728 x 90

کنفرانس و نمایشگاه نقض حقوق‌بشر در ایران در شهرداری استن در حومه پاریس

کنفرانس و نمایشگاه نقض حقوق‌بشر در ایران در شهرداری استن در حومه پاریس
کنفرانس و نمایشگاه نقض حقوق‌بشر در ایران در شهرداری استن در حومه پاریس

کنفرانس و نمایشگاه نقض حقوق‌بشر در ایران

در شهرداری استن در حومه پاریس

کنفرانس در حمایت از قیام مردم ایران در شهرداری استن

از روز ۲۵تا ۲۷دی ماه به ابتکار انجمنها و تشکلهای ایرانیان در پاریس، نمایشگاهی درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران در سالن شهرداری شهر استن در حومه پاریس برپا شد که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت. در این نمایشگاه عکسهایی از قیام مردم ایران و شهیدان قیام سراسری به نمایش گذاشته شد

روز چهارشنبه ۲۷دی این نمایشگاه با برگزاری کنفرانسی در حمایت از مقاومت مردم ایران در سالن فعالیت‌های شهرداری استن به پایان رسید. در این برنامه آقای عزالدین طیبی شهردار استن و معاونینش بهمراه تعدادی از اعضای شورای شهر شرکت و سخنرانی کردند.

 

عزالدین طیبی شهردار استن

شهردار شهر استن آقای عزالدین طیبی در آغاز سخنان خود با اشاره به نقض حقوق‌بشر در ایران گفت: رقم ۸۶۴ اعدام در سال ۲۰۲۳ که بدن هر انسانی را بلرزه در می‌آورد. اما به این شکل می‌تونیم اراده شما در این مبارزه و انرژی و پشتکار شما را برای اطلاع‌رسانی به مردم را بهتر می‌فهمیم. در بین عکسهایی که شما به‌نمایش گذاشتید عکس زنان بسیار زیاد است و این یک تصادف نیست. زنان و مادران ما همیشه جنگنده بودند. چون زنان یک حساسیت خاصی دارند که شاید ما مردان نداریم و آنها توان بیان آنرا دارند. بهمین دلیل خیلی اوقات در مقابل ظالمین و کسانی که سعی در ترویج تحجر و تاریکی دارند، زنان اولین قربانی هستند، و در ایران این‌گونه است و ما بیاد آنها هستیم.

 

ناژا آمزال معاون شهردار استن

سپس خانم ناژا آمزال معاون شهردار استن در سخنان کوتاهی خطاب به شرکت‌کنندگان گفت:

«من وقتی که وارد اینجا شدم همه شما از من تشکر کردید، اما می‌خواهم بگویم که شما نباید از ما تشکر کنید بلکه ما باید از شما تشکر کنیم. همه شما و مردمی که در ایران به خیابان‌ها می‌آیند به‌صورت تحسین‌انگیزی شجاع هستید و ما باید از شما تشکر کنیم. چرا که روزی ملت ایران به دموکراسی دست خواهد یافت، مطمئنم که در آن روز زندگی همه، در سراسر جهان، بهتر خواهد شد».

 

معصومه رئوف بشری دوست

سپس خواهر مجاهد معصومه رئوف زندانی سیاسی در زندانهای رژیم آخوندی و خواهر یکی از شهدای قتل‌عام ۶۷ و نویسنده کتاب فرار از زندان در سخنرانی خود گفت: قیام ۱۴۰۱ یک‌شبه اتفاق نیفتاد. ریشه‌های این انقلاب دموکراتیک در تاریخ معاصر ایران و ۴۴سال مبارزه با بنیادگرایی به نام اسلام تنیده شده است که بیش از ۱۲۰۰۰۰قهرمان آزادی از جمله برادر عزیزم جان خود را فدا کردند.

امروز با وجود سرکوب و «جنون اعدام در زندانها» به‌گفته عفو بین‌الملل - بیش از ۸۵۰ اعدام در سال ۲۰۲۳ - مبارزه در ایران توسط کانون‌های شورشی ادامه دارد. آنها نسل جدید مبارزان و یک شبکه مخفی بسیار سازمان‌یافته از مردان و زنان هستند که در داخل ایران علیه رژیم آخوندها نقشی بی‌بدیل را ایفا می‌کنند.

ابعاد قیام ۱۴۰۱ با رهبری زنان انعکاسی جهانی داشت که باعث شد کشورهای غربی در سیاست مماشات با نظام اندکی تردید کنند. سیاستی برای مردم ایران و منطقه خاورمیانه فاجعه‌بار بود...

اکنون نقش جنگ‌افروزانه رژیم در درگیریهای اخیر در خاورمیانه بر کسی پوشیده نیست رژیم تلاش می‌کند تا با دامن‌زدن به این جنگ با شرایط انفجاری در ایران مقابله کند

 

دکتر حمید رضا طاهرزاده هنرمند عضو شورای ملی مقاومت ایران طی سخنانی در این جلسه گفت

آقای شهردار خانم معاون شهردار خانمها آقایان، دوستان عزیز مقاومت ایران که همواره به این هدف آزادی و دموکراسی در ایران که اکنون تحت حاکمیت دیکتاتوری، زن‌ستیز، بنیادگرا و وحشی است، وفادار بوده‌اید.

زمانی که کلام بازمی‌ماند موسیقی آغاز می‌شود. به همین دلیل می‌خواهم قطعاتی از موزیک سنتی ایران را برای ادای احترام به بیش از ۳۰هزار قربانی رژیم آخوندی که در جریان قتل‌عام ۱۳۶۷ بر اساس فتوای خمینی مبنی بر نابودی تمامی اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق سربه‌دار شدند را اجرا کنم.

 

آزاده عالمی

در این جلسه هیأتی از انجمنهای هوادار مقاومت ایران و مسئولان جوامع ایرانی مقیم پاریس شرکت کردند خانم آزاده عالمی به‌نمایندگی از انجمن زنان ایرانی در فرانسه با اشاره به وضعیت وخامت‌بار حقوق‌بشر در ایران و سرکوب وحشیانه اعتراضات سراسری گفت:

این روند نشان‌دهنده یک استراتژی است. رژیم از اعدام به‌عنوان وسیله‌ای برای ارعاب مردم و سرکوب اعتراضات استفاده کند.

با وجود وحشیگری بی‌امان رژیم، مقاومت ایران خاطرنشان می‌کند که عزم مردم ایران برای سرنگونی آخوندها تنها تقویت شده است.

اعتراضات جاری، افزایش صفوف کانون‌های شورشی مجاهدین خلق و فعالیت‌های فزاینده جوانان شورشی که نمادهای رژیم را هدف قرار می‌دهند، همگی نشانه‌های حرکت مصمم و رو به رشد برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک در ایران است. اقدامات وحشیانه رژیم، به جای خفه کردن اعتراض، تنها به تلاش مردم برای آزادی و دموکراسی دامن می‌زند.

 

سیما میرزایی

در ادامه برنامه خانم سیما میرزایی که از سوی خانواده‌ها و بازماندگان شهدای سربه‌دار تابستان ۶۷ در برنامه شرکت کرده بود در سخنان خود گفت:

خونهای پاک شهدا امروز در قیام مردم ایران در جوشش است و جوانان شورشی نسل در نسل از همان جا انگیزه می‌گیرند و هم‌چنان که سر موضع بودن رمز درخشش و جاودانگی قهرمانان ۶۷ و رمز شکست خمینی ملعون بود. اکنون نیز سر موضع بودن دلیل اعتلای مقاومت ایران در برابر سرکوب و وحشیگری آخوندها ست

جنبش دادخواهی قتل‌عام ۶۷ دادخواهی خون ۱۵۰۰شهدا آبان ۹۸ و ۷۵۰شهید قیام ۱۴۰۱ بخش مهمی از مبارزه ما برای سرنگونی است و این مبارزه تا کشیدن خامنه‌ای ضحاک و رئیسی جلاد و سایر آمران و عاملان جنایت در ایران به پای میز محاکمه ادامه دارد. ما خانواده‌های دادخواه از تمامی جوامع بین‌المللی و حقوق‌بشری و تمامی انسانهای آزادیخواه می‌خواهیم تا از مقاومت و مبارزه مشروع مردم ایران حمایت کنند تا بتوانیم این رژیم جنایتکار را به زباله‌دان تاریخ بیاندازیم. نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.

 

سهیلا عونی

در بخش دیگری از کنفرانس خانم سهیلا عونی از سوی جامعه ایرانیان هوادار مقاومت در پاریس طی سخنانی گفت: امروز در این نمایشگاه بخش کوچکی از تصاویر قیام سال گذشته را می‌بینیم. وظیفه ما چیست؟

وظیفه ما در این شرایط سکوت نیست... . سکوت ما به این معناست که هر روز یک نفر دیگر اعدام می‌شود و حق حیات از او سلب می‌شود در حالی که کسی حق ندارد جان کسی را بگیرد جز خدا.

به همین دلیل است که از شما می‌خواهم نسبت به بی‌عدالتی بی‌تفاوت نباشید، سکوت نکنید و از حقوق بشریت حمایت کنید. از مقاومتی که ۴۳سال است علیه فاشیسم مذهبی در ایران که به نام دین مردم را می‌کشد، شکنجه می‌کند و تجاوز می‌کند، حمایت کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e61be503-5f83-4cb3-ad41-90d3adca76ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات