728 x 90

کنگرهٔ آمریکا، تشکیل «گروه پارلمانی زنان ایرانی» به‌ ریاست نمایندگان کنگره شیلا جکسون لی و نانسی میس

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

کنگرهٴ ایالات متحدهٴ آمریکا

تشکیل «گروه پارلمانی زنان ایرانی»

به‌ریاست نمایندگان کنگره شیلا جکسون لی از حزب دموکرات

و نانسی میس از حزب جمهوری‌خواه

 

ارائه قطعنامه دو حزبی

در محکومیت مسمومیت دختران دانش‌آموز، دختران انقلاب ایران

توسط دیکتاتوری حاکم بر ایران

فراخوان به‌حسابرسی از رژیم به‌خاطر کشتار قیام‌کنندگان

 

قطعنامهٔ ارائه شده به کنگره از سوی ۲۳تن نمایندگان مردم آمریکا:

مردم ایران از آزادی‌های اساسی خود محروم شده‌اند

و به‌همین دلیل دیکتاتوری سلطنتی و دیکتاتوری مذهبی را رد می‌کنند

و این در شعارهای اعتراضی آنها مشهود است

 

قطعنامه محکومیت مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز خاطرنشان می‌کند:

۲۲۹ نماینده کنگره از هر دو حزب با حمایت از قطعنامهٔ ۱۰۰ در ۹مارس (۱۸ اسفند ۱۴۰۱)

«حمایت خود را از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیراتمی در ایران و محکوم کردن نقض حقوق‌بشر و تروریسم حکومتی توسط رژیم ایران» ابراز داشته‌اند

 

قطعنامه محکومیت مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز اعلام می‌کند:

کشتار هزاران زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷

بر اساس فتوای اعدام همهٔ زندانیان سیاسی از جمله دختران دانش‌آموزی

صورت گرفت که به مقاومت ایران وفادار مانده بودند و پس از آن در ۲۸تیر۱۳۶۷

هیأت‌های مرگ تشکیل شد که اعضای آن شامل رئیسی رئیس‌جمهور فعلی رژیم ایران

یک مقام وزارت اطلاعات و یگ مقام دادستانی برای اجرای فتوای قتل‌عام بوده‌اند

 

قطعنامه محکومیت مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز تأکید می‌کند:

زنان و جوانان اعتراضات سال۲۰۲۲ در ایران را رهبری کرده‌اند

این اعتراضات ریشه در بیش از چهار دهه مقاومت سازمان‌یافته

علیه دیکتاتوری در ایران دارد که به‌تازگی توسط زنانی رهبری شده است

که شکنجه، خشونت جنسی و جنسیتی را تحمل کرده و با مرگ مواجه شده‌اند

 

قطعنامه محکومیت مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز خاطرنشان می‌کند:

شباهت در شعارها و تاکتیک‌های اعتراضات سراسری نشان‌دهندهٔ خواسته‌های

همه‌جانبهٔ مردم ایران است و به‌ماهیت سازمان‌یافتهٔ اعتراضات اشاره دارد

 

قطعنامه محکومیت مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز یادآوری می‌کند:

در چهار دههٔ گذشته رژیم ایران به‌دروغ

اسیدپاشی به‌زنان، قتل‌های زنجیره‌یی نویسندگان و روشنفکران و

قتل کشیش‌های مسیحی را به‌عناصر خارجی و مخالفان دموکراتیک رژیم

نسبت داده است

 

قطعنامه محکومیت مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز تصریح می‌کند:

زنان از هر طبقه و گرایش اجتماعی نقش برجسته‌یی در خیزش سراسری ایفا کرده‌اند

زنان معترض فراخوان و شعار می‌دهند

«چه با حجاب یا چه بی‌حجاب، پیش به‌سوی انقلاب»

 

قطعنامه محکومیت مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز اعلام می‌کند:

مردم ایران اعم از زن و مرد

مخالف دین اجباری، حجاب اجباری و حکومت اجباری هستند

 

قطعنامه محکومیت مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز تأکید می‌کند:

مجلس نمایندگان خواستار پاسخگویی شفاف

در مورد همهٔ قتل‌های معترضان توسط نیروهای امنیتی ایران است

 

قطعنامه محکومیت مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز

از سوی مجلس نمایندگان دولت ایالات متحده می‌خواهد:

  • یک فرآیند رسمی را برای تحقیقات مستقل در مورد حملات گازی به‌دختران دانش‌آموز آغاز کند
  • با سازمان ملل‌متحد برای اعزام یک هیأت حقیقت‌یاب مستقل به‌ایران همکاری کند
  • با سازمان بهداشت جهانی برای ارائهٔ گزارشی شفاف به‌کنگرهٴ ایالات‌متحده بر اساس تحقیقات مستقل در مورد چگونگی وقوع این حملات و این‌که چه کسی پشت این حملات به‌دختران دانش‌آموز در ایران است همکاری کند.

 

در قطعنامهٔ شمارهٔ ۳۱۰ که تحت عنوان «محکوم کردن بی‌عملی عمدی جمهوری اسلامی در رسیدگی به‌بحران مسمومیت دختران دانش‌آموز ایرانی، دختران انقلاب ایران» ارائه شده، آمده است:

خانم جکسون لی قطعنامه زیر را ارائه کردند که به کمیته امور خارجی کنگره آمریکا احاله داده می‌شود.

 

قطعنامه دو حزبی ارائه شده به کنگره آمریکا – محکومیت مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز، دختران انقلاب ایران

با توجه به این‌که مردم ایران از آزادی‌های اساسی خود محروم شده‌اند و به‌همین دلیل دیکتاتوری سلطنتی و دیکتاتوری مذهبی را رد می‌کنند که در شعارهای اعتراضی آنها مشهود است.

با توجه به این‌که بیش از ۵۰۰۰ دانش‌آموز دختر دانش‌آموز در بیش از ۲۶ مدرسه در ۲۹استان از ۳۱استان ایران از زمان اولین حملات در شهر قم در نوامبر ۲۰۲۲ تاکنون دچار مسمومیت ناشی از گاز سمی شده‌اند.

با توجه به‌این‌که از زمان درگذشت مهسا امینی در تاریخ ۱۶سپتامبر۲۰۲۲، بسیاری از دختران دانش‌آموزان در تظاهرات و پاره‌کردن عکس‌های (ولی‌فقیه) جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای، فعال بوده و خواستار مرگ وی شده‌اند.

با توجه به‌این‌که اعتراضات در بسیاری از شهرها در سراسر ایران به‌دلیل مسمومیت هزاران دختر دانش‌آموز و ناتوانی حکومت در مهار بحران فزاینده با شعارهای «مرگ بر رژیم کودک‌کش» بالا گرفته است

با توجه به این‌که، در چندین شهر، نیروهای امنیتی در اعتراض مسالمت‌آمیز به عدم اقدام برای تأمین امنیت و امنیت برای دانش‌آموزان دختر، گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

با توجه به این‌که قوه قضاییه ایران روزنامه‌نگارانی را نیز هدف قرار داده است که گزارش مسمومیت دختران دانش‌آموز را گزارش می‌دهند و آنها را به «نشر اکاذیب و شایعه پراکنی» متهم می‌کنند.

با توجه به این‌که، ایالات متحده و سازمان ملل‌متحد از رژیم ایران خواسته‌اند که مسمومیتهای مشکوک دختران دانش‌آموز را به‌طور کامل بررسی کند و مسئولان را مورد بازخواست قرار دهد.

با توجه به‌این‌که راوینا شمداسانی سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفته است: «ما در مورد این ادعاها مبنی بر این‌که دختران به‌طور عمدی تحت شرایطی مرموز هدف قرار می‌گیرند... ، بسیار نگران هستیم».

با توجه به‌این‌که پزشکان، معلمان و والدین (دانش‌آموزان)، مقامات (رژیم) ایران را به‌ساکت‌کردن قربانیان حملات مشکوک مسمومیت متهم می‌کنند.

با توجه به این‌که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، تا ۱۰۰روز حملات گازی را نادیده گرفته و دشمنان را در حمله با گاز به دختران دانش‌آموز مقصر دانسته است.

با توجه به‌این‌که زنان و جوانان اعتراضات سال۲۰۲۲ در ایران را رهبری کرده‌اند و خواستار آزادی اجتماعی و تغییرات سیاسی هستند.

با توجه به این‌که این اعتراضات ریشه در بیش از چهار دهه مقاومت سازمان‌یافته علیه دیکتاتوری در ایران دارد که به‌تازگی توسط زنانی رهبری شده است که شکنجه، خشونت جنسی و جنسیتی را تحمل کرده‌اند و با مرگ مواجه شده‌اند.

با توجه به‌این‌که بر اساس گزارش ۹دسامبر ۲۰۲۲ عفو بین‌الملل، «نیروهای امنیتی ایران با مصونیت مطلق بیش از ۴۴ کودک را کشته و تعداد زیادی را مجروح کرده‌اند تا روحیه مقاومت در میان جوانان کشور را درهم بشکنند و تسلط آهنین خود را بهر قیمتی حفظ کنند»؛

با توجه به‌این‌که شباهت در شعارها و تاکتیک‌های اعتراضات سراسری نشان‌دهندهٔ خواسته‌های همه‌جانبهٔ مردم ایران است و به‌ماهیت سازمان‌یافتهٔ اعتراضات اشاره دارد.

با توجه به‌این‌که در ۱۴دسامبر۲۰۲۲، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل‌متحد قطعنامه‌یی برای اخراج (رژیم) ایران از کمیسیون مقام زن (ملل‌متحد) برای باقیماندهٴ دوره ۴سالهٔ آن منتهی به‌سال۲۰۲۶ تصویب کرد

با توجه به‌این‌که در ۲۵اکتبر۲۰۲۱، گزارشگر ویژهٔ سازمان ملل‌متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، جاوید رحمان، در مجمع عمومی ملل‌متحد گفت که تقریباً تمام اعدامها در این کشور به‌منزلهٴ محرومیت خودسرانه از حقوق‌بشر است.

با توجه به‌این‌که در ۱۳ژانویه۲۰۲۲، گزارش سازمان ملل از «جامعهٔ بین‌المللی خواسته است تا در مورد رویدادهای دیرین و نمادین که با مصونیت مداوم (از مجازات) مواجه شده‌اند خواهان حسابرسی بشود، از جمله در مورد ناپدیدسازی اجباری و اعدام‌های شتاب‌زده و خودسرانه در سال۱۳۶۷ و اعتراضات آبان۱۳۹۸».

با توجه به‌این‌که کشتار هزاران زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ بر اساس فتوای اعدام همهٔ زندانیان سیاسی از جمله دختران دانش‌آموزی صورت گرفت که به مقاومت ایران وفادار مانده بودند و پس از آن در ۲۸تیر۱۳۶۷ هیأت‌های مرگ تشکیل شد که اعضای آن شامل ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور فعلی رژیم ایران، یک مقام وزارت اطلاعات و یک مقام دادستانی، برای اجرای فتوای قتل‌عام بوده‌اند

با توجه به‌این‌که ۲۲۹عضو مجلس نمایندگان آمریکا در کنگرهٔ۱۱۸، با حمایت از قطعنامهٔ ۱۰۰، «حمایت (خود را) از خواست مردم ایران برای (یک) جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیراتمی در ایران و محکوم کردن نقض حقوق‌بشر و تروریسم حکومتی توسط (رژیم) ایران» ابراز داشته‌اند

با توجه به این‌که حضور گستردهٔ جوانان به‌ویژه دختران دانشجو در اعتراضات ماههای اخیر خشم مسئولان (رژیم) را برانگیخته است و ولی‌فقیه رژیم در سخنانی که در تاریخ ۱۲مهر۱۴۰۱ از تلویزیون حکومتی در ایران پخش شد وعدهٔ مجازات جوانان دست‌اندرکار را داد

با توجه به‌این‌که در چهار دههٔ گذشته، رژیم ایران به‌دروغ اسیدپاشی به‌زنان، قتل‌های زنجیره‌یی نویسندگان و روشنفکران و قتل کشیش‌های مسیحی را به‌عناصر خارجی و مخالفان دموکراتیک رژیم نسبت داده است

با توجه به‌این‌که زنان از هر طبقه و گرایش اجتماعی نقش برجسته‌یی در خیزش سراسری ایفا کرده‌اند

با توجه به‌این‌که شعار و فراخوان زنان معترض در داخل و خارج از ایران، «چه با حجاب یا چه بی‌حجاب، پیش به‌سوی انقلاب» است که حجاب اجباری را رد می‌کند و به‌آزادی زنان در انتخاب پوشش احترام می‌گذارد

با توجه به‌این‌که مردم ایران اعم از زن و مرد مخالف دین اجباری، حجاب اجباری و حکومت اجباری هستند

با توجه به‌این‌که تلاش مقامات رژیم برای کوچک‌نمایی این مسمومیت‌ها در سخنان وزیر آموزش و پرورش در ۲۴بهمن ۱۴۰۱ منعکس شده است که در آن گفته بود: «بیشتر مسمومیت دانش‌آموزان در قم ناشی از شایعات است. که مردم و دانش‌آموزان را ترسانده و برخی از آنها بیماریهای قبلی داشتند»؛

با توجه به این‌که بر اساس گزارش ۱۵اسفند ۱۴۰۱ خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه ایران به جای دستگیری عاملان جنایت، افشاگران این جنایت را تهدید کرده و گفته است: «دادگستریهای محلی در به تمام استانها دستور داده شد تا شعبه‌ای در مرکز استان ایجاد کنند تا افرادی را که در مورد مسمومیت‌ها دروغ پخش می‌کنند، احضار کنند؛

با توجه به این‌که بیانیه وزارت کشور در ۲۱اسفند ۱۴۰۱ حملات شیمیایی پس از ۱۰۵روز را به دانش‌آموزان «شیطان و ماجراجو» «با هدف تعطیلی کلاس‌ها» و «استفاده از مواد بدبو» و یا به «مخالفان و دشمنان (دولت)» منصوب کرده:

با توجه به این‌که حتی رسانه‌های دولتی به‌نقل از کارشناسان گفته‌اند که گاز سمی مورد استفاده برای هدف قرار دادن دانش‌آموزان دختر از نوعی است که در دسترس عموم نیست؛

با توجه به این‌که پزشکان و پرستاران از به اشتراک گذاشتن هر گونه اطلاعات در مورد مسمومیت دختران مدرسه‌ای منع می‌شوند.

و

با توجه به‌این‌که مقامات ارشد حکومتی، نظامی، قضایی و امنیتی (رژیم) ایران برای چندین دهه، دستور نقض فاحش حقوق‌بشر و اقدامات تروریستی را صادر کرده یا مرتکب شده‌اند. بنابراین، ».

 

«نتیجه این‌که مجلس نمایندگان

(۱) (این موارد را) محکوم می‌کند:

الف) محکومیت حملهٔ گازی عمدی به‌دختران دانش‌آموزان در ایران و

ب) محکومیت سرکوب خشونت‌بار رژیم ایران علیه دختران دانش‌آموز، مردان و زنانی که در تظاهرات شرکت می‌کنند توسط رژیم ایران؛

(مجلس نمایندگان هم‌چنین) خواستار پاسخگویی شفاف در قبال همهٔ قتل‌های معترضان توسط نیروهای امنیتی ایران است.

(۲) از دولت ایالات متحده می‌خواهد که:

(الف) یک فرآیند رسمی برای تحقیقات مستقل در مورد حملات گازی به‌دختران دانش‌آموز را آغاز کند؛

ب) با سازمان ملل‌متحد برای اعزام یک هیأت حقیقت‌یاب مستقل به‌ایران همکاری کند؛

(ج) با سازمان بهداشت جهانی برای ارائهٔ گزارشی شفاف به‌کنگرهٴ ایالات‌متحده، بر اساس تحقیقات مستقل، در مورد چگونگی وقوع این حملات و این‌که چه کسی پشت این حملات به‌دختران دانش‌آموز در ایران است همکاری کند.

آورنده قطعنامه: شیلا جکسون لی از حزب دموکرات، عضو کمیتهٔ امنیت

 

کمک‌آورندگان قطعنامهٔ:

  • نانسی میس از حزب جمهوری‌خواه، عضو کمیتهٔ نظارت و حسابرسی، رئیس زیرکمیتهٔ نوآوری امنیت سایبری، فن‌آوری اطلاعات و دولت
  • تام مک‌کلینتاک از حزب جمهوری‌خواه، عضو کمیتهٔ قضایی، رئیس زیر کمیتهٔ فرایند یکپارچکی مهاجرت و امنیت
  • جیم کاستا از حزب دموکرات، عضو کمیتهٔ کشاورزی
  • لیندا سانچز از حزب دموکرات، عضو کمیتهٔ راهها و روش‌ها
  • دبورا رأس از حزب دموکرات، عضو کمیتهٔ قضایی
  • دونال پین جونیور Payne Jr از حزب دموکرات، عضو کمیتهٔ امنیت داخلی
  • ال گرین Al Green از حزب دموکرات، عضو کمیتهٔ خدمات مالی
  • دان بیکن Don Bacon از حزب جمهوری‌خواه، عضو کمیتهٔ قوای مسلح
  • اسکات پیترز از حزب دموکرات عضو کمیتهٔ انرژی و تجارت
  • جان کورتیس Curtis John از حزب جمهوری‌خواه، عضو کمیتهٔ انرژی و تجارت
  • سیدنی کاملاجردو Sydney Kamlager-Dove دموکرات، عضو کمیته خارجی
  • سیلویا گارسیا Garcia Sylvia دموکرات، عضو کمیته نیروهای مسلح
  • گریس پاپاس Pappas Chris دموکرات، عضو کمیته حمل و نقل و زیرساختها
  • تروی کارتر Carter Troy دموکرات، عضو کمیته حمل و نقل و زیرساختها
  • داچ رپرزبرگر Ruppersberger Dutch دموکرات، عضو کمیته تخصیص بودجه
  • لنس گودن Gooden Lance جمهوریخواه، عضو کمیته قضایی
  • استیو کوهن Cohen Steve دموکرات، عضو کمیته قضایی و رئیس کاکس حقوق‌بشر ایران
  • جرد موسکو تیز Moskowitz Jared دموکرات، عضو کمیته روابط خارجی
  • جودی چو Judy Chu دموکرات: عضو کمیته راهها و روش‌ها
  • یانگ کیم Kim Young جمهوریخواه، عضو کمیته خارجی
  • بیل پسکرل Pascrell Bill دموکرات، عضو کمیته راهها و روشها
  • مایک گارسیا Garcia Mike جمهوریخواه، عضو کمیته اطلاعات

 

هم‌زمان برای اولین بار در تاریخ کنگرهٴ آمریکا «گروه پارلمانی زنان ایرانی» تشکیل شد. این گروه به‌ریاست خانم شیلا جکسون لی از حزب دموکرات و ریاست مشترک خانم نانسی میس از حزب جمهوریخواه به‌فعالیت می‌پردازد. شیلا جکسون لی در روز۱۸ اسفند ۱۴۰۱ قصد نمایندگان کنگره را برای تشکیل این گروه پارلمانی به‌دلیل جان‌فشانی‌های زنان ایران در ۴دهه مقاومت علیه دیکتاتوری آخوندی و نقش پیشتاز زنان در انقلاب دموکراتیک مردم ایران اعلام کرد:

 

 سخنرانی شیلا جکسون لی هنگام اعلام قطعنامه ۱۰۰

۱۸اسفند ۱۴۰۱

شیلا جکسون لی، نماینده کنگره آمریکا از حزب دموکرات، عضو کمیته امنیت

خواهرانم خیلی خوشحال هستم که اینجا همراه برد شرمن اینجا هستم و یکی از حامیان اصلی این قطعنامه آورندگان اصلی این قطعنامه ۱۰۰ هستم و همراه با سایر نمایندگان هستم که یکی بعد از دیگری دوستانم و همکارانم آمدند اینجا از هر دو حزب چون ما می‌دانیم که موضوع بر سر چی است هرگز تسلیم نخواهیم شد بر سر آزادی ایران هرگز متوقف نخواهیم شد مبارزه را ادامه می‌دهیم مبارزه را ادامه می‌دهیم تا آزادی ایران تا آزادی زنان ایران کودکان ایران مردان و خانواده‌های ایرانی. امروز صبح آمدم اینجا تا بار دیگر تأکید کنم دیدارم را حمایتم را یادآوری کنم. کسانی که جونشون از دست رفت جان باختند و مبارزه طولانی‌مان را برای افراد کمپ اشرف یادآوری کنم که از مداوا و دارو رسیدن به آنها جلوگیری می‌شد ما تسلیم نشدیم و دعا کردیم امیدوار بودیم که آن زنان جوان که به خیابان‌ها می‌روند خواهرانمان شایسته سزاوار مرگ نبودند و تحت تعرض قرار گرفتند توسط این به‌اصطلاح پلیس‌های رژیم و جانشان را از دست دادند امروز ما در این هفته در روز جهانی زن از زنان تقدیر می‌کنیم و نقش آنها را گرامی می داریم وقتی از انسایت صحبت می‌کنم از زنان از مبارزان آزادی صحبت می‌کنم از کسانی صحبت می‌کنم که بلا وقفه در اعتقادشان برای ایران آزاد ادامه می‌دهند از کسانی صحبت می‌کنم که فرزندانشان را دوست دارند و تغذیه می‌کنند و روزشان را وقف آنها می‌کنند و هم‌چنین درباره خانم پرزیدنت صحبت می‌کنم. اسمش را خیلی خوب بلدهستم

من در انتظار خانم رئیس‌جمهور هستم اون مبارز آزادی و روزی که گرامی بداریم این رئیس‌جمهور را. مریم ما از شما تقدیر می‌کنیم به شما امروز احترام می‌گذاریم. ادای احترام می‌کنیم به شما خانم مریم رجوی

خیلی قبل از این‌که کسی گوش فرا بدهد خیلی خوشحال هستم که نقش برنامه خانم مریم رجوی به انتخابات آزاد به یک اقتصاد آزاد و برابری زن و مرد فراخوان داده لغو احکام آخوندی

به یک سیاست خارجی بر مبنای همزیستی مسالمت‌آمیز در یک جمهوری دموکراتیک و بر مبنای دین و دولت و غیراتمی ایران چه کسی می‌تواند این را رد کند. قانون اساسی آمریکا می‌گوید که ما آزادی بیان و عقیده و دین داریم و این‌که بتوانیم آزادانه تردد کنیم و انجمن آزادانه داشته باشیم هیچ کشوری عالی و بی‌نقص نیست ولی چقدر خوب که کسی را داریم که از این همه قبل اینها را گفته است و او را تروریست می‌نامیدند

ولی اکنون دیگر چنین نیست ایشون یک مبارز آزادی است و ما با ایشون مبارزه می‌کنیم صدای من باید شنیده شود برای مردم در ایران و به شما درود می‌فرستیم و به شما افتخار می‌کنیم و اگر زنان و مردان جوان مرا می‌شنوند اگر خانواده‌ها و فرزندانشان من را می شنوند نگاه کنید چطور ایرانیان مقیم آمریکا دارند تلاش می‌کنند آنها با شما هستند شما تنها نیستید اینجا در سالن هستند در آمریکا هستند ما به آنها خوش‌آمد می گوییم و تلاشهایشان را ادامه می‌دهند و صدایشان شنیده می‌شود باید آسوده خاطر باشید کسانی که امروز اینجا هستند و ایرانیان در تبعید در کنار مردم ایران ایستاده‌اند و می خواهم به سران رژیم ایران هشدار بدهم. شما باعث نخواهید شد که ما اوکراین را رها کنیم هر چقدر هم پهپاد بدهید هم شما و هم آن حکومتی که حمله کرده به آنجا شکست خواهید خورد.

امیدوارم به روزی برسیم که اعتراضات بتوانند به پیروزی برسند و یک حکومت جدید را برقرار کنند و کسی جانش را از دست ندهد ولی وقتی به آن سمت در حالی که به آن سمت می‌رویم بگذارید باز هم یاد کسانی را که به خیابان‌ها می‌روند گرامی بداریم باید به آنها افتخار کنیم برایشان دعا کنیم و برایشان احترام بگذاریم به این‌که آنها به سخنان خانم رجوی گوش فرا دادند در حالی که روز جهانی زن را گرامی می‌داریم امروز هم‌چنان که خانم میس. هم اینجا بود ما گروه نمایندگان در واقع زنان ایرانی رو در کنگره برقرار خواهیم کرد

من خودم در انتظارش هستم که رئیس آن باشم تا شما پنلها و برنامه خودتان را داشته باشید و به آن خوش آمدید در رابطه با تاریخچه دیرینه کشور ایران و کشور پرافتخار ایران و نقش زنان صحبت خواهیم کرد. بنابراین من امروز افتخار می‌کنم که اینجا هستم تا به شما خوش‌آمد بگویم به دولتی که بتوانید خودتان اقداماتتان را انجام دهید تحت قانون اساسی آمریکا و برای ایران آرزو دارم هم‌چنانکه مبارزه‌تان را ادامه می‌دهید که بتوانید برگردید به کشور تان به سرزمین مادری خودتان و آزادانه آنجا باشید و تحت آزادی‌هایی زندگی کنید که خانم رجوی در رابطه با آنها صحبت کرده همه‌مان دست در دست هم پیش خواهیم رفت

و این را خواهیم خواند که ما پیروز شدیم و ایران آزاد شد خیلی ممنون.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/261d461d-6f47-4dff-a4bf-b1f7d6a44758"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات