728 x 90

کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی در همبستگی با مردم و مقاومت ایران در ۲۰۰۰نقطه در ۴۰کشور (۱)

کنفرانس عربی اسلامی
کنفرانس عربی اسلامی

کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی؛

در ۲۰۰۰نقطه در ۴۰کشور

رمضان۱۴۰۰ (۱۴۴۲ هجری قمری)

 

همبستگی عربی اسلامی با مردم و مقاومت ایران

برای پایان دادن به تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی

 

سخنان

انور مالک – گزارشگر پیشین اتحادیه عرب در امور سوریه

سید احمد غزالی – نخست‌وزیر پیشین الجزایر

 

انور مالک – گزارشگر پیشین اتحادیه عرب در امور سوریه

خانم‌ها و آقایان، خواهران و برادران عزیز، برای همهٔ شما آرزوی رمضان مبارکی را دارم. بسیار خوشحالیم که بار دیگر به‌مناسبت ماه پر فضیلت رمضان گردهم آمده‌ایم. از طرف کمیتهٴ عربی-اسلامی برای همبستگی با مقاومت ایران به‌ریاست سید احمد غزالی تشکر می‌کنیم از مقاومت ایران برای دعوت از شخصیت‌های کشورهای اسلامی و فرانسه و انگلستان و آمریکا که امشب به‌حضورشان از طریق اینترنت مفتخر هستیم

طبعاً به‌دلیل پاندمی کووید۱۹ نمی‌توانیم آنچه را که در گذشته انجام می‌دادیم، انجام بدهیم و در کنار خودمان بر سفرهٔ افطار از همهٔ خواهران و برادران شرکت‌کننده در کنفرانس استقبال کنیم.

اما مهم این است که حتی در این شرایط سخت، همبستگی با مردم بزرگ ایران را فراموش نکنیم که تحت حاکمیت دیکتاتوری دینی از سختی‌های بسیار رنج می‌کشند.

از این فرصت در ماه رمضان استفاده می‌کنیم و از اینجا و از همهٔ نقاط به‌مردم ایران پیاممان را می‌فرستیم و به‌آنها می‌گوییم در مقابل استبداد و تروریسم رژیم آخوندی تنها نیستید.

هم‌چنان‌که امروز می‌بینیم، شخصیت‌های مسلمان از کشورهای مختلف جهان اسلام و کشورهای عربی و هم‌چنین شخصیتهایی از ادیان مختلف در این ضیافت همراه ما خواهند بود برای تأکید بر همین پیام که ما درصدد رساندن آن به مردم آزادهٔ ایران هستیم.

وجود این جبهه همبستگی در منطقه که از حمایت بین‌المللی گسترده‌یی نیز برخوردار است، در شرایطی است که دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران بنیادگرایی خود را به‌میزان زیادی گسترش داده است؛ و هم‌چنین در شرایطی که مردم ایران در آستانهٔ انفجار قرار دارند و بیش‌از‌پیش آماده هستند حاکمیت خودشان را بر آخوندها اعمال کنند؛ آخوندهایی که بر این مردم، با فساد سلطه پیدا کرده‌اند.

خانم رجوی رهبر مقاومت ایران است و تلاش‌ها و فداکاریهای بسیاری را متحمل شده است، برای آزاد کردن ایران از فاشیسم خمینی و وحشی‌گری خامنه‌ای. او در برابر فاشیسم و دیکتاتوری دینی برای ایجاد ثبات در خاورمیانه ایستاده است.

 

سید احمد غزالی – نخست‌وزیر پیشین الجزایر

بسم الله والحمد لله والشکر لله والله أکبر والصلاة والسلام علی رسول‌الله

خانم مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، سلام بر شما، سلام و رحمت‌های خداوند بر شما. خداوند اجر شما را بیشتر کند، بابت تمام تلاش‌هایی که در مسیر این آرمان عظیم و مشروع انجام دادید؛ شما خواهر گرامی ما و برادر محترم ما مسعود رجوی؛ و هم‌چنین همهٔ رزمندگان سازمان مجاهدین خلق که همراه شما در این مسیر هستند؛ این سازمان ریشه‌دار و با قدمت که بهای گزافی پرداخته است، آن‌هم با مال و جان خودش و در راه خدمت به‌مردم ایران برای آزادی این خلق از دیکتاتوریهای مختلف، از سرنگون‌کردن رژیم شاه تا همین امروز.

شخصاً مایهٔ مسرت و خوشبختی من است که در این گردهمایی شکوهمند برای هفدهمین‌بار شرکت می‌کنم تا به‌همراه هزاران تن از یاران آرمان مردم ایران، همبستگی کامل خودمان را با مردم ایران اعلام کنیم که بهای گزافی برای آزادی خود و در راه دستیابی به‌عزت و کرامت پرداخت کرده است.

مردم ایران هم‌چنان مورد ستم و تجاوز قرار دارند؛ علاوه بر سرکوب روزانه‌یی که از آن رنج می‌برند و هم‌چنین آثار و نتایج محدودیت‌های ظالمانه که سال‌هاست بر آنها روا می‌شود.

مردم ایران شایستهٔ آن هستند که حق مشروعشان را محقق کنند، برای دستیابی به آزادی و یک زندگی با کرامت.

هم‌چنین درود می‌فرستم به‌همهٔ یاران مقاومت ایران و به‌زبان فرانسوی به آنها می‌گویم:

 

مایهٔ افتخار من است که شریک‌ هزاران تن از عاشقان دموکراسی و آزادی در حمایت بی‌شکاف از فعالیت‌های صلح‌جویانهٔ مقاومت ایران باشم. این موضوع به‌ما هم مربوط می‌شود، نه تنها به‌عنوان شهروندانی از این جهان، بلکه به‌عنوان افرادی که خواهان صلح و ثبات در جهان هستیم.

مبارزه‌یی که سازمان مجاهدین خلق ایران از دوران دیکتاتوری شاه پیش می‌برد، فقط مربوط به‌مردم ایران نیست. چه پیروز بشود چه نه، و البته پیروز خواهد شد، مقاومت ایران هم به‌مردم ایران خدمت می‌کند، هم به‌مردم کشورهای عربی و اسلامی و هم‌چنین به‌صلح و ثبات در سراسر جهان.

ویژگی دوم مقاومت ایران، اصالت و اعتبار آن و ریشه‌داری‌اش در مردم ایران است. تغییرات حکومتها به‌دلیل نبود آلترناتیو، به‌هرج و مرج می‌گراید. به‌مصائب ادامه‌دار عراق بنگرید، به‌مصائب سوریه و مصائب لیبی نگاه کنید. ویژگی مشترک این ۳کشور این بوده که مشیت تاریخ این است که آنها فاقد راه‌حل و آلترناتیو دموکراتیک برای حکومت‌های دیکتاتوریی هستند که آنها را سرکوب می‌کند. این جایی است که ویژگی مقاومت ایران بارز می‌شود.

 

ویژگی مقاومت ایران این است که در چنین شرایطی، یک آلترناتیو وجود دارد؛ آلترناتیوی علیه خودکامگی و دیکتاتوری. این آلترناتیو در تجارب، کاردانی و فداکاریهای عظیمی نهفته که فعالیت‌ها و مبارزات مقاومت ایران را همراهی می‌کند.

به‌همین دلیل ما هم به‌رغم این‌که ایرانی نیستیم خواهان پیروزی این اهداف والا هستیم؛ اهداف مقاومت ایران اهداف شرافتمندانه‌یی هستند و به‌همین خاطر ما تعداد بیش‌از‌پیش زیادی هستیم که از این اهداف حمایت می‌کنیم و خود را در آن شریک می‌دانیم. والسلام علیکم و رحمه الله

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6dd57a24-6a58-4f9f-8f8f-36d587acfecd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات