728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزیران خارجه روسیه و رژیم

وزیران خارجه روسیه و رژیم
وزیران خارجه روسیه و رژیم

کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزیران خارجه روسیه و رژیم

لاوروف:

آمریکا در مورد همکاری روسیه و رژیم ایران در چارچوب برجام

تضمین کتبی داده است

 

وزیر خارجه رژیم آخوندی که به روسیه سفر کرده در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ارتباطی بین بحران اوکراین و مذاکرات وین وجود ندارد و روسیه مانع توافق نیست

لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت‌: منافع روسیه در برجام باید تأمین شود آمریکا در مورد همکاری روسیه و رژیم ایران در چارچوب برجام تضمین کتبی داده است

 

امیر عبداللهیان: مایلم در همین جا اعلام بکنم که روسیه هیچ مانعی برای رسیدن به توافق نخواهد بود هیچ ارتباطی بین تحولات اوکراین که در موردش صحبت خواهم کرد امروز و مذاکرات وین وجود نخواهد داشت و ما چنان‌چه با طرف آمریکایی در خصوص برخی از مسائل باقیمانده از خطوط قرمز اصلی جمهوری اسلامی ایران هست به توافق برسیم و توافق نهایی در وین حاصل بشود  ما امیدوار هستیم طرف آمریکایی دست از زیاده‌خواهیهای خود در دقایق نزدیک به توافق بردارد. 

خوب طبق وقفه ایجاد شده در مذاکرات می‌تواند زمینه ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی همه طرفها به تعهداتشان در برجام باشد .

 

رادیو تلویزیون رژیم: سؤال از لاورف: آیا واقعاً این خواسته روسیه موجب به نتیجه نرسیدن مذاکرات خواهد شد؟ و یا خواسته‌های غیرمنطقی آمریکاست که مانع اصلی است؟

لاورف: ما در واقع تضمین کتبی رو دریافت کردیم. این را وارد خود متن در واقع احیای برجام خواهند کرد. من هم شنیدم وقتی که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند هر روز ما را متهم کنند که ما ترمز زدیم جلوی این توافق، نه این دروغ است، توافق هنوز در واقع مورد تأیید برخی از پایتخت ها قرار نگرفته و مسکو هم جزو این پایتخت ها نیست.  ما هیچگونه درخواستهای زیاده‌خواهانه نداشته و نداریم. هر چیز که هست همه‌اش در چارچوب همکاری با ایران است و در اون پروژه‌هایی است که در برجام ذکر شده و در برجام مندرج است.

ما وقتی که آنها از برجام حمایت نمی‌کنند می‌خواهند این گناه را به گردن دیگران. آقای وزیر هم گفتند فعلاً دلیل این‌که توافق حاصل نشده درخواستهای زیاده‌خواهانه آمریکاست.(تلویزیون روپتلی روسیه ۲۴ اسفند)

 

وزارت‌خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌یی اعلام کرد: یک وقفه در ۲۰ اسفند در مذاکرات برای بازگرداندن برجام اعلام شد. هیأتها برای رایزنی به پایتخت‌های خود بازگشتند. کار بر روی برخی از جنبه‌های یک توافق آینده در مورد بازگرداندن توافق اتمی ادامه دارد، برخی از شرکت‌کنندگان در این مذاکرات نیز باید تصمیمات سیاسی را برای تصویب متن نهایی توافق اتخاذ کنند. مذاکرات به‌طور عادی پیش می‌رود و هیچ‌گونه تأخیر مصنوعی مورد بحثی وجود ندارد». (خبرگزاری تاس روسیه ۲۳ اسفند)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/739a28c7-0291-4707-aca6-097d2ad264fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات