728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران در رابطه با قیام مردم ایران در واشنگتن

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران در رابطه با قیام مردم ایران در واشنگتن
کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران در رابطه با قیام مردم ایران در واشنگتن

کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران در رابطه با قیام مردم ایران در واشنگتن

فراخوان به سازمان ملل متحد و دولتهای سراسر جهان

حق مردم ایران برای دفاع مشروع از خود و مبارزه برای سرنگونی دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران را به‌رسمیت بشناسید

سفارتهای رژیم آخوندی را ببندید، دیپلماتهای آن را اخراج کنید، نمایندگان رژیم را از همه ارگانهای بین‌المللی بیرون کنید

 

روز چهارشنبه ۲۷مهر یک کنفرانس مطبوعاتی درباره قیام سراسری مردم ایران در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن برگزار شد. در این کنفرانس سونا صمصامی، نماینده شورا در آمریکا آخرین تحولات قیام ایران، دست‌آوردهای آن، نقش کانون‌های شورشی، چشم‌اندازها و نیز وظایف جامعه جهانی را ارائه داد.

خانم صمصامی در این کنفرانس گفت: رژیم حاکم بر ایران تاکنون حداقل ۴۰۰نفر را به‌شهادت رسانده که اسامی ۲۴۱نفر آنها از جمله ۲۸نفر که زیر ۱۸سال بودند، توسط مقاومت ایران منتشر شده است، و بیش از ۲۰هزار نفر را دستگیر کرده است. اما همه این قتلها، شکنجه‌ها و دستگیریها نتوانسته است قیام را متوقف کند. اکنون به‌نحو غیرقابل بازگشتی ترس مردم، با وحشت رژیم از سرنگونی جایگزین شده است. این تظاهرات‌ها به‌نحو فزاینده‌ای سازمان‌یافته بوده و قلب رژیم را نشانه گرفته است، چیزی که میدانی برای توطئه‌های رژیم باقی نگذاشته است.

وی افزود: اکنون مردم سراسر ایران حول محور شعارهای ”مرگ بر دیکتاتور ”و ”مرگ بر خامنه‌ای“ متحد شده‌اند. آنهایی که در کف خیابان می‌جنگند و پاسداران سرکوبگر را عقب میرانند، سیر تحولات را در داخل ایران رهبری می‌کنند. به همین دلیل این یک انقلاب دمکراتیکی است که چشم به آینده دارد، آن‌چنان که مردم شعار می‌دهند، ”آزادی، آزادی، آزادی. ”

نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا گفت اکنون جهان نظاره‌گر تهور، شجاعت، تعهد و آگاهی چشمگیر زن ایرانی در مقابله تمام‌عیار با رژیمی است که به زن به‌عنوان عنصر دست دوم نگاه می‌کند. این پایداری زنان یک‌شبه به دست نیامده است. بیش از ۳۵سال رهبری زنان در مقاومت سازمان‌یافته علیه رژیم، فرهنگ شورش در میان زنان را نهادینه کرده است به‌نحوی که آنان نه فقط برای حقوق خود، بلکه برای رها کردن مردم خود می‌جنگند.

 

سونا صمصامی با یادآوری شرکت زنان مجاهد در خط مقدم تظاهرات علیه حجاب اجباری در روزهای اول روی کار آمدن رژیم آخوندی و نیز پرداخت بهای کلان زنان مجاهد خلق در جریان قتل‌عام سال۱۳۶۷ و پایداری بر اصول و نه گفتن به جلادان حاکم، گفت چنین پرداخت قیمت در چهار دهه گذشته اکنون خود را در دختران دانش‌آموز و دانشجو که در سراسر ایران برای سرنگونی این رژیم میخروشند، نمایان کرده است. بیست و شش سال قبل در لندن خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت: ”زنان سرکوب شده امروز، فاتحان تاریخ فردا هستند. ”

وی ضمن اشاره به تعمیق تضاد بین مردم ایران و تمامیت رژیم حاکم بر ایران گفت نقش مقاومت سازمان‌یافته به‌ویژه کانون‌های شورشی مجاهدین خلق ایران بسیار تعیین‌کننده بوده است. به‌ویژه در طی ۵سال گذشته این کانون‌های شورشی نقش ویژه‌یی برای شکستن دیوار اختناق بازی کرده‌اند و گسترش و افزایش تواناییهای کمی و کیفی کانونها بسیار نمایان است به‌نحوی که تعداد کانون‌هایی که در تابستان امسال پیامهای ویدئویی ارسال کردند، پنج برابر سال گذشته بوده است.

خانم صمصامی از همه کشورهای غربی خواست که اولاً همه روابط دیپلماتیک خود را با رژیم ایران قطع کرده و سفارت خانه‌های رژیم را ببندند و همه دیپلماتهای رژیم را اخراج کنند. نمایندگان رژیم را از همه ارگانهای بین‌المللی اخراج کنند. ثانیا حق مردم ایران برای دفاع مشروع از خود و مبارزه برای سرنگونی دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران را به‌رسمیت بشناسند، آن‌چنانکه بیانیه جهانشمول حقوق‌بشر ”به‌عنوان آخرین راه‌حل شورش علیه استبداد و سرکوب را مشروع دانسته است،“ ثالثاً اجلاس اضطراری کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد تشکیل و به جنایات رژیم بپردازد و نهایتاً پرونده ایران در زمینه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت شامل قتل‌عام ۶۷ و آبان ۹۸ و قتلهای قیام فعلی و کشتار در زندان اوین را به شورای امنیت ملل متحد داده و رهبران این رژیم شامل خامنه‌ای و رئیسی را در مقابل عدالت قرار دهد.

 

علیرضا جعفرزاده، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا در این کنفرانس به تشریح ساختار سرکوب قیام و نقش سپاه و دخالت‌های شخص خامنه‌ای پرداخت و گفت سپاه از همان روزهای اولیه قیام فرماندهی سرکوب را در دست دارد، اما تا این نقطه در پنجمین هفته قیام شکست‌خورده و نتوانسته است شعله‌های قیام را خاموش کند. در عوض استمرار قیام تضادهای ویژه‌یی برای رژیم ایجاد کرده است. در حال حاضر قرارگاه ضد ثارالله سپاه، فرماندهی نیروهای سرکوب در استان تهران را در دست دارد و پاسدار سرلشگر حسین سلامی در موضع فرماندهی قرارگاه ضدثارالله و فرمانده کل سپاه، خط سرکوب در تهران و کل ایران را به پیش می‌برد. وی گفت در مرحله قرمز، فرماندهی کنترل و سرکوب اعتراضات در دست سپاه پاسداران زیر نظر شورایعالی امنیت رژیم قرار گرفته است. دهها گزارش رسیده نشان می‌دهد که نیروهای سپاه با لباس‌شخصی یا بخشاً با لباس نیروی انتظامی در صحنه حاضر می‌شوند.

علیرضا جعفرزاده گفت نیروهای رژیم روحیه خود را از دست داده‌اند و گزارشات رسیده از مراکز نیروهای سرکوبگر نشان می‌دهد بخشی از نیروهای بسیج ریزش کرده و صفوف آنرا ترک کرده‌اند.

تمرکز خواسته این دوره قیام که نفی تمامیت رژیم با شعار مرگ بر خامنه‌ای است بسیار برای رژیم خطرناک و ترساننده بوده است. وی نتیجه‌گیری کرد بعد از ۵هفته و به‌رغم بکارگیری شیوه‌ها و تاکتیکهای متفاوت و سرکوب شدید، سپاه ظلمات و تباهی رژیم آخوندی نتوانسته قیام را خاموش کند و حتی دانش‌آموزان مدارس هم به‌نحو روزافزونی شعار مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند.

 

در این کنفرانس خبری تلویزیونهای سراسری ان.بی.سی، سی.ان.ان، سی.بی.اس، تلویزیون آسوشیتدپرس، تلویزیونهای العربیه، الحره، الاخباریه و الشرق، رادیوی سراسری ان پی آر، تلویزیون صدای آمریکا، مجله نشنال اینترست، روزنامه واشنگتن تایمز، سایت برایت بارت، خبرگزاری کیودو، خبرگزاری جمهوری چک، نشریه عرب نیوز، و رادیوی کی پی اف کی، شرکت داشتند. علاوه بر آن دفاتر شماری از سناتورها و نمایندگان کنگره و سفارتهای کشورهای غربی در واشنگتن هم حضور داشتند.

روزنامه واشنگتن تایمز، در گزارشی از کنفرانس واشنگتن نوشت ”گروه مخالف قدرتمند ایرانی روز چهارشنبه اعلام کرد تظاهرات سراسری که طی یک ماه گذشته ایران را فراگرفته است، نقطه‌عطف در این کشور است. آنها از سازمان ملل متحد و دولتهای سراسر جهان خواستند فوراً همه دیپلمات‌های رژیم ایران را اخراج کنند و فشارها را بر رژیم مذهبی تهران تشدید کنند. “

رادیوی سراسری ان پی آر گفت شورای ملی مقاومت ایران از همه کشورهای جهان خواست دیپلماتهای رژیم را اخراج کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b967b39-e1d9-4523-aadb-d84e6be0df45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات