728 x 90

کنفرانس آنلاین در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا (۲) – لینکلن بلومفیلد، مارک گینزبرگ، جان سانو، استیون بوچی، ایوان ساشا، متیو کرونیگ، بروس مک‌کولم

کنفرانس آنلاین در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا
کنفرانس آنلاین در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا

کنفرانس آنلاین

در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا

بررسی چشم‌اندازهای تغییر در ایران

با حضور شخصیتهای سیاسی، محققان و آکادمیسین‌ها

وضعیت بحرانی و انزوای بین‌المللی رژیم آخوندی

موقعیت جایگزین دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران

  • سفیر لینکلن بلومفیلد، مدیل کل پیشین وزارت امور خارجه آمریکا در امور سیاسی - نظامی

رژیم ایران بزرگترین ناقض در زمینه تروریسم، سرکوب حقوق‌بشر از طریق قتل مخالفان خود، و زندانی کردن مدافعان شجاع دموکراسی است. باید دست به دست هم دهیم تا جهان را از داستانهای خود در مورد مطلع کنیم. امید بیشتری این بار در نوروز برای ایران آزاد وجود دارد.

  • سفیر مارک گینزبرگ، سفیر پیشین آمریکا در مراکش و مشاور سابق خاورمیانه در کاخ‌سفید در زمان رئیس‌جمهور کارتر

ایرانیان با شجاعت برخاسته‌اند و خواستار دموکراسی، حاکمیت قانون و همه چیزهایی شده‌اند که خانم رجوی در مورد جامعه دموکراتیک با مردم ایران به اشتراک گذاشته است. خانم رجوی و هزاران نفری که در آلبانی از او حمایت می‌کنند و دهها هزار نفری که در سراسر دنیا از او حمایت می‌کنند و صدها هزار نفری که از تلاشهای وی در داخل ایران حمایت می‌کنند چراغی روشن فراروی همه ایرانیانی هستند که چشم انتظار سالی بهتراند.

  • جان سانو، معاون پیشین اطلاعات مرکزی آمریکا

تلاشهای خانم رجوی و سازمان مجاهدین خلق، فقط نور امیدی برای تغییر مثبت نیست، بلکه نمونه‌یی است از چگونگی ایرانی که در آینده باید به‌عنوان یک شرکت‌کننده فعال در جامعه بین‌المللی باشد. نیرویی برای آزادی در منطقه‌ای آشفته با دموکراسی واقعی و برابری.

  • دکتر استیون بوچی، محقق بنیاد هریتیج، معاون سابق و دستیار وزیر دفاع آمریکا

شما نقش مهمی در ساختن آینده ایران آزاد به‌معنای واقعیش دارید. ما باید شما را حمایت کنیم و ما باید به شما از هر طریق ممکن کمک کنیم. تعداد زیادی از ما در آمریکا وجود دارند که قول داده‌اند هر چقدر هم که این راه طولانی شود کنار شما باقی بمانند تا کار شما به نتیجه خود برسد.

  • پروفسور ایوان ساشا شیهان، مدیر امور اجرایی دانشکده روابط عمومی و بین‌المللی دانشگاه بالتیمور

سوابق حقوق‌بشر در ایران باید محور اصلی سیاست ایالات متحده در سال آینده باشد. نامگذاری و رسوا کردن افرادی که در دستگیری‌ها، شکنجه و اعدامها نقش دارند - از جمله مقامات سیاسی، قضایی و امنیتی رژیم -برای جلوگیری از خشونت بیشتر، از جمله جلوگیری از اعدام مخالفانی که قابل اتکاترین معماران تغییر در تهران هستند، ضروری است. این امر به‌ویژه در مورد پاسخگویی مقامات رژیم در مورد سرکوب معترضان به‌دلیل شرکت در تظاهرات علیه حکومت مذهبی حاکم، صادق است.

  • پروفسور متیو کرونیگ، مدیر طرح استراتژی جهانی در شورای آتلانتیک و استاد دانشگاه جورج تاون

رژیم ایران رژیمی نیست که ما سعی کنیم با آن معامله کنیم یا به آن امتیاز بدهیم بلکه باید یک روش سرسختانه در مقابلش نشان بدهیم.

  • بروس مک‌کولم، مدیر اجرایی سابق مؤسسه حقوق‌بشری فریدم هاوس (خانه آزادی)

با تلاشهای خانم رجوی، شورای ملی مقاومت ایران رشد چشمگیری داشته و روابط خود را در سراسر جهان تعمیق کرده است. من این را در چهره‌های جدید، در سمینارها و کنفرانس‌های مطبوعاتی مختلفی که برگزار کرده اید، می‌بینم. این جنبش رشد کرده است به‌طوری که دیگر نمی‌توان آن را انکار کرد. مقاومت در همه شهرهای ایران است و به رشد خود ادامه می‌دهد

نظام فشار می‌آورند

مشروح سخنرانی‌ها

سفیر لینکلن بلومفیلد، مدیر کل پیشین وزارت امور خارجه آمریکا در امور سیاسی - نظامی

همه ساله، در این زمان، همه ما آرزوی روزگاری بهتر را برای ایران می‌کنیم. آرزوی آزادی در ایران آرزو این‌که مبارزات دیرپای آزادیخواهانه مردم ایران به نتیجه‌یی موفقیت‌آمیز بیانجامد. امسال هم امیدواریم، اما شواهدی هم داریم که نشان

می‌دهد همه چیز در مسیر درست پیش می‌رود. دولتها، از جمله ایالات متحده، در مورد حقوق‌بشر و سرکوب و بی‌ثبات سازی و تروریسم صحبت می‌کنند.

ما دولتی را در دمشق می‌بینیم که اکنون به‌دلیل جنایات علیه بشریت مورد تحریم قرار گرفته است. رژیم ایران بزرگترین ناقض در زمینه تروریسم، سرکوب حقوق‌بشر از طریق قتل مخالفان خود، و زندانی کردن مدافعان شجاع دموکراسی است.

آنها یک رژیم فاسد هستند، که درگیر قاچاق مواد مخدر، افراد، و کودکان می‌باشند، و از بسیاری جهات، امید برای نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را تضعیف می‌کنند.

متأسفانه، همان‌طور که همه شما به‌خوبی می‌دانید، زندانهای ایران و گورهای بی‌نشان در جای جای این سرزمین پر از مخالفان شجاعی است که جرأت گفتن عقیده خود دربارهٔ آینده کشورشان را داشتند.

بنابراین، بیایید دست به دست هم بدهیم تا جهان را از داستانهای خود در مورد دوستان، اعضای خانواده، و کشور تان مطلع کنیم. این بار، فکر می‌کنم دولتها گوش می‌دهند. آنها می‌فهمند که شما راست می‌گویید، و امید بیشتری این بار در نوروز برای ایران آزاد وجود دارد. پس نوروز مبارک. مشتاقانه منتظر دیدن شما به‌زودی به‌صورت حضوری هستم. متشکرم.

سفیر مارک گینزبرگ، سفیر پیشین آمریکا در مراکش و مشاور سابق خاورمیانه در کاخ‌سفید در زمان رئیس‌جمهور کارتر

با تشکر از همه همکارانم در این سال۱۴۰۰. امیدوارم این سال برکت و شیرین‌کامی برای همه مردم ایران

به ارمغان بیاورد.

من می‌خواهم روی آنچه در داخل ایران می‌گذرد تمرکز کنم. می‌دانیم که مبارزه برای دموکراسی، مبارزه برای آزادی، مردم ایران را بارها به خیابان‌ها آورده است و جان خود را در این راه فدا کرده‌اند. انگیزه این اعتراضات علاوه بر آزادیخواهی، فساد مالی گسترده و باند بازیهای رژیم حاکم است. در آبان ماه خونین۹۸ دهها هزار ایرانی به خیابان‌ها آمدند و به رژیم فاسد آیت آخوندها اعتراض کردند.

فساد مالی در رأس رژیم آیت‌الله و تمام بخشهای آن نشان از فریاد براندازی رژیم و پایان فساد را دارد. مثلاً برادر روحانی که پیش از این مسئول دستگاه امنیتی خامنه‌ای بود اخیراً در یک طرح بزرگ رشوه‌خواری و مالی گیر افتاد. این لیست هم‌چنان ادامه دارد و این باعث می‌شود که مردم ایران نتوانند از هر گونه منافع اقتصادی که مستحق آن هستند بهره‌مند شوند. رژیم ایران از نظر همه معیارها و شاخصها در جهان یکی از فاسدترین رژیمها است.

هنگامی که مردم ایران به خیابان‌ها آمدند واقعاً یک لحظه پر از امید و عزم مردم ایران برای پایان دادن به فساد اقتصادی خامنه‌ای بود در ۲۱شهر، ایرانیان برای اعتراض و برای پایان دادن به رژیم و پایان سختیهای ناشی از حاکمیت رژیم با شجاعت برخاستند و خواستار دموکراسی، حاکمیت قانون و همه چیزهایی شدند که خانم رجوی در مورد جامعه دموکراتیک با مردم ایران به اشتراک گذاشته است.

این اعتراضات شدید و گسترده تا به امروز علیه خامنه‌ای دزد ادامه دارد. همه در دفتر او مأموریت دارند برای ارگانهای مختلف وابسته به سپاه پاسداران پناهگاههای امن مالیاتی ایجاد کنند تا پولها از طریق سپاه دوباره به حساب‌های بانکی خصوصی خامنه‌ای برگردد.

کدام ایرانی با عقل سالم است که خواستار ادامه حاکمیت رژیمی باشد که رأس آن این‌چنین فاسد است؟

آیا مردم ایران نباید خواستار عدالت و پایان یافتن فساد بشوند وقتی که خامنه‌ای این معافیتهای مالیاتی را برای تجارتهای وابسته به رژیم قائل می‌شود و از مردم ایران حق دسترسی به یک اقتصاد آزاد و عادلانه را سلب می‌کند؟ من سؤال می‌کنم چرا مردم ایران نباید خواستار عدالت شوند وقتی که می‌بینند سپاه پاسداران که واقعاً معادل گشتاپو است ۶۰درصد اقتصاد را در چنگ خودش گرفته و واکسن کرونا را از مردم رنج دیده دریغ می‌کند؟

مردم ایران به خیابان‌ها ریختند و شعار مرگ بر دروغگو دادند. اشاره آنها به خامنه‌ای و رژیم فرتوت وی بود. سال گذشته در جریان سرنگونی هولناک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین یک بار دیگر رژیم همه تلاش خود را کرد تا حقیقت را از مردم ایران پنهان کند.

مردم آمریکا باید بین رژیم فاسد آخوندی و مردم ایران که به‌دنبال دموکراسی و آزادیهای دموکراتیک هستند تفاوت قائل شوند. خانم رجوی و هزاران نفری که در آلبانی از او حمایت می‌کنند و دهها هزار نفری که در سراسر دنیا از او حمایت می‌کنند و صدها هزار نفری که از تلاشهای وی در داخل ایران حمایت می‌کنند چراغی روشن فراروی همه ایرانیانی هستند که چشم انتظار سالی بهتراند. ارزشهای ارائه شده توسط خانم رجوی و عزم هموطنانش برای رهایی از چنگال این دیکتاتوری با هیچ چیز غیر از استقبال از جانب مردم آمریکا مواجه نمی‌شوند.

نوروز واقعاً روز آمدن حق و حقیقت است. روز پاک کردن کشور از تیرگی و پلیدی و انداختن رژیم آخوندی به زباله‌دان تاریخ است. بنابراین وقتی به نوروز می‌اندیشیم، به این واقعیت فکر می‌کنیم که این سال واقعاً سال بالقوه‌یی برای ظهور نوری است که با درخشش تمام بر آزادیهای دموکراتیک و بر تلاش همه ما که امید روزهای بهتری را برای ایران داریم می‌تابد. روز آزادی و امید. بنابراین بسیار سپاسگزارم از فرصتی را که برای ارائه نظراتم دادید. من برای همه دوستان ایرانی‌ام شادترین روزها را آرزو می‌کنم و همان‌طور که به یکدیگر می‌گویم: «سال آینده در تهران»! بسیار متشکرم.

جان سانو، معاون پیشین اطلاعات مرکزی آمریکا

نوروز و سال نو مبارک. ابتدا می‌خواهم برای همه یک سال بسیار عالی آرزو کنم، همراه با اشتیاق فراوان که قبل از پایان سال جدید بعد، بتوانیم این جشن را در یک ایران آزاد و سعادتمند برگزار کنیم.

مبارزات شما بسیار بوده و فداکاریهای شما بسیار زیاد بوده است، اما همه اینها منجر به احیای کشور شما و تبدیل آن به کشوری خواهد شد که از بگیر و ببند، وحشت و آزار و اذیت، اقتصاد در حال سقوط، سرکوب مداوم حقوق‌بشر و نگرشی مداوم خصمانه نسبت به جامعه جهانی اثری نخواهد بود.

نیازی به گفتن نیست که موارد نقض فزاینده پیمان منع گسترش سلاحهای هسته‌یی توسط رژیم ایران به‌وضوح ناامیدی رژیم را نشان می‌دهد. آنها این سرخوردگی را با سرکوب مردم خود جبران می‌کنند. بنابراین فقط باید به موارد اخیر آزار و اذیت و ترور که سازمان تروریستی رژیم ایران - وزارت اطلاعات و امنیت - بر مردم خود و هم‌چنین ملتهای دیگر روا داشته، نگاه کرد.

محکومیت اخیر اسدالله اسدی دیپلمات ارشد رژیم ایران به اتهام تروریسم و ​​محکومیت به ۲۰سال زندان به همراه سه نفر از همدستانش، تنها یکی از مواردی است که نشان می‌دهد رژیم ایران برای حفظ کنترل شکننده خود بر مردم، از طریق قتل، آدم‌ربایی، و شکنجه، حاضر است تا کجا پا فرا بگذارد.

این چیزی نیست که مردم ایران بخواهند و شایسته آن باشند. اما مردم ایران در برابر این تهدیدها و این برخورد غیرانسانی مرعوب نشده‌اند. برعکس، تعداد اعتراضاتی که طی چند سال گذشته در حال افزایش بوده است دارد می‌رود که گریبان رژیم را بگیرد. و با وجود مجازاتهای بیش از حد خشن در حق اعتراض کنندگان و کشتن بی‌گناهان، اعتراضات و نارضایتی‌ها هم‌چنان افزایش می‌یابد.

آخوندهای حاکم واقعاً نگران هستند و تهدید هم‌چنان باقی است. مردم ایران هم‌چنان عزم و اراده خود را برای ایجاد تحولات واقعی در ایران نشان داده‌اند. این چیزی است که آخوندها بیش از هر چیز دیگری از آن می‌ترسند: تغییر. چرا که تغییر به‌معنای پایان رژیم دیکتاتوری است.

خامنه‌ای و آخوندهای حاکم ظهور دولت جدید در واشنگتن را فرصتی می‌دانند که باید در جهت منافع خود از آن استفاده کنند. تشدید نقض توافق هسته‌یی توسط آنها و هم‌چنین سایر اقدامات آشکار خشونت‌آمیز به‌منظور تحت فشار قرار دادن دولت جدید بایدن برای لغو تحریم‌ها و بازگشت به توافق قبلی در سال۲۰۱۵ صورت می‌گیرد. اما ایالات متحده هرگز نباید به رفتارهای پیوسته بد رژیم تهران پاداش بدهد

در عوض، باید رژیم ایران را به‌دلیل نقض توافق‌نامه‌های بین‌المللی، اقدامات خصمانه خود نسبت به بقیه جهان و بیش از همه به‌دلیل نقض گسترده حقوق‌بشر علیه مردم خود مورد حسابرسی قرار داد. تلاشهای شما، تلاشهای خانم رجوی و سازمان مجاهدین خلق، فقط نور امیدی برای تغییر مثبت نیست، بلکه نمونه‌یی است از چگونگی ایرانی که در آینده باید به‌عنوان یک شرکت‌کننده فعال در جامعه بین‌المللی باشد. نیرویی برای آزادی در منطقه‌ای آشفته با دموکراسی واقعی و برابری. بنابراین، در پایان، باز هم می‌خواهم آرزو کنم که در سال جدید مملو از خوشبختی باشد و مردم ایران مسیر خود را برای رسیدن به یک ایران آزاد و حقیقتاً دموکراتیک بیابند. متشکرم.

دکتر استیون بوچی، محقق بنیاد هریتج، معاون سابق و دستیار وزیر دفاع آمریکا

برای همه شما آرزوی یک نوروز شاد دارم

چالشهایی که مدتهاست آمریکا در رابطه با رژیم ایران با آنها روبه‌روست هنوز هم وجود دارند.

ما در شرایط متفاوتی قرار داریم که به اعتقاد من چشم‌انداز رابطه آمریکا با رژیم ایران را غیرمحتمل جلوه می‌دهد مردم آمریکا و آمریکا به‌طور کلی دشمن مردم ایران نیستند. مشکل ما با دولت آخوندها و اراذل و اوباش آنها است که در سپاه و رده‌های بالای ارتش کار می‌کنند. ما باید به این مشکلات توجه کنیم و به شکل نتیجه بخشی با آنها برخورد کنیم.

رئیس جمهور اوباما در خیلی زمینه‌ها به‌طور سطحی به رابطه ما با رژیم ایران نگاه کرد. او فکر می‌کرد که می‌تواند با آخوندها مذاکره کند ولی موفق به انجام این کار لااقل به شکل مؤثری نشد و آخوندها سر او کلاه گذاشتند. آخوندها متوجه شدند که می‌توانند او را به اینطرف و آنطرف هل بدهند و او را تهدید کنند. از آنجاییکه او خیلی خواستار انجام معامله بود، حاضر شد هر چه که آخوندها مطالبه کردند به آنها بدهد. او فکر کرد که برطرف کردن تحریم‌ها هیچ تاثیر منفی نخواهد داشت و آخوندها تغییر رویه خواهند داد و بازیگر خوبی خواهند شد و این چیزی نبود که اتفاق افتاد.

وقتی که ترامپ وارد صحنه شد او سرسختانه خواهان تغییر این معادله شد. او سعی بر تغییر سیاست داشت و به‌نحو چشم گیری هم موفق بود. او توانست بعضی چیزها را به عقب برگرداند. او تلاش کرد باعث تغییر رژیم ایران شود. در واقع این رویه داشت کار می‌کرد. اینکار باعث شد تا آنها در تنگنا قرار بگیرند و سر و صدا بکنند و شکایت بکنند و چقدر بی‌صبرانه خواهان رفع تحریم‌ها شوند.

ایالات متحده در مقابل حکومت آخوندها چه باید بکند؟ اولین و مهمترین توصیه من این است که به ایده بازگشت به معاهده برجام که از اول هم مهلک بود پایان داده شود. این قرارداد در حین اجرا کار نمی‌کرد و در آینده هم کار نخواهد کرد. تلاش برای بازگشت به آن اتلاف وقت است.

ما باید دولت آخوندها که بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است را به همین عنوان بشناسیم و آنها را مورد حسابرسی قرار دهیم.

ما هم‌چنین باید آنها را به‌عنوان کسانی که مردم ایران را سرکوب می‌کنند بشناسیم و مورد حسابرسی قرار دهیم. ما به آنها اجازه داده‌ایم که با مردم خودشان این‌گونه رفتار کنند و از حسابرسی مصون باشند. به‌طور ساده ما به آنها چراغ سبز نشان داده‌ایم در حالی‌که دولتهای دیگر را سرزنش کرده‌ایم. این رویه باید متوقف شود. ما باید با مردم ایران علیه دولت آخوندها متحد شویم. ما می‌بایست ایده این‌که رژیم آخوندی قابلیت این را دارد که در خاورمیانه به‌طور مثبت و معنی‌داری شریک ما شود را به فراموشی بسپاریم.

ما می‌بایست سیاست فشار حداکثر را که در زمان دولت قبلی دنبال می‌شد را اعمال کنیم. این باید انجام شود چرا که اثر مثبتی داشت و این کاری هست که ما باید به آن برگردیم.

ما می‌بایست یک سیاست محدودسازی نفوذ رژیم ایران را در پیش بگیریم. هر جایی که سپاه پاسداران به‌عنوان قاتل و جاسوس و حامی ترور عمل کرد می‌بایست با آن مقابله شود و می‌بایست آن را متوقف کنیم و با هر نیرویی که لازم است آنها را به عقب برانیم تا به نفوذ شرورانه آنها پایان بخشیم.

ما باید به جذب ائتلافی از کشورهای منطقه که همفکر هستند و تهدید آخوندها را درک می‌کنند ادامه دهیم و از همکاری آنها استفاده کنیم تا در هر مرحله و هر مکان آخوندها را به عقب‌نشینی وادار کنیم.

حالا من با این گفتار صحبت‌هایم را خاتمه می‌دهم: کسانی که به من گوش می‌کنید و کسانی که این برنامه را می‌بینید، شما نقش مهمی در ساختن آینده ایران آزاد به‌معنای واقعیش دارید. ما باید شما را حمایت کنیم و ما باید به شما از هر طریق ممکن کمک کنیم. تعداد زیادی از ما در آمریکا وجود دارند که قول داده‌اند هر چقدر هم که این راه طولانی شود کنار شما باقی بمانند تا کار شما به نتیجه خود برسد.

از شما متشکرم و برای شما مجدداً آرزوی شادی در سال نو می‌کنم.

پروفسور ایوان ساشا شیهان، مدیر امور اجرایی دانشکده روابط عمومی و بین‌المللی دانشگاه بالتیمور

برنامه امروز فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا سال جدید را جشن بگیریم و هم‌چنین گذشته را بررسی و چشم‌انداز آینده را ارزیابی کنیم.

از آنجا که فقط چند دقیقه فرصت صحبت دارم، به من اجازه دهید چند ارزیابی مهم را بیان کنم که برای حفظ منافع امنیتی ایالات متحده و در پیش گرفتن سیاستی مؤثر در قبال ایران ضروری است.

در سال پیش رو، سیاست ایالات متحده در مورد ایران باید مردم ایران و تلاشهای خستگی‌ناپذیر آنها برای آزادی را در اولویت قرار دهد.

برای مدتی طولانی، مقامات آمریکایی با رژیم استبدادی ایران به‌عنوان بخشی از چشم‌انداز خاورمیانه رفتار کرده‌اند و به استفاده از مذاکرات، به‌عنوان ابزاری برای اطمینان از انطباق این رژیم با هنجارهای بین‌المللی، بیش از حد بها داده‌اند.

مقامات ایالات متحده باید در تسهیل شرایطی که رژیم را از طریق فشار خارجی تضعیف کند متعهد باشند. دیگر فرصتی برای بازگشت به وضعیت دفاعی در برابر رژیم ایران نیست.

سوابق حقوق‌بشر در ایران باید محور اصلی سیاست ایالات متحده در سال آینده باشد. نامگذاری و رسوا کردن افرادی که در دستگیری‌ها، شکنجه و اعدامها نقش دارند - از جمله مقامات سیاسی، قضایی و امنیتی رژیم -برای جلوگیری از خشونت بیشتر، از جمله جلوگیری از اعدام مخالفانی که قابل اتکاترین معماران تغییر در تهران هستند، ضروری است. این امر به‌ویژه در مورد پاسخگویی مقامات رژیم در مورد سرکوب معترضان به‌دلیل شرکت در تظاهرات علیه حکومت مذهبی حاکم، صادق است.

ادامه اجرا و اجرای کامل کلیه تحریم‌های طراحی شده برای هدف قرار دادن مقامات رژیم، نهادها و شبکه‌های منطقه‌یی آن، هم برای اطمینان از تبعیت رژیم ایران از قوانین بین‌المللی و هم برای حفظ منافع امنیت ملی ایالات متحده امری ضروری است. این امر مستلزم توجه مداوم و آگاهانه دولت بایدن است.

اظهارات کذبی که توسط لابی سازمان‌یافته رژیم ایران در واشنگتن مطرح می‌شوند، و حمله به مخالفان دموکراسی خواه، توانایی مقامات آمریکایی در دستیابی به اطلاعات معتبر را تضعیف می‌کند.

ما باید هم‌چنان به دولت بایدن یادآوری کنیم که ایالات متحده نه تنها با یک شریک با حسن‌نیت روبه‌رو نیست، بلکه در واقع با یک رژیم متخاصم روبه‌رو است که به‌دنبال سلاحهای متعارف و غیرمتعارف است، و مستمراً تظاهرات دموکراسی خواهانه را سرکوب می‌کند

از آنجا که موضوع هسته‌یی احتمالاً مورد توجه مقامات ایالات متحده در ماههای آینده قرار خواهد گرفت، به من اجازه بدهید فقط چند مشاهده مختصر ارائه دهم:

با تجاوز ایران از حد مجاز خود در زمینه هسته‌یی تحت برجام و موضع‌گیری سرسختانه وزیر خارجه رژیم در مورد رد شرایط رئیس‌جمهور بایدن برای احیای مذاکرات هسته‌ای، دشوار است که کاخ‌سفید بدون کنار گذاشتن منافع امنیتی ایالات متحده و جهان، راهی آشتی جویانه به سوی رژیم ایران پیدا کند.

به زبان ساده، رژیم تهران در موقعیتی نیست که شرایط تعامل آتی در مورد مسأله هسته‌یی را تعیین کند. در واقع ایالات متحده با اصرار بر توقف عملیات تروریستی در خارج از کشور، برچیدن برنامه موشکی بالستیک رژیم، توقف مداخله در امور کشورهای منطقه، بهبود وضعیت حقوق‌بشر، و علنی کردن برنامه مخفیانه هسته‌یی در موقعیت قدرتمندی است که می‌تواند. شرایط سختی را علیه رژیم ایجاد کند

مقامات آمریکایی اگر عاقل باشند باید که سیاست‌های قاطعانه را با هدف بهره‌برداری از آسیب پذیریهای روزافزون رژیم ایران و تلاش برای محدود کردن بیشتر اقدامات شرورانه رژیم حفظ کنند و گسترش دهند.

۱. مردم ایران را در اولویت قرار دهید، نه فقط سردمداران رژیم را

۲. بر حقوق‌بشر تأکید کنید

۳. تحریم‌های اعمال شده بر رژیم ایران را اجرا کنید

۴. از فعالان دموکراسی خواه در ایران حمایت کنید و لابی رژیم ایران را دور بزنید

در آن صورت اطمینان دارم که منافع امنیتی ایالات متحده تأمین می‌شود، آرمانهای مردم ایران حمایت می‌شود و ایران

می‌تواند مهد آزادی در خاورمیانه شود.

مجدداً از فرصت امروز برای پیوستن به شما سپاسگزارم.

برای همه شما نوروزی مبارک آرزو می‌کنم.

پروفسور متیو کرونیگ، مدیر طرح استراتژی جهانی در شورای آتلانتیک و استاد دانشگاه جورج تاون

موضوعی که من اینجا می‌خواهم امروز صحبت کنم یکی از موضوعات مهم سیاست خارجی دولت بایدن است و آن دمکراسی در مقابل خودکامگی است.

من امیدوارم دولت بایدن همان‌طور که راجع به چالشهای سلطه‌جویانه در اروپا و آسیا می‌اندیشد به چالشهای سلطه‌جویانه خاورمیانه هم بپردازد و اصلی‌ترین چالش خودکامگی بر علیه منافع آمریکا و متحدانش از طرف آخوندها در تهران است. . این رژیمی نیست که ما سعی کنیم با آن معامله کنیم یا به آن امتیاز بدهیم بلکه باید یک روش سرسختانه در مقابلش نشان بدهیم.

شرم‌آور است که مردم ایران از دسترسی به نعمتهای ناشی از دمکراسی در چند دهه گذشته محروم بوده‌اند. اما من امیدوارم که در آینده دمکراسی به ایران خواهد آمد.

بروس مک‌کولم، مدیر اجرایی سابق مؤسسه حقوق‌بشری فریدم هاوس (خانه آزادی)

بیایید نگاهی به سال گذشته بیاندازیم که با تلاشهای خانم رجوی، شورای ملی مقاومت ایران رشد چشمگیری داشته و روابط خود را در سراسر جهان تعمیق کرده است. من این را در چهره‌های جدید، در سمینارها و کنفرانس‌های مطبوعاتی مختلفی که برگزار کرده اید، می‌بینم.

این جنبش رشد کرده است به‌طوری که دیگر نمی‌توان آن را انکار کرد.

مقاومت فقط در تهران نیست، در همه شهرهای ایران استو به رشد خود ادامه می‌دهد.

امسال دیدیم که جامعه جهانی اساساً پذیرفته است که کشتارهای سال۶۷ جنایت علیه بشریت بوده و مستحق تحقیق و محکومیت است. هم‌چنین می‌بینیم که پس از این همه سال، ترور کاظم رجوی دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

و سپس اوضاع خارق‌العاده‌ای را دیدیم که تروریستهای ایرانی از مصونیت قانونی محروم شده و به محکومیت در زندان در اروپا به‌دلیل تلاش برای بمب‌گذاری در پاریس که من هم در آنجا بودم محکوم شدند.

باید گفت، نگرانیهای بسیاری توسط کارشناسان مختلف در مورد این مسأله وجود دارد که آیا اتحادیه اروپا در مورد رژیم ایران ضعیف برخورد می‌کند و آیا آمریکا در برابر رژیم ایران عقب خواهد نشست. بیایید با آن روبه‌رو شویم. تمایل دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌یی خبر خوبی برای رژیم ایران نبود زیرا آمریکا خواستار آن شد که در مورد موشک‌های بالستیک، گسترش برنامه هسته‌ای، فعالیت‌های مخرب در خاورمیانه و نقش رژیم ایران در تروریسم هم صحبت کنند. چیزی که رژیم ایران اصلاً نمی‌خواست بشنود.

ما اکنون با شرایطی روبه‌رو هستیم که در واقع شورای ملی مقاومت ایران به نقش آفرین اصلی مسأله ایران تبدیل شده است. رژیم هم‌چنان بسیار خطرناک است و این خطر از ضعف شدید آنهاست. این فوق‌العاده است. ما این ضعف (رژیم) را در همه چیز از نظر دیپلماتیک، اقتصادی و از نظر نظامی مشاهده می‌کنیم.

امپراتوریهای مذهبی واقعاً خوب کار نکرده‌اند. ایران حتی در منطقه نیز وضعیت خوبی ندارد. من فکر می‌کنم ما می‌توانیم امیدوار باشیم که این روز جدید، این سال نو را به آنچه جان لوئیس (فقید) به همه شما گفته بود نزدیک کند. جان لوئیس بزرگ، رهبر حقوق مدنی، و دوست بزرگ شورای ملی مقاومت گفت که دیر یا زود ایران آزاد خواهد شد.

پایان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b85c0a59-c815-4695-8bb4-142321c20c4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات