728 x 90

کنفدراسیون سراسری ایتالیا برای کار (CGIL) ـ استان پزارو-اوربینو، محکومیت نقض حقوق کارگران ایران در بحران کرونا

بیانیه کنفدراسیون سراسری ایتالیا برای کار (CGIL)  ـ استان پزارو-اوربینو
بیانیه کنفدراسیون سراسری ایتالیا برای کار (CGIL) ـ استان پزارو-اوربینو

شیوع کرونا در ایران صورت فاجعه به خود گرفته است، مخفی‌کاری مقام‌های رژیم ایران نقض آشکار حقوق‌بشر است و باید توسط دادگاههای بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد.

کنفدراسیون سراسری ایتالیا برای کار (CGIL) در استان پزارو-اوربینو روز ۲۶خرداد در بیانیه‌یی که توسط روبرتو روسینی دبیرکل آن صادر شده، اعلام کرد: با نقض سیستماتیک حقوق کارگران توسط رژیم ایران، به‌خصوص بعد از فاجعه کرونا، هم‌اکنون میلیونها کارگر بیکار در ایران وجود دارند. حداقل دستمزد برای کارگران در ایران حدود ۹۰دلار در ماه است. البته بسیاری از کارگران ماهها همین حقوق اندک را هم دریافت نمی‌کنند. انتشار و ابتلا به کرونا، در ایران صورت فاجعه به خود گرفته است. مخفی‌کاری مقامات یک نقض آشکار حقوق‌بشر است و شایسته است که توسط دادگاههای بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد. هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند و آمار قربانیان مستمراً افزایش می‌یابد.

طی روزها و هفته‌های اخیر اعتراضات کارگران به‌صورت اعتصاب و تحصن افزایش داشته است. باید رژیم را مجبور کرد امکانات پزشکی و درمانی را که به‌طور گسترده در انحصار سپاه پاسداران و دستگاههای امنیتی در اختیار کادر درمانی و مراکز کارگری و کارگران قرار دهند.

ما قویاً از سازمان بین‌المللی کار و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد خواهان دفاع از حقوق کارگران ایران به‌ویژه در کرونا هستیم و باید هر یک از نقض این موارد توسط رژیم ایران را محکوم کرده و به اطلاع جهانیان برسانند.

کنفدراسیون سراسری ایتالیا برای کار» (CGIL) (چی جی ال) قدیمی‌ترین و بزرگترین سندیکای ایتالیاست که کارگران ایتالیا را نمایندگی می‌کند. این سندیکا که در سال ۱۹۰۶ تأسیس شده و در حال حاضر ۱۲صنف و قشر را در سطح سراسری در ایتالیا نمایندگی می‌کند و دارای ۱۱۵شعبه «خانه کار» در شهرهای مختلف ایتالیا است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb11a598-e9f0-475e-8536-9ba54d2c802c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات