728 x 90

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ـ اینگرید بتانکور، توماس نورد، میشل دو ووکولور و سناتور لوچو مالان

۳۱خرداد ۱۳۹۹(۲۰ژوئن۲۰۲۰)

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

ارتباط زنده با ۲۰۰۰نقطه در کشورهای مختلف و اشرف۳

در آغاز چهلمین سال مقاومت انقلابی، روز شهیدان و زندانیان سیاسی

سالروز تأسیس ارتش آزادیبخش ملی

سرنگونی رژیم آخوندی

لازمه دمکراسی و عدالت اجتماعی در ایران

اینگرید بتانکور سناتور سابق و کاندید ریاست‌جمهوری کلمبیا

ما یک عمر، یعنی ۴۰سال مقاومت برای آزادی را گرامی می‌داریم. من ۱۸ساله بودم و شرایط سرخوردگی مطلق پس از سرنگونی رژیم شاه را به‌یاد می‌آورم وقتی که آخوندها از همان ابتدا به آرزوهای مردم ایران خیانت کردند.

در خرداد ۱۳۶۰تمامی آزادیهایی که در انقلاب مردم ایران به‌دست آمده بود، محو شد و هزاران تن از هواداران مجاهدین کشته، زخمی و زندانی شدند. ۴۰سال پیش در ژوئن ۱۹۸۱ مجاهدین به‌برگزاری یک تظاهرات مسالمت‌آمیز فراخوان دادند و علیه شکل‌گیری یک دیکتاتوری دیگر، این‌بار به اسم مذهب، اعتراض کردند. فقط در تهران نیم میلیون نفر بعد از فراخوان مجاهدین به خیابان‌ها ریختند. این را تصور کنید. در حالی که تظاهر کنندگان به سوی پارلمان میرفتند، هر چه بیشتر مردم به‌آنها می‌پیوستند و تظاهرات قدرت بیشتری می‌گرفت. جوانانی هم سن من که در آن زمان ۱۸سال داشتم، زنان، مردان و کودکان. خمینی، اولین ولی‌فقیه رژیم به‌طور علنی به‌سپاه پاسداران دستور گشودن آتش به‌روی جمعیت را داد. آنها کشتند و دستگیر کردند و هزاران تن از تظاهر کنندگان را بدون محاکمه اعدام کردند. یک خون‌ریزی به‌راه افتاد و کابوس مردم ایران آغاز شد.

۳۰ خرداد سالروز این سرفصل در تاریخ ایران و آغاز یک مقاومت تمام‌عیار علیه رژیم مذهبی ایران است.

به‌خاطر مدارکی که توسط مجاهدین جمع‌آوری شده، ما اکنون می‌دانیم که رژیم ۱۲۰هزار نفر را از سال۱۹۷۹ تاکنون اعدام کرده که اکثر آنها اعضای مجاهدین بودند و سال‌ها تحت شکنجه قرار داشتند. ما هم‌چنین می‌دانیم که جنگ فاجعه‌بار رژیم ایران با عراق تنها پوششی برای سرکوب داخلی رژیم و ایجاد دیکتاتوری به‌بهانه جنگ بود. این توضیح می‌دهد که چرا رژیم ایران طی ۴۰سال گذشته به هر تلاشی دست‌زده تا مقاومت و ارگان سازمان‌یافته آن، مجاهدین خلق را نابود کند.

در سال۱۹۸۸ رژیم طی فقط چند ماه ۳۰هزار زندانی سیاسی را اعدام کرد. در همین حال رژیم یک کارزار شیطان‌سازی علیه مجاهدین به‌جریان انداخت. این کار با استفاده از سیاست مماشات دولتهای غرب برای ممنوع کردن، اخراج و استرداد اعضای مجاهدین صورت گرفت. ولی برخلاف ادعاهای رژیم و لابی‌هایش و مجیزگویانش، مردم ایران هرگز و هرگز حکومت آخوندها را نپذیرفتند. آنها در واقع چهل سال است که شجاعانه‌ترین مقاومت را پیش برده‌اند و ما افتخار می‌کنیم که بخشی از این مقاومت بوده‌ایم، حتی در ابعاد کوچک اما با تمامی قدرت قلبمان.

ما نمی‌توانیم امروز چشممان را به‌این حقیقت ببندیم که مردم ایران در سال۹۶ و آبان و دیماه ۹۸ قیام کردند تا رژیم ملاها را سرنگون کنند. شعارهایی مانند «اصلاح‌طلب، اصوگرا، دیگه تمامه ماجرا» «مرگ بر خامنه‌ای» و «دشمن ما هینجاست، دروغ می‌گن آمریکاست» در راستای خواست مقاومت است. ولی در قیام آبان، از همان روز اول رژیم دسترسی مردم را به‌اینترنت مسدود کرد تا ارتباطات را در رابطه با ابعاد قیام و جنایاتش مختل کند. رژیم دست به‌خشونت بی‌رحمانه‌یی زد و حداقل ۱۵۰۰نفر را کشت و بیش از ۱۰هزار نفر را دستگیر کرده و شماری را به‌مرگ محکوم کرد. ولی مقاومت نشان داده است سرنگونی این رژیم امکانپذیر است و این‌که نقش اپوزیسیون سازمان‌یافته به‌رهبری مجاهدین نه تنها سودمند، بلکه برای نیل به این هدف حیاتی است.

امسال در سال۲۰۲۰ در حالی که همه جهان علیه ویروس کرونا می‌جنگد، در ایران، رژیم از بحران کرونا به‌عنوان سپری در برابر تظاهرات عمومی استفاده کرده است. در ایران حداقل ۵۰هزار نفر از ویروس کرونا جان‌باخته‌اند، ولی رژیم ایران به‌طور رسمی کمتر از ۱۰هزار نفر را ادعا می‌کند. و برخلاف کشورهای دیگر، رژیم هیچ کمک مالی به‌مردمی که شغلشان را از دست داده بودند، نکرد. رژیم به مزدورانش ۵برابر بیشتر از پرستارانی که علیه ویروس کرونا می‌جنگند و زندگی مردم را نجات می‌دهند، حقوق می‌دهد.

از این رو در حالی که ما چهلمین سالگرد مقاومت شجاعانه مردم ایران را گرامی می‌داریم، اعلام می‌کنیم مجاهدین تنها اپوزیسیون سازمان‌یافته هستند که در ایران و خارج از مرزهایش دوام آورده و بهترین و برجسته‌ترین اشخاص را از میان همه نسلها و اقوام مختلف به خود جلب کرده است. فراتر از این، مجاهدین یگانه سازمانی در جهان است که توانسته است به‌طور کامل تساوی جنسیتی را برقرار کند.

تصور کنید، در برابر زن‌ستیزترین رژیم، زنی هست که رهبری جنبش را برعهده دارد و ما به او بسیار افتخار می‌کنیم.

سازمان مجاهدین هم‌چنین تنها سازمان در جهان است که نسبت به‌تهدید افراط‌گرایی اسلامی آگاهی دارد و به‌طور کامل آنهایی که از اسلام به‌عنوان سلاحی علیه صلح و آزادی در جامعه پیشرفته سوء‌استفاده می‌کنند را به‌چالش می‌کشد.

بنابراین، امروزه رژیم ایران با شدیدترین بحران سیاسی طی ۴۰سال حیاتش روبه روست.

بله، رژیم اکنون در بن‌بست قرار گرفته و هیچ راه‌حلی ندارد. رهبرانش شامل خامنه‌ای می‌دانند که بازی دیگر تمام شده، و ما، همه ما که امروزه به‌وسیله‌اینترنت گردهم آمده‌ایم وهم‌چنین کسانی که در ایران هستند، می‌دانیم برای این‌که ایران در را به‌روی دموکراسی و صلح باز کند، مریم رجوی و مجاهدین کلید آن هستند. ما آماده آخرین فراخوان مجاهدین هستیم. زمانی که نه تنها نیم میلیون بلکه دهها میلیون ایرانی با قدرت عدالت برای سرنگون کردن حکومت ملاها بسیج می‌شوند.

ما در کلمبیا استقلالمان را با این شعار به‌دست آوردیم که من امروز آن را برای شما تکرار می‌کنم: «هیچ راه برگشتی نیست. ما به سوی پیروزی به پیش می‌رویم».

متشکرم

توماس نورد - نماینده مجلس فدرال آلمان

ما با دقت بسیار دنبال می‌کنیم که چه تحولاتی در ایران رخ می‌دهند و چه اثرات ویرانگری بحران کرونا در این کشور برای مردم ایجاد می‌کند. شرایط برای مردم ایران به‌طور خاص دشوار است، زیرا آنها تحت حاکمیت دولتی قرار دارند که از این بحران برای تثبیت قدرت خود استفاده می‌کند. این در حالیست که زندگی مردم پیوسته سخت‌تر می‌شود. شاخص این وضعیت اقتصادی در حال فروپاشی است. هزینه‌های رژیم ایران برای ماجراجویی‌های نظامی در خارج از کشور موجب کاهش مستمر اختصاص بودجه برای مردم ایران شده است.

مقاومت در این شرایط یک امر ضروری است. ما باید به‌طور خاص به‌افرادی گوش فرا دهیم که مقاومت علیه رژیم آخوندی را مدتهای طولانی است سازمان داده و می‌دهند. با افراد این مقاومت باید ارتباط برقرار کرد. باید به‌دقت گوش کرد که آنها چه می‌گویند و نباید به‌ادعاهایی که آخوندها در رابطه با آنها علم می‌کنند باور کرد.

تنها با کسانی که اکنون در مقاومت حضور دارند و کسانی که در پی آلترناتیوی برای واقعیت سیاسی موجود در ایران هستند، می‌شود مشترکاًً به راه‌حلی برای آینده رسید. تنها با آنها، یک جایگزین مبتنی بر صلح و یک آلترناتیو در سطح اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای مردم ایران می‌تواند وجود داشته باشد.

ما مشترکاً برای چنین آلترناتیوی تلاش می‌کنیم. شما که در ایران یا اینجا در کشورهای مختلف و در مهاجرت به‌سر می‌برید و یا در مقاومت و در این تلاش مشترک هستید، شما باید تقویت شوید. برای این هدف من تلاش می‌کنم. برای این شما تلاش می‌کنید و من برای همگی‌مان مشترکاًً موفقیت زیادی آرزو می‌کنم.

میشل دو ووکولور – نمایندهٔ مجلس ملی فرانسه، رئیس کمیتهٔ پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک

خانم رئیس‌جمهور، خانم‌ها و آقایان، مردان و زنان ایرانی عزیز، ۲روز پیش فرانسه سالگرد فراخوان ۱۸ژوئن ۱۹۴۰ ژنرال دو گل را گرامی داشت. این فراخوان در آن زمان یک پیام نور به‌سوی آزادسازی (فرانسه) تلقی می‌شد: «شعلهٔ مقاومت نباید خاموش شود و خاموش نخواهد شد». این سخنان بازتابی از نماد روحیهٔ مقاومت است.

من همین شعله را در ژوئیهٔ سال گذشته بازیافتم، وقتی که به دیدار مقاومت ایران در آلبانی در اشرف۳ رفته بودم.

شعلهٔ مقاومت ایران در صحبت‌ها و نگاههای زنان و مردانی فروزان بود که امید آزادسازی کشور و مردمشان را از ۴۰سال پیش در برابر یک دیکتاتوری مذهبی حفظ کرده‌اند. این امید هم‌اکنون در اشرف۳ زنده است.

ایران که پیشاپیش بر اثر بحران اقتصادی و شورشهایی که آبان۹۸ از آن برخاست تکان خورده بود، وارد بحران ویروس کرونا شد، بدون آن‌که حکومت دغدغه‌یی برای حفاظت از جان مردم داشته باشد.

ولی می‌خواهم اینجا به‌طور خاص‌تر بر قیام زنان و دختران جوان تأکید کنم که نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند و قربانی تحقیر و تبعیض شدید از سوی رژیم هستند.

در واقع، این رژیم بر اساس دیدگاهش از مذهب، زنان را انسانهای تمام‌عیار نمی‌داند و آنها را از حقوقشان محروم می‌کند.

کمتر از یک ماه بعد از قتل رومینا اشرفی در ایران، دو جنایت ناموسی دیگر، جامعهٔ ایران را تکان داد. به‌گفتهٔ رسانه‌های عمومی، دست‌کم ۴ جنایت وحشتناک از این نوع در ماه‌های مه و ژوئن رخ داده است؛ بله این‌ها به‌واقع جنایات وحشتناک است. این قتل‌های «ناموسی» فجایع شوکه‌کننده‌یی است که علت آن قوانین زن‌ستیزانهٔ رژیم آخوندها است.

این قوانین که خشونت علیه زنان از جمله خشونت خانگی را جرم نمی‌شناسند، در خدمت تداوم تحقیر و بی‌تفاوتی نسبت به زنان هستند.

علاوه بر این، قانون اساسی حکومت مذهبی، از جنایات به‌اصطلاح «ناموسی» حفاظت می‌کند.

مادهٔ ۳۰۱ آیین دادرسی کیفری (رژیم) ایران، مصوب آوریل۲۰۱۳، تصریح می‌کند که مجازات قاتل، یعنی اعدام او، فقط در صورتی قابل اجراست که وی پدر یا پدر بزرگ پدری قربانی نباشد.

به‌همین دلیل ما از استقرار یک دموکراسی واقعی در ایران دفاع می‌کنیم، برای پایان‌بخشیدن به قوانین زن‌ستیزانهٔ آخوندها، همراه با برقراری برابری کامل بین زنان و مردان.

این بخشی از برنامهٔ خانم مریم رجوی برای ایران آزاد فردا است که من در اینجا به‌او درود می‌فرستم و خطاب به او بر حمایت کامل کمیتهٔ پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک که ریاست آن‌را برعهده‌دارم، تأکید می‌کنم.

از شما متشکرم.

سناتور لوچو مالان از ایتالیا

مدتهاست که مقاومت ایران و درد و رنجی که مردم ایران تحمل می‌کنند را دنبال می‌کنم. درد و رنج ناشی از حاکمیت رژیمی که اقتصاد کشور را نابود کرده، چهره ایران را در انظار جهانیان نابود کرده، کشور بزرگ ایران را تبدیل به کشوری فقیر کرده که از تروریسم بین‌المللی حمایت می‌کند و ثبات منطقه خاورمیانه را به خطر می‌اندازد. اکنون با پاندمی کرونا، قدم های بیشتری به عقب برداشته شده است.

در برابر چنین شرایطی، حمایت از مقاومت ایران به رهبری مریم رجوی یک وظیفه است. حمایت از جنبش مقاومتی برخوردار از شبکه گسترده‌یی از حامیان در داخل و خارج. حمایت از این مقاومت در جهت منافع مردم ایران و در راستای صلح جهانی است که اکنون به‌دلیل حمایت رژیم از فعالیت‌های تروریستی و تأمین مالی آن بی‌ثبات شده است

ما بایستی برای یک ایران آزاد که برقراری آن به نفع همگان است مبارزه کنیم. این اقدامی در جهت منافع مردم ایران و حتی کسانی است که دور از ایران در اروپا در آمریکا و خاورمیانه زندگی می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24651c49-75a2-4c45-ad60-0032300600a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات