728 x 90

کنفرانس بزرگ «مقاومت و قیام مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک»

کنفرانس بزرگ «مقاومت و قیام مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک»
کنفرانس بزرگ «مقاومت و قیام مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک»

روز ۱۶شهریور ۱۴۰۲ کنفرانسی با عنوان «مقاومت و قیام مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک» با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت در پاریس برگزار گردید. در این کنفرانس، رندی و بر نماینده کنگره آمریکا، سناتور هورکان از سنای ایرلند و جیم هیگینز رئیس پیشین هیأت نمایندگی ایرلند در پارلمان اروپا نیز داشتند.

خانم مریم رجوی با اشاره به گسترش کانون‌های شورشی و موج اخیر جنایت در زندانها گفت: «جنایات رژیم، تلاش مردم ایران برای نیل به آزادی را متوقف نخواهد کرد، بلکه مردم و مقاومت ایران را مصمم‌تر می‌کند که بهای یک ایران آزاد، دموکراتیک و متکی به رأی مردم را بپردازند».

خانم رجوی هم‌چنین با اشاره به هزینهٔ بالای سیاست مماشات از جیب مردم ایران و سوخت رساندن به پاسداران در سرکوب و شکنجهٔ جوانان گفت: «برای سالیان سیاست مماشات به بقای رژیم کمک کرد. یک سیاست جدید باید خیلی زودتر اتخاذ می‌شد... حمایت مستمر شما در این دوران سخت ارزشمند است».

سپس آقای رندی وبر، نماینده کنگره آمریکا و عضو گروه پارلمانی حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران، ضمن حمایت از «رهبری خانم مریم رجوی و تلاشهای خستگی‌ناپذیر شورای ملی مقاومت در تلاش برای ایجاد یک حکومت دموکراتیک و فراگیر» گفت: «من از سرکوب وحشیانه مردم ایران توسط این رژیم دیوانه بسیار منزجر هستم. مردم ایران به مدت طولانی از یک رژیم ظالم رنج برده و حقوق اولیه انسانی آنها پایمال شده است. وی با اشاره به نفی تمامیت دیکتاتوری و استبداد در ایران افزود: «این انقلاب به‌دنبال پایان دادن به هر نوع دیکتاتوری است. پایان دادن به دیکتاتوری آخوندها به‌معنی راه باز کردن برای دیکتاتوری شاه نیست».

آقای جری هورگان معاون کمیته مالی سنای ایرلند نیز شرکت در کنفرانس و حمایت از شورای ملی مقاومت ایران را «افتخار بزرگی» دانست و گسترش حمایت بین‌المللی از مقاومت ایران به پارلمانهای ۴۰کشور از جمله ایرلند را یادآوری کرد و افزود: «بیش از ۳۶۰۰نماینده پارلمان از مجالس ۴۰کشور حمایت خود را از طرح ۱۰ماده‌یی اعلام کرده‌اند. از جمله پارلمان ایرلند که این بیانیه را امضا کرده‌اند».

آقای جیم هیگینز معاون سابق پارلمان اروپا در صحبت‌های خود ضمن «الهام‌بخش» دانستن رهبری خانم رجوی از یک فقره تلاش شکست‌خورده رژیم برای ممانعت این نمایندگان از شرکت در مراسم مقاومت ایران پرده برداشت. وی گفت: «من در اجلاس سالانه مقاومت شرکت کردم. در آن اجلاس نخست‌وزیر سابق ما هم شرکت داشت. قبل از اجلاس سفیر رژیم در دوبلین با او ملاقات کرد و هشدار داد که مجاهدین یک فرقه و تروریست هستند و نباید در آن اجلاس شرکت کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00e26b0a-e704-45e6-92ff-0be52051dd46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات