728 x 90

کنفرانس منطقه‌یی نقب پیرامون همکاری امنیتی در خاورمیانه و مقابله با تهدیدات رژیم ایران

کنفرانس نقب
کنفرانس نقب

کنفرانس شش جانبه آمریکا، اسرائیل، مصر، بحرین، امارات و مراکش روز دوشنبه ۸فروردین برای مقابله با دخالت‌های تروریستی و جنگ‌افروزانه رژیم آخوندی در اسراییل برگزار شد. این کنفرانس به‌عنوان یک پیمان تلقی می‌شود و به‌صورت سالانه و یا هر زمان که لازم باشد تشکیل می‌شود

کنفرانس مذکور تحت نام «کنفرانس منطقه‌یی نقب پیرامون همکاری امنیتی در خاورمیانه» در بیانیه خود بر تشکیل کمیته‌های امنیتی برای مقابله با تهدیدات رژیم ایران تأکید کرد.

به گزارش العربیه بیانیهٔ پایانی کنفرانس شش جانبه نقب هم‌چنین تشکیل یک شبکهٔ امنیتی برای هشدار دادن نسبت به اقدامات رژیم ایران را در دستور کار قرار داد (سایت العربیه ۸فروردین).

 

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد این کنفرانس گفت: آمریکا و متحدانش برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای امنیتی از جمله تهدیدهای رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن با یکدیگر همکاری خواهند کرد (رویترز ۸فروردین).

 

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با وزیر خارجه اسراییل تصریح کرد: سپاه پاسداران، بزرگترین سازمان تروریستی در جهان است که ما آن را لیست‌گذاری کرده‌ایم. این سازمان به شکلهای مختلف لیست‌گذاری شده است از جمله در لیست سازمانهای تروریستی خارجی آمریکا قرار دارد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: رژیم ایران یکی از موضوعات کلیدی گفتگو بود. ما با همدیگر اتفاق‌نظر داریم. ما هر دو متعهد و مصمم هستیم که رژیم ایران هرگز به سلاح هسته‌یی دست پیدا نخواهد کرد.

چه برجام داشته باشیم چه نداشته باشیم تعهد ما این است که رژیم ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند،

لاپید وزیر خارجه اسراییل نیز گفت: جهان نمی‌تواند تحمل کند سپاه پاسداران به صدور ترور در جهان ادامه بدهد. ما با توافق اتمی با رژیم ایران و پیامدهای آن اختلاف‌نظر داریم.

اسراییل هر کاری لازم باشد می‌کند تا برنامه اتمی رژیم ایران را متوقف نماید (تی وی ویون ۷فروردین).

 

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: یک همسویی ژئوپلتیک در خاورمیانه برای مقابله با رژیم ایران به‌سرعت شکل می‌گیرد.

یک اجلاس تاریخی که روز یکشنبه در اسراییل شروع شد بیانگر تغییراتی در همسویی کشورهای منطقه است. مقام‌های عرب، اسراییلی و آمریکایی برای اولین بار برای گفتگو در مورد گسترش همکاریهای جدید گرد آمدند. قبل از این اجلاس، رهبران عرب و اسراییلی به‌طور خصوصی در مورد پیوندهای در حال گسترش نظامی و اقتصادی و یک استراتژی مشترک علیه رژیم ایران بحث کردند.

به‌طور خصوصی، اسراییل و شرکای عرب جدید آن، در حال تسریع گفتگوها حول ایجاد روابط جدید منطقه‌ای-دفاعی هستند که روی سیستم‌های موشکی و دفاع هوایی به‌منظور مقابله با زرادخانهٔ بزرگ موشکهای برد متوسط و پهپادهای مسلح رژیم ایران متمرکز است (وال استریت ژورنال ۷فروردین).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/702dbbe0-7165-424f-917f-8863bc33c374"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات