728 x 90

کنفرانس عربی – اسلامی در بروکسل: سخنرانیهای هیثم مالح، محمد جمیح، عبدالسلام حرمه، حنان عبداللطیف، خالد الیمانی

دکتر خالد الیمانی. خانم حنان عبداللطیف. عبدالسلام حرمه. دکتر محمد جمیح و هیثم مالح
دکتر خالد الیمانی. خانم حنان عبداللطیف. عبدالسلام حرمه. دکتر محمد جمیح و هیثم مالح

کنفرانس عربی – اسلامی در بروکسل

همبستگی با انقلاب دموکراتیک مردم ایران

بشارت صلح و برادری خلق‌های منطقه

 

سخنرانیهای هیثم مالح، دکتر محمد جمیح

عبدالسلام حرمه، خانم حنان عبداللطیف، دکتر خالد الیمانی

 

هیثم مالح

خانم مریم رجوی برای ما و کل منطقه یک نقطه اتکا و امید است

انقلابی که در ایران جریان دارد و توسط خانم مریم رجوی و مقاومت ایران رهبری می‌شود

به یاری خدا پیروز می‌شود وصلح سرتاسر منطقه را در برخواهد گرفت

 

هیثم مالح – از شخصیت‌های اپوزیسیون سوریه

بسم الله الرحمن الرحیم

خواهر بسیار بسیار عزیزم خانم مریم رجوی که حقا برای من و برای کل منطقه یک نقطه اتکا و امید به‌شمار میاید هم ایران وهم منطقه عربی.

درود بر برادران مبارزمجاهدین و درود به دوستان قدیمی‌ام در قرارگاه اشرف در آلبانی محل استقرار مبارزین باسابقه.

من صحبت هایم کمی با دیگران تفاوت دارد.

پس از آن که پیامبر اکرم (ص) در مدینه منوره اولین حکومت خود را بنیان گذاشت اولین فتوحاتش تسخیر مکه مکرمه بود. با ارتش خود که گفته می‌شود ده‌هزار رزمنده داشت به مکه وارد شد. در واقع شهری را فتح کرد که قبلاً خیلی در آن او را آزار داده بودند و ستم زیادی در آنجا علیه خودش و عشیره‌اش تحمل کرده بود. سؤال این است که پیامبر به ارتش ده‌هزار نفری‌اش که وارد مکه شده بودند چه گفت؟ اعلام کرد هرکس که وارد حرم خانه خدا شود درامان است و هر کس که وارد خانه‌اش شود درامان است. پیامبر در این موقعیت پایه‌های یک مناسبات به‌غایت انسانی را گذاشت یعنی حریم خانه خدا و حریم خانه هرکس قداست دارد. این مسأله در هیچ کجای دنیا و در تاریخش وجود ندارد. هیچ خانه امنی در دنیا وجود ندارد. هر خانه‌یی را می‌توان وارد شد و حرمت ان را شکست. پیامبر گفت کسی که وارد خانه‌اش شود، در امان است و کسی که وارد خانه مکه شود، در امان است.

بعد از اهل مکه سؤال کرد فکر می‌کنید من با شما چه خواهم کرد آنها پاسخ دادند که تو یک برادر بزرگوار و یک پسر برادر شریف هستی. گفت بروید که همه شما آزاد هستید. . آخر چه حکومتی الآن و چه رژیمی چنین کاری انجام می‌دهد؟ امنیت. حتی یک قطره خون هم نگذاشت بر زمین ریخته شود.

پیام آن اینست که اسلام دینی است که بر صلح استوار است و نه خون‌ریزی هم‌چنانکه پیامبر در حجة‌الوداع هم گفت ریختن خون یکدیگر بر شما حرام است مثل حرمت چنین روزی و حرمت چنین ماهی و حرمت این دیارتان. چه کسی حرمت خون ما را نگه داشت. این رژیم فاشیستی ایران کدام حرمتی را نگه داشته است؟ هم‌چنین در رفتار حضرتش با زنان. وقتی روزی پیامبر با اصحاب نشسته بود خانمی وارد شد پیامبر بلند شد و عبای خودش را برای او پهن کرد و گفت بفرمایید اینجا بنشینید. سؤال کردن این خانم کیست؟ پیامبر پاسخ داد او آمده تا خدیجه را ببیند. ای دوستان ببینید این چه احساسی است. و این احترامی که به همسرش حضرت خدیجه که فوت کرده بود و برایش بسیاری چیزها را فدا کرده بود. او قوانینی را برپا داشته است. الآن هیچ جایی در دنیا چنین قوانینی را رعایت نمی‌کند. حتی در جوامع به‌اصطلاح متمدن بشری. جهان متمدن یک نظام فاشستی در ایران را خلق کرد. خمینی با یک هواپیمای فرانسوی از فرانسه به ایران آمد و یک نظام فاشیستی مذهبی را ایجاد کرد. اولین کارش با سوء‌استفاده از نام اسلام علیه اسلام را شروع کرد. یک نظام راه انداخت اسم آنرا جمهوری اسلامی‌ نامید که هیچ شباهتی نه به اسلام و نه قبل از اسلام ندارد. یک سیستم ولایت فقیه در تهران تأسیس کرد یعنی خودش را مقدس و معصوم مثل انبیاء جابزند. او یک فاشیستی بسیار خطرناک را تأسیس کرد. این رژیم، یعنی رژیم فاشیستی مذهبی در ایران رژیمی است که یک مأموریت داشت بله مأموریت داشت اولاً منطقه عربی را به نابودی بکشاند بهمین دلیل از عراق شروع کرد چرا که عراق از مهمترین کشورهای عربی به‌شمار می‌آید بله خمینی آنرا نابود کرد. نظام ولایت فقیه. سپس به سمت سوریه رفت و آنرا نیز نابود کرد. . الآن بعد از اشغال سوریه و نابودی کشور. رژیم ایران می‌خواهد که افکار جوانان را نابود سازد از طریق ترویج فحشا و مواد مخدر در سوریه. یک سری حوزه‌ها دایر نموده و در همه جا فساد و فحشا را رواج داده تا جوانان را نابود سازد و افکار انسانی را نابود سازد.

اما این انقلابی که در ایران به‌راه افتاده است که توسط خانم مریم رجوی و مقاومت ایران رهبری می‌شود، ما تا بن استخوان با آنها هستیم. این انقلاب به یاری خدا پیروز می‌شود وصلح سرتاسر منطقه را خواهد پوشاند و ما نیز به‌زودی خانم مریم رجوی را در تهران زیارت خواهیم نمود و به او و مردم ایران تبریک می‌گوییم در آنجا جهانی نو در منطقه عربی و جهان اسلام پدیدار خواهد گشت والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته.

 

دکتر محمد جمیح

از نظر مردم ایران که به انقلاب برخاسته‌اند

هیچ تفاوتی میان شاه و خمینی و خامنه‌ای نیست

دکتر محمد جمیح – سفیر یمن در یونسکو

امروز علیه خمینی و خامنه‌ای شعار داده می‌شود که این کار از سوی اقشار مردم صورت می‌گیرد و یک مقایسه بین شاه و خامنه‌ای و خمینی صورت می‌گیرد که هیچ تفاوتی در پایه با همدیگر ندارند مگر در شکل یکی رژیم پادشاهی است و دیگری رژیم جمهوری اسلامی سلطنتی.

از وجوه بارز این انقلاب و نکات برجسته و ثمره باشکوه آن این است که بسیاری از دروغهای این رژیم مبنی بر این‌که پشتیبان فلسطین است برملا شده است. به‌دلیل دخالت‌های این رژیم عملاً کشور من به فلسطین دیگری تبدیل شده است الآن دیگر هر کشور اعم از لبنان و سوریه و عراق و یمن به یک فلسطین دیگر تبدیل شده‌اند.

از دیگر نکات برجسته این انقلاب همانا اعتبار بخشیدن به زنان و جایگاه آنان است

از دستآوردهای این انقلاب مبارک شکستن دیوار و ابهت امنیتی این رژیم است زیرا قبلاً این‌گونه نشان داده می شد که این رژیم شکست‌ناپذیر است و بر ۴ پایتخت عربی سیطره و کنترل دارد. و حتی بر بعضی از خیابانهای پایتخت آنان به‌طور کامل تسلط دارد.

از دیگر نقاط برجسته این انقلاب علیه این رژیم رسوا هم‌چنین اثبات این امر است که این رژیم نماینده شیعیان ونیز مستضعفان همان‌گونه که مدعی می‌باشد، نیست. بلکه همدست ظالمان است و نه رفیق سرکوب‌شدگان. هم‌چنین ثابت شد که این رژیم هرگز فلسطین را آزاد نخواهد کرد آخر رژیمی که مردم کشور خودش را به بندکشیده چگونه می‌خواهد مردم کشور دیگری را آزاد کند.

و نمی‌توان از مسأله عادلانه‌یی هم‌چون مسأله فلسطین توسط رژیم ظالمان دفاع کرد. چرا که بزرگترین و بیشترین توهینی که می‌تواند به یک موضوع عادلانه صورت گیرد این است که یک رژیم ظالم آن را به‌عهده گیرد. در این صورت از این مسأله سوء‌استفاده می‌شود و آن موضوع بهره‌یی نمی‌برد. این وضعیتی است که هم‌اکنون در مورد مسأله فلسطین وجود دارد.

دستآوردهای این انقلاب بسیار است که اکنون به آن آگاه شده‌ایم. ما خودمان را با ایرانیان در یک سنگر واحد یافتیم. یمن با مردم ایران است. مردم لبنان و سوریه و عراق و اردن با مردم ایران هستند. تمام این کشورهای مورد ستم چه مستقیماً به‌وسیله این رژیم و چه توسط شبه‌نظامیان آن در هر کشور تحت ستم هستند.

بنابراین به‌صورت کاملاً واضح اعلام می‌کنیم که بایستی سپاه پاسدارن رژیم ایران در لیست‌های تروریستی گذاشته شود چرا؟

زیرا این غیرمنطقی است که شبه‌نظامیانی که بازوان این نهاد هستند و برخی کشورها و برخی سازمانهای بین‌المللی، شبه‌نظامیان و مزدوران سپاه از جمله حزب‌الله در لبنان و بعضی از شبه‌نظامیان مسلح در عراق را در لیست تروریستی قرار دهند، اما سرمنشاء آنان که همین سپاه پاسداران است، در لیست نباشد. بنابراین اگر بخواهیم منطقی باشیم وقتی این عوامل و مزدوران را در لیست‌های تروریستی می‌گذاریم لاجرم بایستی سر منشاء تروریسم که سپاه و در تهران باشد را هم در لیست بگذاریم.

بنابراین برای این انقلاب مبارک آرزوی پیروزی می‌کنم. پیروزی ایران و پیروزی لبنان و پیروزی یمن و پیروزی فلسطین و پیروزی عراق و سوریه و سودان و مراکش و الجزائر و موریتانی و همه کشورهایی که این اختاپوس تلاش می‌کند که هیمنه خودش را بر همه آنها بیندازد تا وانمود کند که‌ام القرای امت اسلام است. در حالی‌که در واقع عامل خرابی و ویرانی است.

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

 

عبدالسلام حرمه

همبستگی خود را با قیام مردم ایران اعلام می‌کنم

 

عبدالسلام حرمه - نمایندهٔ پارلمان موریتانی، رئیس فراکسیون صواب

در ابتدا به مقاومت ایران به‌خاطر مبارزه مستمر با رژیم قرون‌وسطایی ایران تبریک می‌گویم

و این لحظه سرنوشت‌ساز را به خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران تبریک می‌گویم، امیدواریم انشاءالله سرآغازی برای رهایی مردم ایران و ملت‌های منطقه از خطرناک‌ترین رژیم نژادپرست که در این زمینه، کمتر از رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی نیست. رژیمی که بشریت در یک لحظه نادر اتفاق‌نظر کردند که یک رژیم نژادپرست است و آن را از بین بردند.

آنچه اکنون لازم است، همان اراده بین‌المللی برای رهایی مردم ایران از شر رژیم نژادپرست آپارتاید است که خطرناک‌ترین آپارتاید در ایران است.

زمان کوتاه است و من آمده‌ام تا همبستگی خود را به‌عنوان یک پارلمانتر و به‌مثابه یک فرد سیاسی و در مقام شخصی خود با مبارزه مردم ایران برای اصول متعالی انسانی و دفاع از تهدیدات راهبردی که کشورم و خلق‌های عرب و اسلامی با آن مواجه هستند، اعلام کنم.

خطر رژیم ایران، مانند روز (روشن و واضح) است، نیازی به شواهد و مدارک در امتداد نقشه عربی و نقشه اسلامی ندارد. تنها دو رژیم هستند که بسیار هوشیار عمل کرده و از برقراری رابطه سیاسی با این رژیم خودشان را رها کردند، که این دو مراکش و سنگال هستند که با جرأت و شجاعت توانستند سفارتهای این رژیم را از کشورهای خود اخراج کنند و ای کاش این اراده از سوی بسیاری از کشورها وجود داشته باشد، زیرا خطر رژیم ایران در رابطه با آنها قریب‌الوقوع است و در مقایسه، همان تهدیدی است که برای مراکش و سنگال ایجاد کرده بود.

در حال حاضر این جلسات از سالنهای دربسته فراتر رفته است و به تشکیل جلسات مردمی و توده‌یی در حمایت از این انقلاب که الآن در ایران جاری است، رسیده است، حمایت سیاسی و حمایت توده‌یی و حمایت رسانه‌یی. و این همان چیزی است که ما از آن برخورداریم به‌ویژه که ما نزدیک به مرکز تصمیم‌گیریهای بین‌المللی بزرگ یعنی اتحادیه اروپا هستیم که همه آن را می‌شناسند و به جای برخورد با ظلم رژیم ایران با سهل‌انگاری و با معیارهای دوگانه با این انقلاب برخورد می‌کند، انقلابی که نیاز به حمایت دارد و کماکان اتحادیه اروپا این روابط را حفظ کرده و دنبال زد و بند با اموال مردم ایران است که که این رژیم وحشی که مردمش را کشتار می‌کند، آن را توزیع می‌کند.

من نتیجه می‌گیرم که همان‌طور که همکار یمنی من گفت، مطلقاً غیرممکن است که انتظار رهایی یا حاکمیت از رژیمی مانند رژیم فعلی ایران داشت که مردم خودش را کشتار و شکنجه می‌کند.

امیدوارم به خواست خدا این انقلاب موفق و پیروز شود، و سرآغازی برای بازگشت ایران مستحکم به محیط عربی اسلامی باشد که با همسایگانش وارد همکاری شود و آن را از مصیبت‌های دیکتاتوری و حاکمیت فردی و فقدان دموکراسی که ویژگی عام جوامع عربی و اسلامی است، رها سازد.

سلام و رحمت خدا بر شما باد.

 

قیام مردم ایران که با اراده زنان قهرمان پیش می‌رود

خواهان سرنگونی رژیم آخوندی است

از زمان شروع اعتراضات که منجر به سرنگونی رژیم شاه در سال ۱۳۵۷ شد

زن ایرانی پیشقراول انقلابیون و قیام‌کنندگان علیه آن دیکتاتوری فاسد بود

 

خانم حنان عبداللطیف: مسئول شاخه اروپا حقوق‌بشر رافدین

خانم‌ها و آقایان، حضار محترم

درود می‌فرستم به شما و به مبارزه بزرگ شما در مقابله با رژیم تروریسم آخوندی هم‌چنین درود می‌فرستم به تلاش‌های خانم مریم رجوی در رهبری این مبارزه طولانی.

از زمان شروع اعتراضات که منجر به سرنگونی رژیم شاه در سال۱۳۵۷ شد. زن ایرانی پیشقراول انقلابیون و قیام‌کنندگان بر علیه آن رژیم دیکتاتوری فاسد بود، آن انقلاب پافشاری در دفاع از حقوق خود و حقوق جامعه‌اش را تا این لحظه ادامه داده. این انقلاب در معرض بدترین نوع شکنجه و سرکوب و ناپدید‌سازی و پاکسازی و کشتار از طرف رژیمی بود که عصر جدید آن را به‌عنوان رژیم آخوندها می‌شناسند.

آنچه که امروز انجام می‌دهد، اولین رژیم در جهان در زمینه اجرای احکام اعدام علیه مردم ایران و زنان ایران است به‌ویژه که اخیراً تلاش‌های مبارزان زن و مرد در اپوزیسیون با موفقیت به ثمر نشست و با اعمال اراده اشان بر شورای حقوق‌بشر در سازمان ملل، رژیم ایران را از کمیسیون مقام زن اخراج کردند و این برای این کمیسیون ننگ بود که ایران را به‌عنوان عضو مراقب در کمیسیون حقوق‌بشر و اوضاع بین‌المللی زنان انتخاب کرده بود.

هم‌چنین هنگامی که دید جامعه جهانی درباره رژیم آخوندی تغییر کرد، تحریم‌های مقامات بالای اجرایی رژیم ایران از جمله وزرا و رهبران و نظامیان توسعه یافت و پارلمان اروپا رأی داد که سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی در لیست گذاشته شود.

امروز قیام مردم ایران و اگر تلاش و اصرار و اراده زنان قهرمان ایران نبود به این دستاورد نمی‌ر‌سیدند. این زنان قهرمان برعلیه ظلم و سرکوب و فساد و اعمال غیراخلاقی و غیرانسانی که رژیم جنایتکار ایران که تروریسم را در منطقه گسترش می‌دهد، (برخاستند). به همین خاطر فریادهایشان طنین‌انداز و خواهان سرنگونی رژیم آخوندی هستند و نه فقط به‌خاطر نفی حجاب و یا انحلال آن‌طور که این رژیم رذل ادعا می‌کند.

مهم است که مبارزین زن و مرد بدانند که مبارزه طولانی و سخت است و با گل آراسته نشده و هموار نخواهد بود. بلکه راهی است که با سختی و فدای همه‌جانبه همراه است و و مضمون آن اصرار بر اعمال اراده خلق‌ها می‌باشد. و خوشا به‌حال هر کس که این راه را برمی‌گزیند.

خداوند شورای ملی مقاومت به رهبری خانم مریم رجوی را استوار و ثابت قدم نگه دارد و شما را بر رژیم تروریستی در ایران پیروز گرداند و منطقه را تحت حمایت خود گیرد و خلق‌ها را از شر آن حفاظت نماید. و خدا به ما و شما منت گذاشته است که صلح و استقرار و رشد را در منطقه به ارمغان بیاورد.

 

دکتر خالد الیمانی

باید سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار داد

روابط دیپلماتیک با رژیم ایران را قطع کرد

سفارتخانه‌هایش را بست و عوامل تروریست آن را اخراج کرد

 

دکتر خالد الیمانی وزیر خارجه سابق یمن

این قیام مبارک در مقابل رژیم فاشیستی برای پنجمین ماه ادامه دارد.

زنان ایرانی در خیابانهای شهرهای ایران معجزه کرده‌اند و غرور ساختگی رژیم آخوندها که آن را از طریق انتشار تروریزم علیه ملتش و صدور آن از طریق شبکه مزدوران و شبه‌نظامیانش در منطقه به یمن و عراق و سوریه و لبنان ساخته بود، درهم شکستند.

خیزش مردم ایران در همه مناطق ایران ادامه دارد و در حال گسترش است و همه ملیت های ایرانی را در بر می‌گیرد و برای سرنگونی رژیم خامنه‌ای مثل بنیان مرصوص همه را بهم پیوند می‌دهد.

و امروز حمایت مردم یمن را با زنان و مردان و کودکانی که با خونشان طلوع ایرانی دموکراتیک و کثرت‌گرا و آزاد را رقم می‌زنند و به یاری خدا در راه است، اعلام می‌کنم.

طی هشت سال گذشته مردم یمن بی‌محابا با باندهای ایران که در شبه‌نظامیان حوثی نمایندگی می‌شوند در حال جنگ بوده‌اند شبه‌نظامیانی که با صلح مخالفت می‌کنند و همه تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن هر گونه راه‌حلی برای این جنگ خانمان‌سوز را رد می‌کنند زیرا که تصمیم‌گیریهای حوثی‌ها به دستورات تهران و طرح و برنامه‌های دخالتها و خرابکاریهایش در منطقه بستگی دارد.

ما آگاه هستیم که رژیم آخوندی در حال فروپاشی، این روزها به‌دنبال سوزاندن کل منطقه قبل از سقوط نهایی توسط مردم بزرگ ایران است. مردم یمن همبستگی کامل خود را با مردم ایران، انقلاب شکوهمند و اهداف متعالی آنها اعلام می‌دارند. ما به‌منظور برقراری صلح، ثبات، همزیستی مسالمت‌آمیز و روابط برادرانه با همه ملت‌های عرب به‌ویژه با همسایگان عرب خود، حمایت خود را از اقدامات بین‌المللی برای محاکمه سران این رژیم فاشیستی و قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی در اروپا تجدید می‌کنیم. به‌رغم این‌که تأکید کردیم که این اقدام بسیار کند است و اقدامات روتینی است در صورتی‌که قیام مردم ایران یک موضعگیری قاطعانه بین‌المللی و تعیین‌کننده مثل قرار دادن وزارت اطلاعات و همه ارگانهای سرکوب و چپاول خامنه‌ای در لیست تروریستی، برای از بین بردن تروریسم آخوندی را می‌طلبد.

من از این کنفرانس:

- به قطع همه روابط دیپلماتیک با رژیم ایران و اخراج عناصر تروریستی رژیم که با پوش روابط دیپلماتیک دست به کارهای تروریستی در کشورهای جهان می‌زنند، فرا می‌خوانم.

-باید سفارت خانه‌های رژیم حامی تروریزم را بست و باید رژیم آخوندی را از همه سازمانهای بین‌المللی اخراج کرد و هم‌چنین مقاومت بزرگ ایران را فرا می‌خوانیم که در مقابل این رژیم فاشیستی صفوف خود را تقویت و متحد و منسجم‌تر کند.

امروز روز حقیقت است و به فرمان خدا روز پیروزی است و اروپا و جهان آزاد در کنار مردم ایران می‌ایستند. رژیم ایران مردم را در خیابان‌ها به‌راحتی می‌کشد تا نگذارد صدایشان بلند بشود و مردم یمن امروز در کنار قیام مردم ایران قرار می‌گیرند و به روز پیروزی می‌نگرند که با هم در خیابانهای تهران عید نوروز را جشن بگیریم.

درود و رحمت و برکات خداوند بر شما باد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2b3f9d8-572d-455f-82ec-5d622e0f62f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات