728 x 90

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ـ استیو مک‌کیپ، مارگاریتا دوران وادل، فیصل الرفوع و شهین سنقری

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

ارتباط زنده با ۲۰۰۰نقطه در کشورهای مختلف و اشرف۳

در آغاز چهلمین سال مقاومت انقلابی، روز شهیدان و زندانیان سیاسی

سالروز تأسیس ارتش آزادیبخش ملی

سرنگونی رژیم آخوندی

لازمه دمکراسی و عدالت اجتماعی در ایران

استیو مک‌کیپ نماینده پارلمان انگلستان

بیش از چهل سال است که انقلابی، که به مردم ایران آنهمه امید داد، توسط یک حکومت مذهبی زشت و ستمگر که مردم ایران را به اسارت روحی و جسمی گرفته ربوده شده است. این حکومت آزادی بیان و حق رشد و شکوفایی را از مردم ایران گرفت و اعتقادات مذهبی را در راستای منافع و قدرت پرستی خود واژگون کرد و از بین برد و آنهایی که شجاعت بیان مخالفت را داشتند، کشتار کرد.

ولی از خلال همه اینها، جنبش مقاومت و شورای ملی مقاومت استوار باقی ماند. با وجود تمامی رنج و عذابها، رژیم نمی‌تواند شعار «مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر ولی‌فقیه و بازی تمام است» را خاموش کند. این شعار امروزه هر چه رساتر در سراسر ایران به گوش می‌رسد.

مردم ایران می‌دانند که امروزه یک آلترناتیو وجود دارد. شورای ملی مقاومت و مریم رجوی می‌توانند کشور ایران را به سوی یک آینده دموکراتیک رهبری کنند. چشم‌انداز یک دموکراسی سکولار بیشترین چیزی است که رژیم از آن می‌ترسد. به همین خاطر به‌شدت تلاش می‌کند تا چهره و اعتبار اپوزیسیون را در ایران و در خارج تخریب کند.

من این‌گونه تلاشها را برای اولین بار زمانی دیدم که دوست فقیدم لرد رابین کوربت از کاسل‌ویل گزارشی را در سال۲۰۰۷ درباره فعالیت‌های آنها تحت عنوان «ستون فقرات ملاها، مأموران ایران در انگلستان» منتشر کرد. در این گزارش، او جزییات سخنان اعضای پارلمان انگلستان علیه نبودن آزادی در ایران و در رابطه با افزایش دروغ‌پراکنی علیه اپوزیسیون ایران را اعلام کرد. برخی اوقات سفارت ایران به‌طور مستقیم با این اعضا که عمدتاً توسط مأموران این رژیم بود، همان‌طور که من هم بودم، تماس می‌گرفت. آنها ادعا می‌کردند که اعضای جدا شده مجاهدین هستند و شنیع‌ترین داستانها را برای جلب ترحم و حمایت ملاها و خدشه‌دار کردن اعتبار اپوزیسیون بیان می‌کردند. ولی ما ساده‌لوح نیستیم. این یک توطئه بسیار قدیمی تبلیغاتی است که تمامی دیکتاتورها در سراسر جهان بکار می‌گیرند. همین تازگی وزارت اطلاعات رژیم ایران مجبور به اعتراف شد که در تهران افرادی را علیه مجاهدین در واحدهای روانی خود استخدام می‌کند. رژیم خود را در برابر اعتراض به بی‌کفایتی و رشد روزافزون حمایت از اپوزیسیون می‌بیند. برای رژیم البته فرقی نمی‌کند، زیرا کارش تمام است.

من چند ماه پیش وقتی شاهد زوال قدرت رژیم در پیش بردن حتی یک کارزار مؤثر تبلیغاتی بودم، این را در پارلمان گفتم. کسی گول ادعاهای شنیع این مأموران رژیم و جنبش نیابتی تروریستی آنها را نمی‌خورد. همین اخیراً سیاستمداران از هر دو سوی اقیانوس اطلس گفتند که منشور فراملیتی خواستار آن است که اتحادیه اروپا حزب‌الله را در تمامیتش ممنوع اعلام کند و تفاوتی میان بال نظامی و سیاسی آن قائل نشود. حزب‌الله یک نهاد تروریستی است که از حمایت تهران برخوردار است.

از این رو پس از ۴۰سال مردم دیگر خسته شده‌اند، بسیاری رنج دیده‌اند و بسیاری جانشان را از دست داده‌اند. ولی آینده دیگری با جدایی دین از دولت، یک جامعه فراگیر، بر پایه دانش و آزادی تفکر وجود دارد. جامعه‌یی که تساوی حقوق زن و مرد را به‌رسمیت می‌شناسد و حکم اعدام را نفی می‌کند. من می‌خواهم دولت انگلستان به‌طور آشکار از تلاشهای خانم رجوی برای ایجاد چنین جامعه‌یی حمایت کند. من می‌گویم کوتاه نیایید و به‌قول دوست فقیدم لرد کوربت «ایران آزاد خواهد شد».

متشکرم

سناتور مارگاریتا دوران وادل از اسپانیا – معاون انجمن حقوق‌بشری اینکو

بار دیگر این برای من فرصتی است تا حمایتم را از مقاومت شجاعانه شما علیه حکومت مذهبی ایران ابراز کنم. فعالیت‌های کانون‌های شورشی مجاهدین خلق در داخل ایران، یک عامل تعیین‌کننده در قیامهای ایران بوده است.

هم‌چنین می‌خواهم سلام کنم به تمام دوستانم در اشرف۳ در آلبانی، آنها الگویی هستند برای نسل‌های جوان در (ایران) که در پی آزادی‌اند.

فکر می‌کنم مهم‌ترین پیامی که می‌توانیم به‌مردم ایران بدهیم این است که آزادی و دموکراسی دور نیست و جامعهٔ بین‌المللی نیز آرزو و ارادهٔ ایرانیان را برای تغییر رژیم به‌رسمیت شناخته است.

حمایت دوحزبی روز چهارشنبهٔ کنگره (آمریکا) بسیار مهم است. اکنون زمان آن است تا اروپا قوی باشد و شهامت آن‌را داشته باشد تا اقدام مشابهی انجام دهد، نه این‌که فقط بیانیه بدهد، بلکه اقدامات مادی اتخاذ کند؛ تا به رژیم بفهمانیم که ما سیاست محکمی را پیش می‌گیریم و اروپا در کنار مردم ایران و مقاومت آنها می‌ایستد.

امروز روز بزرگداشت شهدای راه آزادی است، هر چند این قتل‌عام تا به امروز ادامه داشته و همان‌جا به‌پایان نرسید. من عضو سنای اسپانیا بودم و به‌عنوان یک تاریخدان و یک روزنامه‌نگار، مطالعه کرده و آموخته‌ام که چه‌طور رژیم ایران به جنبش پاسخ داد‌ه است. آنها از تبلیغات دروغین و افترا استفاده می‌کنند تا تصویر اپوزیسیون را خراب کنند؛ همان‌طور که تمام دیکتاتور‌ها این کار را کرده‌اند. ولی ما هیچ‌گاه به این شک نکردیم که هر جا عدالت وجود داشته باشد، این مقاومت در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد و مشروع‌تر می‌شود. فقط رژیمی که از آلترناتیوش می‌ترسد هزاران هزار دلار را صرف این کارها می‌کند. ما نادان نیستیم که به چنین رژیم کثیف و خطرناکی گوش بدهیم. در مقابل، ما بیشتر و بیشتر باور می‌کنیم که تصمیممان که با شما، خانم رجوی، باشیم درست و عادلانه است. پس بیایید تا به‌پیش برویم برای یک ایران آزاد. بسیار متشکرم

فیصل الرفوع وزیر پیشین اردن

باعث افتخار من است که امروز در کنار شما ایستاده‌ام و با شما هستم. در این کنفرانس بین‌المللی مهم و برگزیده با برنامه‌هایش و شرکت کنندگانش؛ روز بزرگی را گرامی می‌داریم که برای همه ما عزیز و گرامی است و بیان کننده اراده مردم ایران است و آن بزرگداشت چهلمین سالگرد سر آغاز مقاومت ایران به رهبری مجاهدین خلق و رهبر مبارز آن آقای مسعود رجوی و خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی است که نماینده حقیقی اراده مردم ایران هستند. علاوه بر آن بزرگداشت روز شهدا و زندانیان سیاسی. کنفرانسی با عنوان تغییر رژیم در ایران یک امر ضروری برای دمکراسی و عدالت در ایران و برقراری امنیت و صلح بین‌المللی در خاورمیانه.

جناب رهبر آقای مسعود رجوی، و جناب رئیس‌جمهور خانم مریم رجوی، حضار گرامی

مردم ایران امروز در سخت‌ترین مراحل تاریخ جدید خود به سر می‌برند به‌دلیل سرکوبی که رژیم آخوندی و ولایت فقیه در پیش گرفته است. حکومتی که حق حاکمیت مردم را به سرقت برده و یک رژیم دیکتاتوری مذهبی فرقه‌گرا، ارتجاعی و عقب‌افتاده را تحمیل کرده که ساده‌ترین معیارهای حقوق‌بشر را به‌رسمیت نمی‌شناسد.

رژیم ایران از زمان به سرقت بردن انقلاب مردم در سال۱۳۵۷ و در طول ۴۰سال پیوسته به سرکوب مردم ایران ادامه داده است و ‍‍ حق مردم را در نیل به زندگی و عدالت و آزادی سلب کرده است. تا امروز ۱۲۰هزار تن از مردم ایران به دست این رژیم دیکتاتور شهید شده‌اند و علاوه بر آن نیم میلیون زندانی سیاسی.

به‌عنوان مثال هزار‌و‌پانصد تن از تظاهر کنندگان تنها در دو روز در قیام آبان ۱۳۹۸ کشته شدند. و پیش از آن در سال۱۳۶۷ سی هزار زندانی سیاسی اعدام شدند. از آنجا که آمران و عاملان این جنایت هنوز مجازات نشده‌اند و هنوز به‌دلیل این کشتار دستجمعی مورد حسابرسی قرار نگرفته‌اند، سرکوب و جنایت هم‌چنان تا امروز ادامه دارد. این موضوعی است که جامعه جهانی نباید اجازه به استمرار آن دهد و نباید در قبال آن ساکت بماند.

اما در رابطه با ویروس کرونا، از همان آغاز رژیم، مردم را به‌حال خود واگذاشت بدون هیچ رعایتی و معالجه و درمانی و اقدام به‌لاپوشانی ارقام واقعی مبتلایان به کرونا کرد. در حالی که میلیاردها دلار در دست جنایتکاران رژیم و شخص خامنه‌ای است.

این رژیم آماده هیچگونه کمکی به مردم ایران نیست. سایر کشورهای جهان مسئولیت فراهم آوردن نیازهای اصلی شهروندانشان را برعهده گرفته‌اند و از جمله دادن حقوق برای برآورده کردن نیازهای اساسی زندگی تا مردم به قرنطینه ملزم باشند ولی رژیم ایران مردم را به‌قتلگاه کرونا سوق داده است و هم‌چنان عدد فوت‌شدگان بر اثر کرونا به شکل حادی در حال افزایش است.

هم‌چنین دهها هزار زندانی در زندانهای آخوندی با ویروس کرونا دست به‌گریبان هستند. در بسیاری از زندانها، زندانیان دست به‌شورش زدند و به‌دلیل شیوع این ویروس از زندان فرار کردند. ولی این رژیم متأسفانه به‌طور وحشیانه‌یی تعدادی از آنها را دستگیر و اعدام کرد. امری که باید به‌شدت آن را محکوم کرد.

شیوه برخورد رژیم ایران با ویروس کرونا این حقیقت را روشن می‌کند که سلامتی مردم برای رژیم آخوندها اهمیتی ندارد. چرا که رژیم برای مردم اصلاً اهمیتی قائل نیست. آنچه برای رژیم مهم است ماندن خودش در حاکمیت است. این در حالی است که در همه مناطق جهان، حکومت ها با مردم در یک جبهه متحد شده‌اند تا با کرونا مقابله کنند ولی در ایران، این رژیم ایران است که با ویروس کرونا علیه مردم ایران متحد شده است. در این شرایط سخت که مردم ایران در آن به‌سر می‌برند و در حالی که آنها به‌ماسک و مواد ضد عفونی نیاز دارند؛ یکی از مقامات رژیم ایران اعتراف کرد ۳۰میلیارد دلار در جنگ علیه مردم سوریه هزینه شده است. هم‌چنان که دهها میلیارد دلار صرف بقای رژیم در سوریه، عراق، لبنان و یمن شده است.

از جهت دیگر به‌دلیل ورشکستگی اقتصادی که رژیم ایران در نتیجه تحریم‌های آمریکا از آن رنج می‌برد و کاهش صادرات نفت، این رژیم با کاهش شدید درآمدهای حاصله از فروش نفت مواجه است که بیش از ۱۱۰میلیارد دلار برآورد می‌شود. این موضوع باعث کمبود ۴۲میلیارد دلار در بودجه امسال رژیم شده است و باعث شده این رژیم نتواند از حزب‌الله لبنان و حشد‌الشعبی در عراق و حوثی‌ها در یمن و بقیه گروه‌های نیابتی در سایر نقاط پشتیبانی مالی کند. این به‌معنی این است که کشتی پشتیانی مالی رژیم از تروریسم در حال غرق شدن است.

هم‌چنین در رأس رژیم نیز شاهد افزایش جنگها و اختلافات هستیم. در نتیجه این جنگها و اختلافات که به‌خاطر منافع است این رژیم اکنون با بحرانهای گوناگونی مواجه است. از جمله ویروس کرونا، ورشکستگی اقتصادی، وضعیت انفجاری جامعه، احتمال از سرگیری قیام و بحرانهای داخلی، در رژیمی که در رأس آنها هم درگیری و جنگ وجود دارد.

در نتیجه این شکست‌ها و بحران‌هایی که رژیم آخوندی با آنها روبه‌روست تنها سلاحی که در دست رژیم باقی مانده تروریسم و صدور آن به خارج به‌ویژه به‌کشورهای عربی همسایه است و به‌طور خاص به‌عراق و سوریه و یمن. این رژیم کشتارهای وحشتناکی در عراق و سوریه و یمن مرتکب شده است . در نتیجهٔ دخالت‌های رژیم ایران در کشورهای عربی، و به‌دلیل اعمال تروریستی این رژیم، منطقه به‌طور کامل امنیت و ثباتش را از دست داده است. به‌این دلیل، گام ضروری که جامعه جهانی باید بردارد، جامعه جهانی که به‌دمکراسی و حقوق‌بشر و حق انسان به‌زندگی با کرامت و آزاد اعتقاد دارد، تغییر این رژیم است. عملی که راه را برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه باز می‌کند و مردم ایران و بقیه خلقهای منطقه را آزاد می‌کند.

‌زنده باد رهبر مقاومت ایران مسعود رجوی و رئیس‌جمهور مریم رجوی

شهین سنقری نماینده انجمن زنان ایرانی مقیم کانادا

سلام عرض می‌کنم خدمت حضار محترم و سخنرانان محترم. درودهای بسیار زیادی نصیب خواهر مریم عزیزم رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت . من شهین هستم از طرف انجمن زنان خدمتتون هستم. دوست دارم امروز صحبت هامو با یادی از مرجان عزیز یا به‌قول رهبر مقاومت مرجان آتش‌افروز که فی‌الواقع یک زن مبارز و تمام‌عیار زندگی شو صرف این مقاومت کرد. از جمله شهرت و پول و موقعیتهایی که برایش پیش می‌آمد. و هنرش را، همه را در اختیار این مقاومت گذاشت و البته که بهای بسیار سنگینی برایش پرداخت کرد. مثل زندان، شکنجه، مصادره اموالش از آخرین کارهایی که فعالیت‌هایی که مرجان عزیز انجام داد امضا زیر بیانیه زندانیان سیاسی بود که به‌قول خودش گفت که با افتخار این کار را انجام می‌دم و البته که با این امضاش تو دهنی بسیار محکمی به ولی‌فقیه و این مستخدمین وزارت اطلاعاتش از جمله تواب تشنه به خون زد . می‌بینید که چقدر آخوندها از مجاهدین می‌ترسند. اونها باید تابه‌حال فهمیده باشند که مجاهدین در دل مردم ایران جای دارند. نگاه کنند به کانون‌های شورشی که همین الان، هزار هزار جوان به این کانون‌های شورشی می‌پیونده . جوانهایی که توی همین رژیم بدنیا آمدند . تو خود همین رژیم رشد کردند ولی الآن دارند فعالیت‌های خودشون رو تحت کانون‌های شورشی انجام می‌دهند و واقعاً از اینجا درود به همه این جوانهای غیرتمند مملکتم.

من به‌عنوان یک زن و از طرف انجمن زنان افتخار می‌کنم که پشتیبان جنبشی هستم که رهبر اون زنی مقتدر و رهبری ذیصلاح مثل خانم مریم رجوی داره. و البته سازمانی که تشکیل شده از هزار زن رهبری کننده این مقاومت . همه شون زن هستند. خواهر مریم از سخنان خودتون می‌گم که در یکی از سخنرانیهایتان فرمودید که این رژیم از کسانی ضربه خواهد خورد که اصلاً بحسابشون نمی‌آورد یعنی همین زنان. انجمن ما تا به آخر پشت مجاهدین، شورای ملی مقاومت و کانون‌های شورشی ایستاده و ایمان داریم که زمان رهایی مردم ایران بسیار نزدیک است . پیروز باشید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acc2b9a7-5bbe-4a29-8de0-247d6ed4760a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات