728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران» وظایف اروپا

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران»
کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران»

روز جمعه ۲۵شهریور کنفرانسی با حضور شماری از شخصیتهای سیاسی و نمایندگان پارلمان بلژیک در باشگاه مطبوعات بروکسل برگزار شد. در این کنفرانس با عنوان «تروریسم دیپلماتیک رژیم ایران – وظایف اروپا» که مدیریت آن را حسین عابدینی معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان به عهده داشت، سخنرانان عبارت بودند از:

سناتور مارک دمسماکر – رئیس کمیسیون امور ایالتی در سنای بلژیک

جان برکو - رئیس و سخنگوی پارلمان انگلستان (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹)

سناتور رابرت توریسلی

اینگرید بتانکور – کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا

و محمد محدثین – مسئول کمیسیون خارجهٔ شورای ملی مقاومت ایران

در کنفرانس بروکسل کتاب جدید «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران» برای اولین بار معرفی شد.

این کتاب شرح کامل و غیرقابل انکاری از توطئه تروریستی علیه اجلاس جهانی ایران آزاد در ژوئن ۲۰۱۸ از آغاز، دراثنای برنامه‌ریزی، تا به اجرا گذاشتن گام‌به‌گام آن از تهران تا اروپا ارائه می‌کند. این کتاب شامل اطلاعات به‌دست آمده از طریق شنود، و ضبط اسناد، تا ماجرای متوقف کردن توطئه است.

کتاب جدید «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران» هم‌چنین تحقیقات، محاکمه، محکومیت و پیامدهای سیاسی این حمله وقیحانه به آزادی بیان و دموکراسی در خاک اروپا را در برمی‌گیرد. چنان‌چه تروریستها موفق می‌شدند، این بزرگترین جنایت تروریستی در اروپا بود و منجر به جان باختن دهها یا صدها نفر می‌شد.

این کتاب نشان می‌دهد که اسدی، یک دیپلمات تروریست خطرناک است که شبکه‌ای از مأموران را در اروپا اداره می‌کرد و این توطئه را تحت فرماندهی مستقیم بالاترین سطح رژیم ایران انجام می‌داد. نگرانی شدیدی وجود دارد که بازگشت احتمالی او به ایران باعث جری شدن بیشتر رژیم و گسترش فعالیت‌های تروریستی‌اش در اروپا شود.

آخرین تحولات و گزارشهای این کنفرانس را در این صفحه دنبال کنید:

حسین عابدینی معاون نمایندگی شورا در انگلستان:

حسین عابدینی معاون نمایندگی شورا در انگلستان

موضوع کنفرانس امروز همان‌طور که یکی از شرم‌آورترین توطئه‌های تروریستی که یک حکومت در خاک اروپا می‌خواست پیش ببرد برای بمب‌گذاری در اجلاس جهانی ایران آزاد که شورای ملی مقاومت در ویلپنت در سال۱۳۹۷ برگزار کرد. اگر این توطئه خنثی نمی‌شد صدها و چه بسا دهها و یا صدها نفر را به‌قتل می‌رساند. این باعث می‌شود که معامله شرم‌آور بین بروکسل و رژیم ایران بیش از پیش زیر سؤال برود. امروز ما کتاب مهمی را معرفی می‌کنیم. نام این کتاب تروریسم دیپلماتیک ساختار تروریسم حکومتی رژیم ایران است.

این کتاب برای اولین بار در این کنفرانس معرفی می‌شود، این کتاب توسط شورای ملی مقاومت منتشر شده و شرح کامل از این توطئه را در برمی‌گیرد، از آغاز برنامه‌ریزی از تهران تا اروپا گام‌به‌گام چطور انجام شد.

توطئه‌یی از طریق شنود ضبط اسناد و ماجرای متوقف کردن توطئه و اطلاعاتی که به دست آمده در این کتاب منتشر شده است.

هم‌چنین وقایع این توطئه نظیر تحقیقات، محکومت و عواقب سیاسی این توطئه تروریستی در خاک اروپا در این کتاب آمده است.

این کتاب نشان می‌دهد که اسدالله اسدی یک دیپلمات تروریست خطرناک است که شبکه بسیار گسترده‌یی را از مأموران در اروپا اداره می‌کرده و توطئه تروریستی را تحت فرماندهی مستقیم بالاترین سطوح سران اخوندهای حاکم بر ایران انجام می‌داده است.

به همین دلیل بسیار نگران‌کننده است که آزادی احتمالی او به ایران بیش از پیش رژیم را جری خواهد کرد برای این فعالیت تروریستی در اروپا را گسترش بدهد، بنابراین قویاً توصیه می‌کنم این کتاب را مطالعه کنید.

خانمها و آقایان

بعد از این مقدمه و معرفی کوتاه کتاب می‌خواهم خیلی کوتاه شخصیت‌های برجسته امروز را معرفی کنم که در کنفرانس امروز حضور دارندکه البته چهره‌های شناخته شده‌ای هستند.

خانم اینگرید بتانکور که بسیار شناخته است، ایشان کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا و سناتور که به مدت ۶.۵ سال در کلمبیا گروگان بود و اطلاعات زیادی در این زمینه دارد در رابطه با موضوع گروگانگیری از جمله سیاستهای رژیم آخوندی.

آقای سناتور مارک دمسماکر از سنای بلژیک که در رابطه با مخالفت با این لایحه شرم‌آور در بلژیک توضیح خواهند داد.

هم‌چنین سناتور رابرت توریسلی از حزب دموکرات آمریکا حضور دارد. سناتور توریسلی و خانم بتانکور هر دو از شاکیان خصوصی این پرونده هستند و به‌خوبی می‌توانند در رابطه با موضوعات حقوقی توضیح بدهند که در این زمینه وجود دارد.

یک مهمان برجسته‌یی که امروز حضور دارند آقای جان برکو است که بیش از یک دهه سخنگو و رئیس پارلمان انگلستان بودند. آقای برکو از لندن به اینجا آمده و در این پنل امروز با ما هستند.

هم‌چنین یک مهمان دیگر آقای محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران است که در مورد ابعاد توطئه تروریستی و تروریسم حکومتی بیشتر برای ما توضیح می‌دهند و این‌که مصونیتی که به رژیم ایران داده شده چطور تسهیل می‌کند فعالیت‌های تروریستی این رژیم را برای پیش بردن آن.

 

اینگرید بتانکور، کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری

خانم اینگرید بتانکور، نامزد سابق ریاست‌جمهوری کلمبیا

تعدادی از ما که در این کنفرانس هستیم از جمله آقای توریسلی و من ما هدف این عملیات تروریستی در ویلپنت بودم. هدف این توطئه این بود که نه فقط خانم مریم رجوی را ترور کنند بلکه می‌خواستند با کشتار کسانی که همراه خانم رجوی بودند تأثیر جهانی بگذارند. حدود ۸۰هزار نفر آنجا بودند از جمله صدها چهره و شخصیت سیاسی و رهبران که خانم رجوی و مقاومت ایران را سالهاست همراهی می‌کنیم. مشخص است که به این دلیل است که برای ما خیلی مهم است که احساساتمان را با شما به اشتراک بگذاریم.
من خیلی از چیزها را در رابطه با آن چه اتفاق افتاده بود در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ می‌دانم. خیلی خوانده‌ام و شاکی بودم و می‌خواستم جزئیاتش را بدانم چطور این توطئه انجام شد. اما این کتاب به من نشان داد چیزهایی را که خیلی وحشتناک است و آن هم بخش انسانی‌اش هست. یعنی این‌که چه کسی پشت این توطئه بوده و فکر می‌کنم باید تحمل کنیم که در رابطه با چه کسی داریم صحبت می‌کنیم. کل موضوع اینجا در رابطه با یک فرد هست به‌طور خاص یک فرد یعنی اسدالله اسدی. او یک زندانی نیست که مثل بقیه زندانی‌ها باشد. این فرد یک جنایتکار است، بیش از یک جنایتکار او یک قاتل کشتار جمعی است. وقتی می‌بینید که او چه کسی هست و زندگیش را، تهدیداتش رو در نظر می‌گیرید، می‌توانید دنبال کنید که چطور تلاش کرده به‌قتل برساند. چطور این‌که شغلش کشتار است. او از سردستگان قاتلان است که بقیه را به خدمت می‌گیرد و یکی از مهمترین مأموران تروریست مهم جهان است. بنابراین ما درباره یک زندانی معمولی صحبت نمی‌کنیم درباره اولین دیپلمات رژیم ایران صحبت می‌کنیم که توسط یک دادگاه اروپایی به‌خاطر یک جنایت بزرگ محکوم شده است.

بسیار مهم است برای ما که به این بیاندیشیم چون وجه انسانی این وضعیتی که در رابطه‌اش صحبت می‌کنیم خیلی مهم است. ما به‌عنوان شاکیان علیه اسدی خیلی در پی این بودیم که عدالت برقرار شود. این کار ساده‌ای نبود و اول از همه کار ساده‌ای نبود که او را دستگیر کنند او یک دیپلمات بود. بنابراین تلاشهای زیادی باید انجام می‌شد توسط چندین آژانس از بلژیک و فرانسه و آلمان که اطلاعاتی را به‌دست بیاورند، آن را به قاضی بدهند و قاضی بیاید تصمیم بگیرد و تصمیم خیلی سخت تا یک دیپلمات را دستگیر کنند این کار عادی و معمولی نیست. و این تلاش، تلاش همه این آژانس‌ها و قضات در آنتورپ که همه اطلاعات را گرفتند و به این تصمیم رسیدند که او را محکوم کنند و به بیست سال زندان محکوم کنند یعنی حبس ابد در واقع ماکزیمم و حداکثر حکم در بلژیک. این یک کیس و پرونده بسیار سطح بالا است و دلیلی که او به بیست سال زندان محکوم شده این هست که او خیلی فرد خطر ناکی است. او خطرناکه در ایران او خطرناک در جهان و نگرانی شخصی من این هست که به‌عنوان یک اروپایی به‌عنوان زنی از جهان با تلاشی که همه‌مان با هم به‌عمل آوردیم تا آنرا در برابر عدالت قرار بدهیم و محکومش کنیم و به زندان بیاندازیم اکنون می‌بینیم که مثل یک سازمان در سایه پشت آنچه که همه کارها انجام شده افکار عمومی نمی‌فهمه چه اتفاقی دارد می‌افتد. می‌گویند که بدلایل به‌اصطلاح انسانی این فرد باید آزاد شود و به ایران برگردانده شود. من می‌خواهم دقیق‌تر نگاه کنیم به وضعیت و آنچه که مشخص است معاهده‌ای و با یک معاهده ما یک پاسپورت می‌دهیم یک گذرنامه به جنایتکاران رژیم ایران در سراسر جهان. بحث بر سر مصونیت نیست فقط بلکه بر سر این هر جنایتکار رژیم ایران تحت حفاظت رژیم ایران دیگر از این پس می‌داند که حداقل در اروپا می‌تواند هر کجا می‌خواهد برود. چونکه اتفاق و اقدامی صورت نخواهد گرفت و چطور آنها موفق شدند این معاهده انعقاد شود برای بازگرداندن آن به ایران؟ آنها با باجگیری این کار را انجام دادند وحشتناک‌ترین باجگیری را انجام دادند چون یک باجگیری انسانی است. من این را به‌عنوان یک گروگان پیشین می‌گویم می‌دانم گروگان بودن یعنی چه و میدونم چقدر خانواده‌ها و خود آن فرد چقدر درد و رنج می‌کشند خانواده من شش سال و نیم درد کشیدند.
بنابراین با یک وضعیت ساده و راحتی اینجا نیامدیم که همینطوری بگم ان حرفهای خودم را علتش این‌که من قیمتش را می‌دانم. قیمت آزادی را میدانم...
در بروکسل در پاریس در برلین در لندن در مادرید ما هدف بودیم هدف قرار گرفتیم با انفجارها با کشتارهای جمعی، حملات تروریستی، همه‌شان یک هدف مشترک دارند که رژیم ایران است. اگر ما بپذیریم مذاکره کنیم و تبادل کنیم، افراد بیگناه را با جنایتکاران، جنایتکاران این‌طور تصور خواهد کرد که دیگر دست باز دارند. موضع من به‌عنوان گروگان سابق این هست که طبعاً باید راهی پیدا کرد برای آزاد کردن گروگانها. موضوع بر سر گروه تروریستی نیست بلکه بر سر یک حکومت تروریستی هست. بنابراین دیپلماسی هم نیاز است که بتوانیم شهروندانمان را برگردانیم باید آنها را برگردانیم. نمی‌شود گفت هیچ راه‌حلی وجود نداره باید آنها برگردانیم. باید برای آنها مبارزه کنیم ولی نمی‌توانیم آنها را تبادل کنیم با جنایتکاران.

 

سناتور مارک دمسماکر رئیس کمیسیون امور ایالتی در سنای بلژیک:

 سناتور مارک دمسماکر رئیس کمیسیون امور ایالتی در سنای بلژیک

من خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم از شهادت خانم بتانکور اما نکاتی را از جانب بلژیک و دیدگاه پارلمان بلژیک می‌گویم. این معاهده از احزاب اپوزیسیون و احزاب حاکم بسیاری مخالف بودند اما سنت ناگواری داریم که نهایتاً به آن رأی دادند به‌خاطر وفادار بودن به اکثریتشان یا ائتلاف حاکم. من در دوره‌های مختلف پارلمان نماینده بودم. تجربه من این است که در نهایت خیلی ناراحت‌کننده است برای دمکراسی ما. پارلمانترها باید آزاد باشند که وجدان خودشان را حاکم کنند به‌خصوص در موضوعاتی که این‌قدر مهم است. آنجا که اصول قانون بین‌الملل در میان است. اصول دمکراسی ما بنیادهای دمکراسی ما نشان می‌دهد که پارلمان ما وظیفه دارد که حافظت کند از آنها و انتقاد کند به دولت و اگر لازم است فراخوان بدهد که آن را کنترل کند و این موضوعی که اتفاق افتاد ناراحت‌کننده است.

وقتی من در پارلمان اروپا بودم فعالیتهایی در رابطه با دادگاه بین‌المللی داشتم. یکی از موضوعات جالب این‌که این دادگاه موضعگیری کرده علیه این معاهده و این توافق. به نظر من دولت باید گوش بدهد به فراخوان این حقوق‌دانان و کارشناسی آنها. او گفت بلژیک مورد انتقاد قرار گرفت وقتی که عبدالسلام و باندش وقتی که رفتند فرانسه و یکی از جنایتهای تروریستی را انجام دادند. الآن با یک کیس مشابهی مواجهیم که دستگیر شدگان را می‌خواهند برگردانند به ایران نتیجه این است که ما اعتبار بین‌المللی خودمان را از بین می‌بریم. این علامت بدی است به جامعه بین‌المللی ما یکی از شرکای بین‌المللی هستیم و می‌خواهیم محکومیت اقدامات روسیه علیه اوکراین را انجام دهیم و در همین حال می‌خواهیم یک تروریستی که اقدامات تروریستی انجام داده را آزاد کنیم. من مخالفتم را می‌خواهم ابراز کنم با کارشناسان بین‌المللی و خانم قاضی بلژیکی که در میان آنهاست. ما رژیم را تشویق می‌کنیم که گروگانهای بیشتری بگیرد و اصلاً تضمینی نداریم. فراتر از این ما پلیسها و قضاییه‌ای داریم که به سختی کار کردند. ۴سال به سختی کار کردند تا این پرونده را به سرانجام برسانند. کارشان از بین می‌رود. دیگر هیچ تضمینی نخواهد داشت که یک قاضی یک تروریست را محکوم کند چون هرگز زندانشان را نخواهند گذراند. و این باور نکردنی است. کتابی که الآن منتشر شده است افشا می‌کند که اسدی یک تروریست معمول هم نبود او تحت فرمان رژیم ایران بود و توسط وزارت اطلاعات هدایت می‌شد. از سال‌ها قبل تحت پشتیبانی سلسله مراتب ارشد تهران کار می‌کرد. این موضوع البته هنوز ادامه دارد. خیلیها مخالف هستند از پارلمانترهای بلژیک و اپوزیسیون. سؤالهای زیادی باید پاسخ داده شود مانند قطعنامه ۱۳۷۳شورای امنیت که بعد از ۱۱سپتامبر تصویب شد.

اکنون باید ببینیم دولت در قدم بعدی چکار می‌کند. ما می‌گوییم این معاهده نباید در مورد تروریستها انجام شود. اکثریت افراد با این موافق هستند و می‌گویند آزاد کردن تروریست برای خودمان و برای جهان خطرناک است. اگر موفق نشویم این کار تاثیرات مخربی برای جهان خواهد داشت. جنگ و مبارزه تمام نشده و ما این پرونده را ادامه می‌دهیم. ما نمی‌خواهیم رژیم ایران از دمکراسی ما سوء‌استفاده کند و خواست خودش را با گروگانگیری تحمل کند.

 

سناتور رابرت توریسلی:

سناتور رابرت توریسلی

ببخشید که کمی صریح صحبت می‌کنم. هرگز کنفرانسی نیامده بودم که این‌قدر در آن شک و تردید وجود داشته باشم. باور ندارم که وارد امور داخلی کشور دیگر شوم. به نظرم موضوع مناسبی برای یک قانون نیست. من اینجا هستم به‌رغم همه شک و تردیدهایی که داشتم چون اعتقاد دارم که برجهای خبر و انفجار تروریستی در بیروت علیه نظامیان آمریکا استانداردهایی را برای من مشخص می‌کند. کسانی که الآن مورد بحث هستند شهروندان کشور من و کشور شما را به‌قتل رساندند. من فقط به‌عنوان یک سناتور آمریکا اینجا نیستم بلکه به‌عنوان یک شهروند اینجا هستم که با شما موافقم و خیلی عصبانی هستم. هر قدر به سیستم دمکراتیک کشورمان اعتقاد دارم واقعاً حفره‌های جدی دارد. فقط با درد و رنج می‌آموزیم. نمی‌شود از تاریخ بیاموزیم این قانون و این معاهده هرگز اجرا نمی‌شود. رد می‌شود به این خاطر که یک اقدام تروریستی در بلژیک در پاریس بروکسل یا لندن صورت خواهد گرفت در خیابان‌ها هم‌چنان که در بلژیک صورت می‌گیرد. همه ما می‌گوییم که درسهایمان را آموختیم. آیا نمی‌دانیم که همین الآن به قدر کافی دانش نداریم که تضمین کنیم که این موضوع به قانون تبدیل نشود؟ آیا باید کسان دیگری هم کشته شوند تا ما چیزی را بدانیم که همین الآن آن را می‌دانیم؟ دیروز داشتم این کتاب را ورق می‌زدم. فکر می‌کردم خیلی می‌دانم اما واقعاً شوکه شدم. این واقعاً یک سند روشن یک عمل تروریستی است. خیلی با جزئیات و شفاف توضیح داده. اسدی یک فرد عادی و یک تروریست معمولی نیست. رژیم ایران تصمیم گرفت از کشور شما استفاده کند تا افراد را به‌قتل برساند. شهروندان کشورهای غربی، اعضای ناتو، افرادی از جامعه اروپایی، خواهران و برادران شما هدف قرار گرفتند برای کشتار. من گفتم کمی تردید داشتیم بیایم با توجه به تجارب کشورم با حکومت تهران. من آن روز نزدیک خانم رجوی نشسته بودم که هدف اصلی این توطئه بود. تنها چیزی که باعث شده اینجا هستم و تصویرم آنجا نصب نشده شجاعت و توانمندی پلیس و مقام‌های آلمان و بلژیک و فرانسه است. همه اعضای خانواده و دوستان و بستگانم اگر اینجا بودند از صمیم قلب تشکر می‌کردند. اما باید از توانمندی پلیس بلژیک مورد تقدیر قرار بگیرد نه این‌که منتفی شود. چیزی که شما با حکومت قانون به دست آوردید را با روند سیاسی دارید از بین می‌برید.

این اولین قانونی نیست که در یک پارلمان تصویب شود و هرگز اجرا نشود. وقتی دادگاه اجرای آن را به‌طور کامل منتفی می‌کند. الآن دیر نشده. تا وقتی اسدی وارد هواپیما نشده دیر نشده. لحظه‌یی که او به تهران برگردانده شود پیامش این است که بروکسل به پایگاهی برای عملیات تهران تبدیل شده است.

چون چیزی که در پارلمان بلژیک اتفاق افتاد عواقبی برای تمام کشورهای اروپایی دارد. رژیم ایران فعالیت‌هایش را در بلژیک متمرکز خواهد کرد. چون می‌تواند این کار را با مصونیت انجام دهد. اگر عملیات تروریستی انجام شود مجرم باز می‌گردد. من می‌دانم که این موضوع خیلی متناقض است با اتفاقاتی که در کشورهای غربی رخ می‌دهد. عجب همبستگی بزرگی در حمایت از اوکراین وجود دارد. همه شانه به شانه هم هستند همان‌طور که ۷۰سال پیش دیدیم. ما از بزرگترین آزمایشهای دنیا به‌عنوان دمکراسی‌های غربی عبور کردیم و حالا چه تناقضی می‌بینم. هنوز دیر نشده است. من بعد از سال‌ها فعالیت سیاسی به رای‌هایی که دادم خیلی فکر کردم به اقداماتی که انجام دادم. می‌دانم برخی اقداماتم اشتباه بوده! کاشکی می‌توانستم دوباره انجام دهم اما زندگی این فرصت را نمی‌دهد که دوباره تکرار کنیم. وقتی شما با سالهای قبل و کارهایتان نگاه می‌کنید به کسانی که درد و رنج کشیدند به‌خاطر اعمال شما، بسیاری از همکاران شما به این تروریسمی فکر می‌کنند که آزادانه انجام خواهد شد به‌خاطر این معاهده. البته هنوز دیر نشده و دعا می‌کنم که مقامات بلژیکی تصمیم و حکم بهتری را اتخاذ کنند.

 

جان برکو - رئیس و سخنگوی پارلمان انگلستان (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹):

جان برکو - رئیس و سخنگوی پارلمان انگلستان (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹)

خیلی خوشحالم که مهمان شما باشم و باید بگویم خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم. بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم از صحبتهایی که تاکنون در این کنفرانس مطرح شد. از کلوپ مطبوعاتی بلژیک تشکر می‌کنم که این امکان را داده تا این کنفرانس برگزار شود.

این موضوع به ما اجازه داد نه تنها کسانی که همدیگر را می‌شناسند بیایند اینجا با هم صحبت کنند بلکه کسانی که شخصاً همدیگر را نمی‌شناسند بتوانند در کنار همدیگر قرار بگیرند و با یک روحیه مشترک امروز در کنار همدیگر باشند. ما همه وحشت‌زده هستیم از اعمالی که آنها را داریم محکوم می‌کنیم. در رابطه با عمل رژیم ایران علیه گرد‌هم سالانه مقاومت.

ما در چارچوب یک عمل تروریستی صحبت نمی‌کنیم که مثلا یک بی‌توجهی نسبت به آن وجود داشته است. ما در رابطه با یک عملی صحبت می‌کنیم که طراحی شده و تمرکز داشت و توسط افرادی انجام شد که باهم در همآهنگی بودند با حمایت و توسط حکومت انجام شد.

این عمل در یک مدت زمانی حداقل چند ماهه طراحی و برنامه‌ریزی شد و هدف آن به‌روشنی حساب شده بود و می‌خواست بیرحمانه صورت بگیرد. هم‌چنین در نقض قانون و یک کشتار جنگی انجام می‌گرفت و هر چه جمعی‌تر انجام می‌گرفت برایشان بهتر بود با آن فرد شروری که در آن نقش داشت. به نظرم نمی‌توان اهمیت آنرا به قدر کافی مورد تأکید قرار داد و همکارانم از جمله خانم بتانکور که سوابقش را گفت و صحبت‌هایش بسیار تاثیرگذار بود.

در کشور خودمان که حوادث تروریستی در آنجا رخ داده از جمله در سالهای اخیر در کشور خودم در لندن و در منچستر در ده سالی که رئیس پارلمان بودم. اما آنچه را که این توطئه را منحصر به‌فرد می‌کند این است که توسط کسی انجام شد که تحت عنوان دیپلمات کار می‌کرد و یک عملیات طراحی شده با حمایت کامل حکومت او و همدستانش او را کمک می‌کرد و بخشی از آنرا در حالی انجام داد که تحت عنوان یک سفر خانوادگی انجام می‌گرفت.

این نشان می‌دهد این کار چقدر بزدلانه بوده و باید به‌روشنی بگویم اگر این توطئه خنثی نمی‌شد با همآهنگی آژانس‌های سراسر اروپا تعداد قربانیان قطعاً به هزاران می‌رسید و چند هزار قربانی می‌گرفت. این بی‌تفاوتی که وجود دارد در رابطه با حق زندگی و می‌خواهم در این رابطه خیلی کوتاه توضیح بدهم در رابطه با این به‌اصطلاح دیپلمات.

در کنار این موضوع توطئه این‌که محکوم شده باشی یعنی در یک دادگاه جنایی یک فرد محکوم شده باشد و سیاستی در پیش گرفته شود یعنی سیاست سکوت آن هم مدتی طولانی و بعد بیاید بگوید من حق مصونیت دیپلماتیک خودم را می‌خواهم این شرم‌آورترین اهانت است به هزاران نفری که دست‌اندرکار هستند در این شغل مسئولانه سرویس دیپلماتیک.

یعنی این‌که باید بدانیم دیپلمات چیست و من نیازی نمی‌بینم به شما توضیح بدهم دیپلمات چیست. شما خودتان خبرنگار هستید و می‌دانید بسیاری هستند با این نهادها سرکار داشتند و می‌دانم شما آشنایی دارید با معنی یک دیپلمات و این‌که دیپلمات یک مقام رسمی و نماینده رسمی یک دولت در کشور دیگر است. یک دیپلمات هم‌چنین می‌تواند با افراد بر سر موضوعات به‌نحوی حساس ارتباط برقرار کند. اما فهم رژیم ایران از این موضوع برای دیپلمات این است که توطئه کند برای کشتار جمعی افرادی که عقایدشان مخالف رژیم ایران است. این موضوع استبداد حاکم بر ایران و حکومت‌های استبدادی است که مخالفان خودشان را برنمی‌تابند.

بنابراین اگر نگاهی به این کتاب بیندازید ۹فصل دارد و توطئه را توضیح می‌دهد هدف را توضیح می‌دهد و این‌که چطور صورت گرفته و هم‌چنین معاهده را توضیح می‌دهد.

باید بگویم که این معاهده یکی از بدترین لوایحی است که من در دوران فعالیت‌های خودم دیدم. من گفته‌هایی را که آقای توریسلی گفت من مورد تأکید قرار می‌دهم اما با یک تفاوت آن هم بسیار ناراحت‌کننده است. در کتاب‌های تاریخ آمده است در رابطه با رویکرد چنبرلین در رابطه با مماشات در دوران آلمان نازی که فقط مصمم بود که مصمم نباشد.

یک توضیح دیگری باید بدهم که خیلی برایم جالب بود و این‌که چرچیل در رابطه با این نفر گفته بود که او بیشترین تلاشش را کرد ولی برای جهان بهتر بود که این فرد که مماشات کرد اصلاً به دنیا نمی‌آمد. البته من در رابطه با پارلمانترهای بلژیکی این را نمی‌گویم اما یک لایحه ضعیفی است و این طور هیولا می‌آید هم شما را می‌بلعد و هم بقیه را می‌بلعد. باید گفت به‌روشنی مشخص است که این لایحه باید کنار گذاشته شو و لغو شود.
البته ما قدرت مشخصی نداریم در آلمان، انگلستان، در ایالات متحده اما باید اقدام کنیم به‌صورت چند جانبه و اگر به هیولا چیزی را که می‌خواهد بدهیم او برمی‌گردد تا چیزهای بیشتری را بگیرد و دوباره و دوباره و دوباره برمی‌گردد. من فکر می‌کنم شایسته است که مطبوعات خیلی به آن توجه کنند و توجه گسترده‌یی به این لایحه کنند چون نمی‌توان از آن دفاع کرد و نمی‌توان آنرا کوچک‌نمایی کرد و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد.

هم‌چنین در رابطه با شورای ملی مقاومت ایران می‌خواهم بگویم گرمترین سلام‌هایم به شما پارلمانترها سناتورها، همکاران و اعضای مطبوعات که امروز اینجا گرد آمده‌اید. خیلی خوشحالم که این پیش شما هستم و دعوت شدم و باید بگویم خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم و خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم از صحبتهایی که امروز شنیدم.

 

محمد محدثین:

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

هم‌چنانکه در این کتاب نشان داده شده است و آقای برکو توضیح دادند، عملیات تروریستی که قرار بود در پاریس در سال۲۰۱۸ انجام شود، که آقای توریسلی و خانم بتانکور و بسیاری از ما آنجا بودیم. این توطئه تروریستی یک عمل توسط یک فرد یاغی یا چند نفر یاغی نبود. این عمل یک تروریسم حکومتی بود. تصمیم انجام این توطئه در بالاترین سطوح رژیم آخوندی و در شورای عالی امنیت رژیم انجام شد. رئیس‌جمهور وقت رژیم یعنی حسن روحانی به‌اصطلاح مدره و خود خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم این عملیات را تأیید کرده بود. در این توطئه وزارت اطلاعات و وزارت‌خارجه را بهشان مسئولیت داد تا آن را به اجرا بگذارند.
یک عمل تروریستی حکومتی که در بالاتری سطح رژیم آخوندی تصمیم‌گیری شده است.
هم‌چنانکه در این کتاب با جزئیات آمده اجرای این عمل تروریستی تماماً با همکاری وزارت‌خارجه رژیم ایران انجام شده است. هم‌چنانکه وزیر خارجه سابق رژیم علناً گفت هدف اصلی وزارت‌خارجه امنیت است و نه سیاسی و فعالیت‌های دیپلماتیک. این نکته را خود جواد ظریف وزیر خارجه رژیم مدره رژیم گفت. اسدالله اسدی یک دیپلمات ارشد شاغل در سفارت رژیم در وین بود. او به مدت ۲۰سال دیپلمات بود. او شخصاً بمب را به اروپا منتقل کرد. بمبی که به‌طور حرفه‌یی در تهران درست شده و به اروپا آورده شده بود. از طریق یک پرواز تجاری. می‌توانید تصور کنید که انتقال بمب با یک پرواز تجاری با دویست شهروند به چه معنی است. این کار با استفاده از یک چمدان دیپلماتیک انجام شده است. اسدی یک شبکه گسترده از مأموران و فعالیت‌های جاسوسی و تروریستی را در کشورهای اروپایی برعهده داشت. این را مقامها و پلیس آلمان گفته‌اند که وی را دستگیر کرده‌اند. آنها گفتند که در دفترچه او تقریباً بیش از ۱۹۰ اسم و آدرس در کشورهای اروپایی وجود داشت که متعلق به کسانی بود. که در ارتباط بودند با این سرکرده ترویستها. وزارت اطلاعات رژیم ایران و وزارت‌خارجه‌اش در بالاترین سطوحشان برای انجام این عملیات همآهنگ کردند. خود وزارت‌خارجه در اجرای این عمل تروریستی نقش داشت. هم‌چنین خود جواد ظریف وزیر خارجه رژیم در اجرای این عملیات نقش داشت. بعد از این‌که توطئه خنثی شد ظریف برای جلوگیری از آسیب وارده تلاش کرده این موضوع را بپوشاند. او مدعی شد که توطئه یک عملیات پرچم عوضی است. این یک عملیات بی‌شرمانه بود. و حتی بعد از احکام دادگاه متأسفانه کشورهای اروپایی اقدامات قاطعی در پیش نگرفتند. بلکه به بی‌عملی دست زدند. این بی‌عملی رژیم را برای عملیات‌های تروریستی بیشتر جری‌تر می‌کند. امروز با گروگانگیری تلاش می‌کند آزادی یک تروریست محکوم شده در زندان را به‌دست بیاورد.
اول خودشان می‌آیند و توطئه تروریستی را انجام می‌دهند، بعد می‌خواهند با گروگانگیری تروریستشان را آزاد کنند. آن هم با ادعای مصونیت دیپلماتیک و رژیم ایران می‌گوید که اصلاً حکم دادگاه بلژیک را به‌رسمیت نمی‌شناسد. مقام‌های رژیم ایران هم‌چنین خواهان جبران خسارتها شدند. به همین دلیل روشن است که اگر طبق این معاهده او به ایران بازگردد نه فقط او آزاد خواهد شد، بلکه یک کارت سفید برای رژیم خواهد بود برای تروریست بیشتر در بلژیک و اروپا.
رژیم ایران مأموران زیادی مثل اسدی در سفارتخانه‌هایش دارد که عنوان دیپلماتیک دارند. با آزاد کردن اسدی این مأموران جری‌تر می‌شوند برای اعمال تروریستی بیشتر در کشورهای اروپایی.
زمان آن است که اروپا اقدامات قاطعی در پیش بگیرد. زمان آن است که اروپا و کشورهای اتحادیه اروپا که همه اطلاعات مأموران رژیم را افشا کنند. زمان آن است که اقدامات عملی انجام شود از جمله بستن سفارتهای رژیم در کشورهای اروپایی و اخراج مأموران رژیم. این یک سیاست قاطع است که ضروری است برای صلح و امنیت و اروپا و در جهان.

 

تصاویری از کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران»

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران» - 0

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران» - 1

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران» - 2

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران» - 3

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران» - 4

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران» - 0

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران» - 1

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران» - 2

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل - معرفی کتاب «تروریسم دیپلماتیک، ساختار تروریسم دولتی ایران» - 3

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a40b120-f244-4cb9-b34b-c48483dc25c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات