728 x 90

کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی در همبستگی با مردم و مقاومت ایران در ۲۰۰۰نقطه در ۴۰کشور (۳)

کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی - رمضان۱۴۰۰
کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی - رمضان۱۴۰۰

کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی

در ۲۰۰۰نقطه در ۴۰کشور

رمضان۱۴۰۰ (۱۴۴۲هجری قمری)

 

همبستگی عربی اسلامی با مردم و مقاومت ایران

برای پایان دادن به تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی

 

سخنان

دکتر شیخ تیسیر التمیمی - قاضی‌القضات فلسطین (۲۰۱۰)

دکتر ریاض یاسین وزیر خارجه یمن (۲۰۱۵) ، سفیر یمن در فرانسه

 

دکتر شیخ تیسیر التمیمی - قاضی‌القضات فلسطین (۲۰۱۰)

بسم الله الرحمن الرحیم

بانوی بزرگوار خواهر مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران، حضار محترم، با درودهای اسلام جاودانه و سلام و درود و رحمت خداوند به‌شما،

مایهٔ افتخارم است که فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به شما تبریک بگویم و از خداوند متعال مسئلت دارم که روزه و قیام و سایر عبادات شما و ما، مورد قبول واقع شود. ز سرزمین فلسطین گلگون از خون پاک شهیدان و از جوار بیت‌المقدس از مسجد اقصی مبارک جایی که پیامبر ما محمد (ص) از آنجا به‌معراج رفت، زادگاه حضرت عیسی (ع) با شما سخن می‌گویم و به‌شما و به‌مردم برادر ایران، درودهای مردم فلسطین مقاوم را در سرزمین مقدس و مبارک خود می‌رسانم. هر دو خلق ایران و فلسطین در رنج و درد و ظلم و سرکوب مشابه یکدیگر هستند و در اصولشان برای رسیدن به‌حقوق مشروعشان مانند تمامی مردمان روی زمین، مشابه یکدیگرند؛ و در امیدشان برای کسب آزادی و زندگی در سرزمین‌هایشان و در میهنشان بر اساس یک دموکراسی واقعی، مشابه یکدیگرند. در این ماه مبارک، ماه نازل شدن قرآن که آموزه‌های توحید را بنیان گذاشت که مبتنی بود بر به‌رسمیت‌شناختن مناسبات بین تمامی انسان‌ها اما رژیم ولایت فقیه در تهران کجا و این احکام (اسلام) کجا؟ این رژیم کجا و این دین رحمت و برادری و هم‌زیستی کجا؟ چگونه این رژیم این کشتارها و ترورها را علیه مخالفان خود به‌اسم اسلام انجام می‌دهد؟ چگونه به‌دستگیری، کشتار و اعدام صدها هزار نفر به‌خاطر مخالفت آنها با سیاست‌های تروریستی، نژادپرستانه و فرقه‌گرایانه‌اش می‌پردازد؟ حتی شهروندان بی‌دفاع خلق‌های منطقه از تروریسم این رژیم در امان نیستند و باعث آوارگی و گرسنگی میلیون‌ها نفر از یمن و عراق و سوریه و لبنان شده است. این رژیم کجا و آیاتی که قتل ظالمانه را حرام می‌داند کجا؟ آنها کجا و احادیث نبوی که خون‌ریزی و اموال و نوامیس را حرام کرده کجا

 

این رژیم کجا و آنچه خداوند متعال فرموده: «لا إکراه فی الدین قد تبینالرشد من الغی» کجا؟

این سیاست های ویرانگر که این رژیم در پیش گرفته با پول مردم ایران است و با امکانات و ثروتهای آنها. حاکمان این رژیم فاسد سرمایه‌های دولت و مردم را در راستای اهداف و منافع خودشان مصرف می‌کنند، آن‌هم در شرایطی که این مردم از سرمایه‌های خودشان محرومند؛ و نیز از پایه‌یی‌ترین حقوقشان برای تأمین نیازهایشان و یک زندگی با کرامت.

سازمان مجاهدین خلق ایران و مقاومت ایران تحت هدایت خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی از ابتدای روی کار آمدن این رژیم فاشیستی، نقش بسیار به‌سزایی در افشای طرح‌های شیطانی آن داشته، (طرح‌هایی) مبتنی بر فتنه‌انگیزی بین شیعه و سنی و ترویج پدیدهٔ بنیادگرایی اسلامی، آن‌گونه که باعث شده پاسخ تاریخی و اصلی به‌رژیم خون‌ریز باشد.

 

از آنجایی‌که این سازمان روابط گسترده و مستحکمی با برادران عرب و مسلمانان طی بیش از ۵دهه دارد و به‌طور خاص روابط تاریخی با مردم فلسطین و انقلاب آن دارد، من اعراب و مسلمان را که از مصائب رژیم آخوندی جانشان به‌لب رسیده و در آتش آن می‌سوزنند فرا می‌خوانم که در کنار مردم ایران و مقاومت شجاعانهٔ آن به‌رهبری سازمان مجاهدین خلق بایستند و آنان را فرا می‌خوانم به حمایت از برنامهٔ خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران. این برنامه شامل ۱۰ماده است و این مسیری است برای برپایی یک دولت آزاد و دموکراتیک در ایران که برای تقویت روابط برادرانه و صلح و حسن همجواری بین خلق‌های عربی برادر مشارکت می‌کند.

مردم فلسطین هرگز فریب شعارهای پر زرق و برق را نخواهند خورد که این رژیم آنها را سر می‌دهد و در آنها مدعی است که دلسوز آرمان عادلانهٔ فلسطین است و از آن دفاع می‌کند و هرگز فریب «روز جهانی قدس» را در آخرین جمعهٔ ماه مبارک رمضان نخواهند خورد که این رژیم آن‌را چندین سال پیش نام‌گذاری کرده بود، آن‌هم در یک تلاش مذبوحانه برای پوشاندن موضع واقعی خود در قبال موضوع اصلی اعراب.

 

از خداوند متعال مسئلت دارم در سال آینده، مردم ایران برادر را پیروز گرداند و آرزوهای این مردم را برای آزادی و ثبات محقق کند و این رژیم خودکامه را از میان بردارد تا آزادی و دموکراسی قرین این خلق سازنده شود و سنگ‌بنای صلح در تمامی جهان باشد. از خداوند قادر متعال می‌خواهم که در سال آینده همگی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را در تهران جشن بگیریم، در حالی‌که که همگی ما از شر این رژیم فاشیستی آسوده باشیم، (رژیمی) که مردم ایران را فرسوده ساخته، آن‌هم با در اختیار گرفتن ثروتها و مقدرات این مردم؛ و هزاران نفر را کشته و صدها هزار نفر را زندانی کرده و ثروتهای آنها را در اختیار خود گرفته است. و انشاءالله که به‌خواست خدا، چنین نتیجه‌یی محقق شود.

سلام و درود خدا و رحمت او بر شما.

 

دکتر ریاض یاسین – سفیر یمن در فرانسه، وزیر خارجه (۲۰۱۵)

بهترین تبریک‌ها و درودهای خود را به‌مناسبت ماه مبارک رمضان تقدیم می‌کنم. از خداوند متعال می‌خواهم حافظ و نگهبان شما باشد و این‌که صلح و امنیت و ثبات در تمام نقاط جهان محقق شود؛ و در کشورمان به‌طور ویژه که این روزها از یک جنگ بی‌نتیجه توسط شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران رنج می‌برد.

این فرصت عالی را غنیمت می‌شمارم و تأکید می‌کنم که موضع ما ثابت است و هدف پایه‌یی ما از همان ابتدا و روز اول، تحقق صلح است که با تأسف بسیار، شبه‌نظامیان حوثی آن‌را نمی‌خواهند و از آن بیزارند و به‌آن عمل نمی‌کنند زیرا آنها مزدوران رژیم ایران در منطقه هستند.

فاجعهٔ انسانی و شرایط اسفباری که کشور ما در آن به‌سر می‌برد، دلیل اصلی آن، کودتایی است که این شبه‌نظامیان حوثی انجام دادند و هم‌چنین کنترل مطلق آنها بر نهادهای دولتی و ادامه‌دادن اعمال جنایتکارانه و تروریستی‌شان.

 

همان‌گونه که می‌دانید آنها همهٔ کسانی را که مخالفشان هستند هدف قرار می‌دهند؛ و در تمامی مناطق در داخل شهرهای یمن، به‌شهروندان و زیربناها حمله می‌کنند و بی‌خانمانها را در مناطق مختلف توپ‌باران می‌کنند؛ مانند آنچه این روزها رخ می‌دهد، در مأرب و باله و تعز و بیضا و مناطق دیگر.

پیش از این نیز اقدام به‌شلیک موشک به فرودگاه بین‌المللی عدن کردند؛ پس از آن‌که به‌حاکمیت رسیدند و به‌حکمرانی تروریستی‌شان با قتل و شکنجه همهٔ مخالفانشان یا هر آن‌کس را که به‌دنبال دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز باشد ادامه دادند؛ بدون در نظر گرفتن هر گونه اصول اخلاقی یا قانونی.

آنها همهٔ تلاشهای داخلی و منطقه‌یی و بین‌المللی را برای متوقف‌کردن این جنگ رد می‌کنند. آنها می‌خواهند این جنگ علیه مردم یمن ادامه پیدا کند تا برنامه‌ها و طرح‌های رژیم ایران را به‌اجرا در بیاورند.

 

این شبه‌نظامیان هم‌چنان هزاران تن از مردم یمن را دستگیر می‌کنند و هم‌چنان مین توزیع می‌کنند و در زمین‌ها می‌کارند و کودکان را به‌خدمت خود می‌گیرند و مانع از رسیدن مواد غذایی و دارو به‌نیازمندان می‌شوند.

همهٔ برادران و دوستان را فرا می‌خوانم به‌همبستگی و دعا و همکاری برای مردم‌مان در داخل یمن که اکنون زیر کنترل و وحشیگری این شبه‌نظامیان بنیادگرا قرار دارند. همه باید بدانند استمرار تروریسم آنها در خدمت امنیت و صلح نیست و در دین نیز جایی ندارند.

بار دیگر به‌همگی شما درود می‌فرستم. خوشحالم که همواره در ارتباط با یکدیگر هستیم. تبریک به‌شما و سلامت و تندرست باشید.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7db71bc-c53d-42ee-ba9a-c5ddeec70236"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات