728 x 90

کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی بالاترین صف‌آرایی سیاسی کشورهای اسلامی در برابر رژیم ولایت فقیه

کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی
کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی

روز جمعه بیست و ششم رمضان - ۱۰خرداد۹۸ همزمان با نمایش دجالگرانه قدس توسط رژیم آخوندی در ایران، بیانیه پایانی کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی در مکه با شرکت ۵۵کشور بدون رژیم آخوندی و رژیم بشار اسد،منتشر شد.

از رژیم ایران برای شرکت در کنفرانس دعوت نشده بود اما آخوند روحانی برای خالی نبودن عریضه و جلوگیری از آبروریزی بیشتر، پیامی به اجلاس فرستاد و یک نماینده از رژیم نیز در آن شرکت کرد.

این بالاترین صف‌آرایی سیاسی کشورهای اسلامی در برابر رژیم ولایت فقیه است که در آن رودرروی نمایشات قدس رژیم، بر موضوع فلسطین به‌عنوان مسأله محوری امت اسلام تأکید شده است.

اما موضوع اصلی این صف‌آرایی بی‌سابقه در کشورهای عربی و اسلامی که حکومت آخوندی و دست‌نشانده آن بشار اسد را در انزوای مطلق قرار داده است، محکومیت حملات تروریستی رژیم در فجیره و عربستان بود.

به این ترتیب عربستان و امارات توانستند کشورهای عربی و اسلامی را با خود علیه رژیم همراه و همگام کنند.مهمتر این‌که آرایش نظامی آمریکا در منطقه قویاً مورد استقبال قرار گرفته و از آن خواسته‌اند به مسئولیتهای خود در حفظ امنیت در منطقه در برابر رژیم ایران عمل کند.

 

در بیانیه کنفرانس همکاری اسلامی با شرکت ۵۵کشور، تروریسم،افراط‌گرایی، تعصب و تبعیض و هر گونه تلاش برای مرتبط ساختن تروریسم به دین یا نژاد یا تمدن معین محکوم شده است.

بیانیه، رو در روی اخبار جعلی که رژیم آخوندی آنرا منتشر می‌کند بر مسئولیت سنگین رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در دنیای اسلام، برای جلوگیری از فتنه‌انگیزی و تفرقه افکنی تأکید کرده است.

یکی دیگر از مواد بیانیه پایانی ضرورت ایستادگی در کنار اقلیتهای مسلمان در کشورهای غیرمسلمان و پشتیبانی از آنان و دفاع از حقوق مشروع آنهاست.

به این ترتیب حربهٔ اسلام پناهی و دفاع از حقوق مسلمانان از رژیم گرفته شده و دکان‌ رژیم در مسأله قدس و فلسطین تخته شده و رژیم آخوندی به‌لحاظ سیاسی در این زمینه‌ها خلع‌سلاح گردیده است.

این صف آرایی سیاسی به موازات آرایش نظامی در منطقه که بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا دلایل آنرا در ابوظبی توضیح داد، حلقه محاصره رژیم آخوندی را هر چه تنگ‌تر می‌کند.

 

ملک سلمان در سخنرانی خود در اجلاس کنفرانس اسلامی در مکه گفت: بنیادگرایی و تروریسم خطرناکترین آفتهایی است که امت اسلامی و کل جهان با آن روبه‌روست و باید با تشریک مساعی به مبارزه با این پدیده برخاست و حامیان آن را افشا کرد و منابع مالی آنها را به هر وسیله و طریق ممکن خشک کرد.

ملک سلمان افزود: تروریسم مجدداً منطقه ما را مورد حمله قرار می‌دهد. و در طی این ماه مبارک، کشتیهای تجاری در نزدیکی آبهای منطقه‌ای امارات متحده عربی مورد عملیات تخریبی تروریستی قرار گرفت. از جمله دو نفتکش عربستان مورد حمله قرار گرفت. که اینکار تهدید خطرناکی بر روی امنیت و سلامت دریانوردی و امنیت منطقه و جهان است. کما این‌که دو ایستگاه پمپاژ نفت در عربستان مورد حمله تروریستی پهپادها قرار گرفت که توسط شبه‌نظامیان تروریستی مورد حمایت رژیم ایران صورت گرفت.

ما تأکید می‌کنیم که این کارهای تروریستی تخریبی نه تنها عربستان و منطقه خلیج‌فارس را مورد حمله قرار می‌دهد، بلکه امنیت انرژی جهان را نیز هدف قرار می‌دهد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۱۱خرداد گزارش داد: ملک سلمان رژیم ایران را در رابطه با حملات اخیر علیه عربستان زیر ضرب برد و گفت جهان بایستی با منابعی که تروریزم را تأمین مالی می‌کند بجنگند.

وی این حوادث را در سخنرانی که با حضور رهبران کشورهای اسلامی تشکیل شده بود، اقداماتی تروریستی خواند که تجارت نفت و انرژی را در جهان تهدید می‌کنند.

این تندترین کلماتی بود که این کشور طی هفته‌های اخیر علیه رژیم ایران به کار برده است.

آسوشیتدپرس نوشت: تلاش عربستان برای گردهم آوردن رهبران در مکه منعکس‌کننده خواست این کشور بود تا یک موضع متحد اسلامی و عربی برای منزوی ساختن رژیم ایران را در سطح بین‌المللی به نمایش بگذارد.

ملک سلمان، فراخوانی به جامعه جهانی فرستاد که همه ابزارها را برای مقابله با رژیم ایران به کار ببرند و تصریح کرد که این کشور هم‌چنان متعهد به صلح است.

آسوشیتدپرس اضافه کرد: سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت، اتحاد کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای مقابله با تروریسم و دخالت‌های منطقه‌یی رژیم ایران تعیین‌کننده است.

 

آخوند روحانی به‌رغم دعوت نشدن به کنفرانس اسلامی، برای خالی نبودن عریضه و جلوگیری از آبروریزی بیشتر، پیامی به اجلاس فرستاد و یک نماینده از رژیم در آن شرکت کرد.

 

عادل جبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در کنفرانس مشترک خبری با دکتر یوسف العثیمیم دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت ایران بایستی رفتارش را تغییر بدهد و لازم است به ایران بگوییم ما رفتار تو را مردود می‌دانیم.

وی در مکه افزود که جامعه بین‌المللی بر این باور است که اگر ایران به این سیاست ادامه بدهد فشار بر جمهوری اسلامی افزایش خواهد یافت.

الجبیر گفت از حرکت آمریکا که طی آن از برجام خارج شد حمایت می‌کند زیرا با آن ایران به توسعه موشکی بالستیک ادامه داده و دست به رفتار خصمانه علیه همسایگان زده است.

یوسف العثیمیم دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بیانیه مکه را اعلام کرد و گفت از حل مسأله آرمان فلسطینی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل حول ابتکار صلح عربی حمایت می‌کند.

وی گفت رهبران سازمان همکاری اسلامی تمامی اشکال تروریزم را محکوم می‌کنند و برای اقدام علیه منابع مالی تروریزم فراخواندند...

اجلاس سازمان همکاری اسلامی هر نوع ارتباط اسلام با تروریزم را مردود دانست و تمامی اقدامات تبعیض بر مبنای دین و نژاد را محکوم کرد.

العثیمیم همچنین گفت رهبران سازمان همکاری اسلامی فرقه‌گرایی را مردود می‌دانند و از تلاشهای ملی علیه فرقه‌گرایی حمایت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6fb60d3-0898-40a5-ac8e-de0aa3091a46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات