728 x 90

کنفرانس هم‌زمان با ایام قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ با حضور خانم مریم رجوی - (قسمت اول تا سوم)

کنفرانس هم‌زمان با ایام قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷
کنفرانس هم‌زمان با ایام قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷

کنفرانس هم‌زمان با ایام قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷

با حضور خانم مریم رجوی

و خانم ریتا زوسموت رئیس مجلس فدرال آلمان به‌مدت ۱۰سال

 

هم‌زمان با ایام قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ روز شنبه ۲۷مرداد کنفرانسی با حضور خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت و خانم پروفسور ریتا زوسموت رئیس مجلس فدرال آلمان از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۸ به‌مدت ۱۰ سال و وزیر فدرال پیشین جوانان، خانواده، زنان و بهداشت برگزار شد.

در این کنفرانس شماری از شخصیت‌های آلمانی و اروپایی و هم‌چنین نمایندگان جوامع ایرانیان نیز شرکت و سخنرانی کردند.

کریستوف دگنهارت حقوقدان، کارشناس برجستهٔ قانون‌اساسی و استاد افتخاری دانشگاه لایپزیگ آلمان

هلموت گویکینگ نمایندهٔ پیشین پارلمان اروپا از آلمان

ماریون بوکر رئیس ائتلاف بین‌المللی زنان ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲

و دورین روکماکر نمایندهٔ پارلمان اروپا تا ژوئیه ۲۰۲۴ از هلند، از سخنرانان این کنفرانس بودند

 

در شروع این کنفرانس خانم رجوی در سخنان خود ضمن تقدیر از ایستادن شجاعانهٔ خانم زوسموت در کنار مبارزه و قیام مردم ایران و حمایت بی‌وقفهٔ او از مجاهدان اشرفی در اشرف و لیبرتی، به سی و ششمین سال قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ و گزارش اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل اشاره کرد که در آن این جنایت سبعانه را «نسل‌کشی» و «جنایت علیه بشریت» خوانده است.

خانم رجوی خاطرنشان کرد:

«در همان زمان، در روزهایی که ایرانیان و هواداران مقاومت در ۱۷کشور از جمله در آلمان به نشانه اعتراض نسبت به قتل‌عام زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا بودند، مجلس آلمان تحت ریاست خانم زوسموت ۲ قطعنامه به تصویب رساند و در آن قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران را محکوم کرد.

درود...

سال‌ها بعد، وقتی که آخوندهای حاکم در تدارک کشتار بزرگ دیگری، در اشرف و لیبرتی بودند، مجاهدین، خانم زوسموت را مجدداً در کنار خود یافتند.

اما به‌خصوص باید همدلی و همبستگی خواهرانه ریتای عزیز با هزار زن اشرفی را یادآوری کنم. این پیوند که با گذشت سال‌ها عمیق و محکم شده، بسیار بسیار فراتر از یک حمایت سیاسی است. سخنان او درباره زنان پیشتاز و قیام‌آفرین را تکرار می‌کنم که گفت: «زنان نه تنها نیروی تغییر، بلکه نیروی سازندهٔ آینده هم هستند. زنان نیرومنداند و مسئولیت می‌پذیرند و آینده ایران متعلق به آنهاست».

رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت در بخش دیگری از سخنانش گفت:

«طرح اتهامات دروغ علیه این جنبش اتهاماتی مانند سکت، مثل کیش شخصیت و کودک سرباز و و و در واقع اینها همه اجابت خواست آخوندهاست.

بله، آخوندها باید گفت که بسیار مستاصل شده‌اند. و در هراس از قیامی دیگر و سرنگونی، خام‌خیالانه تلاش می‌کنند آلترناتیو دموکراتیک و معتبر رژیمشان یعنی شورای ملی مقاومت و نیروی محوری آن را با شیطان‌سازی بی‌اعتبار کنند. اما، این ترفند ها دیگر کارآیی ندارد... .

حقیقت اصلی اینه که رژیم آخوندی در برابر اعتلای جایگزین دموکراتیک و در برابر خواست قدرتمند مردم ایران برای آزادی، محکوم به شکست و محکوم به سرنگونیه».

 

پروفسور ریتا زوسموت در سخنرانی خود در این اجلاس گفت: «روزهای سال ۱۳۶۷ روزهای معمولی نیستند، بلکه نشان‌دهنده تاریخی طولانی از سرکوب است.

من صمیمانه به حضار در اینجا... خوش‌آمد می‌گویم. هم‌چنین به خواهرانمان در اشرف صمیمانه درود می‌فرستم. زیرا من از اشرف آموختم که پایداری چیست؟ و استقامت و مقاومت چه معنایی دارد. ما در سالهای ۲۰۰۰ نیز داستانهای مشابهی مثل امروز داشتیم. تهمت‌ها، سرکوب، وحشت‌آفرینی و تهدید دائمی به مرگ اما. این افراد در اشرف ایستادگی می‌کنند. آنها گفتند، حالا بیشتر از همیشه، بیا ببینیم چه کار می‌کنی.

بر این اساس و بر پایهٔ این نگرش، ما تسلیم نمی‌شویم. ما ایستادگی می‌کنیم. خانم رجوی عزیز، از شما سپاسگزارم که همواره نمی‌گذارید ما تسلیم نشویم. تعداد بسیار زیادی از قربانی وجود داشته است... اگر به آمارها نگاه کنید، خواهید دید که سهم سرکوب در حاکمیت خمینی بسیار زیاد و بیش از حد است... همان‌طور که شما گفتید، هر روز، هر هفته و هر ماه افراد جان می‌دهند؛ وقتی زنان ما را در سالن می‌بینم، وقتی چشم‌های درخشان و پر از انرژی آنها را می‌بینم فقط می‌توانم بگویم که می‌توان شجاعت را آموخت. می‌توان در مقاومت قوی‌تر شد.

 

خانم زوسموت دربارهٔ سیاست مماشات و تعامل با حکومت آخوندی، گفت: «در آلمان زمان زیادی طول کشید تا تحولات ایران اصلاً به یک موضوع تبدیل شود. گمان می‌کردیم که باید با رژیم ایران با احتیاط برخورد کنیم تا بمب اتمی به‌دست نیاورد. این ساده‌لوحانه بود، چرا که آنها مدتها قبل از آن، عناصر مهمی را برای این بمب اتمی در اختیار داشتند و ما هنوز فکر می‌کردیم می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم»...

رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان هم‌چنین گفت: «به یمن آنچه اشرفی‌ها و (مردم) در داخل کشور از آن رنج برده و می‌برند من می‌گویم که ما تسلیم نمی‌شویم... وقتی مردم می‌بینند که ما تنها نیستیم، آنها همراهی می‌کنند».

 

در قسمت دیگری از این کنفرانس کریستوف دگنهارد در سخنانش تأکید کرد: «ادعاهای نادرست علیه مقاومت ایران هیچ‌گونه پایه و اساسی ندارند و کاملاً غیرقانونی هستند... نام مقاومت ایران سازمان مجاهدین خلق ایران، که به‌عنوان بخشی از شورای ملی مقاومت ایران فعالیت می‌کند، از تمامی گزارشهای سازمان امنیت داخلی آلمان حذف شد. این یک گام بسیار مهم و ضروری در مسیر رفع تبعیض و حمایت از مبارزان آزادیخواه بود».

 

خانم دورین روکماکر نیز در سخنانش گفت: «این ادعاهای دروغین که اپوزیسیون ایران در داخل کشور حمایت نمی‌شود، به‌طور مکرر تکرار می‌شود. اما... عمل، بلندتر از کلمات سخن می‌گوید. برای همه آشکار است که ما با چه رژیمی روبه‌رو هستیم... همه سیاستمداران غربی باید صدای خود را بلند کنند و اعلام کنند که ما دیگر به این رژیم اجازه نمی‌دهیم به جنایاتش ادامه دهد».

کنفرانس هم‌زمان با ایام قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ با حضور خانم زوسموت و شخصیت‌های برجسته اروپایی ـ قسمت دوم

کنفرانس هم‌زمان با ایام قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ با حضور خانم زوسموت و شخصیت‌های برجسته اروپایی ـ قسمت سوم

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c07db45-bac7-44d0-ba77-d8330b15d927"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات