728 x 90

کنفرانس بین‌المللی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان - قسمت اول

کنفرانس بین‌المللی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان
کنفرانس بین‌المللی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان

کنفرانس بین‌المللی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان

«متحد علیه بنیادگرایی و جنگ‌افروزی، برای صلح و برادری»

با حضور خانم مریم رجوی

 

سخنرانی شخصیتهای مذهبی و سیاسی

از کشوهای عربی و اروپایی

ارتباط زنده از کشورهای مختلف

با مجاهدین در اشرف۳

 

سخنرانی خانم مریم رجوی: 

رمضان فراخوان قیام علیه حکومت گرسنگی و بی‌خانمانی و استبداد دینی است. باید دست غارتگران و ستمکاران حاکم برایران را از حقوق مردم کوتاه کرد و حاکمیت بیداد و چپاول و استبداد را به‌زیر کشید.

 

کی‌یرا رودیک - نماینده پارلمان اوکراین و رهبر حزب هولوس

من به بوچا محل فاجعه رفتم تا از نزدیک آنچه واقع شده را ببینم. من نمی‌دانستم چه اتفاقی در اشرف افتاد. تک تک جنایتکاران جنگی باید در مقابل دادگاه قرار بگیرند

سلام، متشکرم که مرا پذیرفتید من کی‌یرا رودیک هستم عضو پارلمان اوکراین

من پیش از این با شما صحبت کردم در ابتدای جنگ اوکراین وقتی سلاح حمل می‌کردیم تا بجنگیم امروز چهل و یکمین روز این جنگ است و من از شهر کوچکی از حومه کی‌یف بازگشته‌ام. شهری که هم‌اکنون برای تمام مردم دنیا شناخته شده است. . نام این شهر بوچا است. می‌خواهم چیزهایی که در این شهر مشاهده کرده‌ام را برای شما شرح دهم من گور دسته‌جمعی ۳۰۰نفر را دیدم. هرگز این همه جسد را یک‌جا ندیده بودم من افرادی را دیدم که با دست‌های بسته از پشت کشته شده بودند.

خانواده‌هایی که با هم کشته شده بودند و گاهی به تنهایی کشته شده بودند آنها افراد صلح‌جو بودند که سلاحی حمل نمی‌کردند و هیچ سلاحی با خود نداشتند ولی توسط ارتش روسیه کشته شدند. آنها تصمیم گرفتند که مردم ما را نسل‌کشی کنند و این قلب من را می‌شکند ما امروز با بازماندگان صحبت می‌کردیم. ما با کسانی که برای ارائه کمکهای انسان‌دوستانه آمده بودند صحبت می‌کردیم و من از تمامی دوستانی که حمایت خود را از مردم اعلام کردند تشکر می‌کنم. ما با زنانی صحبت کردیم که بارها مورد تعرض قرار گرفتند در حالی‌که کودکان آنها آنرا مشاهده می‌کردند. ما با مادرانی صحبت کردیم که کودکان‌شان به‌دلیل ذات‌الریه جان خود را از دست دادند چرا که باید برای ۳۹روز در زیرزمین می‌ماندند، بدون این‌که نور خورشید را ببینند. ما با کسانی صحبت کردیم که می‌گفتند که از ابتدا آنها فکر می‌کردند که این یک ایدهٔ خوبی بود که پرچم سفید را نشان بدهند و علامت صلیب‌سرخ روی ماشینهایی که مجروح حمل می‌کردند نقاشی کردند و عبارت «کودکان» را نوشتند در آن سمت ماشین که کودکان بودند

دو تا پسر روی صندلی عقب نشسته بودند این دو پسر پرچم سفید حمل می‌کردند زیرا آنها در فیلمهای دربارهٔ دزدان دریایی دیده بودند که اگر نمی‌خواهی بجنگی باید پرچم سفید حمل کنی با این وجود به ماشین شلیک شد به آن با همهٔ سرنشینانش شلیک شد ما با زنانی صحبت کردیم که مورد هتک حرمت قرار گرفته بودند و با این‌حال می‌خواستند بایستند و به جهان بگویند چه بر آنها گذشت.

زیرا تصمیم من برای رفتن به این محل خوف‌انگیز که که این تاریکی را به‌درون خود بکشم به‌این دلیل اتخاذ شد زیرا می‌خواهم هر جنایتکار جنگی مورد حسابرسی قرار بگیرد.

می‌دانم در اشرف چه اتفاقی افتاد و می‌خواستم به شما بگویم که من اکنون می‌توانم درک کنم چه اتفاقی در آنجا افتاد می‌خواهم مطمئن شوم که تک به تک جنایتکاران جنگی پیدا شوند و در مقابل دادگاه قرار بگیرند زیرا هر آنچه که دیدم این رنج‌ها، این نابودی‌هایی که مردم من با آن درگیرند هیچ نوع بخشش نباید در کار باشد. و این نمی‌تواند فراموش شود من این تاریکی را درون خود کشیدم تا مجدداً تکرار نشود

و الآن خطابم به تمام رهبران کشورها است و تمامی سازمانهاست: شما الآن باید دست به‌اقدام بزنید!

۴۰روز زمان کافی بود تا تصمیمی بگیرند ۴۰روز کافی بود تا از خریداری نفت و گازِ روسیه خودداری کنید

۴۰روز مدت زمان کافی بود تا تسلیحاتی که برای دفاع از خودمان نیاز داریم را به ما بدهید

۴۰روز زمان کافی بود تا آنها مشخص کنند مرز سرخ‌هایشان کجا است. می‌توانم بگویم نقاط قرمز کجا هستند. آنها در شهر کوچک بوچا هستند. و هم‌اکنون که داریم صحبت می‌کنیم و بسیاری مناطق مشابه دیگر در کشور من هستند که مردمشان هنوز رنج می‌کشند.

 

جاهایی که مردم هنوز در زیرزمین‌هایی به‌سر می‌برند که بچه‌هایشان در آن می‌میرند. زنان مورد تعدی قرار می‌گیرند و مردم با دستان از پشت بسته شده به‌قتل می‌رسند و آنها می‌خواهند به این وضعیت پایان داده شود ارتش ما می‌تواند خیلی شجاع باشد اما اگر تسلیحات مکفی به ما داده نشود ما قادر نخواهیم بود در این جنگ پیروز شویم ما می‌خواهیم در این جنگ پیروز شویم تا به این وقایع دلخراش که شاهد آن هستیم پایان بدهیم. می‌خواهم از شما تشکر کنم به‌خاطر حمایتی که می‌کنید من می‌خواهم در رنجی که مردم شما در آن قرار دارند شریک شوم. می‌خواهم اطمینان حاصل شود که نهادهایی که برای توقف جنگ ایجاد شده‌اند مطمئن شوند جنگ‌هایی مانند این هیچ‌گاه روی زمین اتفاق نیفتند. هیچ‌گاه اتفاق نیفتند.

با تشکر و افتخار بر اوکراین.

 

تیموفی میلووانف - مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، وزیر توسعهٔ اقتصادی (۲۰۲۰)

زمانی که خانواده‌های ما و دوستانمان اعدام و قتل‌عام شدند، دریافتم علیه دیکتاتوری همه باید همراه هم بجنگیم.

خانم رئیس‌جمهور رجوی تشکر می‌کنم از این‌که این فرصت را به من دادید تا صحبت کنم

از همه شما تشکر می‌کنم که وقت گذاشتید و ما را دعوت کردید.

بسیار از وقتی که شما گذاشته‌اید قدردانی می‌کنم.

فکر می‌کردم که در این سخنرانی چه بگویم. فکر می‌کنم رابطه‌ای وجود دارد که من فراموش می‌کردم. من به‌عنوان یک اوکراینی از این‌که به اندازه کافی به کشورهای دیگر و به استمداد طلبی آنها فکر نکرده‌ام

فکر می‌کنم تشخیص نمی‌دادم تنها زمانی می‌شود با ظلم جنگید که تمام کشورهای جهان و تمام مردم این کشورها با یکدیگر متحد باشند و همراه با هم بجنگند. متأسفانه این عدم فهم از طریق تجربه ‍ به‌دست آمد. تا زمانی که ما بمباران شدیم. تا زمانی که ما در کی‌یف بودیم و بمبارانها شروع شد. تا زمانی که ما دیدیم خانواده‌های ما و دوستانمان اعدام و قتل‌عام شدند. تا آن زمان واقعاً نمی‌توانستم دادخواهی دیگر کشورها و ملتها را درک کنم و فکر می‌کنم که این درسی است برای همه ما در اوکراین که هیچ مرزی نیست و دیکتاتوری و رفتارهای غیرانسانی برای همه خطرناک است و ما همه باید همراه با هم بجنگیم تا آن را متوقف کنیم.

اگر من از این وضعیت خارج شوم - و زمانی از این وضعیت خارج خواهم شد که قادر باشم به دیگران کمک کنم- تلاش خواهم کرد چیزی بیشتر از تمرکز به روی اوکراین انجام دهم.

اکنون می‌توانم خودم را به مبارزه شما ربط بدهم. به مبارزه دیگر ملتها ربط بدهم. به آنچه برای مردم سوریه اتفاق افتاد، برای مردم گرجستان و مولداوی و افغانستان و همه جای دنیا. فکر می‌کنم این باید متوقف شود. این یک بیماری است و این بیماری باید متوقف شود.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7f6d96e-cddd-4d30-a83f-7cd7caac8fb9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات