728 x 90

کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی در همبستگی با مردم و مقاومت ایران در ۲۰۰۰نقطه در ۴۰کشور (۵)

کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی - رمضان۱۴۰۰
کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی - رمضان۱۴۰۰

کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی

در ۲۰۰۰ نقطه در ۴۰ کشور

رمضان ۱۴۰۰ (۱۴۴۲ هجری قمری)

 

همبستگی عربی اسلامی با مردم و مقاومت ایران

برای پایان دادن به تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی

 

سخنان

دکتر بسام العموش - وزیر دولت و سفیر پیشین اردن در تهران

نمایندگان پیشین پارلمان اردن

نجاح العزه

محمد الحاج

دکتر نذیر الحکیم – دبیرکل سابق ائتلاف سوریه

احمد رفعت نماینده پارلمان مصر

 

بسام العموش – وزیر دولت و سفیر پیشین اردن در تهران

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله و الصلوه و السلام علی رسول‌الله، و علی آله و صحبه و من والاه

درود خدا و رحمت او به‌شما.

از وقتی خمینی آمد، شعار صدور انقلاب را سر داد و این با نوعی خویشتنداری و انتظار از سوی برخی کشورها همراه بود و این‌گونه بود که تنش از سال۱۹۷۹ آغاز شد و تا امروز ادامه یافته و آنچه رسانه‌ها مستمراً در مورد رژیم ایران تکرار می‌کنند، به‌خاطر این است که (رژیم) ایران در لبنان و سوریه و در عراق و یمن دخالت کرده و حتی تلاش می‌کند در کشورهایی که آن‌را پشتیبانی نمی‌کنند و تحت فرمانش نیستند نیز هسته‌هایش را فعال کند.

 

رژیم حاکم بر ایران نمی‌تواند بیانگر اسلام باشد. در اسلام ما حکومتی نداریم که از کاهن یا روحانی تبعیت کند، بلکه ما دولت مدنی داریم. برای مردم تلاش می‌کند نه این‌که اموال مردم را چپاول کند؛ الآن این‌ها خمس می‌گیرند. خمس را به‌اسم دین می‌گیرند. آیا این پول به‌فقرا می‌رسد؟ آیا اموال ایران به فقیر ایرانی که دردمندست، باز می‌گردد؟ چرا جنگ سنی و شیعه را در پاکستان و هند و بحرین و در همه‌جا دامن می‌زنند؟ این‌گونه نبوده، این اقوام و مذاهب همه به‌یکدیگر احترام می‌گذارند

و هر کدام انتخاب‌های خود را دارند. اپوزیسیون ایران خواستار حقوقش است؛ خواستار آزادی و کثرت‌گرایی است؛ خواستار تناوب در حاکمیت است و این نه فقط ویژهٔ ایران بلکه خواست همهٔ کشورهاست. ولی شما به‌نام اسلام آمده‌اید و مردم را به‌نام اسلام فریب می‌دهید. این چیزیست که ما قبول نمی‌کنیم و آن‌را نمی‌خواهیم. کما این‌که اخبار تحت تعقیب قرار دادن افراد در خارج را می‌شنویم. می‌شنویم که اپوزیسیون در خارج گردهمایی برگزار می‌کند و در مورد کشورش صحبت می‌کند؛ حتی در خارج، رژیم ایران افرادی را می‌فرستد که (گردهمایی‌شان را) منفجر کنند، افراد را بکشند و مورد تهدید قرار دهند. ایران و مردم ایران چه منفعتی در دادن موشک به حوثی‌های یمن دارند؟‌

 

ما هر روز اخباری از موشک‌باران کشورهای همسایه را می‌شنویم. این کار باید متوقف شود.

ما یک روز یک سازمان مسلح را دستگیر کردیم که توسط سفیر سابق (رژیم) ایران در امان اداره می‌شد و بر اساس پروتکل‌های دیپلماتیک گفته شد که او نامطلوب است و اخراج شد.

من وقتی در ایران سفیر بودم علیه (رژیم) ایران توطئه‌چینی نمی‌کردم، با کمال خرازی صحبت کردم و به‌او گفتم مأموریت من این است که برای بالابردن سطح روابط دو کشور کمک کنم. اما زمانی که دیدم دارند مانعم می‌شوند که باید عقب می‌کشیدم، دیگر استعفایم را دادم و به‌کشورم بازگشتم.

به‌باور من این رژیم صرفاً مذهب را دستاویز قرار داده و دین از آن بری است. از خداوند قادر متعال مسألت دارم که همهٔ ما را در دستیابی به‌آنچه دوست داشته و از آن راضی هستند موفق گرداند و به‌رنج‌های مردم ایران و رنج‌های مردم عرب و مسلمانان هرجا که هستند، پایان دهد.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

نجاح العزه – نماینده پیشین پارلمان اردن

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام والصلاة علی سیدنا محمد أشرف الخلق أجمعین

خانم مریم رجوی و میهمانان عزیز، حضار محترم، ابتدا اجازه بدهید ماه مبارک رمضان را به‌شما تبریک بگویم که شکر خداوند رب‌العالمین این ماه برای ما فرا رسیده است و خداوند آن‌را برایمان خوش‌یمن و پربرکت قرار داد.

به‌شما درود می‌فرستم بابت مسیر مبارزه به‌مدت ۴دهه به‌طور پیوسته. مفتخرم که با شما دیدار داشتم، آن‌هم در بسیاری از کنفرانس‌ها که آخرین آن سال۲۰۱۹ با خواهران و برادران در سازمان مجاهدین خلق بود.

آرزومندم اهداف بشردوستانةتان را محقق کنید تا همگی با هم از امنیت و صلح برخوردار بشویم.

ما از نزدیک شاهد میزان محبت میان خودتان و همزیستی شگرفی بودیم که میان خودتان با یکدیگر دارید و شاهد میزان خلوص شما و عشق و محبت‌تان به‌دیگران بودیم.

 

شکی نیست که زنان ایران مانند دیگر زنان، رنج‌هایی را متحمل می‌شوند. اما آنچه را که آخرین‌بار (در دیدار از اشرف۳) در نمایشگاه دیدیم، قلب‌هایمان را به درد آورد و تعداد زنانی که به‌شهادت رسیدند روی ما تأثیر بسیاری گذاشت. هم‌چنین همگی از صحنه‌های دردناکی متأثر شدیم که در این نمایشگاه شاهد آن بودیم.

همگی آرزومندیم این رژیم‌های فاسد نابود شوند؛ رژیم‌هایی که هم‌چنان هر آنچه را پیرامون خود دارند کشتار، آواره و نابود می‌کنند.

در قیام نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸)، ۴۰۰زن در میان ۱۵۰۰قربانی، کشته شدند. این عدد قابل‌قبول نیست.

 

بار دیگر درود می‌فرستم به‌شما به‌خاطر مسیر جاودان مبارزهٴتان و آرزومندم به‌همهٔ هدفهایی که برای آن تلاش می‌کنید دست‌یابید. آرزومندم که به‌ایران آزاد بازگردید، آن‌هم به‌رهبری این بانوی بزرگوار که همواره پر انرژی و با نشاط است و چهرهٔ بشاشی دارد؛ کسی که همیشه به‌دیدارش عادت کرده‌ایم، با این خوش‌بینی و نیکی که دارد و مبارزه می‌کند و از یک آرمان انسانی دفاع می‌کند که ما همگی در تلاش برای دستیابی به‌آن هستیم.

و به‌خواست خداوند، ما و شما در ایران با یکدیگر دیدار خواهیم کرد (و آنجا) همواره کنفرانس‌های شما مستمر خواهد بود و ما همواره با شما در ارتباط هستیم. شب همگی شما بخیر. از شما سپاسگزارم و برایتان آرزوی موفقیت دارم.

 

محمد الحاج – نماینده پیشین پارلمان اردن

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب العالمین وصلواه علی خاتم‌الانبیاء واللمرسلین سیدنا و نبینا محمد و علی آله الطبین الطاهرین و اصحاب الابرار قره المیامین

برادران و خواهران،

درودهای برادرانه و ایمانی خودم را از سرزمین اردن، سرزمین بسیج و یکپارچگی به‌شما می‌فرستم. از امان که مشرف است بر مسجد الاقصی مبارک در قدس شریف، به‌شما و همهٔ جهان اسلام، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک می‌گویم.

ماهی که خداوند آن‌را برای امت پیامبرمان محمد (ص) بزرگ داشته است؛ در این ماه،

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَی وَالْفُرْقَانِ .

آری سمت می‌گیریم به‌سوی خداوند متعال تا این اپیدمی را که تمامی دنیا را فراگرفته از بین ببرد. از خداوند متعال مسئلت داریم که این اپیدمی را از تمام بشریت بردارد و بشریت را از تمامی ویروس‌های بشری مانند ویروس‌های ظلم و استبداد و به‌بردگی‌کشیدن خلق‌ها خلاصی دهد.

برادران و خواهران، دهه‌ها بر مردم ایران گذشت و آنها در رنج و عذاب از ظلم و استبدادی هستند که رژیم آخوندها آن‌را متأسفانه به‌نام دین اعمال می‌کند. در واقع این جهان اسلام است که رنج می‌کشد.

 

این رژیم به فتنه‌انگیزی در سراسر دنیای اسلام پرداخته است به‌ویژه در شرق عربی و آن منطقه را به مناطق نزاع و جنگ داخلی تبدیل کرده است و فتنه‌ها و فقر و... از نتایج آن است. این رژیم میلیاردها را صرف این درگیریها و جنگها می‌کند در حالیکه مردم ایران خودشان از گرسنگی و فقر رنج می‌برند.

برادران و خواهران آرزوها و خواست‌های ما امروز به‌سوی مقاومت ایران است که توسط خواهر مجاهد مریم رجوی رهبری می‌شود؛ کسی که حامل پرچم آزادی مردم ایران از حاکمیت استبدادی است. آنها حاملان پرچم اسلام اصیل هستند.

آری، مقاومت ایران حامل پرچم اسلام اصیل است که پیامبر ما محمد (ص) آن‌را آورد؛ پرچم عدالت و بردباری و آزادسازی بندگان، از بندگی بنده به‌بندگی پروردگار؛ پرچم آزادی و حقوق‌بشر به‌دور از افراط‌گرایی و بنیادگرایی و اختلاف و کینه بین مردم.

مقاومت مردم ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران طرح روشنی برای ایران آزاد و دمکراتیک دارد که ترسیم‌کنندهٔ سیمای برادری و همکاری و روابط برادرانه با همسایگانش است، به‌ویژه روابط عربی-ایرانی که بر پایه برادری اسلامی و حسن همجواری است.

از خداوند متعال می‌خواهم که پیروزی را برای مقاومت ایران ممکن و محقق گرداند.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

 

دکتر نذیر الحکیم – دبیرکل سابق ائتلاف سوریه

خواهر گرامی مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

خواهران و برادران در مقاومت ایران

خانمها و آقایان شرکت‌کننده در این کنفرانس سلام به شما و رحمت خدا بر شما باد.

به همه مسلمانان و به‌ویژه در ایران و سوریه فرا رسیدن ماه عبادت و آمرزش را تبریک می‌گویم. ماه پیروزی مقاومت سوریه و مقاومت ایران.

رژیم ایران چشم طمع از سوریه برنداشت و ورود این فرد دیوانه (بشار اسد) به حاکمیت را به فال نیک گرفت و به‌واسطه او سوریه به‌طور کامل و بیش از زمان اسد پدر مستبدش به قید آخوندها درآمد.

کسیکه شعار «مرگ بر شیطان بزرگ» را سرمی‌داد چیزی نبود جز عباراتی برای راضی کردن حکومتهای جهان و این در حالیست که در پشت‌پرده در مقابل شیطان بزرگ زانو زده بود.

 

آقایان و خانمها،

این شیوه مصلحت گرایانه‌ای است که آخوندها برای بقاء حکومتشان بکار می‌گیرند. البته آنها عامدانه از یاد برده‌اند که این خیمه‌شب‌بازی نخ‌نما شده که تحت عنوان «مقاومت و ممانعت» انجام می‌شود دوره‌اش گذشته و قیام ایران آنرا برملا کرده است.

اکنون این مردم ایران هستند که دیگر به حاکمیت ارگانهای امنیتی و تسلط عمامه به سرها و دستگیریهای خودسرانه، آزادکشی و محرومیت از ابتدایی‌ترین نیازمندی‌های زندگی تن نمی‌دهند.

آنچه مستبدان و ستمگران را در همه کشورهای جهان پیوند می‌دهد امر واحدی است و آن سرکوب مردم و به بندگی کشیدن آنهاست. رژیم آخوندی نیز گمگشته خود را در بشار اسد این رئیس‌جمهور دیوانه یافته است. چرا که رژیم آخوندی سوریه را استان سی و پنجم خود قلمداد می‌کرد تا با کنترل بر آن‌که همان هلال شیعی ادعاییش بود به آبهای گرم برسد.

 

البته آخوندها و نوچه‌شان بشار اسد نمی‌دانستند که به‌سرعت طرح و برنامه‌شان رو به افول خواهد گذاشت مردم سوریه و ایران دیگر به شعارهای آخوندها و عمامه‌های دجالان وقعی نمی‌گذارند. کما این‌که رابطه مقاومت سوریه و مقاومت ایران علیه استبداد، بزرگتر از تصورات آنها برای سرکوبی‌ منطقه می‌باشد و آنچه مقاومت سوریه را با مقاومت ایران پیوند می‌زند فراتر از عبا و عمامه‌های آنها است.

به‌رغم این‌که همه طرفهای بین‌المللی به حکومت ایران هشدار می‌دهند که سرکوب و استبداد علیه مردم بی‌سلاح ایران را متوقف کند اما این رژیم همه آنها را نادیده می‌گیرد و آنچه من می‌خواهم به آخوندهای حاکم بر ایران بگویم این است که ما این ضرب‌المثل را فهم می‌کنیم که نباید جواهر را در پای خوکها ریخت زیرا شما نصیحتها و سفارشات را نه می‌فهمید و نه به آن عمل می‌کنید و تنها راه رهایی ما زدودن دین و روش و تفکر گمراهتان نه فقط با زدودن از کتابهای تاریخ بلکه با نابودی وجودتان است.

 

من از این تریبون به مقاومت ایران و خانم مریم رجوی درود می‌فرستم و خطاب به او می‌گویم، درود بر انقلاب دموکراتیک مردم ایران و سربلند باد مردم بزرگ ایران که به ذلت و تحقیر و حکومت دجال زمان تن ندادند.

هم‌چنین به برادرانمان در مقاومت ایران می‌گوییم پیوندهای ما در انقلاب سوریه با شما

غیرقابل شمارش است زیرا هدف ما یکی است و ما نمی‌توانیم آزاد شویم مگر این‌که شما آزاد شوید و عکس آن نیز صادق است. ما یکدیگر را تکمیل می‌کنیم و راه رهایی ما یکی است. ما در انقلاب سوریه خواسته‌های برحق شما را تأیید می‌کنیم و دستانتان را می‌فشاریم زیرا ما با هم برادریم.

به فرموده امام علی علیه‌السلام استناد می‌کنم که گفت، ریاکار ظاهری فریبنده و باطنی ناتوان دارد.

زنده باد مقاومت ایران، آزادی برای خلقهای ایران و سوریه و همه خلقهای منطقه

 

احمد رفعت - نماینده پارلمان مصر

به‌شما درود می‌فرستم، ماه رمضان مبارک، درودهای من به‌بانوی مبارز خانم مریم رجوی، درودهایم به‌تمامی مجاهدین خلق در ایران، درودهایم به‌تمامی مبارزان در اروپا، آنهایی که با تمامی آنچه دارند با هدف سرنگونی این رژیم ستمگر تلاش می‌کنند.

رژیم تروریست آخوندی، رژیمی که جهانی را آزار داده، رژیمی که خاورمیانه و بسیاری کشورها را با دخالت در امور داخلی‌شان آزار داده، هم‌چون سوریه و لبنان و عراق. رژیمی که زهر خود را تقریباً در تمام کشورهای جهان ریخته است. درودهایم به‌هر مبارز میهن‌پرست که دوستدار صلح است و زیر پرچم خانم مریم رجوی، این بانوی مبارز بزرگ و پیروان او قرار دارد و هم‌چنین همهٔ رزمندگان و مجاهدین خلق در ایران.

خطاب به‌آنها می‌گویم که تاریخ از آنچه شما اکنون سازندهٔ آن هستید یاد خواهد کرد. چرا که بهای آزادی، سنگین است و آنچه مجاهدین خلق علیه این رژیم استبدادی می‌کنند، حاوی پیام صلح برای تمامی جهان است و من از هر شهروند و سیاستمدار وطن‌پرست و باشرافت که دوستدار صلح در هر کشوری در جهان باشد دعوت می‌کنم که به‌این انقلاب که در راهست بپیوندد. انقلابی که به‌خواست خداوند، پیروزمند است. انقلابی که ما از خداوند می‌خواهیم تمامی خاورمیانه را در بر بگیرد و صلح را بیاورد با از بین‌بردن این رژیم تروریست جنایتکار که همواره تلاشش برای اعدام و کشتار و خون‌ریزی بین خلق‌ها بوده.

 

آنچه که مبارزان خلق انجام می‌دهند و آنچه خانم مریم رجوی انجام می‌دهد اقدامی بزرگ است که تاریخ آن‌را به‌خاطر خواهد سپرد. و این‌که چگونه شما همگی، خودتان را و نفرات و یارانتان را در معرض حمله و هجوم چنین رژیم تروریستی قرار می‌دهید. و هم‌چنین (تاریخ یاد خواهد کرد) از این مقاومت که با شجاعت تمام و با تمام قوا برای سرنگون‌کردن رژیمی تلاش می‌کند که مبتنی است بر دعوت به‌قتل و تروریسم و خون‌ریزی، با این ادعا که به اسلام فرامی‌خواند، اما اسلام از هر آنچه رژیم غیرمسلمان آخوندی انجام می‌دهد به‌دور است. زیرا آیین پاک اسلامی ما جز به‌صلح و دوستی نمی‌خواند. از این جهت است که می‌گویم تاریخ آنچه را که این بانوی مبارز مریم رجوی انجام می‌دهد به‌یاد خواهد سپرد. کما این‌که تاریخ هر ایرانی‌یی را به‌خاطر می‌سپارد که در برابر این رژیم در داخل ایران می‌ایستد و جان خود را برای ایرانی آزاد فدیه می‌دهد.

ما خطاب به‌همگی شما می‌گوییم که ما به‌خواست خداوند، پیروزی را به‌دست شما تحقق‌یافته می‌بینیم. نه فقط علیه رژیم آخوندی، بلکه علیه تروریسم او در همهٔ کشورها و نه فقط ایران. به‌زودی و به‌خواست خداوند، شما از ما دعوت خواهید کرد و از هر سیاستمدار و شهروند و هر کسی که خواهان صلح جهانی است، تا به‌همراه بانوی مبارز مریم رجوی و تیم مبارز و میهن‌دوست ایشان، انقلاب زیبای او را جشن بگیریم و این‌که او رئیس‌جمهور آینده ایران باشد. و همگی با هم جشن خواهیم گرفت و افتخار خواهیم کرد به‌ایران دوستدار صلح که به‌ثبات در خاورمیانه فرامی‌خواند و به‌ثبات در کل جهان؛ و عدم یاری‌رسانی به تروریسم آن‌گونه که آخوندهای تروریست می‌کنند.

 

سوگند می‌خورم که پیروزی نزدیک است و خداوند امید ما به این پیروزی را به‌خواست خودش محقق می‌کند و هیچ حقی نیست که ضایع شود تا زمانی که جوینده‌یی در پی آنست. زیرا این شما هستید که جویندگان آزادی ایران هستید. آزادی ایران به‌خواست خداوند، پیروزی از آن همگی ما و شماست و ما در داخل ایران عزیز جشن خواهیم گرفت، آن‌هم در سایهٔ زمامداری حاکمیت و مردمی که به‌صلح دعوت می‌کنند، به‌ریاست بانوی بزرگ مریم رجوی و مجاهدین خلق در ایران. سلام‌هایم به‌همگی شما و برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم و آرزو می‌کنم که جهان خواستار صلح باشد و از صلح برخوردار شود، پس از این‌که رژیم فاسد آخوندی به‌پایان خود برسد.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/312b87cd-1a35-4f44-a81e-5916d78047f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات