728 x 90

کنفرانس مشترک مطبوعاتی دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون در فرانسه

کنفرانس مشترک مطبوعاتی دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون در فرانسه
کنفرانس مشترک مطبوعاتی دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون در فرانسه

بعد از ظهر دوشنبه ۴شهریور رئیس‌جمهور فرانسه در ابتدای کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که رژیم ایران هرگز نباید به سلاح اتمی مجهز شود. ثبات منطقه را نباید تهدید کند و فرانسه در این رابطه تدابیری اندیشیده و در این خصوص با رئیس‌جمهور آمریکا صحبت کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: پس از این‌که اقدامات آمریکا باعث فشار زیادی بر روی رژیم ایران شد، برای تأمین امنیت منطقه ابتکاراتی شکل گرفت و ما ظریف را به اینجا صدا زدیم تا او را از نتایج مطلع کنیم. البته در رابطه با ر‍ژیم ایران هنوز چیزی شکل نگرفته و وضعیت شکننده است، اما ما به جلو حرکت می‌کنیم و او را به مذاکره و ملاقات با رئیس‌جمهور آمریکا فراخوانده‌ایم.

ماکرون تصریح کرد که دعوت از ظریف کار خود او بوده تا او بتواند در سطح وزیران گفتگو کند اما موضوع را به رئیس‌جمهور آمریکا اطلاع داده است.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت ما کماکان در برجام هستیم اما رئیس‌جمهور آمریکا قویاً برجام و طرفداری رئیس‌جمهور فرانسه از آن را رد کرد.

ترامپ گفت:‌ قابل‌قبول نیست که ۱۵۰میلیارد دلار به رژیم دادند و علاوه بر آن یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار پول نقد که رژیم آن را برای مقاصد خودش خرج کرد.

ترامپ افزود: خواهان تغییر رژیم و تغییر رهبران آن نیست اما این رژیم نمی‌تواند سلاح هسته‌یی و موشکهای بالستیک داشته باشد. ترامپ افزود که با دادن پول از جانب اروپا به رژیم موافق نیست اما آنها می‌توانند تحت ضوابطی برای رژیم اعتبار خرید قائل شوند و رژیم بعداً پول آن را با نفت بپردازد. ترامپ گفت: اگر شرایط مناسب باشد با ملاقات با روحانی رئیس‌جمهور رژیم موافقت خواهد کرد به شرط این‌که رژیم ایران بازیگر خوبی باشد و وقتی قولی می‌دهد کاری را انجام بدهد آن را اجرا کند.

از سوی دیگر امانوئل ماکرون درباره خبرهای متناقض مربوط به رژیم ایران در جی۷  مخصوصاً مسائل مربوط به دعوت از ظریف اذعان کرد که یک فضای عصبی به وجود آمده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd7ad7c5-2283-4e21-be4f-ba02a9b5346c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات