728 x 90

کنفرانس در کنگره آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران و طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی (قسمت آخر) - سخنرانی و پیامهای ۱۲ نماینده کنگره آمریکا

کنفرانس در کنگره آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران
کنفرانس در کنگره آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران

کنگره آمریکا

۳مارس۲۰۲۱ (۱۳ اسفند۹۹)

با افزوده شدن ۴۵عضو مجلس نمایندگان آمریکا به حامیان قطعنامهٔ۱۱۸

شمار امضاکنندگان این قطعنامه به ۱۵۸تن افزایش یافت

 

قطعنامهٔ۱۱۸ مجلس نمایندگان آمریکا

از قیام مردم ایران و طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

برقراری یک ایران دموکراتیک، غیرمذهبی، غیراتمی و جمهوری حمایت می‌کند

و نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی توسط حکومت ایران را محکوم می‌کند

 

  • شیلا جکسون لی – عضو کمیته‌های قضایی و امنیت داخلی کنگرهٔ آمریکا

ما باید در کنار مردم ایران بایستیم. من سرفرازانه یکی از حامیان قطعنامه ۱۱۸ هستم که بر تعهد کنگره به یک ایران مبتنی بر جدایی دین و دولت، دموکراتیک و غیراتمی تأکید می‌کند و نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی را محکوم می‌کند.

 

  • گاس بیلیراکیس، نماینده کنگره آمریکا از فلوریدا

ما نمی‌توانیم کناری بایستیم و اجازه بدهیم که سران این رژیم تروریستی به آزار و اذیت شهروندان خود ادامه دهند

در حالیکه تنها گناه آنها این است که خواستار زندگی بهتر با آزادیهای بیشتر و یک دولت دموکراتیک هستند و آنها شایستگی این را دارند

ما در کنار شهروندان ایرانی خواهیم ایستاد تا زمانی که هدف آنها برای یک جامعه آزاد و دموکراتیک محقق شود.

  • جان مولٍنار - نماینده کنگره آمریکا از میشیگان

من افتخار می‌کنم که از قطعنامه ۱۱۸و قانونی حمایت کنم که از آزادی بیان برای مردم ایران حمایت می‌کند و به کار با همکارانم در کنگره در مورد این موضوع مهم ادامه خواهم داد.

  • مایکل گست-نماینده کنگره آمریکا از ایالت می سی سی پی

ما به شدیدترین شکل به مخالفت با رژیم ایران ادامه می‌دهیم. هم‌چنان که در قطعنامه ۱۱۸ آمده است مردم ایران از آزادیهای پایه یی خود محروم شده‌اند. آنها دیکتاتوری سلطنتی را کنار زدند و با استبداد مذهبی مخالفت کردند.

  • اسکات پیترز نماینده کنگره آمریکا از کالیفرنیا

امروز ما در مورد قطعنامه کنگره صحبت می‌کنیم که تروریسم رژیم ایران را محکوم می‌کند و از خواسته مردم ایران برای یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت، غیرهسته‌یی و دموکراتیک و ایجاد جامعه‌ای آزاد که بر یک سیستم عادلانه حکومتی بدون تهدید و خشونت یا ترور بنا شده حمایت می‌کنند

  • تیم بورچت نماینده کنگره آمریکا از ایالت تنسی

من شجاعت شما را ستایش می‌کنم و در برابر تروریسم دولتی رژیم ایران و برای آزادی مردم ایران در کنار شما ایستاده‌ایم

  • ون تیلور نماینده کنگره آمریکا از تکزاس

من به همکارانم در کنگره ملحق شدم و از دولت بایدن خواستم که تا زمانی که تغییرات اساسی انجام شود، از بازگشت مجدد به توافق هسته‌یی با رژیم ایران خودداری کند.

  • کارول میلر- نماینده کنگره آمریکا از ویرجینیای غربی

من افتخار می‌کنم که امروز و هر روز در حمایت از مردم ایران استوار هستم. "آنها شایسته برخورداری از حق آزادی و اجتماعات و هم‌چنین حق مقابله با سرکوب اقتدارگرایانه رژیم ایران علیه مخالفان و دموکراسی هستند

  • نیکول مالیوتاکیس- نماینده کنگره آمریکا از نیویورک

مردم ایران شجاع هستند آنها خواستار آزادی بیان و آزادی تظاهرات و استقرار یک حکومت غیرهسته‌یی در ایران هستند و من به به‌عنوان یک عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان از خواستهای مردم ایران قاطعانه حمایت می‌کنم

  • دبی لسکو –نماینده کنگره آمریکا از آریزونا

من یک حامی اصلی قطعنامه ۱۱۸ گنکره هستم زیرا که از مردم ایران و یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی حمایت می‌کنم.

  • دیوید شوایکرت - نماینده کنگره آمریکا از آریزونا

تلاشهای شما امید به آینده و ایجاد یک ایران دموکراتیک را زنده می‌کند شما را تشویق می‌کنم که این فعالیت‌ها را ادامه بدهید

  • آندرو گاربارینو-نماینده کنگره آمریکا از نیویورک

به‌عنوان یک حامی قطعنامه ۱۱۸ معتقدم که این قطعنامه امر مهم دمکراسی و حقوق‌بشر برای ایران و ضرورت شناسایی رهبری ذیصلاح را مورد تأکید قرار می‌دهد گروههایی مانند شما ارزشهایی را تقویت می‌کنند که ما آنرا بسیار گرامی می‌داریم تلاشهای شما تغییر در ایران را به‌دنبال خود دارد و من همواره از شما و سازمان‌تان حمایت می‌کنم

 

مشروح سخنرانی‌ها

 

شیلا جکسون لی – عضو دموکرات کمیته‌های قضایی و امنیت داخلی کنگرهٔ آمریکا

سلام من نماینده شیلا جکسون لی هستم.

همان‌طور که در طول سالیانی که نماینده کنگره آمریکا بوده‌ام انجام داده‌ام، من مشتاقانه از قطعنامه ۱۱۸حمایت می‌کنم. این قطعنامه از مردم ایران حمایت می‌کند تا از آزادی، دموکراسی و یک حکومت مبتنی بر جدایی دین و دولت، غیراتمی و جمهوری برای ایران برخوردار باشند و هم‌چنین نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی را محکوم می‌کند.

ما باید در کنار مردم ایران بایستیم. ما باید برای دموکراسی ایستادگی کنیم و بگذاریم بدانند که نه فقط آمریکا بلکه مردم سراسر جهان در مبارزه آنها و در اعتقادشان به آزادی در کنارشان هستند.

تکرار می‌کنم. من سرفرازانه یکی از حامیان قطعنامه ۱۱۸ هستم که در واقع بر روی تعهد کنگره به یک ایران مبتنی بر جدایی دین و دولت، دموکراتیک و غیراتمی تأکید می‌کند و نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی را محکوم می‌کند.

ما به یقین در کنار مردم آزاد اندیش ایران می‌ایستیم.

 

گاس بیلیراکیس - نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از فلوریدا

سلام. من گاس بیلیراکیس هستم. خوشحالم که امروز کنار شما هستم، گرچه به‌صورت مجازی. امیدوارم به‌زودی رو در رو همدیگر را ملاقات کنیم.

اما باز هم باید بگویم که رژیم ایران یک نیروی بی‌ثبات کننده، یک نیروی متخاصم در خاورمیانه برای مدت بسیار طولانی بوده است. رژیم ایران هم‌چنان به اعمال تروریستی علیه کسانی که فقط آرزوی داشتن یک جامعه آزاد را دارند، ادامه می‌دهد. من خیلی به مردم ایران احترام می‌گذارم. باز هم، وقتی مردم ایران اعتراض کردند و خواهان تغییرات دموکراتیک شدند، ما حمایتشان کردیم. شاید دولت ما به اندازه کافی کار نکرد اما ما هم‌چنان به حمایت از مردم ایران ادامه خواهیم داد.

 

در جریان ۱۱۶مین کنگره، مجلس نمایندگان قطعنامه ۷۵۲ مجلس را تصویب کرد. این قطعنامه اعلام کرد که ایالات متحده همیشه از حقوق آزادی بیان مردم ایران حمایت خواهد کرد و همیشه رژیم ایران را به‌دلیل سرکوب اعتراضات مشروع محکوم خواهد کرد. . اما من فکر می‌کنم که ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم. اکنون این قطعنامه (۱۱۸)، که گامی در مسیر درست بود، دولت ایالات متحده را ترغیب کرد تا برای تشکیل جلسات اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد و همکاری با شرکا و متحدان ایالات متحده برای محکوم کردن نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران و ایجاد مکانیزمی که شورای امنیت ملی ایالات متحده بتواند چنین نقض‌هایی را کنترل کند، کار کند. هنگامی که رئیس‌جمهور ترامپ بر سرکار بود، من در مورد حقوق‌بشر با او صحبت کردم. این رژیم باید پاسخگو باشد. در حالی که این قطعنامه اولین قدم عالی است، اما همان‌طور که گفتم باید کارهای بیشتری برای مقابله با اقدامات ضددموکراتیک رژیم تهران انجام شود.

 

تمام تلاش مردم ایران این است که آزادی بیان داشته باشند و در صلح زندگی کنند و فرصتهایی داشته باشند. ما نمی‌توانیم کناری بایستیم و اجازه دهیم که سران این رژیم تروریستی به آزار و اذیت شهروندان خود ادامه دهند در حالی که تنها گناه آنها این است که، همان‌طور که گفتم خواستار زندگی بهتر با آزادیهای بیشتر و یک دولت دموکراتیک هستند و آنها شایستگی این را دارند.

ایالات متحده همیشه در کنار کسانی است که برای حق آزادی بیان و دموکراسی می‌جنگند. ما در کنار شهروندان ایرانی خواهیم ایستاد تا زمانی که هدف آنها برای یک جامعه آزاد و دموکراتیک محقق شود.

 

جان مولنار – نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از میشیگان

سلام. من جان موولنار نماینده کنگره هستم و می‌خواهم از شما به‌خاطر فرصتی که برای من فراهم کردید تا امروز با شما صحبت کنم تشکر می‌کنم.

آزادی بیان حق مسلم همه افراد است و من امیدوارم روزی این امر در ایران مصداق پیدا کند.

من افتخار می‌کنم که از قانونی حمایت می‌کنم که از آزادی بیان برای مردم ایران حمایت می‌کند و به کار با همکارانم در کنگره در مورد این موضوع مهم ادامه خواهم داد. امیدوارم شما هم‌چنان به‌نمایندگی از کسانی که در ایران نمی‌توانند سخنگویی برای خود داشته باشند صدای خود را بلند کنید. برای همه کارهایی که کردید. متشکرم

 

پیام مایکل گست - نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از می‌سی‌سی‌پی

من افتخار می‌کنم که حامی قطعنامه ۱۱۸ هستم و از شما حمایت می‌کنم. ما هم‌چنان برای یک ایران آزاد و دموکراتیک که در آن حقوق‌بشر مورد احترام است، مبارزه می‌کنیم.

برای بیش از ۴۰سال، مردم ایران از ستم رژیم استبدادی رنج برده‌اند.

هم‌چنان که در قطعنامه ۱۱۸ آمده است مردم ایران از آزادیهای پایه یی خود محروم شده‌اند. آزادیهایی که برای به دست آوردن آنها دیکتاتوری سلطنتی را کنار زدند و با استبداد مذهبی مخالفت کردند.

این رژیم علاوه بر مردم ایران در داخل، هم‌چنان به سرکوب ایرانیان مخالف رژیم در سراسر جهان ادامه داده است.

در ماه فوریه، دادگاهی در بلژیک یک دیپلمات رژیم ایران را به اتهام اقدام تروریستی علیه تجمع مخالفان ایرانی در سال۲۰۱۸ محکوم کرد

توطئه علیه گردهمایی ایران آزاد در پاریس در سال۲۰۱۸ نشان‌دهنده ضدیت مداوم رژیم با ارزشهای دموکراتیک و حاکمیت قانون در داخل و خارج از مرزهای ایران است.

کنگره ایالات متحده در کنار مردم ایران برای کسب حق آزادی و اجتماعات و مقابله با اهداف رژیم ایران برای از بین بردن مخالفان و صدور تروریسم است.

 

ما باید به شدیدترین شکل به مخالفت با رژیم ایران ادامه دهیم. این شامل تداوم تحریم‌ها و سایر اقدامات با هدف بازدارندگی رژیم از دستیابی به سلاح هسته‌یی است. اجازه دادن به این رژیم برای ادامه استبداد تنها به استمرار ظلم به مردم ایران و کسانی که با این رژیم خودکامه مخالفت می‌کنند منجر خواهد شد.

من به کار با اعضای کنگره، آژانسهای فدرال و جامعه ایرانیان مقیم آمریکا برای ترویج ارزشهای دموکراتیک و ایران آزاد ادامه خواهم داد.

 

اسکات پیترز - نماینده دموکرات کنگره آمریکا از کالیفرنیا

امروز ما در مورد معرفی مجدد قطعنامه کنگره صحبت می‌کنیم که تروریسم مورد حمایت حکومت ایران را محکوم می‌کند و از خواسته مردم ایران برای یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت، غیرهسته‌یی و دموکراتیک حمایت می‌کند. این قطعنامه از خواسته مردم ایران برای ایجاد جامعه‌ای آزاد که بر یک سیستم عادلانه حکومتی بدون تهدید و خشونت یا ترور بنا شده حمایت می‌کنند. این قطعنامه هم‌چنین می‌کوشد تا رژیم ایران را به‌دلیل نقض شدید حقوق‌بشر و اقدامات بی‌ثبات کننده منطقه ایش، مانند برنامه در حال توسعه موشک بالستیک، پاسخگو قرار دهد که نه تنها خود ایران، بلکه ایالات متحده و متحدان ما در سراسر جهان را تهدید می‌کند.

من از ابتدای ورودم به کنگره، تلاش کردم تا فوراً به سرکوب اعتراضات دموکراتیک و برنامه‌های سلاحهای هسته‌یی و بالستیک رژیم ایران خاتمه دهیم. من نامه‌ها و قطعنامه‌های مشترکی را برای رئیس‌جمهور اوباما و رئیس‌جمهور ترامپ ارسال کرده‌ام و خواهان همکاری بین‌المللی بیشتر برای دستیابی به این اهداف هستم.

در آینده، من هم‌چنان در برنامه‌های خود از ایجاد یک ایران سکولار و غیرهسته‌یی دموکراتیک دفاع خواهم کرد. متشکرم

 

تیم بورچت - نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از ایالت تنسی

سلام، من تیم بورچت نماینده کنگره از حوزه دوم در تنسی هستم. من می‌خواهم به همه ایرانیان خارج از کشور سلام برسانم که مانند من و اعضای کمیته روابط خارجی از آزادی برخوردارند. می‌خواهم بدانید که ما در کنگره همیشه با این رژیم مقابله می‌کنیم و در برابر تروریسم دولتی او می‌ایستیم. من مثل شما، از آزادی لذت می برم و به‌خاطر رشادت‌هایتان به شما سلام می‌کنم.

 

ون تیلور - نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از تگزاس

این باعث افتخار من است که در کنفرانس مجازی جوامع ایرانیان مقیم آمریکا شرکت می‌کنم.

رژیم ایران بارها و بارها ثابت کرده است که محدودیتی در خشونت و ادامه سرکوب حقوق و آزادیهای مردم ایران ندارد.

من به‌عنوان یک تفنگدار دریایی که در جنگ جهانی علیه تروریسم خدمت می‌کردم، بارها شاهد اعمال خشونت‌بار توسط گروههایی مانند کسانی که در تهران هستند بوده‌ام که می‌خواهند انسانیت را از مردم بگیرند و هر نوع جامعه دموکراتیک را نابود کنند. با در نظر داشتن این موضوع در کنگره، من به حمایت از مبارزه مردم ایران ادامه دادم با حمایت از قطعنامه‌هایی هم‌چون قطعنامه ۳۴۷ برای محکوم کردن تروریسم مورد حمایت حکومت ایران و ابراز حمایت از خواسته مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی در ایران.

 

حتی قبل از آمدن به کنگره، زمانی که من در مجلس قانونگذاری ایالت تگزاس کار می‌کردم از انعقاد قرارداد درایالت تگزاس با هر شرکتی که با ایران تجارت کند، جلوگیری می‌کردم.

در همین ماه، من به همکارانم در کنگره ملحق شدم و از دولت بایدن خواستم که از بازگشت مجدد به توافق هسته‌یی با رژیم ایران خودداری کند تا زمانی که تغییرات اساسی انجام شود و به‌طور واقعی از دستیابی رژیم ایران به تواناییهای هسته‌یی جلوگیری شود.

 

پیام کارول میلر- نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از ویرجینیای غربی

"من افتخار می‌کنم که امروز و هر روز در حمایت از مردم ایران استوار هستم.

"آنها شایسته برخورداری از حق آزادی و اجتماعات و هم‌چنین حق مقابله با سرکوب اقتدارگرایانه رژیم ایران علیه مخالفان و علیه دموکراسی هستند. من همیشه از تلاشهای مردم ایران حمایت خواهم کرد و از جامعه ایرانی مقیم آمریکا به‌خاطر حمایت قاطعانه از هموطنان و زنان سرزمینشان تشکر می‌کنم.

 

نیکول مالیوتاکیس- نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از نیویورک

سلام. من نماینده کنگره نیکول مالیوتاکیس هستم و مفتخرم که از قطعنامه ۱۱۸ مجلس نمایندگان حمایت کرده‌ام در این قطعنامه ما از مردم ایران و آزادی بیان آنها حمایت می‌کنیم که بتوانند علیه دولتشان اعتراض کنند و از همان آزادی بیان که ما در آمریکا آن را ارج می‌گذاریم برخوردار باشند. . مردم ایران که شجاع هستند و عزم مخالفت با رژیم را دارند خواستار ایرانی غیراتمی هستند. باید اطمینان حاصل کنیم که آنها این آزادی را دارند که تظاهرات کنند و این مسأله به شکلی حیاتی اهمیت دارد و من از آن حمایت می‌کنم.

 

دبی لسکو - نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از آریزونا

سلام من نماینده کنگره ایالات متحده دبی لسکو از ایالت بزرگ آریزونا هستم. از این‌که امروز مرا به مراسم خود دعوت کردید متشکرم. من یک حامیان نخستین قطعنامه ۱۱۸ گنکره هستم زیرا که از مردم ایران و یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی حمایت می‌کنم. ممنون که من رو به اینجا دعوت کردید.

و خداحافظ و نگهدارتان باشد.

 

دیوید شوایکرت - نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از آریزونا

سلام من دیوید شوایکرت هستم. این فرصتی کوتاه برای گفتگو با جامعه ایرانی در آریزونا است.

با تشکر از شما به‌خاطر کمکی که شما برای ایجاد یک ایران دموکراتیک انجام می‌دهید.

می دانم که سال سختی بوده است. . ما نتوانسته‌ایم بسیاری از برنامه‌ها و جلسات را به‌صورت حضوری برگزار کنیم. اما یک موضوع نیرومند برای بیان توسط جامعه ایرانیان مقیم آمریکا چه در اینجا و چه در تمام جهان وجود دارد.

کاری که می‌توانم انجام دهم تشویق شما است. به رساندن پیامتتان و به تلاشتان ادامه دهید. متشکرم

 

پیام اندرو گاربارینو- نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از نیویورک

از زمان انقلاب سال۱۳۵۷ در ایران، رژیم ایران یک کارزار خشونت‌آمیز علیه مردم ایران، ایالات متحده و متحدان ما در خاورمیانه انجام داده است. از سرکوب صدای ایرانیان طرفدار دموکراسی گرفته تا پرتاب موشک‌های بالستیک به سوی نیروهای ایالات متحده در عراق، رژیم ایران و حامیان آنها از وحشت و ترس برای گسترش نفوذ منطقه‌ای خود استفاده کرده‌اند.

به‌عنوان یک حامی سرفراز قطعنامه ۱۱۸، قطعنامه دمکراسی و حقوق‌بشر ایران، معتقدم که این امر مهمی برای جامعه ایرانیان مقیم آمریکاست که توجهات را به حضور خود جلب کنند و با رهبران خود ارتباط برقرار کنند. گروههایی مانند شما ارزشهایی را تقویت می‌کنند که ما در آمریکا آنها را بسیار گرامی میداریم.

من برای شما بهترین آرزوها را دارم زیرا شما همواره از جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیرهسته‌یی ایران حمایت می‌کنید، و همه را به ادامه همکاری تشویق می‌کنم زیرا تلاشهای شما تغییر در ایران را به‌دنبال خود دارد و من همواره از شما و سازمانتان حمایت می‌کنم.

پایان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90e3944b-83fa-463d-a0f6-60c62f59d233"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات