728 x 90

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳ - سخنرانیهای ایزابلا کونوپتساکا - آلکساندر آکاستا - لورتا سانچز - آنتونیو لوپز استوریس وایت

ایزابلا کونوپتساکا - آلکساندر آکاستا - لورتا سانچز - آنتونیو لوپز استوریس وایت
ایزابلا کونوپتساکا - آلکساندر آکاستا - لورتا سانچز - آنتونیو لوپز استوریس وایت

ایزابلا کونوپتساکا رئیس فدراسیون وکلای اروپا

با بیش از ۱میلیون عضو ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴

معاون کانون وکلای شهر وروتسواف لهستان

آلکساندر آکاستا وزیر کار آمریکا ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹

لورتا سانچز نماینده پیشین کنگره آمریکا

آنتونیو لوپز استوریس وایت‌

عضو کمیته رؤسای هیئتها در پارلمان اروپا از اسپانیا

دبیرکل احزاب مردم اروپا ۲۰۰۰ تا ژوئن ۲۰۲۲

۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ – ۱۰ تیر ۱۴۰۳

 

ایزابلا کونوپتساکا رئیس فدراسیون وکلای اروپا

با بیش از ۱میلیون عضو ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴

فدراسیون وکلای اروپا به‌طور متحد

مقامات دولت ایران را به‌خاطر برگزاری محاکمات قلابی

علیه مخالفان ایرانی محکوم می‌کند

این به سخره گرفتن عدالت و خاموش کردن صداهای مخالف از طریق ترس و ارعاب است

جامعه بین‌المللی وکلا نباید نقض‌های خونین حقوق‌بشر توسط رژیم ایران

و سوءاستفاده‌های ابزاری از فرآیندهای قانونی را نادیده بگیرد

 

ایزابلا کونوپتساکا- رئیس فدراسیون وکلای اروپا با بیش از ۱میلیون عضو ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴

خانم رئیس‌جمهور، خانم‌ها و آقایان. من ایزابلا کونوپتساکا هستم. در ابتدا، می‌خواهم از خانم رئیس‌جمهور به‌خاطر دعوت از من به این گردهمایی مهم از صمیم قلب تشکر کنم. امروز، من به‌نمایندگی از فدراسیون وکلای اروپا صحبت خواهم کرد، سازمانی که نماینده حدود یک‌میلیون وکیل از اروپا است.

اما به‌عنوان یک وکیل لهستانی، احساس می‌کنم که باید احساس وظیفهٔ خود را به اشتراک بگذارم، مشاهده جمعیت در برلین که علیه رژیم ایران اعتراض می‌کردند، بلافاصله یادآور سقوط تاریخی دیوار برلین بود، من معتقدم که مردم ایران نیز به‌زودی شاهد فروپاشی دیوار سرکوب خود خواهند بود.

در ملاقات اخیرم باخانم رئیس‌جمهور، بلافاصله تحت تأثیر فداکاری، شجاعت و خرد او قرار گرفتم. رهبری او واقعاً قابل توجه است. به‌ویژه، از برنامه ۱۰ماده‌ای که دیدگاهی برای یک ایران دموکراتیک ترسیم می‌کند، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. این‌ها اصول بنیادین برای هر دولت دموکراتیک هستند و ارزش‌هایی که ما در اتحادیه اروپا غالباً آنها را بدیهی می‌دانیم. امروز، ما در لحظه‌ای حیاتی از مبارزه برای عدالت و حقوق‌بشر قرار داریم.

این بسیار نگران‌کننده است که با وجود شواهد واضح از نقض‌های شدید حقوق‌بشر، برخی از دولتها انتخاب می‌کنند که سکوت کنند. دولتها و سیاستمداران ممکن است از حمایت از اپوزیسیون رژیم دریغ کنند و از پیامدهای مخالفت با یک رژیم سرکوبگر بترسند. اما می‌خواهم به شما اطمینان دهم که وکلای متعهد به عدالت و حاکمیت قانون نمی‌توانند و نخواهند توانست در برابر بی‌عدالتی‌های ارتکابی توسط رژیم ایران سکوت کنند. فدراسیون وکلای اروپا به‌طور متحد مقامات دولت ایران را به‌خاطر برگزاری محاکمات قلابی علیه مخالفان ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، محکوم می‌کند. این به‌سخره گرفتن عدالت نه‌تنها توهین به اصول بنیادی عدالت، بلکه تلاشی بیهوده برای سرکوب مخالفت و خاموش کردن صداهای مخالف از طریق ترس و ارعاب است.

در تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۳، دادگاه کیفری تهران نام‌های ۱۰۴ فرد مرتبط با سازمان مجاهدین خلق را علناً اعلام کرد. دستگاه قضایی رژیم ایران تاریخچه‌ای سیاه از اعدام دهها هزار نفر به اتهامات بی‌اساس دارد، عملی شوم که برای بیش از چهار دهه ادامه داشته است. با اتهامات ساختگی و دست‌کاری در پرونده‌های قضائی، رژیم ایران تلاش می‌کند تا تصمیمات کشورهای اروپایی را تحت تأثیر قرار دهد. به‌علاوه، آنها در حال سوءاستفاده از اینترپل با صدور احکام دستگیری یا صدور اعلان قرمز اینترپل هستند.

برای این ۱۰۴ فرد، اینترپل باید به‌طور کامل این اعلان‌های قرمز را رد کند و به‌طور علنی سوءاستفاده از مکانیسم خود را محکوم کند.

به‌عنوان یک سازمان پلیس بین‌المللی، اینترپل وظیفه‌ای خطیر برای حفظ عدالت و حقوق‌بشر دارد. آنها نباید تبدیل به ابزاری برای پیگرد تهران شوند. ما از اینترپل می‌خواهیم به‌طور قاطع اعلام کند که هیچ اعلان قرمز صادر شده توسط ایران علیه این مخالفان را منتشر نخواهد کرد.

جامعه بین‌المللی وکلا نباید نقض‌های خونین حقوق‌بشر توسط رژیم ایران و سوءاستفاده‌های ابزاری از فرآیندهای قانونی را نادیده بگیرد.

در لهستان، افراد شجاع از تمام اقشار جامعه، کارگران مانند لخ والسا، معلمان، هنرمندان، وکلا، مهندسان و شاعران، در برابر ظلم ایستادند و برای آزادی مبارزه کردند. پایداری آنها منجر به سقوط دیوارهای سرکوب شد. یکی از صداهای مورد احترام مقاومت، برنده جایزهٔ نوبل ما، چسواف میلوش بود. با تفکر در مورد کلمات عمیق او، می‌خواهم به رژیم تهران بگویم: شما که به یک مرد ساده آسیب زدید و به جرم خندیدید، احساس امنیت نکنید، ما به‌یاد خواهیم آورد.

با این روحیه از امید و عزم راسخ، ما، وکلای اروپایی، همبستگی خود را با مردم تحت‌فشار ایران در جستجوی آزادی و عدالت ابراز می‌کنیم. ما معتقدیم که عدالت پیروز خواهد شد. ظلم رژیم ایران نهایتاً به پایان خواهد رسید. متشکرم.

 

 

آلکساندر آکاستا - وزیر کار آمریکا ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹

شما یک دولت سایه سازمان‌یافته، دموکراتیک و آزموده شده در نبرد را ارائه کرده‌اید

شما آنچه رهبری ایران آزاد می‌تواند باشد را به‌نمایش گذاشته‌اید

ما به ازای هرکس که در ۱۳۶۷ بر خاک افتاد به‌خاطر هر قتل و سرکوب

تعداد بیشتری از افراد و ملتها در کنار آزادی خواهند ایستاد

 

 آلکساندر آکاستا - وزیر کار آمریکا ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹

بسیار مفتخرم که امروز در این اجلاس ایران آزاد در کنار بسیاری از حاضران اینجا ایستاده‌ام، فارغ از ملیت یا حزب، که در یک هدف مشترک متحد شده‌اند: ایران دموکراتیک و غیرهسته‌ای، ایرانی که به کرامت انسانی و حاکمیت قانون احترام بگذارد. با دقت به سخنان مطرح‌شده در اجلاس دیروز و امروز گوش دادم. به همه آنچه گفته شد، می‌خواهم سه ملاحظه اضافه کنم.

اولین ملاحظه من به جوانان و نسل جدید مربوط می‌شود. شما آینده یک ایران آزاد هستید. و این به‌وضوح از طریق تظاهرات و سخنرانی‌های شما در برلین مشخص شد. این را به‌راحتی نمی‌گویم. آمادگی برای فداکاری و افتخار به میراثی که از پدر به پسر و مادر به دختر منتقل شده است، به‌وضوح به‌نمایش گذاشته شد. از سخنان آنها الهام گرفتم و می‌خواهم برخی از کلمات آنها را که بسیار قدرتمند بودند، برجسته کنم. یکی از سخنرانان گفت، و نقل‌قول می‌کنم: «ما ادامه‌دهندگان ایستادگان بر سر موضع آزادی هستیم که در سال ۱۳۶۷ به‌قتل رسیدند». تصور کنید کسی در سن ۲۰ سالگی قیام کند و این را بگوید. دیگری گفت: «ما مبارزان هستیم. ما ادامه‌دهندگان مبارزه مقدس هستیم». این‌ها جوانان شما هستند. و این‌ها تنها کلمات نیستند. در کنار سخنرانی‌ها، ما شاهد بیش از ۲۰ هزار عملیات مقاومت بودیم، که بیشتر از نسل جوان بودند، و ما شاهد عکس‌های جوانان مرد و زن که در راه آزادی در سال ۲۰۲۲ جان خود را از دست دادند، بودیم. شما نسل جوان، فداکاری والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های خود را گرامی می‌دارید و به‌پیش می‌برید و به‌خاطر شماست که ایران آزاد خواهد شد. باید اضافه کنم که ما به ازای هرکس که در ۱۳۶۷ بر خاک افتاد، به‌خاطر هر قتل و سرکوب، تعداد بیشتری از افراد و ملتها در کنار آزادی خواهند ایستاد. رژیم‌ها معتقدند که جنایت بیشتر منبع قدرت هستند، اما در حقیقت، آنها ضعف را نمایان می‌کنند. به کودکان و نوه‌هایشان نشان می‌دهند که چرا والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایشان در برابر آن رژیم ایستادند. و انگیزه بیشتری به جوانان می‌دهد تا در برابر رژیم بایستند و واضح بپرسند: آیا به استبداد و سرکوب ایمان دارید یا به آزادی و کرامت؟

دومین ملاحظه من این است. من بارها کلمه مقاومت را در این اجلاس شنیده‌ام. شورای ملی مقاومت ایران و اعضای آن قطعاً به‌عنوان یک مقاومت قاطع و مؤثر هستند، اما می‌خواهم بگویم شما بسیار بیشتر از این هستید. شما فقط مخالفت نمی‌کنید، بلکه شما راه‌حل ارائه می‌دهید و تفاوت ظریف اما مهمی بین مخالفت و ارائه یک جایگزین وجود دارد. شما به روش‌های مختلف به‌عنوان یک دولت سایه عمل می‌کنید. مقاومت علیه چیزی می‌جنگد، یک دولت سایه جایگزینی برای چیزی ارائه می‌دهد. شما فراتر از این‌که فقط با رژیمی بجنگید، عمل کرده‌اید. شما این کنفرانس را برگزار کردید و در آن دست‌آوردهایی را به نمایش گذاشته‌اید. شما ملل مختلف از سراسر جهان و از تقریباً هر قاره را گردهم آورده‌اید. شما یک دولت سایه سازمان‌یافته، دموکراتیک و آزموده شده در نبرد را ارائه کرده‌اید که اپوزیسیون پایدار ارائه می‌دهد، آماده برای فداکاری است و یک پلتفرم واضح و برنامه ۱۰ماده‌یی بر پایه آزادی و کرامت را ارائه می‌دهد. شما آنچه رهبری ایران آزاد می‌تواند باشد را به نمایش گذاشته‌اید.

سومین ملاحظه من واضح اما مهم است، و قبلاً درباره آن صحبت شده است، اما می‌خواهم بر آن تأکید کنم. مماشات کارآ نیست.

رئیس‌جمهور ترامپ این را درک کرد. رئیس‌جمهور ترامپ ایستاد و توافق هسته‌یی با (رژیم) ایران را لغو کرد، و با این کار، رژیم را از میلیاردها دلار که می‌توانست برای گسترش تروریسم و حمایت از سرکوب داخلی استفاده کند، محروم کرد. رئیس‌جمهور ترامپ سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نام‌گذاری کرد. این هرگز علیه یک دولت قبل از آن انجام‌نشده بود، این‌ها تنها کلمات یا برچسب‌ها نبود. در ایالات‌متحده، این معرفی با بالاترین سطح تحریم‌ها در تمام زمینه‌ها همراه بود، نه‌تنها برای رژیم، بلکه برای شرکتها و افرادی که با رژیم تجارت می‌کردند. این تحریم‌ها مؤثر بودند. و متأسفانه، دولت آمریکا فقط کافی بود همان مسیر را حفظ کند. آنها باید هیچ اقدامی نمی‌کردند و این لیست‌گذاریها و تحریم‌ها را به‌قوت خود نگه می‌داشتند. اما به‌جای آن، آنها انتخاب کرده‌اند که به روش‌های قدیمی بازگردند. این باید پایان یابد. رژیم ضعیف است. تغییر قریب‌الوقوع است. این به‌اصطلاح انتخابات هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند. به‌طور ساده، بزرگ‌ترین گواه بر قدرت ماندگار رویای خانم رجوی، رویای شما، رویای آن جوانان در برلین، تلاش بین نسل‌ها است که در طول نسل‌ها، از پدر به پسر و مادر به دختر، پذیرفته شده است. تعهد به یک ایران آزاد برای دهه‌ها ادامه یافته است. و در این سالن، ملل جهان باید درک کنند، در این سالن مقاومتی که در جنگ‌ها آزموده شده است وجود دارد که بسیار بیشتر از اپوزیسیون ارائه می‌دهد. یک مسیر پیش رو، آمادگی برای فداکاری، برنامه ۱۰ماده‌یی و پلتفرم واضحی برای آزادی پیشنهاد می‌کند. اکنون زمان فشار حداکثری است. اکنون زمان آن است که ملل جهان باید قیام کرده و بگویند: ما مماشات نمی‌کنیم. ما از یک ایران آزاد حمایت می‌کنیم.

بسیار سپاسگزارم.

 

 

لورتا سانچز نمایندهٔ پیشین کنگرهٔ آمریکا

برنامه ده‌ماده‌یی خانم رجوی برای یک جمهوری دموکراتیک در ایران

حقوق بنیادین انسانی را برای همه به‌رسمیت می‌شناسد

و در اوج آن جایگاه زنان در ایران را به‌رسمیت خواهد شناخت

ما به چنین چیزی در ایران نیاز داریم

 

لورتا سانچز - نمایندهٔ پیشین کنگرهٔ آمریکا

ممنونم.

تصور کنید، شما یک دانش‌آموز ۱۷ ساله دبیرستانی هستید که با دوستانتان به ایستگاه مترو در تهران می‌روید. البته، مثل جوانان دیگر، شما زیر بار ستم نمی‌روید، در حالی‌که در سکوی مترو ایستاده‌اید، ناگهان یک مأمور از جا پریده و شروع به حمله به شما می‌کند. شما به زمین می‌افتید، سر شما به زمین برخورد کرده و بیهوش می‌شوید. ۲۸ روز بعد، شما فوت می‌کنید. این زندگی زنان تحت دیکتاتوری یک رژیم دینی در ایران است آزادی. هیچ‌چیز مهم‌تر از آزادی نیست.

آزادی سوگواری برای عزیزان خود. آزادی تجمع و اعتراض علیه جرایم حکومت. آزادی بیان حقیقت. مریم رجوی می‌داند چگونه برای حقوق‌بشر مبارزه کند. او می‌داند که برای آزادی باید شجاعت داشت. درست همان‌طور که همه شما در این جمع، در برلین، و یا در سراسر جهان که ما را تماشا می‌کنند مبارزان آزادی هستید برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای یک جمهوری دموکراتیک در ایران این حقوق انسانی را برای همه به‌رسمیت می‌شناسد و در اوج آن جایگاه زنان در ایران را به‌رسمیت خواهد شناخت.

ماده دوم، برنامه شما: آزادی بیان، آزادی احزاب سیاسی، آزادی تجمع، آزادی مطبوعات و اینترنت. آزادی‌هایی که ما امروز در اینجا برای آنها می‌جنگیم و تجربه می‌کنیم باید در ایران تحت برنامه شما، خانم رجوی وجود داشته باشند.

شمارهٔ ۵ برنامه شما، که امروز بسیار عمیقاً به آن احساس نزدیکی می‌کنم، برابری کامل جنسیتی در سیاست، اجتماع، فرهنگ و اقتصاد و مشارکت برابر زنان در زندگی سیاسی است. ما به چنین چیزی در ایران نیاز داریم. لغو هر نوع تبعیض. حق انتخاب آزادانه پوشش. حق ازدواج و طلاق آزادانه و دسترسی به آموزش و اشتغال. پس بیایید از این رژیم عبور کنیم. بیایید به آن رژیم مذهبی پایان بدهیم

بیایید طناب دار و سرکوب را از بین ببریم چرا؟ چون آزادی مهم‌ترین چیز است و همه ما باید برای آن، به‌ویژه برای زنان ایران، مبارزه کنیم. متشکرم.

 

 

آنتونیو لوپز استوریس وایت نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا

من در همبستگی با مردم ایران می‌ایستم

و فراخوان آنها را برای اتخاذ یک سیاست قاطع در مورد ایران

بر اساس به‌رسمیت شناختن آلترناتیو دموکراتیک

به رهبری شورای ملی مقاومت ایران و خانم مریم رجوی تکرار می‌کنم

 

آنتونیو لوپز استوریس وایت-نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا، دبیرکل احزاب مردم اروپا ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲

خانم‌ها و آقایان،

خانم رجوی گرامی

ایرانیان و حامیان شورای ملی مقاومت با متحدشدن تعداد زیادی در برلین طرد مردمی رژیم را برجسته می‌کنند و گردهمایی ایران آزاد یک رویداد تاریخی برای نمایندگی جنبش جهانی حامی مردم ایران و مبارزه مقاومت آنها برای یک جمهوری دموکراتیک است.

من از این فرصت استفاده می‌کنم و از رهبران اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهم که سیاست مماشات را کنار بگذارند، سیاستی که رفتار غیرقانونی رژیم و دیپلماسی گروگان‌گیری را با آزادی یک دیپلمات تروریست محکوم‌ به نام اسدالله اسدی و یک قاتل دسته‌جمعی، حمید نوری، پاداش می‌دهد.

من در همبستگی با مردم ایران می‌ایستم و فراخوان آنها را برای اتخاذ یک سیاست قاطع در مورد ایران بر اساس به‌رسمیت شناختن آلترناتیو دموکراتیک به رهبری شورای ملی مقاومت ایران و خانم مریم رجوی تکرار می‌کنم. به برکت مبارزات و فداکاریهای آن‌ها، ایران آزاد و دموکراتیک در دسترس است.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/165a7a94-97b2-4a4d-91d8-573963179365"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات