728 x 90

کنفرانس نمایندگان پارلمان انگلستان از حزب محافظه‌کار - حمایت از شورای ملی مقاومت، برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک در ایران

کنفرانس نمایندگان پارلمان انگلستان از حزب محافظه‌کار - حمایت از شورای ملی مقاومت
کنفرانس نمایندگان پارلمان انگلستان از حزب محافظه‌کار - حمایت از شورای ملی مقاومت

کنفرانس نمایندگان پارلمان انگلستان از حزب محافظه کار- حزب حاکم

حمایت از شورای ملی مقاومت برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک در ایران

دیوید جونز

مقاومت ایران با کمک مردم و کانون‌های شورشی اعتراضات ضدحکومتی را در سراسر کشور سازماندهی و گسترش داد

باب بلکمن

برنامه ۱۰ماده‌ای خانم رجوی انتخابات آزاد و عادلانه در ایران آینده را تضمین می‌کند تا مردم ایران بتوانند حکومت مورد نظر خود را روی کار بیاورند

طاهر بومدرا

سران رژیم ایران که مرتکب جنایت علیه مردم شده‌اند باید محاکمه شوند

 

نمایندگان محافظه‌کار پارلمان انگلستان کنفرانسی را با حضور نماینده شورای ملی مقاومت ایران و اعضای جوامع ایرانی در این کشور درباره وضعیت کنونی ایران و آینده دموکراتیک آن برگزار کردند.

حسین عابدینی، معاون دفتر شورای ملی مقاومت در انگلستان، که از سوی نمایندگان محافظه‌کار برای سخنرانی به کنفرانس دعوت شد، پلتفرم شورای ملی مقاومت برای جمهوری دموکراتیک در ایران را تشریح کرد.

حسین عابدینی گفت: قیام جاری در ایران همه نشانه‌های یک انقلاب جدید را دارد و مردم ایران می‌گویند که اوضاع به گذشته برنمی گردد. آنچه اکنون در ایران می‌گذرد منجر به سقوط رژیم و استقرار یک جمهوری دموکراتیک خواهد شد، زیرا مردم ایران هم دیکتاتوری شاه و هم آخوند را رد می‌کنند.

وی افزود. «ایران یک آلترناتیو قابل دوام دارد، یک آلترناتیو دموکراتیک که دارای واحدهای مقاومت است که اعتراضات ضد رژیم را گسترش می‌دهند و دارای یک پلتفرم دموکراتیک مفصل در برنامه ۱۰ماده‌ای برای آینده ایران است که توسط رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، خانم مریم رجوی ارائه شده است».

دیوید جونز نماینده مجلس عوام در سخنان افتتاحیه خود تأکید کرد رژیم ایران تنها زبان قاطعیت را می‌فهمد. وی گفت: شورای ملی مقاومت به افشای بسیاری از فعالیت‌های مخرب رژیم و تهدیدهای جدی از نقض حقوق‌بشر تا تروریسم و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌یی و موشک ادامه می‌دهد. مقاومت ایران با کمک مردم و کانون‌های شورشی اعتراضات ضد رژیم را در سراسر کشور سازماندهی و گسترش می‌دهد.

شورای ملی مقاومت اپوزیسیون مناسب و مشروع رژیم تهران است و بهترین حل را برای ایران استقرار یک دموکراسی مبتنی بر جدایی دین از دولت ارائه می‌دهد.

دیوید جونز خواستار اعمال قاطعیت علیه رژیم شد و گفت: آیاغرب به روند وحشتناک مماشات ادامه می‌دهد یا قاطعیت را در پیش می‌گیرد. غرب باید سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد و ورود عوامل سرکوب این رژیم به انگلستان را ممنوع کند. کشورهای غربی باید به حمایت از مردم شجاع ایران برخیزند

باب بلکمن، نماینده پارلمان انگلستان گفت: شورای ملی مقاومت و خانم مریم رجوی، یک طرح ۱۰ ماده‌ای دارند و تلاش می‌کنند تا پس از سرنگونی رژیم، انتخاباتی آزاد و عادلانه در ایران آینده برگزار کنند تا مردم ایران بتوانند دولت مورد نظر خود را انتخاب کنند.

باب بلکمن افزود: ما در ۱۲ژانویه در مجلس عوام بحثی در مورد ایران داشتیم. می‌توانم به شما بگویم که این دیدگاه ثابت تمامی پارلمان انگلستان است که سپاه پاسداران باید لیست‌گذاری شود. من هم‌چنین معتقدم که انگلستان اکنون باید همه روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کند زیرا رژیم از دیپلمات ها و حمایت دیپلماتیک خود برای گسترش تروریسم استفاده می‌کند، همان‌طور که در مورد یک دیپلمات رژیم ایران دیدیم که به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی سالانه ایران آزاد در پاریس به ۲۰سال زندان محکوم شد، ».

دکتر طاهر بومدرا مدیر بنیاد عدالت برای قربانیان قتل‌عام۶۷ در این کنفرانس گفت: «مردم ایران علیه حکومت آخوندی قیام کرده‌اند. آنها باید توسط جامعه بین‌المللی مورد حمایت قرار بگیرند. آنها علیه یک رژیم قرون‌وسطایی بپا خاسته‌اند. برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی تضمینی برای پاسخ به خواست مردم ایران است.

وی با اشاره به جنایات رژیم آخوندی گفت: کسانی که مرتکب جنایت علیه مردم ایران شده‌اند، باید محاکمه شوند

خانم آزاده ضابطی، رئیس مشترک کمیته حقوقدانان ایرانی در انگلستان و دکتر الهه ذبیحی، استاد دانشگاه و رئیس انجمن زنان برای ایران آزاد نیز در این کنفرانس به‌نمایندگی از جوامع ایرانی در انگلستان سخنرانی کردند. آنها در سخنان خود تأکید کردند که مردم ایران هم رژیم دیکتاتوری کنونی و هم دیکتاتوری قبلی شاه را رد می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c500fa3-486e-4256-a4f2-e8efd87e6e8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات