728 x 90

کنفرانس «نه به جنگ‌طلبی و بنیادگرایی» در آستانه عید فطر در لندن

مریم رجوی: اسلام پیام‌آور آزادی و واژگونی ولایت مطلقة فقیه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

کنفرانس «نه به جنگ‌طلبی و بنیادگرایی» در آستانه عید فطر در لندن

مریم رجوی: اسلام پیام‌آور آزادی و واژگونی ولایت مطلقهٔ فقیه

 

روز پنجشنبه ۸فروردین۱۴۰۱، و در آستانه عید فطر کنفرانسی در لندن تحت عنوان «نه به جنگ‌طلبی و بنیادگرایی» تشکیل شد که خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و شخصیتهای سیاسی و مذهبی از کشورهای مختلف به‌صورت آنلاین در آن سخنرانی کردند و اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در اشرف۳، در آلبانی از طریق آنلاین در آن شرکت داشتند.

در این کنفرانس نمایندگان و شخصیتهای سیاسی از مصر، اردن، لبنان، یمن، تونس، الجزایر، سودان، موریتانی، اوکراین و انگلیس مشارکت داشتند. از جمله این شخصیتها، ریاض یاسین سفیر یمن در پاریس و وزیر خارجه سابق یمن، اشرف ریفی وزیر دادگستری سابق لبنان، طارق مهدی وزیر سابق تبلیغات و رئیس سابق ستاد هوایی مصر، حاتم علی السر وزیر سابق بازرگانی و کاندید ریاست‌جمهوری سودان، معین الرعبی وزیر سابق امور پناهندگان لبنان، باری مورگان اسقف اعظم از ولز، عطا ابداح عضو مجلس نمایندگان اردن، عبدالوهاب المعوضه عضو مجلس نمایندگان یمن، طاهر بومدرا رئیس سابق حقوق‌بشر یونامی در عراق، پائولو کوختا مشاور وزیر انرژی اوکراین، عبدالسلام حرمه عضو پارلمان موریتانی، راجر لاینز رهبر سابق اتحادیه‌های کارگری انگلستان و خانم کریستینا ریس عضو کمیته عمومی کلیساهای انگلستان بودند.

 

خانم مریم رجوی در سخنرانی خود تحت عنوان «اسلام پیام‌آور آزادی و واژگونی ولایت مطلقهٔ فقیه» گفت: «خمینی و جانشینان او به‌نام اسلام سرکوب و غارت می‌کنند، به‌نام اسلام جنگ‌افروزی می‌کنند. و به‌نام اسلام تروریسم و جنایت را به‌کشور‌های منطقه صادر می‌کنند. این بدترین خیانت آن‌هاست. آخوندها یک ضداسلام را مدون و بنیادگرایی اسلامی را گسترش دادند. مقابله با بنیادگرایی اسلامی به یک آلترناتیو فرهنگی نیاز دارد. این آلترناتیو قدرتمند، اسلام دمکراتیک است. این اندیشه‌یی است که توسط مجاهدین نمایندگی می‌شود. با این اندیشه‌، مبارزه با رژیم آخوندی بیش از ۴۳سال است ادامه دارد. ۱۲۰هزار نفر در این راه به‌شهادت رسیده‌اند، اما این نبرد ادامه دارد. اسلام حقیقی، حکومت را برخاسته از آرای مردم می‌داند. آخوندهای حاکم تبعیض دینی برقرار کردند. به‌تفرقه‌اندازی بین شیعه و سنی پرداختند.

ریاض یاسین سفیر یمن در فرانسه در سخنرانی خود گفت رژیم حاکم بر ایران با استفاده از شبه‌نظامیان حوثی و با ارتکاب جنایت و کشتار، یمن و کل منطقه را ناامن می‌کند. وی برای مردم ایران آرزوی آزادی و دموکراسی کرد.

اشرف ریفی وزیر دادگستری سابق لبنان گفت: تاریخ غنی تمدن و فرهنگ و م‍ذهب ایران توسط رژیم حاکم خون‌ریز و سیاست‌هایش تحریف شده است. آخوندها لبنان را مانند عراق و سایر کشورهای منطقه اشغال کرده و به گروگان گرفته‌اند و در مذاکرات خود با کشورهای غربی از آن برای باجگیری استفاده می‌کنند ولی ما به کشورهای غربی هشدار می‌دهیم که نباید هیچ امتیازی از جیب مردم لبنان به رژیم ایران داده شود و هیچ راه‌حلی که بخواهد به حزب‌الله و رژیم ایران در لبنان امتیاز بدهد را مردم لبنان قبول نمی‌کنند. رژیم ایران تلاش کرده در ۴۰سال گذشته این را به جهان عرب و همسایگان القاء کند که در ایران آلترناتیوی وجود ندارد و اگر رژیم سقوط کند آشوب می‌شود و یا رژیمی بدتر از رژیم کنونی سرکار میآید. در حالی‌که در ایران یک آلترناتیو جدی وجود دارد. شورای ملی مقاومت ایران که در کانونش مجاهدین خلق هستند با بیش از نیم قرن سابقه مبارزاتی که ۱۲۰هزار شهید در این راه داده است و اکنون حمایت و شبکه قدرتمندی در داخل ایران دارد و اعتراضات و قیامهایی که در داخل ایران به‌وقوع می‌پیوندد نشان می‌دهد که بدون شک با سرنگونی این رژیم یک ایران دمکراتیک و صلح‌جو در راه است که وزنه صلح و ثبات در منطقه خواهد بود و به این خاطر است که مجاهدین خلق در کشورهای عربی و اسلامی مورد توجه و اقبال هستند و ما نیز از اهداف آنها حمایت می‌کنیم و در کنار مردم ایران هستیم چون اهداف و منافع مشترکی داریم.

عطا ابداح عضو مجلس نمایندگان اردن گفت: ظلم آخوندهای دیکتاتور صرفاً به مردم ایران محدود نمی‌شود بلکه به مردم عراق و سوریه و یمن و لبنان نیز رسیده و امنیت و ثبات منطقه را برهم زده است. ما به تلاشهای خانم مریم رجوی و مقاومت ایران و قهرمانان پیروزی ساز و شکوه آفرین در اشرف۳ درود می‌فرستیم و از برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی استقبال و حمایت می‌کنیم و تأکید می‌کنیم که جهان آزاد در کنار خانم مریم رجوی خواهد ایستاد.

دکتر باری مورگان اسقف اعظم از ولز در سخنرانی خود گفت: خانم رجوی به‌عنوان یک زن مسلمان، با نفی کامل بنیادگرایی؛ یک اسلام مدرن و مترقی را ارائه کرده و بستری دمکراتیک ارائه می‌دهد که به همه اقلیتهای مذهبی و قومی در ایران حقوق و فرصت برابر برای شکل دادن به آینده‌شان می‌دهد. من از بریتانیا و دولت‌مان می‌خواهم که در کنار شما بایستند و مبارزه شما برای آزادی و دموکراسی در ایران را مثل آنچه که ما در اوکراین انجام می‌دهیم به‌رسمیت بشناسند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۲۸ آوریل ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2e57c4d-a47f-4fb0-9626-96b56a7426e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات