728 x 90

وزارت دفاع آمریکا: قلب برنامه شیمیایی رژیم اسد هدف قرار گرفت و با موفقیت به سرانجام رسید

ژنرال مك‌كنزي - دینا وایت
ژنرال مك‌كنزي - دینا وایت

روز شنبه 25فروردین در یک کنفرانس مطبوعاتی در پنتاگون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا و مدیر کمیتهٔ قوای مسلح ارتش آمریکا اعلام کردند که حمله به سه پایگاه تسلیحات شیمیایی رژیم اسد، قلب برنامه شیمیایی آن‌را هدف قرار داد و با موفقیت به سرانجام رسید.

دینا وایت سخنگوی پنتاگون، گفت: «استفاده از تسلیحات شیمیایی در هر کجای جهان نقض نابخشودنی قانون بین‌الملل است و آمریکا آن‌را تحمل نخواهد کرد... ایالات متحده حملات دقیقی را علیه اهداف رژیم اسد که مرتبط با استفاده از تسلیحات شیمیایی هستند، انجام داد... این حملات، پاسخی درست، مشروع و متناسب به استمرار استفادهٴ حکومت سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه مردم بود... این رژیمی است که روزانه مردم خود را به‌قتل می‌رساند...».

وی افزود، حملات با موفقیت به همه اهداف اصابت کرد... و آمریکا اعتقاد دارد که این حملات، توانایی رژیم اسد را برای انجام حمله شیمیایی، به‌نحو قابل توجهی فلج ساخت.

ژنرال مک‌کنزی نیز اعلام کرد تهاجم موشکی صورت گرفته را دو برابر حمله سال قبل اعلام کرد و گفت: « این حملات به‌نحو قابل توجهی توانایی رژیم سوریه را در توسعه و به‌کارگیری تسلیحات شیمیایی در آینده، تحت تأثیر قرار خواهد داد... ابعاد این حمله در مقایسه با حمله آوریل 2017، دو برابر بود».

وی تصریح کرد که این حمله، توانمندی شیمیایی رژیم اسد را به مدت چند سال به عقب می‌راند.

ژنرال مک‌کنزی، گفت: «ما اطمینان خاطر داریم که همه موشکهایمان به هدف خوردند... به‌نظرم ضربه جد‌یی به آنها وارد کردیم. ما قلب برنامه تسلیحات شیمیایی (رژیم) سوری را مورد حمله قراردادیم».

وی افزود که رژیم اسد در مجموع 40موشک زمین به هوا را شلیک کرده که اغلب آنها بعد از حملات ائتلاف صورت گرفته و شلیک‌های رژیم اسد، هیچ تأثیری بر موشکهای شلیک‌شده توسط آمریکا و متحدانش نگذاشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e10b03f-5001-48d3-8e7a-3981a3035ed8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات