728 x 90

کنفرانس کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت - «گسترش تروریسم رژیم ایران در اروپا ضرورت یک سیاست جدید از سوی اتحادیهٔ اروپا»

پروفسور آلخو ویدال کوادراس
پروفسور آلخو ویدال کوادراس

کنفرانس کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت در بروکسل

«گسترش تروریسم رژیم ایران در اروپا

ضرورت یک سیاست جدید از سوی اتحادیهٔ اروپا»

۳ مهر ۱۴۰۳ – ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴

 

سخنرانی‌های

پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت

نایب‌رئیس پارلمان اروپا از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴

استرون استیونسون و پائولو کازاکا

صبح روز سه‌شنبه سوم مهر، کنفرانس «گسترش تروریسم رژیم ایران و ضرورت یک سیاست جدید از سوی اتحادیه اروپا» توسط کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت به ریاست پروفسور آلخو ویدال کواداراس در بروکسل برگزار شد. در این کنفرانس ارزیابی کمیته در جستجوی عدالت که از حمایت ۴۰۰۰ قانونگذار در دوسوی آتلانتیک برخوردار است، از سیاست اتحادیه اروپا در رابطه با فاشیسم دینی حاکم بر ایران با عنوان «سیاست شکست‌خورده اروپا در قبال ایران» ارائه و مبانی یک سیاست اصولی و توصیه‌های این کمیته به اتحادیه اروپا برای اتخاذ یک سیاست درست و واقع‌گرایانه ارائه شد.

کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت اتحادیه اروپا را به نفی سیاست استمالت با رژیم آخوندی، اعمال قاطعیت و حمایت از مقاومت مشروع و سازمان‌یافته این رژیم فرامی‌خواند.

در این کنفرانس که به ریاست استرون استیونسون و با حضور نمایندگان پارلمان اروپا، هیأتهای دیپلماتیک مستقر در بروکسل، محققان اندیشکده‌های فکری، رسانه‌های خبری بلژیک و بین‌المللی و شخصیتهای سیاسی برگزار گردید، پروفسور آلخو ویدال کوادراس، پرزیدنت کمیته در جستجوی عدالت و نایب‌رئیس پارلمان اروپا از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴، استرون استیونسن و پائولو کازاکا، سخنرانی کردند

در شروع این کنفرانس استرون استیونسون که مدیریت جلسه را برعهده داشت، گفت: رژیم آخوندها در ایران به ما اطلاع داده است که نام همه ما در لیست سیاه تحریم‌های آنها قرار دارد. این نشان افتخاری است که هر یک از ما در آن سهیم هستیم. با این حال، هم‌چنین یادآور این است که این رژیم تروریستی چقدر خطرناک است. همان‌طور که همه شما می‌دانید، در نوامبر گذشته، رژیم تلاش کرد آلخو ویدال کوادراس را در خارج از خانه‌اش در مادرید ترور کند. به‌طور معجزه آسایی، با وجود این‌که به‌صورت او شلیک شد، آلخو جان زنده ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکومیت سیاست شکست‌خوردهٔ مماشات توسط کشورهای غربی، خصوصاً اتحادیه اروپا و اشاره به نقش رژیم آخوندی در جنگ‌افروزی در منطقه گفت: امروز جهان آنچه که ما و مقاومت ایران برای دهه‌ها گفتیم را درک می‌کند که سر مار در تهران است. هر گونه مماشات با این حکومت فقط آنها را جری‌تر می‌کند.

پروفسور ویدال کوادراس، به سوءقصد تروریستی علیه خودش در آبان ماه گذشته در مادرید که به‌نحو معجزه آسایی از مرگ حتمی نجات پیدا کرد اشاره نمود و تصریح کرد که رژیم ایران و باندهای جنایتکار و تبهکار استخدام شده از طرف آن او را هدف قرار داده بودند به‌خصوص که وی در صدر لیست سیاه آخوندهای حاکم قرار داشت. وی افزود در شرایطی که سیاست مماشات شکست فاجعه باری خورده است، ضرورت یک سیاست جدید و قاطع اجتناب‌ناپذیر است. او پایه‌های یک سیاست اصولی و عملی را که توسط کمیته در جستجوی عدالت به‌صورت یک جزوه ارائه سیاست تدوین شده به‌صورت زیر توضیح داد:

۱. انزوای بین‌المللی رژیم ایران. بستن تمام سفارتخانه‌های  اتحادیه اروپا در تهران و سفارتهای ایران در اروپا و اخراج همه پرسنل دیپلماتیک. این مراکز تنها مراکز جاسوسی و تروریسم هستند

۲. نامگذاری تروریستی سپاه توسط اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا باید ظرفیتهای عملیاتی یک سازمان تروریستی که خاورمیانه میانه را بی‌ثبات می‌کند و نیروهای نیابتی‌اش را در سراسر منطقه گسترش داده است خنثی کند.

۳.  بستن راه نفس مالی رژیم ایران. گسترش و تشدید تحریم‌های اقتصادی و تجاری برای تضعیف قدرت مالی رژیم.

۴. فشار فزاینده علیه رژیم ایران در مجامع بین‌المللی به‌دلیل نقض وخیم حقوق‌بشر به‌ویژه علیه زنان. باید حاکمان ایران را در قبال جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی که در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل آمده پاسخگو کرد

تنها در دوران کوتاهی که پزشکیان به ریاست جمهوری رسیده بیش از 180 زندانی در ایران اعدام شده اند. کارزار نه به اعدام که توسط خانم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت اعلام شده و اعتصاب غذای زندانیان در اعتراض به اعدامها باید مورد حمایت قرار گیرد

۵. حمایت از شورای ملی مقاومت و پرزیدنت آن خانم مریم رجوی و طرح ده ماده‌ای برای آینده، شورای ملی مقاومت آلترناتیو واقعی این رژیم و تنها جریان ایرانی است که قادر به تحقق تغییر در ایران و انتقال قدرت به مردم هست. باید در مبارزه مردم ایران برای دستیابی به آزادی و دموکراسی در کنار آنها ایستاد.

پائولو کازاکا در سخنان خود در کنفرانس بروکسل گفت: اصل موضوع، همان‌طور که در طول این دهه‌ها آموختیم این است که مردم ایران توسط یک رژیم مذهبی به گروگان‌گرفته شده‌اند که در فریب، قتل، تروریسم و توسعه‌طلبی خبره است. اما ابتدایی‌ترین وظایف خود را در قبال مردم انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به توطئه ترور آلخو ویدال کوادراس تأکید کرد: اکنون که حقیقت به‌طور کامل در مورد این توطئه آشکار شده، زمان آن فرا رسیده است که مقامات اروپایی واکنش نشان بدهند و نهادهای رژیم ایران را که مسئول این جنایت هستند تحریم کنند و آنها را در لیست سیاه قرار دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eabc39d1-091b-4ad9-b5bb-b8e98201eb47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات