728 x 90

کنفرانس در پارلمان ایتالیا - سخنرانیهای الیزابتا گاردینی، استفانیا آسکاری، آندرا دی جوزپه و آنتونیو تاسو

کنفرانس در پارلمان ایتالیا - سخنرانی‌های نماینده استفانیا آسکاری، نماینده الیزابتا گاردینی  نماینده آندرا دی جوزپه، آنتونیو تاسو
کنفرانس در پارلمان ایتالیا - سخنرانی‌های نماینده استفانیا آسکاری، نماینده الیزابتا گاردینی نماینده آندرا دی جوزپه، آنتونیو تاسو

کنفرانس «نقشه‌مسیر به سوی جمهوری دموکراتیک در ایران»

پارلمان ایتالیا سالن لااستامپا

چهارشنبه ۲۳فروردین ۱۴۰۲

قسمت دوم

 

سخنرانی‌های نماینده استفانیا آسکاری، نماینده الیزابتا گاردینی

نماینده آندرا دی جوزپه، آنتونیو تاسو

 

الیزابتا گاردینی عضو کمیسیون قانون اساسی مجلس نمایندگان ایتالیا

دوستی بین مردم ایتالیا و مردم ایران یک امر مهم است

من خیلی خوشحالم که هیأتی که اخیراً به اشرف رفته بود اینجا حضور دارد

ما متعهدیم در شورای اروپا استدلال‌ها و حرف مقاومت ایران را منتقل کنیم

ما نمی‌توانیم نسبت به حقوق اساسی مردم ایران بی‌تفاوت باشیم

 

الیزابتا گاردینی عضو کمیسیون قانون اساسی مجلس نمایندگان، عضو هیأت پارلمانی ایتالیا در شورای اروپا:

ممنونم. من این شانس را داشتم که سال‌ها پیش خانم رجوی را در مرکز شهرداری رم و متعاقباً در بروکسل در مقر پارلمان اروپا از سوی پارلمان ایتالیا ملاقات کنم.

ما فعالیت فوق‌العادهٔ پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران را تحسین می‌کنیم و کاملاً با افکار و عقایدش موافق و هم‌سو هستیم. مابه او کاملاً گوش فرا دادیم به تک‌تک مواد برنامه‌اش. مگر آنها چه می‌خواهند؟ همان چیزهایی که هر انسانی خواهان آن است. آزادی، دموکراسی، انتخابات آزاد، و هم‌چنین در رابطه با سیاست خارجی همزیستی همراه با صلح.

ما معتقدیم که دوستی بین مردم ایتالیا و مردم ایران یک واقعیت انکارناپذیر است.

نزدیکی مردم ایتالیا با رنج‌ها و دردهای مردم ایران. فکر کنم که تا همین لحظه هم از این کنفرانس کوچک نتایج بسیار مهمی به‌دست آمده است. به‌طور مثال بردن یک هیأت بزرگ و مهم به اشرف و از همین جهت تشکر می‌کنم از رئیس گروه پارلمانی ما در کمیسیون امور خارجی، آقای کالوینی و این‌که امروز وقت پیدا کرد که شخصاً به کنفرانس ما بیاید برای دادن حمایت شخصی‌اش. مسلمأ او از شخصیت‌های برجستهٔ این فعالیت‌های ما خواهد بود. این فعالیت‌ها، اقدامات تایید‌شده‌یی در شورای اروپا هستند. یعنی دخالت هیأت ایتالیا در شورای اروپا برای این‌که به‌طریقی قدرتمند مواضع مقاومت ایران را معرفی کند.

 

خانم استفانیا آسکاری:

مجاهدین بیش از ۴۰سال است برای رسیدن به یک دولت دموکراتیک مقاومت کرده‌اند

در پارلمان وظیفه ما است که با مقاومت ایران همبستگی داشته باشیم

ما در سطح ملی و در سطح اروپایی نمی‌باید ساکت باشیم

 

 

استفانیا آسکاری - عضو کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان ایتالیا:

از شما و از همه مهمانان این کنفرانس تشکر می‌کنم. به‌خصوص از مهمان‌نوازی رهبری چون خانم مریم رجوی در اشرف که تجربهٔ ارزشمندی بود که به دیگر همکاران و دیگر قانون‌گذاران توصیه می‌کنم.

به‌خصوص تجربهٔ کسانی که شکنجه را روی پوست و گوشت‌شان تجربه کرده بودند، لمس کردیم. کسانی که حقیقتاً اعمال ضدبشری را تحمل کرده بودند؛ در از دست دادن خانواده‌ها، فرزندان، پدر و مادران. کسانی که مجبور به ترک وطن شده بودند. به‌راستی که تجربه‌یی قوی بود. تجربه ۴۰ساله مقاومت در برابر دیکتاتوری که در آن خواندن آزادانهٔ یک کتاب و گردش آزاد غیرممکن است را، لمس کردیم.

در برابر این همه خشونت، ما نمایندگان باید از آن آگاه شویم و در برابرش تعهد و مسئولیت قبول کنیم. و این تعهد باید در هر کشوری در اروپا عملی شود.

کنفرانس امروز به ما و دیگران کمک می‌کند که آغازی باشد برای شناختن و آگاه شدن از آن و نهایتاً به‌دنبال راه‌حلی باشیم و نباید از آن رویگردان باشیم بلکه با مسئولیت برخورد کنیم. متشکرم

 

نماینده آندرا دی جوزپه

من بر همبستگی خودم با مقاومت ایران تأکید می‌کنم

بسیار اساسی است که جامعه بین‌المللی فشار بر رژیم ایران را افزایش دهد

باید اقدامات مشخص را علیه این رژیم انجام داد

تا بداند عملکردش عواقب دارد

 

نماینده آندرا دی جوزپه

رژیم ایران یک دولت جنایتکار و غیرقابل اعتماد است، و باید با آگاهی از این امر ارتباط برقرار کرد. آنچه سناتور ترتزی گفت درست است.

ما علاوه بر اقدام در سطح فرهنگی و در رابطه با افکار عمومی باید به‌عنوان قانونگذاران تلاش کنیم اتحادیهٔ اروپا را تحت فشار قرار دهیم تا در مورد برجام همان کاری را بکند که ایالات متحده انجام داد. زیرا بدون اقدامات قوی، منظورم، تحریم‌های ثانویه هستند، مابه جایی نمی‌رسیم.

زیرا بدون اقدامات قوی و من از لحاظ فنی در مورد تحریم‌های ثانویه صحبت می‌کنم، ما به جایی نمی‌رسیم.

این رژیم نیز رژیمی است که به اصول قرآن خدشه وارد می‌کند و بنابراین یک رژیم "کافر" است.

در سطح اتحادیه اروپا، تحریمهای ثانویه باید افزایش یابد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که در حالی که ایالات متحده چنین سیاست قاطعی دارد، اروپا سیاست فعلی را اتخاذ کند. همین امر در مورد تفاوت‌های بین سیاستهای برخی کشورهای اروپایی به‌ویژه فرانسه و آلمان در مقایسه با سیاست دیگر کشورهای اتحادیه صدق می‌کند

باید به یاد داشته باشیم که این قرارداد توسط چین و روسیه نیز امضا شد

و تا زمانی که ما اقدامی انجام ندهیم، فراتر از تمایل خود برای اطلاع‌رسانی به افکار عمومی و رسانه‌ها، اگر برای اقدام قوی و قاطع فشار نیاوریم، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

امروز ما فرصت بزرگی برای سرنگونی این رژیم داریم، اما می‌ترسم که اگر یک سیاست قاطع مشترک با سایر کشورها را اجرا نکنیم، خیلی سریع وضعیت ایران را فراموش خواهیم کرد. یک ماه پیش موضوع ایران در صفحه اول همه روزنامه‌ها بود, در حالی که امروز در صفحه اول موضوع گوشت مصنوعی را می‌بینیم که اهمیت بسیار کمتری نسبت به کشتارهای جاری در ایران دارد.

وظیفه انسان قبل از این‌که سیاسی باشد انسانی است.

عذرخواهی می‌کنم از طولانی صحبت کردن.

 

آنتونیو تاسو نماینده پیشین مجلس نمایندگان ایتالیا

مردم ایران نشان داده‌اند که رژیم آخوندها و حکومت سلطنتی را نمی‌خواهند

آنها خواهان یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دولت از دین هستند

اخیراً اکثریت نمایندگان کنگرهٔ آمریکا در قطعنامه شماره ۱۰۰

از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی برای آینده ایران آزاد و دموکراتیک

حمایت کردند

و بیش از ۳۰۰ نمایندهٔ انگلستان تاکنون از برنامهٔ پرزیدنت رجوی حمایت کرده‌اند

 

آنتونیو تاسو-نماینده پیشین مجلس نمایندگان ایتالیا

در سال‌های اخیر، دولتهای غربی، اروپایی و آمریکایی، پیرو سیاست مماشات، رفتار درستی در قبال مقاومت ایران نداشته‌اند. اما مقاومت ایران نشان داده که می‌توانند همهٔ این مشکلات را تحمل کنند و به مبارزه برای آزادی و عدالت در کشور خود ادامه دهند.

آنها بیش از ۱۰سال از برچسب ناعادلانهٔ تروریسم در دادگاههای اروپایی و آمریکایی رنج می‌بردند تا این‌که در نهایت همان دادگاهها به نفع آنها رأی دادند و به این ترتیب حقیقت را دوباره تثبیت کردند.

مقاومت ایران، مجاهدین خلق، با توطئه‌های جنایتکارانهٔ مستمر رژیم استبداد مذهبی به‌طور مستمر جنگیده و هرگز تسلیم نشدند.

داستان این زنان و مردان نشان داده که آنها مبارزان آزادی هستند، انسانهای شجاعی که به‌رغم توطئه‌های بی‌وقفه و فشارهای ناعادلانهٔ رژیم، و گاهی به‌جرأت می‌گویم، همدستی ساده‌لوحانهٔ دولتهای اروپایی، به مبارزه علیه رژیم مذهبی و سیاست مماشات ادامه داده‌اند.

مقاومت ایران تمام توطئه‌های رژیم را خنثی کرده است، باور نکردنی‌ترین سرکوب‌ها، شکنجه‌ها، اعدام‌ها، اقدامات شدید شیطان‌سازی را متحمل شده و هم‌چنین مجبور به افشای اپوزیسیونهای دروغین و آلترناتیوهای دست‌ساز با هدف پنهان‌کردن و حذف آلترناتیو دموکراتیک شده است. یعنی شورای ملی مقاومت ایران، شورای ملی مقاومت که مجاهدین خلق گروه اصلی آن هستند.

در این راستا مقاومت ایران از حمایت گستردهٔ نمایندگان کنگرهٔ آمریکا، پارلمان انگلستان و سایر کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا برخوردار بوده است.

اخیراً اکثریت نمایندگان کنگرهٔ آمریکا، بیش از ۲۲۵ نماینده از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه، طی قطعنامه شماره ۱۰۰ با محکومیت سرکوب شدید شورش‌ها، اعدامها و شکنجه‌ها توسط رژیم دیکتاتوری، از برنامه ۱۰ ماده‌یی مریم رجوی برای آینده ایران آزاد و دموکراتیک حمایت کردند. و بر این اساس، بیش از ۳۰۰ نمایندهٔ بریتانیا تاکنون از برنامهٔ رئیس‌جمهور رجوی حمایت کرده‌اند.

مردم ایران و معترضان نشان داده‌اند که رژیم آخوندها و هم‌چنین سلطنت پادشاهی را نمی‌خواهند. آنها خواهان یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دولت از دین هستند.

پایان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/644d8071-3b73-4b11-b781-f0f8d239dd22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات