728 x 90

کنفرانس روز جهانی زن - بروکسل و اشرف۳ - سخنرانیهای ۱۳تن از شخصیتهای سیاسی

کنفرانس روز جهانی زن - بروکسل و اشرف۳
کنفرانس روز جهانی زن - بروکسل و اشرف۳

کنفرانس روز جهانی زن - بروکسل و اشرف۳

پیش به‌سوی یک جمهوری دموکراتیک

پیشتازی زنان ایرانی در صف مقدم

قسمت سوم

 

سخنرانی‌های: ایوِتا رادیچووا، مارگاریتا دوران وادال، امیلیا سرکوریا، ملیسا لنسمن، سناتور کارمٍن کینتانیا، سوزانا چکاردی، الونا جبریا، مری اسکات گرینوود، سونیا هورنری، ماریاگر چه‌آ، زعفران زاید، نادین مانزا، دکتر عزه هیکل، هوگوتابین کوتو

 

ایوِتا رادیچووا – نخست‌وزیر اسلوواکی (۲۰۱۲-۲۰۱۰)

می‌خواهم آرزوهایم را به یک زن در خط مقدم مبارزه بگویم و آن خانم مریم رجوی

رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران است

خانم رجوی مدافع خستگی‌ناپذیر زنان، نه تنها برای زنان بلکه برای مردم ایران بوده است و نسلی از زنان را برای رهبری مقاومت برانگیخته است

 

جنبش تحت رهبری او الگویی برای هزاران زن به‌ویژه نسل جوان در تلاش آنها برای برابری و اساس آزادی عمل کرده است

 

ایوِتا رادیچووا – نخست‌وزیر اسلوواکی (۲۰۱۲-۲۰۱۰)

ایوِتا رادیچووا – نخست‌وزیر اسلوواکی (۲۰۱۲-۲۰۱۰)

دوستان عزیز،

ما در یک دوران پیچیده عمیق و نامعلوم زندگی می‌کنیم که در معرض حملات مستقیم یا غیرمستقیم در زمان جنگ قرار گرفته‌ایم. می‌دانم که زنان ایرانی دهها سال در رژیم آخوندی تحت سرکوب تبعیض، حاشیه‌نشینی مواجه بوده و زندگی کرده‌اند. از قوانین حجاب اجباری گرفته تا دسترسی نابرابر به آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و فرصت‌های شغلی، زنان ایرانی از حقوق اولیه انسانی محروم شده‌اند.

با وجود همه این موانع، زنان ایرانی در مبارزه برای آزادی و برابری، قدرت و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند. آنها نقش تعیین‌کننده‌ای در مقاومت علیه رژیم در داخل و خارج از ایران داشته‌اند.

مبارزه زنان در ایران از این جهت منحصربه‌فرد است که صرفاً بر مسائل جنسیتی متمرکز نیست، بلکه بر مشکلات اصلی پیش روی همه ایرانیان که حق حاکمیت مردمی و استقرار آزادی و دموکراسی در کشورشان می‌باشد، متمرکز است.

تعداد شهدای زن در مبارزات مردم ایران در ۴دهه گذشته بر این نکته تأکید می‌کند. رژیم کاملاً ضدبشری در این مدت بیش از ۱۲۰۰۰۰تن از مخالفان خود را اعدام کرده است که هزاران نفر از این قربانیان زن بوده‌اند. به‌عنوان مثال، تنها در تابستان ۱۹۸۸، رژیم آخوندی بیش از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی از جمله هزاران زندانی زن را قتل‌عام کرد.

با وجود مواجهه با سرکوب و تبعیض، یک زن بر تعهد خود به آرمان آزادی و دموکراسی ثابت قدم مانده است. حضور یک اپوزیسیون قوی و سازمان‌یافته به رهبری یک زن چالشی مهم، ایدئولوژیک، سیاسی و اجتماعی برای رژیمی است که زن را شهروند درجه دو یا غیرشهروند می‌داند. آزادی و دموکراسی در ایران در نهایت راه را برای حقوق و برابری زنان هموار خواهد کرد.

در حالیکه مبارزه برای این حقوق اساسی ادامه دارد، زنان ایرانی بدون شک نقشی تعیین‌کننده در استمرار این مبارزه خواهند داشت.

می خواهم یک جمله ملموس و آرزوهایم را به یک زن بسیار مشخص در خط مقدم مبارزه بگویم و آن خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران است. خانم رجوی مدافع خستگی‌ناپذیر زنان، نه تنها برای زنان، بلکه برای مردم ایران بوده است و نسلی از زنان را برای رهبری مقاومت برانگیخته است. علاوه بر این، جنبش تحت رهبری او الگویی برای هزاران زن، به‌ویژه نسل جوان، در تلاش آنها برای برابری و اساس آزادی عمل کرده است.

 

سناتور مارگاریتا دوران وادل

معاون انجمن حقوق‌بشری اینکو و عضو سنای اسپانیا (۲۰۱۵)

اپوزیسیون اصلی، مجاهدین خلق بیش از سه دهه توسط زنان رهبری شده است

نه تنها رهبر جنبش مریم رجوی بلکه زنان این سازمان در کلیه سطوح رهبری توانایی‌ها و شایستگیهای خود را برجسته کرده‌اند

حضور این زنان در چنین جایگاهی است که تأثیر منحصربه‌فرد خود را در جامعه ایران داشته است

 

مجاهدین خلق تحت رهبری زنان چه در عمل و چه در تئوری نقطه مقابل بنیادگرایی است آنها الگوی زنان در ایران هستند و آخوندها این را می‌دانند

 

سناتور مارگاریتا دوران وادل – معاون انجمن حقوق‌بشری اینکو، عضو سنای اسپانیا (۲۰۱۵)

سناتور مارگاریتا دوران وادل – معاون انجمن حقوق‌بشری اینکو، عضو سنای اسپانیا (۲۰۱۵)

دوستان عزیز. یازده سال از اولین حضورم در گردهمایی شورای ملی مقاومت در روز جهانی زن می‌گذرد. یازده سال پیش، اپوزیسیون توسط زنان رهبری می‌شد. یازده سال بعد، هنوز توسط زنان رهبری می‌شود.

تفاوتی ندارد که صحبت از رهبری گروه اصلی مخالف رژیم آخوندها، مریم رجوی عزیز مان باشد، یا از قیامهای مختلفی که در سال‌های اخیر در شهرهای ایران و در روزهای اخیر رخ داده است، فرقی نمی‌کند زیرا پشت هر اقدام شورشی، هر اقدام مخالف، زنان بوده‌اند. و سپس همیشه زندان، شکنجه، اعدام. بله، این بهایی است که در ایران برای آزادی و کرامت پرداخته شده است. کافی است به چشمان بسیاری از زنانی که امروز این‌جا هستند نگاه کنیم، به چشمان کسانی که ما را به‌صورت آنلاین از جاهای دیگر، به‌خصوص از اشرف۳ و به‌ویژه در ایران دنبال می‌کنند. می‌دانید که این بهای آزادی است و بسیاری از آنها مجبور به پرداخت آن شده‌اند.

احترام و محبت من، برای آن‌هاست، با شما خواهرانم.

حضور فعال و نقش رهبری زنان در قیام کنونی پدیده‌یی خودجوش نیست. آنها به دلایل مشخص نیروی اصلی تغییر هستند. زن‌ستیزی عمیقاً در استبداد مذهبی حاکم ریشه دارد. از روز اول، آخوندها روشن کردند که سرکوب زنان یک اولویت استراتژیک است. بنابراین مبارزه زنان ایرانی برای برابری، طی چندین دهه ادامه داشته است و هم‌چنان کلیدی برای دستیابی به آزادی و دموکراسی برای عموم مردم است.

در قانون اساسی (رژیم) ایران، در قوانین مدنی و کیفری، زنان را به شهروند درجه ۲ تبدیل کرده‌اند زیرا از آنان و حتی از دختران جوان دانش‌آموز می‌ترسند.

در نتیجه، برعکس آنچه آنها می‌خواهند شده است. آنها را قوی‌تر کرده‌اند. آنها را نسبت به هر چیزی که از آنها گرفته شده، بیشتر آگاه کرده‌اند. و به همین دلیل به‌رغم ترس و عواقب کارهایشان، زنان اولین کسانی هستند که با رژیم جنایتکار مقابله می‌کنند. از دهه۱۹۸۰، رژیم هزاران زن شجاع، زندانی سیاسی را که برای آزادی و برابری می‌جنگیدند، کشته است.

به‌خاطر انتخاب اجرای امر برابری زنان در عمل، اپوزیسیون اصلی، مجاهدین خلق طی بیش از سه دهه، توسط زنان رهبری شده است. و نه تنها رهبر جنبش، مریم رجوی،

بلکه زنان این سازمان در کلیه سطوح رهبری، توانایی‌ها و شایستگیهای خود را برجسته کرده‌اند.

حضور این زنان در چنین جایگاهی است که تأثیر منحصربه‌فرد خود را در جامعه ایران داشته است.

مجاهدین خلق تحت رهبری زنان، چه در عمل و چه در تئوری، نقطه مقابل بنیادگرایی است. آنها الگوی زنان در ایران هستند و آخوندها این را می‌دانند.

به همین دلیل است که به هر طریق ممکن جنبش را تحقیر می‌کنند. به همین دلیل است که در مورد اعضای آن و به‌خصوص رهبران آنها انواع دروغ‌ها را منتشر می‌کنند. به همین دلیل است که بیش از یک بار سعی کرده‌اند او را بکشند. زیرا آخوندها از قدرت و از شجاعت زنان ایران می‌ترسند. چون می‌دانند زنان ایران تسلیم نمی‌شوند. آنها می‌دانند که زنان ایرانی خواهان دموکراسی، آزادی و برابری هستند. و اگر برخی از دولتها از حمایت رژیم آخوندها دست بردارند، اگر در اتحادیه اروپا از بی‌توجهی به جنایات آنها دست بردارند و با قاطعیت عمل کنند، زنان ایران موفق خواهند شد. متشکرم.

 

امیلیا سرکوریا عضو کمیسیون دفاع پارلمان پرتغال

شاهد ظهور نسل جدیدی از زنان برای به چالش کشیدن حکومت هستیم آنها به‌طور فزاینده‌یی به خواهران خود در اپوزیسیون اصلی ایران مجاهدین خلق روی می‌آورند که برای چهار دهه در خط مقدم دفاع و نهادینه کردن رهبری سیاسی زنان در جنبش مقاومت ایران بوده‌اند

 

فرصت‌طلبانی از جمله بقایای رژیم شاه که کنار ایستاده بودند در حالی که مردم ایران رنج می‌کشیدند، سوار قطار شدند تا روند قیام را از ریل خارج کنند

شعارهای "مرگ بر ستمگر، چه شاه باشد چه رهبر" نه تاج، نه عمامه و آری به دموکراسی و برابری از جمله شعارهای پرمخاطب در سراسر کشور است

 

 

امیلیا سرکوریا عضو کمیسیون دفاع پارلمان پرتغال

امیلیا سرکوریا عضو کمیسیون دفاع پارلمان پرتغال

دوستان عزیز

مایلم توجه شما را به منحصربه‌فرد بودن مبارزات زنان در ایران جلب کنم که نه تنها معطوف به مسائل جنسیتی است، بلکه بر مشکل اصلی همه ایرانیان یعنی حق حاکمیت مردمی و استقرار آزادی و دموکراسی در کشور متمرکز است. زنان ایرانی به‌طور گسترده علیه دیکتاتوری مذهبی مستقر و نرمهای اجتماعی مردسالارانه آن شورش می‌کنند.

با ظهور نسل جدیدی از زنان برای به چالش کشیدن نظام، آنها به‌طور فزاینده‌یی به خواهران خود در اپوزیسیون اصلی ایران، مجاهدین خلق روی می‌آورند که برای چهار دهه در خط مقدم دفاع و نهادینه کردن رهبری سیاسی زنان در جنبش مقاومت ایران بوده‌اند.

شناخت و درک این انقلاب اجتماعی و سیاسی از دیدگاه زنان ایرانی ضروری است. تجربه آنها از دگرگونی یک جامعه مردسالار از طریق اقدامات دگرگون‌ساز، با نسلی از مردان که به‌طور فزاینده آگاهتر شده‌اند، بینش منحصربه‌فردی را از مبارزه کنونی برای تغییر در ایران ارائه می‌دهد.

با توجه به فضای سیاسی کنونی در ایران، شنیدن نظرات و دیدگاههای زنان در مورد مسائلی که برای آنها مهم است و هر روز در مبارزه با رژیم با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار مهم است. مهم‌ترین مسأله قیام سراسری در ایران است.

در حالی که زنان و جامعه ایران به‌طور کلی حجاب اجباری و تبعیض تحمیل شده بر زنان را رد می‌کنند، قیام هم‌چنین در مورد موضوعات اساسی مانند آزادیهای اساسی از جمله آزادی بیان، اجتماعات و انتخابات عادلانه و نیز برابری جنسیتی، حقوق اقلیتهای قومی و پایان دادن به مجازاتهای غیرانسانی، است.

مردم ایران دریافتند که دستیابی به این اهداف، به‌ویژه برابری جنسیتی، بدون از بین بردن منبع محرومیت آنها، یعنی رژیم بنیادگرا و زن‌ستیز، غیرممکن خواهد بود. مردم ایران پس از۴۴ سال تحمل کابوس این رژیم، قیام کرده و خواستار یک جمهوری آزاد، سکولار و دموکراتیک شده‌اند. با این حال، فرصت‌طلبانی از جمله بقایای رژیم شاه که کنار ایستاده بودند، در حالی که مردم ایران رنج می‌کشیدند، سوار قطار شدند برای منحرف کردن روند قیام، از ریل خارج شدند.

شعارهای "مرگ بر ستمگر، چه شاه باشد چه رهبر"،"نه تاج، نه عمامه، آری به دموکراسی و برابری" از جمله شعارهای پرمخاطب در سراسر کشور است. مردم ایران فهمیده‌اند که مبارزه آنها تنها برای سرنگونی رژیم کنونی نیست، بلکه برای ایجاد جامعه‌یی آزاد و دموکراتیک است که در آن حقوق زنان محافظت شود و زنان بتوانند در تمام پستهای مدیریتی نقش خود را در اقتصاد و سیاست ایفا کنند.

بله، با حضور زنان در خط مقدم و با تکیه بر طرح ۱۰ماده‌ای خانم رجوی، یک ایران آزاد، دموکراتیک و آباد امکان‌پذیر است. ما باید از این آرزوی مردم ایران حمایت کنیم. در این مبارزه روی من حساب کنید. با تشکر از همه.

 

ملیسا لنسمن معاون حزب محافظه‌کار کانادا، نمایندهٔ پارلمان

این انقلاب توسط زنان رهبری شده است

 

ما از دولت کانادا می‌خواهیم که بالاخره کار درست را انجام دهد و سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد

 

ملیسا لنسمن معاون حزب محافظه‌کار کانادا، نمایندهٔ پارلمان

ملیسا لنسمن معاون حزب محافظه‌کار کانادا، نمایندهٔ پارلمان

سلام، من ملیسا لنسمن، نمایندهٔ پارلمان از تورنهیل کانادا و معاون رهبر اپوزیسیون رسمی کانادا هستم. بخشی از حزب محافظه‌کار، که از ابتدای این انقلاب با شما بوده و به پیش تاخته است. و اکنون این انقلاب شش ماه بعد از شروعش هم‌چنان قوی ادامه دارد. و ما تا پایان، تا زمان تحقق یک ایران آزاد در کنار شما خواهیم بود. این انقلاب توسط زنان رهبری شده است.

دیکتاتورهایی که ایران را ویران کرده‌اند، جهان را به مکان خطرناک‌تری تبدیل کرده‌اند. ما هم‌چنان در کنار شما خواهیم ایستاد و از دولت کانادا می‌خواهیم که بالاخره کار درست را انجام دهد و سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد و از گسترش نفوذ این آخوندها در سراسر جهان و تبدیل جهان به مکان خطرناک‌تری جلوگیری کند. ما در کنار کسانی که در این انقلاب برای یک ایران آزاد، آینده‌یی بهتر برای زنان، برای مردان، برای جوانان می‌جنگند خواهیم ایستاد. ما برای آینده ایران که به ارزش‌های آزادی، دموکراسی و حکومت قانون پایبند است، ایستاده‌ایم.

 

مری اسکات گرینوود مدیر شورای تجاری کانادایی آمریکایی

باید به مبارزه دیرینه زنان در ایران تحت دو دیکتاتوری مختلف اذعان کنیم

 

با حضور زنان در خط مقدم ایران یک بار دیگر آماده سرنگونی دیکتاتوری است

 

مری اسکات گرینوود مدیر شورای تجاری کانادایی آمریکایی

مری اسکات گرینوود مدیر شورای تجاری کانادایی آمریکایی

از این‌که همراه شما هستم متشکرم و کاش می‌توانستم حضوری با شما باشم. سال آینده مطمئناً حضوری با هم خواهیم بود.

از واشنگتن دی. سی در ایالات متحده آمریکا درود می‌فرستم.

روز جهانی زن روزی است که پیشرفتهای زنان در سراسر جهان را جشن و به‌رسمیت بشناسیم.

در حالیکه امروز گردهم آمده‌اید حمایت و همبستگی خودم را به‌ویژه با زنان ایرانی که در حال حاضر رهبری مبارزه علیه دهها سال سرکوب و زورگویی هستند با همه شما اعلام می‌کنم

در حالیکه این مناسبت مهم را گرامی می‌داریم هم‌چنین باید به مبارزه دیرینه زنان در ایران تحت دو دیکتاتوری مختلف اذعان کنیم. تحت تأثیر تعهد تزلزل ناپذیر شما به رهبری و فراخوان دادن به پایان تمام اشکال دیکتاتوری هستم.

در طول حرفه‌ام شواهد زیادی از دستآوردهای اجتماعی و اقتصادی زنان در رهبری دیده‌ام که برای دستیابی به برابری جنسیتی در هر کشوری ضروری است.

به‌رغم جنایات هولناکی علیه مردم ایران به‌خصوص زنان اعمال شده، ۵ماه گذشته به ما پتانسیل عالی زنان ایران با انگیزه را برای دستیابی به آزادی و برابری نشان داده است.

قیام سراسری اخیر که در ۲۸۲شهر، ۲۰۴دانشگاه، ۱۷۰۰دبیرستان و بیش از ۱۰۰ مدرسه ابتدایی در تمام استانها گسترش یافته است، عمدتاً توسط زنان، از جمله دانش‌آموزان و دختران رهبری شده است که با وجود سرکوب‌های سپاه، شجاعانه سازماندهی و اعتراض کرده‌اند. با حضور زنان در خط مقدم، ایران یک بار دیگر آماده سرنگونی دیکتاتوری است. خواسته‌های زنان ایرانی روشن است و مسأله حجاب تنها بخش کوچکی از معادله است

در حالیکه روز جهانی زن را گرامی می‌داریم در همبستگی با شما می‌ایستیم و قاطعانه می‌گویم نه به حکومت اجباری، نه به دین اجباری و نه به حجاب اجباری.

نقش کلیدی مشارکت فعال آنان در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ضرورت پیشرفت، دموکراسی و صلح در همه کشورها تبدیل شده است.

توجه شما را به اهمیت ماده‌ای در طرح ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی جلب می‌کنم که هدف آن برقراری عدالت و ایجاد فرصتهای برابر برای اشتغال و کارآفرینی است.

طی ۴دهه گذشته، دیکتاتوری مذهبی ایران را ویران کرده و جنگ و تروریسم را در خاورمیانه آورده است.

زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی در همبستگی در کنار مردم ایران که خواهان آزادی و دموکراسی هستند بایستد تا کشور خود را بازسازی کنند و در رفاه زندگی کنند.

 

سونیا هورنری نمایندهٔ پارلمان نیو سات ولز استرالیا

روز جهانی زن برای خواهران ایرانی ما به‌خاطر آنچه تحت دیکتاتوری آخوندها و شاه تحمل کرده‌اند به‌طور خاص مهم است

 

ما می‌گوییم نه به شاه، نه به دیکتاتوری، نه به آخوندها زنان ایرانی در راستای دستیابی به برابری شکنجه، زندان و حتی مرگ را متحمل شده‌اند

 

سونیا هورنری نمایندهٔ پارلمان نیو سات ولز استرالیا

سونیا هورنری نمایندهٔ پارلمان نیو سات ولز استرالیا

سونیا هورنری نمایندهٔ پارلمان نیو سات ولز استرالیا

سلام، من نماینده مجلس سونیا هورنری از Wallsend New South Wales استرالیا هستم. می‌خواهم این پیام را در روز جهانی زن برای تجلیل از همه زنان ما در سراسر جهان بفرستم.

روز جهانی زن به‌طور خاص مهم است برای خواهران ایرانی ما به‌خاطر آنچه در ۴دهه گذشته تحت دیکتاتوری آخوندها و شاه تحمل کرده‌اند.

ما می‌گوییم نه به شاه، نه به دیکتاتوری، نه به آخوندها. زنان ایرانی در راستای دستیابی به برابری شکنجه، زندان و حتی مرگ را متحمل شده‌اند.

ما به دیکتاتوری ایران می‌گوییم برای دموکراسی باید در نظر داشته باشید و تغییر کنید، زیرا با دموکراسی برابری، جدایی دین و سیاست می‌آید و با انسانهای یکسان رفتار می‌کنیم. ما آزادی رهبری داریم و حق رأی داریم.

بنابراین، در روز جهانی زن می‌خواهم از همه خواهران ایرانی‌ام حمایت کامل کنم.

برای آنها آرزوی سلامتی می‌کنم و خواهان زنده شدن دموکراسی در ایران هستم.

 

سوزانا چکاردی نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

شجاعت ایرانیان به آرامی دیوار ترس ایجاد شده توسط خامنه‌ای طول دهه‌های ترور را پاره می‌کند

من در کنار مقاومت دموکراتیک ایران هستم که به‌رغم ظلم و ستم وحشتناک رژیم تسلیم نمی‌شود

 

سوزانا چکاردی نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

سوزانا چکاردی نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

در تهران جوانان، زنان، مردان، فقط می‌خواهند آزاد باشند، همان‌طور که دوست دارند لباس بپوشند، به آنچه دوست دارند رأی دهند، و عقاید مذهبی خود را داشته باشند. شجاعت ایرانیان در هفته‌های اخیر به آرامی دیوار ترس ایجاد شده توسط خامنه‌ای طول دهه‌های ترور را پاره می‌کند. دیوار خشونت، سرکوب و نقض حقوق بشر. دیواری از مرگ و درد و خون این افراد بی‌گناه که به خیابان‌ها و رویاها ساخته شده است

ما به‌عنوان اروپایی‌ها، کاملاً از توانمندسازی زنان و دختران و اعتقاد آنها به برابری حمایت می‌کنیم. ما در برابر این رژیم ایستاده‌ایم و استفاده سیستماتیک و بازداشت و دستگیری مخالفان سیاسی را محکوم می‌کنیم. من به مقاومت دموکراتیک ایران نزدیک هستم که به‌رغم ظلم و ستم وحشتناک دولت در تهران امروز، تسلیم نمی‌شود و شجاعت خود را برای مبارزه برای آزادی همه ایرانیها که به‌دنبال آینده صلح و حقوق هستند، ادامه می‌دهد.

 

ماریاگر چه‌آ نماینده پیشین پارلمان رومانی

درود می‌فرستم به رهبری خانم رجوی که پیشتاز اتخاذ یک سیاست قاطع علیه دیکتاتوری مذهبی در ایران بوده است انقلاب دموکراتیک ایران تحت رهبری زنانی قرار دارد که عزمشان و فداکاریهایشان

در برابر دو دیکتاتوری الهام‌بخش بوده است

 

ماریا گرچه آ نماینده پیشین پارلمان رومانی

ماریا گرچه آ نماینده پیشین پارلمان رومانی

به‌مناسبت روز جهانی زنان ما حمایت خود را از مبارزه زنان برای برابری در ایران اعلام می‌کنیم. در حالی که انقلاب در ایران جریان دارد من مفتخرم که همبستگی خود را با زنان ایرانی در جریان انقلاب اخیرشان اعلام کنم. ابتدا می‌خواهم نگرانی خود را از یک تراژدی در ایران بیان کنم که همه ما را نگران کرده است منظورم مسموم کردن دختران دانش‌آموز در ایران است. ضروری است که صدای خود را برای اعتراض بلند کنیم، اعتراض به فقدان امنیت در نهادهای آموزشی در ایران همان‌طور که اعتراض کردیم به حجاب اجباری.

طی قیام اخیر سپاه پاسداران رژیم ایران دختران جوان را با شدیدترین بدرفتاریها مواجه ساخت که یادآور اسیدپاشی به زنان در گذشته بود که رژیم ایران حاضر به پاسخ‌گویی در مورد آن نشد.

من صدای خود را به صدای خانم رجوی پیوند می‌دهم و از گزارشگر ویژه ملل‌متحد درباره خشونت علیه زنان می‌خواهم تا سریعاً یک هیأت تحقیق به ایران بفرستد.

درود می‌فرستم به رهبری خانم رجوی که برای چند دهه در مبارزه برای مطلع کردن جامعه بین‌المللی در مورد نقض حقوق‌بشر و ستم علیه زنان بوده است. او پیشتاز اتخاذ یک سیاست قاطع علیه دیکتاتوری مذهبی در ایران بوده است.

زنان نیروی تغییر هستند، بله زنانی مثل شما در ایران هستند که در کانون‌های‌شورشی مجاهدین خلق راه آزادی را باز می‌کنند. انقلاب دموکراتیک ایران تحت رهبری زنانی قرار دارد که عزمشان و فداکاریهایشان در برابر دو دیکتاتوری الهام‌بخش بوده است.

من در دیداری که از اشرف۳ در سال گذشته داشتم این فرصت را داشتم که با چند نسل از زنان شجاع ایرانی دیدار کنم. تحت رهبری مریم رجوی، زنان مقاومت ایران الهام‌بخش مبارزه برای آزادی بوده‌اند. آنها پایداری و شجاعت چشم‌گیری را علیه رژیم ستمگر از خود نشان دادند. تعهد وقفه‌ناپذیر آنها به این آرمان گواه عزم و قدرت آن‌هاست. آنها اثبات کرده‌اند که برابری جنسی در عمل می‌تواند اجرا شود. به‌عنوان فردی که برای چند دهه عضو جنبش زنان بوده‌ام، امروز مفتخرم که در کنار زنان شجاعی قرار دارم که برای یک جمهوری آزاد و دموکراتیک در ایران مبارزه می‌کنند.

خواهران گرامی من سخنانم را با تجدید تعهد برای حمایت از شما به پایان می‌برم. ضروری است که رژیم ایران به‌خاطر جنایاتش علیه بشریت مجبور به پاسخ دادن شود. ۱۰سال پیش وقتی من اولین بار به شما پیوستم به نظرم آمد که مبارزه برای آزاد کردن ایران کار ساده‌ای نخواهد بود. اما در یک مدت زمان کوتاه متوجه شدم که ما تقریباً به پایان کار رسیده‌ایم. پیام من به زنان ایرانی این است: ما همه تا پایان برای رسیدن به ایران آزاد در کنار شما خواهیم بود.

از شما سپاسگزارم.

 

زعفران زاید مشاور وزیر حقوق‌بشر یمن

در رأس مقاومت ایران یک رهبر شجاع و قهرمان مریم رجوی است که از ۴۰سال قبل تاکنون مبارزه کرده است مریم رجوی طرح ۱۰ماده‌ایی را اعلام کرده است که بارزترین بند آن ایجاد یک کشور برخوردار از آزادی و عدالت اجتماعی و مساوات بین افراد

برابری بین مرد وزن، آزادی در انتخاب و ایجاد یک جمهوری دموکراتیک عادلانه است

 

زعفران زاید مشاور وزیر حقوق‌بشر یمن

زعفران زاید مشاور وزیر حقوق‌بشر یمن

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

همراه با طلوع خورشید و روزی نو، امیدوارم طلوع خورشید و خورشید آزادی بر زنان مقاوم ایران بتابد، آنان که بزرگترین و طولانی‌ترین انقلاب را به جهان عرضه کردند انقلاب جنگیدن، انقلاب برای تمامی معانی انسانی و تمامی اصولی که دنیا به آن فرا می‌خواند، زن ایرانی برای آن جنگید و مقاومت کرد، مقاومتی که ۴۰سال ادامه دارد. این مقاومت بی‌پایه و پوچ نبوده، بهای این مقاومت را بسیاری از زنان پرداختند، چرا که رژیم آخوندی، در اساس زن‌ستیز است، صرف‌نظر از سن و گرایش زنان، چه بسا شاهد بودیم که بسیاری از قربانیان، سن آنها اساساً از ۱۳سال تجاوز نمی‌کرد، دختران نوجوان ونیز زنانی با ۷۰سال سن. خلاصه این‌که، رژیم آخوندی هیچ زنی را از به زندان انداختن و دستگیری و قتل مستثنی نکرده است.

در ایران دهها هزار از زنان در راه آزادی و عدالت قربانی می‌شوند. چرا رژیم ایران از زنان یمنی متنفر است؟ و چرا تلاش می‌کند تا مبارزه زنان ایران را منحرف کند؟

در پروسه اخیر، رژیم ایران تلاش کرده این‌طور وانمود کند که مبارزه زنان ایران و انقلاب آنها برای آزادی پوشش است، و این سخن درستی نیست چرا که مبارزه زنان ایران در راستای باز پس‌گیری حق حیات شان، باز پس‌گیری آزادیشان و باز پس‌گیری سیستم اجتماعی سالم است.

این رژیم خون‌ریز هیچیک از زنان را رها نکرده است، زنان ایرانی تا همین لحظه اعلام کرده‌اند که این رژیم تروریستی را نمی‌پذیرند و با آن همزیستی و مشارکت نمی‌کنند، کما این‌که به حق خود برای ساختن یک کشور دموکراتیک پایبند بوده‌اند.

باید یادآوری کنم که در رأس مقاومت ایران یک رهبر شجاع و قهرمان، مریم رجوی است که کما کان تا همین لحظه از ۴۰سال قبل تاکنون مبارزه کرده است، او از زنان کشورش برای کسب آزادی و عدالت و در اساس برای آزادیهای مردم خود و نیز در راستای مجازات این رژیم جنایتکار ِ تروریست، حمایت و مبارزه می‌کند

رهبر، خانم مریم رجوی طرح ۱۰ماده‌ایی را اعلام کرده است که بارزترین بند آن، ایجاد یک کشور برخوردار از آزادی و عدالت اجتماعی و مساوات بین افراد، برابری بین مرد وزن، آزادی در انتخاب وظیفه وهم‌چنین ایجاد یک کشور دموکراتیک، یک رژیم جمهوری دموکراتیک عادلانه است که با کشورهایی که به قوانین و اصول حقوق‌بشر احترام می‌گذارند نیز سازگار باشد.

و این مجموعه باید که از طرف جهان پشتیبانی شود، مانند این رهبری (مریم رجوی) که با صراحت، اصولی که به آن باور دارد و هیچ سیستمی نباید در اصل از آنها تهی باشد را اعلام می‌کند تا سیستم‌های شفافی باشند که از حاکمیت دموکراتیک و با درایت برخوردار باشند. با تشکر بسیار

 

نادین مانزا رئیس پیشین کمیسیون بین‌المللی آزادی مذاهب آمریکا

ایران در آستانه سرنگونی دیکتاتوری است و زنان در خط مقدم این تغییر قرار دارندما برای دستیابی به آزادی در یک جمهوری دموکراتیک در کنار شما می‌ایستیم

 

نادین مانزا رئیس پیشین کمیسیون بین‌المللی آزادی مذاهب آمریکا

نادین مانزا رئیس پیشین کمیسیون بین‌المللی آزادی مذاهب آمریکا

متأسفانه امروز نتوانستم حضوری با شما باشم، زیرا در حال سفر به خاورمیانه هستم. در این روز جهانی زن، می‌خواهم در میان بگذارم که در حمایت از تمام زنانی که در ایران انقلاب را علیه چهار دهه زن‌ستیزی و ستم رهبری می‌کنند، در کنار شما ایستاده‌ام. زنان از اقلیتهای مذهبی و قومی در ایران تحت شدیدترین سرکوب تحت دیکتاتوری فعلی قرار دارند که آپارتاید جنسیتی را نهادینه کرده است و مخالفان سیاسی، اجتماعی از جمله اقلیتهای مذهبی مانند مسیحیان، بهائیان، دراویش صوفی گنابادی و حتی مسلمانان سنی را هدف قرار داده است.

آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی و قومی توسط ایران به اعمال خشونت‌آمیز مفرد محدود نمی‌شود، بلکه بخشی از یک سیاست گسترده‌تر برای هدف قرار دادن هر گونه مخالفت سیاسی، اجتماعی یا مذهبی است. حمایت قانونی از اقلیت‌های مذهبی محدود است و گرویدن از اسلام به هر دین دیگری می‌تواند مجازات اعدام داشته باشد.

من دو دهه را صرف دفاع از آزادی مذهبی بین‌المللی و مدافع برابری زنان در حوزه اجتماعی و اقتصادی بوده‌ام. می‌توانیم با دفاع از حقوق زنان، آزادی مذهبی و برابری اجتماعی و اقتصادی زودتر به برابری جنسیتی دست‌یابیم. وضعیت کنونی ایران با داستانهای شکنجه و تجاوز به معترضان بازداشت شده تکان‌دهنده است. به‌رغم سرکوب شدیدی که بر آنها وجود دارد، شاهد اعتراضات مداوم جوامع کرد و بلوچ در ایران هستیم.

من در کنار خواهران ایرانی‌ام که پیشتازان یک انقلاب جدید در ایران هستند ایستاده‌ام. تبعیض علیه زنان صرف‌نظر از قومیت، مذهب، طبقه اجتماعی یا عوامل دیگر باید از بین برود.

ایران در آستانه سرنگونی این دیکتاتوری است و زنان در خط مقدم این تغییر قرار دارند. ما برای دستیابی به آزادی در یک جمهوری سکولار و دموکراتیک در همبستگی با شما میایستیم.

امیدوارم روزی بتوانم همه شما را در ایران آباد که همه اقلیتهای مذهبی و قومی در همآهنگی و همزیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان زندگی می‌کنند دیدار کنم. از این‌که اجازه دادید با شما باشم خیلی متشکرم

 

دکتر عزه هیکل مشاور سابق رئیس‌جمهور مصر

در روز جهانی زنان مایلم از زنان ایرانی و همه زنان تحت ستم در سراسر جهان قدردانی کنم و باید نام مریم رجوی را با سربلندی و قدردانی به یاد آورد زیرا او در سراسر جهان شجاعانه و مصمم برای زنان ایرانی جنگیده است

 

دکتر عزه هیکل مشاور سابق رئیس‌جمهور مصر

دکتر عزه هیکل مشاور سابق رئیس‌جمهور مصر

در روز جهانی زنان و ماه جهانی زنان. مایلم از زنان ایرانی و همه زنان تحت ستم در سراسر جهان تشکر کنم. و باید ادای احترام کرد و نام مریم رجوی را با سربلندی و قدردانی به یاد آورد زیرا او در سراسر جهان شجاعانه و مصمم برای زنان ایرانی جنگیده است. او با تمام تیمش خواستار بازیابی و بازیابی حقوق آزادی، حقوق برابری، حقوق انسانی برای زنان ایرانی است. من فکر می‌کنم که همه گروه‌ها، همه گروه‌های زنان، همه سازمانهای غیردولتی، همه جوامع باید از زنان تحت ستم در سراسر جهان حمایت کنند. چه در ایران، چه در فلسطین، چه در سوریه، چه در آفریقا، در همه جا، در همه کشورها، در همه جای دنیا. زنان رحم زندگی هستند. زن منشاء عشق است و بر اساس آموزه‌های اسلامی ما حقوق زنان و مردان برابراست. زنان نیز از همه حقوق برخوردارند. همه آنچه به ما داده می‌شود به نفع ما است، برای برابری ما، زیرا ما انسان هستیم.

 

الونا جبریا معاون وزیر کشور آلبانی (۲۰۱۷)

مقاومت ایران و جنبش خانم رجوی باید در سراسر جهان حمایت شود

کنگره ایالات متحده و احزاب سیاسی در آلبانی و زنان در آلبانی از جنبش خانم رجوی به‌عنوان جایگزینی برای ایران آزاد و دموکراتیک حمایت می‌کنند

رهبری زنانی مانند خانم رجوی باید به‌طور گسترده به‌رسمیت شناخته شود

 

الونا جبریا - معاون وزیر کشور آلبانی (۲۰۱۷)

الونا جبریا - معاون وزیر کشور آلبانی (۲۰۱۷)

به‌مناسبت روز جهانی زن مقاومت ایران، مایلم حمایت و همبستگی خود را از زنان در ایران که تحت تهدید و قتل‌عام مداوم تحت رژیم خودکامه ملاها قرار دارند، یادآوری کنم. مقاومت ایران و جنبش خانم رجوی باید در سراسر جهان حمایت شود. کنگره ایالات متحده از قطعنامه و هم‌چنین برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی حمایت کرده است. احزاب سیاسی آلبانیایی در آلبانی و زنان در آلبانی از جنبش خانم رجوی به‌عنوان جایگزینی برای ایران آزاد، جمهوری دموکراتیک، سکولار و غیرهسته‌یی ایران حمایت می‌کنند. باز هم، در این روز خاص، می‌خواهم یادآوری کنم که ما باید با هم باشیم.

صدای زنان باید شنیده شود و رهبری زنانی مانند خانم رجوی باید به‌طور گسترده به‌رسمیت شناخته شود. من می‌خواهم در این مناسبت روز زن، با اعتماد به‌نفس و شادی تبریک بگویم. متشکرم.

 

کارمِن کینتانیا - رئیس سازمان سراسری زنان اسپانیا

رئیس‌جمهور عزیز خانم رجوی می خواهم در این روز نمادین در کنار شما باشم می خواهم به شما بگویم در هر زمان دیگری نیز من همیشه به‌عنوان یک متحد در کنار شما خواهم بود

 

کارمِن کینتانیا - رئیس سازمان سراسری زنان اسپانیا

کارمِن کینتانیا - رئیس سازمان سراسری زنان اسپانیا

سلام، عصر بخیر، خانمها و آقایان، و همه مسئولان از همه جهان. رئیس‌جمهور عزیز خانم رجوی، می‌خواهم با تبریک به شما کلامم را شروع کنم، مخصوصاً در زمانی که در روز ۴مارس هستیم، روزی نمادین که قرار است به همراه همه زنان تبعیدی مردم ایران این روز را جشن بگیرید. روز برابری، روز برابری زنان. به همین دلیل می‌خواهم تأسف عمیق خودم را از این‌که نمی‌توانم با شما همراه باشم ابراز کنم، اما مهم‌تر از همه می‌خواهم مخالفت مطلق خود را با حکومت ایران، دولتی که هر روز حقوق‌بشر زنان را نقض می‌کند، اعلام کنم. حکومتی که زنان را صرفاً به‌خاطر داشتن صدای خود و تمایل به زندگی در آزادی و حاکمیت قانون تحت سلطه و قتل قرار می‌دهد. به همین دلیل است که می‌خواهم در این روز نمادین در کنار شما باشم. می‌خواهم به شما بگویم که در هر زمان دیگری نیز من همیشه به‌عنوان یک متحد در کنار شما خواهم بود اگر‌چه در حال حاضر نمی‌توانم این کار را انجام دهم زیرا برای شرکت در شصت و هفتمین جلسه کمیسیون وضعیت اجتماعی و حقوقی به نیویورک پرواز می‌کنم. زنان، برای ما بسیار مهم است. آن هم در آستانه روز هشت مارس.

شما روی حمایت و همبستگی و احترام من حساب کنید. همیشه با شما خواهم بود و بسیار از شما سپاسگزارم خانم رجوی برای شما پیشرفت و بالاتر از هر چیزی دفاع از دموکراسی و حاکمیت قانون برای مردم ایران را خواستارم با قدرت و شجاعت ادامه دهید هم‌چنانکه تاکنون آنرا انجام داده‌اید. متشکرم.

 

هوگوتابین کوتو رئیس انجمن آنپی کونئو ایتالیا

من از کونئو هستم اولین شهری در ایتالیا که با شهر اشرف در نزدیکی ایران اعلام خواهری کرد

کونئو شهر آزادی بود چون در جنگ جهانی دوم با کسانی که برای اشغال آنجا آمده بودند مبارزه کرد

 

هوگوتابین کوتو – رئیس انجمن آنپی کونئو ایتالیا

هوگوتابین کوتو – رئیس انجمن آنپی کونئو ایتالیا

شب بخیر به همهٔ زنان و مردانی که این‌جا حضور دارید. من هوگوتابین کوتو هستم از کونئو که در کنار فرانسه قرار دارد، آمده‌ام. کونئو شهر آزادی بود چون در جنگ جهانی دوم با کسانی که برای اشغال آنجاآمده بودند، مبارزه کرد (می‌خواستند). آن منطقه را در کنار فرانسه تصرف کنند. وضعیت خیلی وحشتناکی بود. بیش از ۲۵۰۰ دختر و پسر جوان کشته شدند، زنان یا به زندان رفتند یا کشته شدند. جوانترین رزمنده آزادی در کونئو ۱۴ساله و اسمش فرانکو چنترو بود.

هم‌چنین کونئو شهر من است که در ۲۰۱۶ شهروندی‌اش را به مریم رجوی اعطا کرد، مریم رجوی هم یک شهروند کونئوست. شهروند ایتالیا، شهر آزادی، شهر مبارزه برای رهایی و هم‌چنین شهر خانم مریم رجوی. هم‌چنین اولین شهری در ایتالیا که با شهر اشرف، در نزدیکی ایران، اعلام خواهری کرد. زنده باد آزادی، زنده باد دموکراسی

ادامه دارد

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/029ee299-a4ce-41c3-ae6d-624924ea52d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات