728 x 90

کنفرانس در پارلمان انگلستان: حمایت از قیام مردم ایران و فراخوان به لیست‌گذاری سپاه پاسداران

کنفرانس در پارلمان انگلستان
کنفرانس در پارلمان انگلستان

روز چهارشنبه ۲۹مارس نهم فروردین، کنفرانسی در پارلمان انگلستان توسط انجمن زنان ایرانی در این کشور برگزار شد.

در این کنفرانس که به‌ریاست مشترک خانم آنا فرث، نماینده مجلس عوام انگلستان و خانم لیلا جزایری مسئول انجمن زنان ایرانی در انگلستان برگزار شد شماری از اعضای مجلسین اعیان و عوام انگلستان و هم‌چنین گروهی از استادان دانشگاه و حقوقدانان این کشور شرکت داشتند و از قیام و مبارزه مردم ایران برای آزادی حمایت کردند. در این کنفرانس سخنرانان برجسته از دو مجلس انگلستان مسموم‌سازی مدارس دخترانه را به‌عنوان جنایتی علیه بشریت محکوم کردند.

سخنرانان هم‌چنین خواستار قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی توسط دولت انگلستان شدند.

خانم آنا فرث نماینده مجلس عوام که ریاست این جلسه را برعهده داشت گفت مردم ایران از ابتدایی‌ترین حقوق خود برخوردار نیستند، اما تن به سکوت نمی‌دهند. اخیراً یک بحث کامل در پارلمان انگلستان مطرح شد که در آن نمایندگان مجلس خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران شدند. رژیم ایران و سپاه پاسداران دیگر چه کاری باید انجام دهند تا سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری شود؟

آنا فرث افزود: رشادت‌های مردم و زنان ایران به نتیجه خواهد رسید. وی از برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران دموکراتیک، حمایت کرد و از جامعه جهانی خواست تا این برنامه را به‌رسمیت بشناسد. خانم فرث گفت ما هم‌چنان امیدواریم شاهدٍ ایرانی آزاد و دموکراتیک باشیم. وی هم‌چنین خواستار تحقیق مستقل بین‌المللی در مورد حملات به مدارس دخترانه شد.

 

هنری اسمیت، عضو ارشد کمیته خارجی پارلمان انگلستان در این کنفرانس گفت:

رژیم ایران با هدف قرار دادن آسیب پذیرترین اقشار، به سرکوب مردم ایران و نقض حقوق‌بشر ادامه می‌دهد. این رژیم تلاش می‌کند با سرکوب دختران و مرعوب کردن آنها از حضور آنان در اعتراضات جلوگیری کند.

وی خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و حمایت از قیام مردم ایران شد و گفت این جنبشی است که از سوی مردم ایران برای پس گرفتن کشورشان برپا شده است.

 

بارونس مبارک عضو مجلس اعیان گفت:

ما در ایران به نقطه اوج جنبش رسیده‌ایم. وضعیت حقوق‌بشر بدتر و بدتر شده و مسمومیت دختران مدرسه‌ای مذموم است و زمان مهمی است که با همدیگر باشیم تا تغییر در ایران را به اجرا در بیاوریم.

بارونس کراولی از دیگر سخنرانان کنفرانس لندن گفت:

من اینجا هستم تا حمایتم را از زنان ایرانی نشان بدهم و شانه بهشانه شما ایستاده‌ام. نمی‌توان به این رژیم حقیر اجازه داد که به این جنایات و سرکوب ادامه دهد. ملاها و شاهان به گذشته ایران تعلق دارند. آینده ایران متعلق به زنان و جوانان ایران است که سزاوار حمایت کامل ما هستند.

 

دکتر جاسلین اسکات حقوقدان برجسته و قاضی سابق، نویسنده و استاد دانشگاه کمبریج گفت:

پایتخت شکنجه جهان تهران است و ۲۶سازمان امنیتی در ایران دست‌اندرکار سرکوب مردم هستند. بیش از ۷۰۰نفر توسط رژیم ایران در این قیام اخیر کشته شده‌اند و دولت انگلستان باید بایستد و به مردم ایران بپیوندد تا آنها در انتخاب حکومت خود آزاد باشند.

 

ویکی فورد نماینده محافظه‌کار مجلس عوام خطاب به زنان و مردان شجاع ایران گفت:

شجاعت خودتان را برای جنگ در راه آزادی حفظ کنید. سپاه پاسداران باید لیست‌گذاری تروریستی شود.

ما به تشویق وزیران و اعضای پارلمان ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم که از صدای خود در صحنه بین‌المللی برای حمایت از کاری که مردم ایران انجام می‌دهند استفاده می‌کنیم.

 

لیلا جزایری مسئول انجمن زنان ایرانی در انگلستان گفت:

زن‌ستیزی در ذات رژیم ایران است. حمله شیمیایی به دختران دانش‌آموز در ایران جنایت علیه بشریت است و عاملان این جنایت باید توسط جامعه جهانی مورد حسابرسی قرار گیرند.

دکتر الهه ذبیحی استاد ارشد دانشگاه، حملات شیمیایی به دختران در ایران را اقدامی شیطانی علیه زنان و کودکان دانست.

او گفت مردم ایران شعار مرگ بر ستمگر چه شاه و چه رهبر سر می‌دهند. انقلاب محقق خواهد شد و هیچ چیز مانع مردم ایران نیست. ما به شاه و به شیخ نه می‌گوییم. ایران یک جمهوری آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت خواهد بود.

شماری دیگر از نمایندگان پارلمان انگستان نیز در این کنفرانس شرکت کرده و حمایت خود از قیام مردم ایران اعلام کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7253da83-5366-43c9-ad85-3b04187f6770"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات