728 x 90

کنفرانس در دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن با شرکت مقام‌های پیشین دولت آمریکا و متخصصان امنیت ملی و مسائل خارجی

کنفرانس در دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن - ۵فروردین۱۴۰۱
کنفرانس در دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن - ۵فروردین۱۴۰۱

کنفرانس در دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن

با شرکت مقام‌های پیشین دولت آمریکا

و متخصصان امنیت ملی و مسایل خارجی

 

تأکید سخنرانان بر ضرورت حمایت از مقاومت مردم ایران برای آزادی

و طرح ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران آینده

ابقای سپاه پاسداران در لیست تروریستی

و مخالفت با هر گونه امتیاز دهی به دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران

 

به‌مناسبت آغاز سال۱۴۰۱ کنفرانسی در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن با شرکت مقام‌های پیشین دولت آمریکا و متخصصان امنیت ملی و مسایل خارجی شامل یک وزیر پیشین، ۳ معاون وزیر سابق، ۲ مدیر کل پیشین وزارت‌خارجه و دفاع و معاون پیشین ناتو و هم‌چنین محققان از ۶ بانک فکری، از جمله محققان بانک‌های فکری بنیاد هریتیج، شورای اتلانتیک، مرکز بلفور دانشگاه هاروارد، مرکز استیمسن، جینسا و اینسا برگزار شد.

 

سخنرانان در کنفرانس دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران به‌مناسبت آغاز سال۱۴۰۱ عبارت بودند از:

  • قاضی مایکل موکیزی وزیر دادگستری پیشین آمریکا
  • سفیر رابرت جوزف معاون سابق وزیر خارجه در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی
  • دیوید شد رئیس سابق آژانس اطلاعاتی دفاعی آمریکا، محقق بنیاد هریتیج
  • پائولا دوبریانسکی معاون سابق وزیر خارجه در امور جهانی
  • سناتور رابرت توریسلی
  • ژنرال چاک والد معاون سابق فرماندهی نیروهای ناتو
  • دکتر استیو بوچی معاون دستیار پیشین وزیر دفاع، محقق بنیاد هریتیج
  • سفیر جوزف دیترانی مشاور ارشد سابق مدیر اطلاعات سراسری
  • لینکلن بلومفیلد مدیر کل پیشین وزارت‌خارجه در امور نظامی و سیاسی
  • میچل ریس رئیس پیشین طراحی سیاست در وزارت خارج
  • جاناتان روهه مدیر سیاست در بنیاد جینسا
  • دکتر سیامک شجاعی پروفسور و رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه ویلیام پترسون
  • بهزاد رئوف مهندس ارشد مأموریتهای فضایی
  • و خانم سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا

 

در کنفرانس دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن که توسط علیرضا جعفرزاده معاون دفتر نمایندگی شورا مدیریت می‌شد، سخنرانان بر ضرورت حمایت از مقاومت مردم ایران برای آزادی، ابقای سپاه پاسداران در لیست تروریستی، افزایش تحریم‌ها علیه رژیم و مخالفت با هر نوع امتیاز دهی به دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران تأکید کردند.

در این کنفرانس متخصصان امنیت ملی در رابطه با مذاکرات اتمی متفق‌القول بودند که هر امتیازی که به رژیم داده شود به ضد خودش تبدیل شده و منجر به‌سرعت بیشتر برای ساختن بمب می‌شود، حملات موشکی و پهپادی رژیم افزایش پیدا خواهد کرد و سرکوب مردم هم افزایش خواهد یافت.

 

در این کنفرانس خانم سونا صمصامی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران گفت مستقل از نتیجه مذاکرات وین، هیچ چیزی نمی‌تواند جلو اراده مردم ایران برای محقق کردن سرنگونی رژیم آخوندی را بگیرد چرا که رژیم هیچگاه به این میزان ضربه‌پذیر و ضعیف نبوده است. انتصاب رئیسی که با هدف جلوگیری از اعتراضات صورت گرفته بود تاکنون شکست‌خورده است. جامعه جهانی باید مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی و ایجاد یک جمهوری دمکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی را به‌رسمیت بشناسد. هیچ چیز نمی‌تواند مانع پیروزی مردم ایران که شجاعت، مقاومت و عزم باور نکردنی از خود نشان داده‌اند، شود.

وی افزود: در حالی که ما نوروز را جشن می‌گیریم، قلبها و دعاهای ما با مردم تحت ستم ایران و کشور جنگ‌زده اوکراین است. من به مردم و به‌ویژه زنان ایران و اوکراین برای یک مقاومت قهرمانانه درود می‌فرستیم.

 

وزیر سابق دادگستری آمریکا مایکل موکیزی گفت این رژیم چه قبل و چه بعد از برجام به تقلب ادامه داده و خارج کردن احتمالی سپاه پاسداران تنها تشویق تروریسم است. وی تأکید کرد: حذف نام سپاه پاسداران از لیست سازمانهای تروریستی خارجی تصمیم نادرستی است. کنگره باید برجام را به‌عنوان یک پیمان مورد بررسی قرار داده و آنرا لغو کند.

 

دیوید شد که رئیس آژانس اطلاع دفاعی بوده، گفت: تروریسم جز لاینفک این رژیم است و هر نوع امتیاز دادن آنرا جری‌تر می‌کند. او تأکید کرد این رژیم تنها زبان قدرت و زور را می‌فهمد و آمریکا بایستی در کنار مردم ایران بایستد که اکنون دست‌اندرکار و خواستار سرنگونی این رژیم هستند.

دیوید شد تصریح کرد: ما باید با حفظ سپاه پاسداران در لیست تروریستی در کنار مردم ایران قرار بگیریم.

 

سفیر جوزف دیترانی که مشاور ارشد رئیس آژانسهای اطلاعاتی آمریکا بوده است گفت: با برجام امید این بود که رژیم ایران فعالیت‌های تروریستی و رفتارهای تهدیدآمیز خود را چه در یمن، چه در عراق، چه در سوریه، چه در لبنان و سایر مناطق متوقف کند اما چنین نشد. رژیم ایران رفتارش را تغییر نخواهد داد. کما‌این‌که طی ۴۰سال گذشته نیز اینکار را نکرده است و ما بایستی به حمایت از مردم ایران بپردازیم.

 

سفیر میچل ریس گفت اکنون مردم و مقاومت ایران و کانون‌های شورشی قدرت فوق‌العاده‌ای یافته و سمبل‌های قدرت رژیم را هدف قرار می‌دهند تا ضعف رژیم را برملا کنند. وی از طرح ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران آینده مبتنی بر انتخابات آزاد، آزادی مذهبی، برابری زن و مرد و آزادی بیان و اجتماعات حمایت کرد.

وی افزود: سپاه پاسداران مسئولیت شلیک یک دوجین موشک را به عراق پذیرفت. خارج کردن آن از لیست تروریستی پیام غلطی به رژیم ایران می‌دهد که بیشتر به صدور تروریسم ادامه دهد.

 

سفیر رابرت جوزف معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی گفت: سپاه پاسداران دستش به خون صدها آمریکایی آغشته است و در سراسر خاورمیانه تروریسم را دامن می‌زند. چطور ممکن است آمریکا باور کند که رژیم ایران از تروریسم دست برخواهد داشت.

 

پائولا دوبریانسکی معاون سابق وزیر خارجه در امور جهانی تأکید کرد: سپاه پاسداران مسئول حملات بیرحمانه بیشماری علیه شهروندان آمریکایی و نیروهای ائتلاف در سرتاسر خاورمیانه است. علاوه بر این، آنها مسئول کشتار هزاران نفر در سوریه و لبنان بوده‌اند. این گروه باید کماکان در لیست سازمانهای تروریستی بماند

وی با اشاره به جنگ در اوکراین گفت: رژیم ایران از حمله روسیه به اوکراین کاملاً حمایت کرد.

 

سناتور رابرت توریسلی گفت: در حالی که دولت بایدن با رژیم ایران در حال مذاکره است و آخوندها اصرار دارند که سپاه پاسداران از لیست سازمانهای تروریستی خارجی حذف شود، ما باید قاطعانه بگوییم «نه». آنها به فعالیت‌های تروریستی خودشان ادامه داده‌اند. ما باید تحریم‌ها را علیه رژیم ایران حفظ کنیم.

 

ژنرال چاک والد، معاون سابق فرماندهی نیروهای ناتو هشدار داد: اگر رژیم ایران به سلاح اتمی مجهز شود، جهان به شکل قابل توجهی تغییر خواهد کرد.

 

دکتر استیو بوچی معاون سابق دستیار وزیر دفاع و محقق بنیاد هریتیج گفت: سپاه پاسداران خطرناکترین سازمان تروریستی در جهان است. آنها سایر گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله را تأمین می‌کنند

 

سفیر لینکلن بلومفیلد، مدیر کل سابق وزارت‌خارجه در امور نظامی – سیاسی تأکید کرد: قبل از آن که ترامپ از برجام خارج شود، رژیم ایران به طراحی یک کشتار جمعی در تیرانا، آلبانی مشغول بود و قصد داشت من و بسیاری از شما را در پاریس به‌قتل برساند. این در حالی بود که آمریکا کاملاْ از برجام تبعیت می‌کرد.

وی افزود: رژیم ایران در سرتاسر جهان به اقدامات تروریستی دست می‌زند این رژیم تیم‌های بخش ۳۱۲ وزارت اطلاعات را به کار گرفته بود تا اعضای مجاهدین خلق را در سراسر جهان تعقیب کنند آنها را زیر نظر گرفته و تهدید کنند. ما هیچ‌یک از این‌ها را نمی‌دانستیم تا این‌که در دادگاه آنتورپ متوجه شدیم و مقام‌های آن در سوئد و اسپانیا به دادگاه کشیده شدند.

سفیر بلومفیلد گفت: وقت آن است که یک گفتگوی اساسی با شورای ملی مقاومت داشته باشیم و از طرح ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی حمایت کنیم،

 

دکتر جاناتان روهه مدیر سیاست در بنیاد جینسا هشدار داد: توافق جدید با رژیم ایران راه را برای ساخت سلاح اتمی و گسترش تروریسم توسط این رژیم هموار می‌کند.

 

دکتر سیامک شجاعی پروفسور و رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه ویلیام پترسون گفت: هدف سپاه پاسداران حفظ رژیم است هر دلاری که به سپاه داده شود مستقیماْ به جیب تروریست‌ها در سراسر جهان می‌ریزد.

 

دکتر بهزاد رئوفی مهندس ارشد مأموریتهای فضایی گفت: رژیم ایران سرمایه‌های مردم ایران را برای نقض حقوق‌بشر و صدور تروریسم دولتی به کار گرفته است. هدف رژیم نه تنها تولید یک بمب اتمی بلکه ساختن کلاهک‌های هسته‌یی برای استفاده در موشکهای بالستیکی است.

(کنفرانس دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن-۵فروردین۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2279517f-cb56-4b10-8683-e853fa326389"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات