌اسم ابراهیم رئیسی.

دوستان، سؤال این نیست که آیا این رژیم سقوط خواهد کرد یا نه، بلکه سؤال فقط این است که چه زمانی سقوط خواهد کرد. مقاومت پیروز خواهد شد، روز روشن‌تری برای مردم ایران در افق پدیدار شده است و حکومت جدید کارهای بزرگی برای ایران و مردم ایران انجام خواهد داد. اقتصاد را بازسازی و احیا می‌کند و ۸۰درصد از مردمی را که زیر خط فقر زندگی می‌کنند نجات خواهد داد. حکومت جدید به‌فساد، بی‌کفایتی و اختلاس و دزدی منابع ملت پایان خواهد داد. ثروت عظیم ملت را به‌نفع مردم ایران متمرکز خواهد کرد. انقلابی که اکنون در سراسر ایران در حال وقوع است، قدرتمند است و به‌خوبی سازمان‌دهی شده است. این به‌یمن شجاعت و رشادت هزاران کانون شورشی در هر گوشه و هر شهر در سراسر ایران رخ می‌دهد. تصادفی رخ نمی‌دهد، به‌دلیل برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شورای ملی مقاومت اتفاق می‌افتد. و مهم‌تر از همه، به‌خاطر رهبری یک زن فوق‌العاده قدرتمند، دوست من، خانم مریم رجوی، اتفاق می‌افتد.

می‌دانید در پارلمان کانادا یک مباحثه بعد از گزینش روحانی صورت گرفت و ما در کانادا گفتیم، دولت او را به‌رسمیت نمی‌شناسیم؛ و یکی از اعضای اپوزیسیون پارلمان گفت، «خب یک انتخابات آزاد و عادلانه برگزار شد، چگونه ممکن است که شما آن‌را به‌رسمیت نشناسید؟ میلیون‌ها ایرانی پای صندوق‌های رأی رفتند»، و من خیلی صریح گفتم که کانادا هرگز یک انتخابات را عادلانه نمی‌داند وقتی که زنان اجازه ندارند نام خود را در برگه‌های رأی بیاورند.

این مبارزه برای آزادی، بله دوستان این انقلاب پیروز خواهد شد. خیلی ممنون و خدا حافظتان باشد.

و کانادا، مانند بسیاری دیگر از کشورهای دموکراتیک غربی، عمیقاً تقسیم شده است، اما این واقعیت که ما محافظه‌کاران و لیبرال‌ها را روی سن داریم، نشان می‌دهد که بسیاری از کانادایی‌ها بدون توجه به‌دسته‌بندی‌های سیاسی، با هم همراه می‌شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a312aa39-5d22-49a8-99eb-10ddfa799713"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات