728 x 90

کنفرانس بروکسل در مورد تروریسم رژیم ایران در اروپا، گزارشی از اسکای نیوز

گزارش اسکای نیوز از بروکسل
گزارش اسکای نیوز از بروکسل

کنفرانس مقاومت ایران در مقر پارلمان اروپا در بروکسل با عنوان «موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران، واکنشهای اتحادیه و آمریکا»‌ برگزار شد.

خبرنگار اسکای نیوز از بروکسل گفت:

در این کنفرانس که توسط شورای ملی مقاومت ایران برگزار شد شخصیتهای پارلمانی از چندین پارلمان اروپایی و کارشناسان قانون بین‌المللی شرکت داشتند.

در این کنفرانس دلایل جدیدی فاش شد که دست داشتن رژیم ایران در طرح انفجار در خاک فرانسه علیه همایش سالانه مقاومت ایران را اثبات می‌کند.

در ابتدای ماه ژوئیه گذشته در ارتباط با این طرح، بلژیک یک زوج را دستگیر کرد. یک دیپلمات ایرانی نیز که در این موضوع دست داشت توسط آلمان بازداشت شد چرا که او به این زوج دستور حمل بمب و رفتن به فرانسه را داده بود.

این دیپلمات ایرانی عامل اصلی طرح بود و در سفارت ایران در وین کار می‌کرد.

 

پرونده ترور در فرانسه و بلژیک و آلمان دنبال می‌شود

چندین کشور اروپایی در این موضوع همکاری می‌کنند ولی اینجا در بلژیک در زمینه قانونی پرونده کار می‌شود و این بازتابهای سیاسی گسترده‌ای در فرانسه دارد.

در فرانسه ما شاهد انتقادات جدی سه وزیر فرانسوی و انسداد داراییهای دو شخصیت ایرانی و یک مرکز وابسته به اطلاعات رژیم ایران در فرانسه بودیم.

از نظر قانونی در این کنفرانس به راه‌حلهای موضوع پرداخته شد و دلایلی ارائه شد که اثبات می‌کند اطلاعات ایران در این موضوع دست دارد و اثبات می‌کند که مقامات عالیرتبه ایرانی در پشت این طرح در خاک فرانسه بوده‌اند.

با بررسی برنامه‌این کنفرانس و سخنرانان در آن مشاهده کردیم که افراد بلندپایه‌ای در آن شرکت داشتند.

دولتهای اروپایی نمی‌توانند اعتراض پارلمانترها را نادیده بگیرند

بی‌شک دولتهای اروپایی نمی‌توانند گوشهایشان را به خواسته‌های بر حق گروهها و سازمانها و پارلمانترهایی که می‌گویند این رژیم آزادیها را سرکوب می‌کند و اصولشان در عدالت و آزادی و دموکراسی خلاف اصول کشورهای اروپایی است ببندند.

این رژیم تلاش می‌کرد که در خاک اروپا دست به انفجار و تروریسم بزند و در نتیجه می‌بایست که به این رژیم پاسخ داده می شد و این روش برخورد او را متوقف کرد.

اقدامی که فرانسه در روزهای گذشته انجام داد در این رابطه بود.

همچنین روز گذشته اجلاس نمایندگان اروپایی در پارلمان اروپا در استراسبورگ بود و آنها هم از دولتهای اروپایی خواستند تا اقدامات بیشتری را برای متوقف کردن دخالتهای رژیم ایران انجام دهند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e7bd1a7-92b3-40df-b415-6e6b017a25d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات