728 x 90

کنفرانس در پارلمان ولز در روز جهانی علیه اعدام، حمایت از قیام مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک

کنفرانس در پارلمان ولز در روز جهانی علیه اعدام
کنفرانس در پارلمان ولز در روز جهانی علیه اعدام

کنفرانس در پارلمان ولز در روز جهانی علیه اعدام

حمایت از قیام مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک

سخنرانیهای نمایندگان پارلمان، شخصیتهای سیاسی

و نمایندگان جوامع ایرانیان مقیم انگلستان

 

ویلیام پاول، نماینده پیشین پارلمان ولز

واضح است خشونتی که در حال حاضر در منطقه در جریان است

مستقیماً به رژیم آخوندی مرتبط است

حزب من به این هدف متعهد است که فشار بر رژیم حاکم بر ایران

را حفظ می‌کنیم

 

به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام که رژیم آخوندی رکورد دار آن است، کنفرانسی با حضور شماری از نمایندگان پارلمان ولز و نمایندگان جوامع ایرانی مقیم انگلستان برای حمایت از قیام مردم ایران و مبارزه آنها برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک برگزار شد.

مارک ایشروود نماینده پارلمان ولز از حزب محافظه‌کار و وزیر سایه عدالت اجتماعی ریاست کنفرانس را به عهده داشت.

دیگر سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از:

  • الطاف حسین، نماینده پارلمان از حزب محافظه‌کار و وزیر سایه برابری
  • سم رولاندز: نماینده پارلمان از حزب محافظه‌کار و وزیر سایه دولت محلی ولز
  • ویلیام پاول نماینده سابق پارلمان ولز
  • جوزف کارتر عضو شورای شهر از حزب لیبرال دموکرات

نمایندگان شماری از جوامع ایرانیان مقیم انگلستان نیز در این کنفرانس سخنرانی کردند و مشاهدات خود را با شرکت‌کنندگان در میان گذاشتند.

 

مارک ایشروود نماینده پارلمان ولز در سخنان خود گفت:

همکاریهایی در سطح جهانی وجود دارد و دولت ولز با دولت بریتانیا در مورد موضوعاتی که منافع مشترک آنها است یا مرتبط بر موضوعاتی است که به ولز واگذار می‌شود، کار می‌کند. بنا بر این ما در پی اقدامات و انتظاراتی که شما از پارلمان ولز یا نمایندگان دولت ولز دارید هستیم و در این رابطه می‌خواهیم بیشتر بدانیم در مورد هر کاری که باید انجام شود تا هدف شما برآورده شود.

الطاف حسین نماینده پارلمان ولز و وزیر سایه برابری سخنران دیگر این کنفرانس بود.

سم رولاندز نماینده پارلمان از حزب محافظه‌کار و وزیر سایه دولت محلی ولز در سخنان خود گفت:

این برنامه نشان می‌دهد که چگونه همه چیز می‌تواند و باید در ایران از دیدگاه شخصی متفاوت باشد. من واقعاً خوشحالم که برای حمایت از برنامه ده ماده‌ای مقاومت ایران در این کنفرانس حضور دارم.

و می‌خواهم به شما اطمینان دهم که ما همراه با همکارانمان در پارلمان و دولت انگلستان از خواسته‌های شما پشتیبانی می‌کنیم.

من می‌خواهم شما را تشویق کنم که به کارهایی که انجام می‌دهید ادامه دهید.

چرا که برای مردم بسیار مهم است که بشنوند که جایگزینی برای آنچه که بسیاری از مردم در حال حاضر تجربه می‌کنند وجود دارد.

از شما بسیار ممنونم که بما ارزش آزادی را که ما از آن برخوردار هستیم یادآوری می‌کنید و برای شما در تلاش برای تغییر اوضاع در ایران بهترین آرزوها را دارم.

 

ویلیام پاول نماینده پیشین پارلمان ولز در سخنان خود ضمن بیان تجربیاتش از آشنایی با مقاومت ایران و حضور در گردهماییها و فعالیت‌های مقاومت ایران در پاریس و دیدار از اشرف۳ گفت:

این اولین کنفرانس تاریخی در این زمینه است. این فوق‌العاده مهم است و امتیازی برای من بوده است که ظرف چند سال اخیر، درگیر فعالیت‌های شورای ملی مقاومت و چند برنامه ایران آزاد بوده‌ام.

ویلیام پاول درباره نقش رژیم در جنگ‌افروزیها در منطقه گفت واضح است که خشونتی که در حال حاضر در منطقه در جریان است و خشونتی که در اوکراین رخ می‌دهد مستقیماً به رژیم آخوندی مرتبط است. حزب من و هر حزبی که اینجا سنا را نمایندگی می‌کند به این هدف متعهد است که فشار بر رژیم حاکم بر ایران حفظ می‌کنیم.

من به شورای ملی مقاومت و هم‌چنین انسانهای شجاعی که در سراسر ایران خطرات زیادی را به‌جان می‌خرند و امید به آینده را حفظ می‌کنند و این امر را پیش می‌برند ادای احترام می‌کنم.

بسیار از شما متشکرم

 

جوزف کارتر عضو شورای شهر از حزب لیبرال دموکرات سخنران دیگر کنفرانس در پارلمان ولز بود وی در سخنان خود گفت: رژیم ایران تهدیدی برای آزادی و دموکراسی در جهان از جمله در اینجاست. این رژیم با عملکرده‌هایش تصویر هولناکی از خود در جریان ارائه کرده است.

وی افزود: اما من بسیار تحت تأثیر شجاعت زنان ایرانی در جریان قیام مردم قرار گرفتم و به همین خاطر هم اینجا هستم تا حمایت خودم را از مبارزه مردم ایران اعلام کنم

و فکر می‌کنم این فوق‌العاده است که کشورها در سراسر اروپا و جهان از شما حمایت می‌کنند و باید تأکید کنم که در اینجا نیز یک حمایت فراحزبی از مردم ایران وجود دارد.

 

در کنفرانس پارلمان ولز شماری از نمایندگان جوامع ایرانیان در انگلستان نیز سخنرانی کردند.

رعنا رحمانفرد به‌نمایندگی از جوامع ایرانیان در لندن ضمن تشریح سابقه آشنایی‌اش با مجاهدین و مقاومت ایران با اشاره به قیام سراسری مردم ایران در سال ۱۴۰۱ گفت:

امروز که یک سال از قیام ۱۴۰۱ می‌گذرد، می‌بینیم که گروه‌های جدیدی از نوجوانان هم‌چنان در خیابانهای شهرهای سراسر ایران در حال مبارزه و اعتراض هستند. من معتقدم که دلیل اصلی تداوم قدرت آنها این است که می‌دانند جنبش و مقاومتی وجود دارد که در هر مرحله از آنها حمایت می‌کند. شورای ملی مقاومت مدلی در مقیاس کوچک از ایران آینده است که ایران چگونه می‌تواند باشد. این شورا بدلائل مختلف جایگزین رژیم کنونی است. و من فقط به چند نکته اشاره می‌کنم که بیشتر از همه برایم جالب است.

اولاً، زنان اکثریت اعضای شورا را تشکیل می‌دهند که نشان‌دهنده تأکید جنبش بر به‌رسمیت شناختن مشارکت برابر زنان در رهبری اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران است. از این رو رئیس‌جمهور منتخب آن نیز یک زن است. طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران آزاد، آرمانهای دموکراتیک مردم ایران را در بر می‌گیرد.

که حمایت پارلمانهای انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند را به دست آورده است. بیش از ۱۰۰رهبر سابق جهان با امضای نامه‌یی سرگشاده حمایت خود را از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، از جمله دو نخست‌وزیر سابق بریتانیا و دبیرکل سابق سازمان ملل متحد، اعلام کرده‌اند. به‌طور خلاصه، چشم‌انداز و برنامه به‌خوبی سازمان دهی شده شورای ملی مقاومت برای ایران آزاد آینده، ایران را وارد قرن بیست و یکم می‌کند و کشور و مردم را از قید و بند دیکتاتوری رها می‌کند.

بسیار از شما متشکرم.

 

زهرا افشاری زندانی سیاسی در رژیم آخوندی سخنران دیگر این کنفرانس بود وی ضمن توضیح نحوه دستگیری خود و همسر و کودک ۱۸ماهه‌اش توسط مأموران رژیم گفت:

در زندان اوین همان‌طور که گفتم دخترم ۱۸ماهه بود و یکی دو ماه دیگر در زندان با من بود. سپس پدر و مادرم خیلی تلاش کردند تا او را بیرون بیاورند. و بالاخره بعد از چند ماه او را بیرون آوردند و او با آنها بود. و بعد چهار سال در زندان بودم. همسرم بازیگر تئاتر و شاعر بود. او به ۱۰ سال حبس محکوم شد اما پس از هفت سال در سال ۱۳۶۷ اعدام شد. و ما هنوز نمی‌دانیم که عزیزانمان کجا دفن شده‌اند. من از بازماندگانی که با او در زندان بودند شنیده‌ام که رئیسی که اکنون در ایران رئیس‌جمهور است، در آن زمان رئیس کمیته مرگ بود. و انسانهای زیادی به دستور او اعدام شدند. دوستان زیادی داشتم که در زندان با من بودند. شب با من بودند اما صبح روز بعد اعدام شدند.

امیدوارم بتوانیم خیلی زود و به‌خاطر مردم ایران از شر آخوندهای حاکم بر ایران خلاص شویم و مردم ایران آزاد و منطقه به آرامش بازگردد

 

نیکتا شریفی سخنران دیگر این مراسم گفت:

من نیکتا هستم و ۲۰سال دارم. در ۱۶سالگی به همراه خانواده‌ام مجبور به ترک ایران شدم.

در حالی که امروز دختری ۱۶ساله به نام آرمیتا گراوند وجود دارد که در نتیجه حمله خشونت‌آمیز مأموران رژیم در کما به سر می‌برد، در حالی که اعتراضات خیابانی ممکن است در ایران فروکش کرده باشد، روح قیام هم‌چنان ادامه دارد و اکنون به تلاشهای سازماندهی شده و هدایت شده توسط کانون‌های شورشی ادامه دارد. اخیراً در سالگرد قیام، این واحدها با هدف قرار دادن تصاویر آخوندهای حاکم و بلند کردن صدای اعتراض خود در خیابان‌ها، مخالفت خود را جسورانه ابراز کردند. این اعتراضات در سالگرد کشته شدن ۱۲۰نفر زاهدان بود.

نارضایتی علیه رژیم کنونی فراتر از رفتار وحشیانه و سرکوب حقوق زنان است. . شهامتی که امروز زنان ایرانی به نمایش گذاشته‌اند، ادامه رشادتهایی است که در لیبرتی و اشرف به نمایش گذاشته شد. مردم ایران تمایلی به بازگشت به دیکتاتوری سلطنتی ندارند. به همین ترتیب، آنها دیگر تمایلی به تداوم رژیم فعلی ندارند. شورای ملی مقاومت ایران و طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی به‌عنوان عملی‌ترین جایگزین این رژیم می‌باشند. می‌خواهم از همه نمایندگان مجلس به‌خاطر حمایت از برنامه ده ماده‌ای تشکر کنم و مجدداً تأکید کنم که این تنها راه پیش رو است. ما نیاز داریم که جهان حق مردم ایران برای تغییر رژیم و استقرار یک جمهوری دموکراتیک را به‌رسمیت بشناسد. متشکرم.

 

در پایان این کنفرانس آقای مارک ایشروود در مصاحبه با خبرنگار سیمای آزادی درباره این کنفرانس گفت:

برگزاری این رویداد در اینجا عالی بود، اما دلخراش و تکان‌دهنده. نه تنها برای شنیدن تاریخچه و اقدامات شورای ملی مقاومت ایران و کار بزرگ جامعه دانشگاهی ایران و ذکر این نکته که اکثریت اعضای آن زن هستند، که نه تنها جلوه‌گر جو اختناق عمومی است که بر مردم ایران اعمال می‌شود، در عین‌حال به‌طور خاص نشان‌دهنده نقش تأثیرگذار زنان بر حقوق و آزادیهای زنان در آن بخش شگفت‌انگیز جهان است،

این رویدادها برای اکثر مردم در ولز و بریتانیا بسیار الهام‌بخش و شجاعانه بوده است، مردم آزادی‌ها، حقوق و گاهی اوقات زندگی‌شان را برای مبارزه با حکومت دینی،، که اساساً به نظر من با دجالیت و به نام خدا قدرت را غصب کرده‌اند، به خطر می‌اندازند. این یک نبرد مداوم برای اطمینان از حفظ این حقوق است. اما ما باید به‌خاطر داشته باشیم که ایران، مهد تمدن بشری است و ما باید با هم تلاش کنیم تا آزادی را برای همه مردم ایران، در هر کجا که هستند، احیا کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c9068c0-9878-400d-9ae9-5bf9e81a5591"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات