728 x 90

کنگره آمریکا گروه ویژه نظارت بر برنامه هسته‌یی ایران را تشکیل می‌دهد

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

شرق‌الأوسط روز ۲۴ آذر نوشت: کنگره آمریکا گروه ویژه نظارت بر برنامه هسته‌یی ایران را تشکیل می‌دهد.

کنگره آمریکا گنجاندن مفاد قانون نظارت بر قابلیت تسلیحات هسته‌یی ایران در سال۲۰۲۲ را با حمایت دو حزبی تصویب کرد. برای این‌که یک گروه ویژه مشترک به رهبری وزارت امور خارجه برای نظارت و ارائه منظم گزارشها به کنگره درباره تسلیحات هسته‌یی و قابلیت‌های موشکی ایران در قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) تشکیل دهد... .
شرق‌الأوسط افزود: این قانونگذاران این لایحه را تصویب کردند و خاطرنشان کردند: این گروه ویژه باید هر چهار ماه یک بار گزارش مفصلی از جمله اطلاعات دقیق درباره برنامه غنی‌سازی اورانیوم، ذخیره‌سازی مواد هسته‌یی، تسلیحات و برنامه موشکی را که تهدیدی برای اهداف آمریکایی هستند، به کمیته‌های مربوطه کنگره ارائه کند.
این لایحه مشمول بودجه دفاعی سال آینده می‌شود تا این هفته به‌وسیله کنگره تصویب شود تا از تصویب قاطعانه این لایحه اطمینان حاصل شود.

سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، از قرار دادن این قانون در بودجه دفاعی استقبال کرد. او گفت: گنجاندن این لایحه قانونی در قانون بودجه دفاع ملی برای ردیابی و پیگیری بهتر تلاش‌های هسته‌یی ایران گام مهمی به جلو است. زیرا ایالات متحده هم‌چنان به‌دنبال راههای مبتکرانه برای پرداختن کامل به برنامه هسته‌یی غیرقانونی ایران است.
سناتور لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، به نوبه خود از دولت آمریکا خواست تا بر نظارت بر جاه‌طلبیهای هسته‌یی ایران متمرکز باقی بماند.
سناتور گراهام گفت: نظارت بیشتر کار را برای ایران برای رسیدن به یک الگوی گریز هسته‌یی سخت‌تر می‌کند...

این لایحه به‌روشنی بیان می‌کند که کنگره باید برای اطمینان از عدم دستیابی رژیم ایران به توانایی تسلیحات هسته‌یی، با اشاره به گزینه نظامی که دولت در بیانیه‌های اخیر خود آن را رد نکرده است، برای هر گونه اقدام لازم فشار بیاورد... .
این لایحه هم‌چنین شامل فعالیت‌های مربوط به توسعه هواپیماهای بدون سرنشین و جزئیات تلاشهای ایالات متحده برای مقابله با نفوذ سیاسی و نظامی ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ec32932-33a5-48d1-8560-7b1e40c40364"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات