728 x 90

کناره‌گیری نخست‌وزیر ژاپن به‌خاطر انتقادات بر سر نحوه مدیریت کرونا

یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن
یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن

یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن روز جمعه۱۲شهریور در اقدامی غافلگیرانه اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و زمینه را برای انتخاب نخست‌وزیری جدید پس از یک سال تصدی آماده کرد. ناظران معتقدند میزان محبوبیت او، به‌دلیل ناکامی دولت در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

سوگا، که پس از استعفای شینزو آبه در سپتامبر گذشته به‌دلیل بیماری، مسئولیت نخست‌وزیری را برعهده گرفت، میزان محبوبیت وی به زیر ۳۰درصد کاهش یافته است. این در حالی است که مردم ژاپن با بدترین موج همه‌گیری کرونا در آستانه انتخابات عمومی امسال درگیر هستند.

سوگا از آخرین دستاورد بزرگ خود یعنی میزبانی المپیک نتوانست استفاده کند. المپیک توکیو ماهها قبل از روی کار آمدن وی به‌دلیل افزایش موارد شیوع کرونا به تعویق افتاد، اما او توانست صحنه را بچرخاند و المپیک ۲۰۲۰ برگزار گردید.

شبکه تلویزیونی TBS ژاپن روز جمعه بدون استناد به منابع اعلام کرد که تارو کونو (Taro Kono)، وزیر مشهور و مورد علاقه مردم که مسئول واکسیناسیون ژاپن بود قصد دارد نامزد شود. وزیر امور خارجه سابق فومیو کیشیدا (Fumio Kishida) قبلاً نامزدی خود را برای احراز پست نخست‌وزیری اعلام کرده بود.

کناره‌گیری یوشیهیده سوگا برای بسیاری از اعضای حزب حاکم لیبرال دموکرات نیز غیرمنتظره بود. انتخابات برای گزینش رهبر جدید حزب ۲۹سپتامبر برگزار می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52361cda-d3c1-4d8a-9f83-1e0e16f3a033"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات